“Nikad ne bismo smjeli zaboraviti gledati svijet dječjim očima, očima koje se vesele malim životnim stvarima, očima koje gledaju druge bez osude, iskreno i s prihvaćanjem”, napisala je Zrinka Čupić, učenica zagrebačke Gornjogradske gimnazije u tekstu za natječaj ‘Oboji svijet’.
Osmu godinu za redom Forum za slobodu odgoja obilježio je Međunarodni dan tolerancije dodjelom nagrada učenicima i učenicama osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske koji su svoje ideje o toleranciji i svoje viđenje ključnih problema današnje generacije mladih, kao i svojih vizija budućnosti prijavili na ovogodišnji natječaj „Oboji svijet!“. Zaprimljeno je 669 radova 1770 učenika i 257 mentora iz 20 županija i inozemstva.
Kao i svake godine pitali su djecu i mlade – “Što je za vas (ne)tolerancija?” te kako promišljaju o temama nenasilja, mirnog rješavanja sukoba, prihvaćanja različitosti, razumijevanju i prihvaćanju postojanja svakoga pojedinca upravo takav kakav jest, zagovaranju ljudskih i dječjih prava, kao i važnosti vlastitog angažmana i doprinosa zajednicama u kojima živimo.
Kažu iz Foruma da su ih njihovi radovi “rastužili, dirnuli, nasmijali te pokazali i ponovno podsjetili kako su učenici i učenice svjesni svijeta u kojem živimo, znaju identificirati probleme današnjeg društva te kako su itekako pod utjecajem društvenih i političkih kretanja u Hrvatskoj, ali i globalno. Kroz svoje radove ponudili su kreativna rješenja, pokazali kako je važno slušati njihov glas, ali i važnije – kako su spremni dati svoj doprinos kako bi svijet bio ljepše mjesto”.
Ove godine, možda više nego prijašnjih godina, učenici su pokazali kako su u potpunosti svjesni netolerancije i predrasuda prema svemu što je različito ističući na koji način to doživljavaju u svakodnevnom životu. Poseban naglasak u ovogodišnjem natječaju učenici su stavili na problem socijalno – ekonomskih razlika, rodne (ne)ravnopravnosti, vršnjačkog nasilja te predrasuda prema različitim društvenim skupinama, ali su ukazali i na važnost globalnih ciljeva s posebnim naglaskom na održivi razvoj. Više nego ikada do sada učenici su progovorili o traumatičnim posljedicama koje vršnjačko nasilje ima na pojedince te poručili svojoj generaciji da žive otvorenog uma te na taj način svijet učine ljepšim mjestom za život.
Popis nagrađenih radova i linkovi na njih – ovdje.