…Ali mi imamo specifično tržište
Barem deset puta tjedno u razgovoru s različitim poduzetnicima čujem famozne rečenice kako “…smo mi specifična branša…” te kako za “naše tržište” većina prodajnih vještina ne funkcionira i zbog toga “za našu branšu i naše klijente” trebaju posebna rješenja.
S obzirom na vjerovanje kako smo “specifični”, stvara se dojam da je teško poslovati te da mnoge poslovne vještine i znanja ne funkcioniraju pa zato treba naći ili stvoriti “nešto posebno” kako bismo opstali i efikasno poslovali.
Ako ćemo iskreno (a kako drugačije), svaka od branši jest specifična, ali u praksi to je toliko malena razlika da je gotovo zanemariva kad se radi o akviziciji novih klijenata (prodaji).
Bez obzira u kojoj branši se nalazili, bez obzira kakva rješenja pružili svojim klijentima, u vođenju poslovanja i prodajnom komuniciranju sve se svodi na JEDNO – aktiviranje prikladnih emocija.
Evo mali test:
- odaberite našu stranku SXY i osigurat ćemo veću zaposlenost i više posla
- osjećaj sigurnosti jer ću si moći priuštiti nešto što nisam prije mogao (zadovoljstvo)
- postavite zimske gume XXXX i budite sigurni tijekom zimskih uvjeta
- osjećaj slobode jer ću se moći kretati bez obzira na uvjete koji dolaze (nadmoć)
- mi smo mjenjačnica s najboljim tečajem u gradu
- kod njih ću dobiti više novaca (pohlepa)
Iskreno, ni s jednom od ovih branši do sada nisam radio, no ne bi mi trebalo previše vremena da otkrijem koje su to emocije koje priželjkuju i pokreću ciljnu skupinu. Nakon toga je sve samo stvar tehnike – korištenjem prikladnog komunikacijskog kanala napraviti poruku koja će aktivirati tu emociju i pozvati ih da nam se jave ili da kupe proizvod / uslugu.
Jednostavno da ne može biti jednostavnije. Ali… ako je to tako, zašto se još uvijek velika većina biznisa muči s privlačenjem klijenata, naplatom i setom drugih tržišnih problema?
Zato jer je lakše reći “da smo specifični” i ne uložiti vrijeme i energiju kako bismo otkrili i jasnije definirali što je to specifično za našu branšu i naše klijente.
“Aspirin metodom” i “lijekovima protiv boli” možete privremeno otkloniti nelagodu i probleme u poslovanju – upumpajte veliku lovu u oglašavanje ili obećajte sve i svašta, a isporučite jeftiniji proizvod.
Samo ciljana i laserski precizno definirana rješenja dugoročno će stvoriti stabilan i uspješan biznis.
Naime, ako i dalje tvrdite da ste specifično tržište i imate specifične klijente – jel’ onda za njih imate definirane i specifične prodajne tehnike, prezentacijske metode i vještine privlačenja?
Poželjno je da na gornje pitanje imate odgovor – DA. U protivnom, natrag za radni stol ili unajmite nekog stručnjaka i riješite to što prije.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).