Amazon mijenja pravila za dodjelu uloga: Tom Hanks više ne bi mogao biti 'Forrest Gump', niti Dustin Hoffman 'Kišni čovjek' - Monitor.hr
11.08. (22:30)

Bez glume, molim

Amazon mijenja pravila za dodjelu uloga: Tom Hanks više ne bi mogao biti ‘Forrest Gump’, niti Dustin Hoffman ‘Kišni čovjek’

Amazon Studios u smjernicama za rad filmskih ekipa zahtijeva kvote za pripadnike marginaliziranih skupina i mijenja kriterije za dodjelu filmskih uloga. Tako bi svaki film ili serija “koju smišlja i realizira tim od više od troje ljudi” trebali u idealnom slučaju uključivati 30 posto žena i 30 posto manje zastupljenih rasnih ili etničkih grupa. Njihov broj bi se trebao postupno povećavati i 2024. godine iznositi 50 posto. U uputama stoji i kako bi se identitet glumaca trebao poklapati s ulogama koje tumače (po rodu, rodnom identitetu, nacionalnosti, rasi/etničkoj pripadnosti, seksualnoj orijentaciji, hendikepu). Drugim riječima, homoseksualca treba glumiti homoseksualac, Francuza – Francuz, itd. Kritičari nove filmske doktrine upozoravaju da bi to moglo dovesti do smještanja u “ladicu” kvote iz koje će glumci vrlo teško izaći. Deutsche Welle


Slične vijesti

19.10. (11:00)

Snažno feministički glas, no daleko od nekakvog jednodimenzionalnog propovijedanja.

‘Shvati to kao kompliment’ i ‘Bezimena’: Ovo su priče o seksualnom nasilju, ne okrećite glavu

Možda imate dojam da smo u današnje doba konstantno bombardirani sa političkom korektnošću. Zapravo, ako imalo pratite današnje medije i kulturu, sigurno imate takav dojam. Često bude i primjera gdje se ta tzv. korektnost povampirila, pa se u njeno ime provodi cenzura zbog riječi izvađenih iz konteksta, kao na primjer u slučaju pjesme „Fairytale of New York“ The Poguesa, ili bude primjera gdje je čitav kontekst izvrnut naglavačke da predstavlja upravo suprotno od onoga što zapravo predstavlja kao u slučaju cenzure epizode serije „Fawlty Towers“. Takva, umjetno nametnuta, nepromišljena i agresivna „politička korektnost“ stvara učinak suprotan onome čemu bi prava politička korektnost trebala težiti. Kod sve više ljudi se stvara averzija prema takvoj političkoj korektnosti, riječi poput „woke“ dobivaju negativan i sarkastičan prizvuk, i sve skupa umjesto jačanja tolerancije i razumijevanja, dovodi opet do jačanja ekstremizma i polarizacije. Ravno do dna

23.06.2020. (00:00)

Sjaj i bijeda političke korektnosti

Rasistički napadi prouzročili i spomeničku histeriju

Pod utjecajem nedavnih događaja u Americi, diktatura političke korektnosti odlazi i dalje pa su se kustosi Prirodoslovnog muzeja u New Yorku dosjetili maknuti statuu Theodorea Roosevelta jer, da parafraziramo, ukazuje na kolonijalno nasljeđe zbog pozicije Afroamerikanca i Nativnog Amerikanca u kompoziciji skulpture. Statua na tome mjestu stoji od 1940. godine i poznat je kulturni spomenik i turistička atrakcija. The Daily Beast

 

13.06.2017. (16:54)

Kad bi svi ljudi na svijetu...

Alternativa političkoj korektnosti – pristojnost

Zanimljivi video objašnjava što je politička korektnost i zašto neke toliko iritira. Dobra alternativa političkoj korektnosti je jednostavna – pristojnost. Ona nikoga ne tjera da se osjeća krivo, ne ograničava se na malu grupu ljudi već potiče da se prema svima odnosimo jednako. O temi se bavila i emisija Na rubu znanosti.

05.02.2016. (13:14)

Bez granica?

John Cleese protiv političke korektnosti: Svrha humora je kritika

John Cleese u jednom je intervjuu rekao kako se protivi političkoj korektnosti. “Problem je u ljudima koji ne mogu kontrolirati svoje emocije, pa pokušavaju tuđe, a to bi moglo društvo odvesti putem Orwellove 1984… Ako počneš razmišljati ‘Ne smijemo kritizirati ili uvrijediti’ humor nestaje, a sa humorom nestaje i osjećaj za mjeru”, kaže Cleese. e-Novine

03.03.2015. (14:46)

Poštovanie dami i gospode

O rodu i jeziku

Jezični eksperimenti sveučilišne profesorice Lann Horscheidt koji zagovaraju rodnu osjetljivost u svakidašnjem jeziku zgrozili su akademsku, ali i političku javnost: “argumenti opozicije većinom su locirani u polje straha od kvarenja jezika, kao da je riječ o jogurtu zaboravljenom u hladnjaku. Kakav je to jezik koji se kvari eksperimentiranjem i rastezanjem vlastitih granica, istraživanjem novih mogućnosti? Je li to onaj isti jezik koji je slavljeni njemački kritičar Karl Kraus u duhu najzadrtijeg patrijarhata poistovjetio sa ženom koju treba oploditi da bi nastala velika filozofska i pjesnička djela?”, piše Muf.