Autoritet - Monitor.hr
17.11.2015. (23:02)

Autoritet

Ako se kojim slučajem nađete u bolnici i ugledate osobu u bijeloj kuti, gotovo sigurno ćete zaključiti kako se radi o liječniku.

Prije nego nastavimo, evo nekoliko pitanja za razmisliti:

  • kako znate da je on uopće liječnik?
  • znate li jel’ dobar ili loš liječnik?
  • mislite li da on zna više od vas?

Vrlo vjerojatno zato što se nalazite u bolnici i zato što ste naučili (ili su vas naučili) kako su liječnici u bijelim kutama, praktički ne preispitujete jel’ osoba u bijeloj kuti ono što mislite da jest, naspram onog što ona stvarno jest.

Sretnete li vatrogasca na ulici (u uniformi), vrlo vjerojatno ćete osjećati određenu dozu poštovanja prema njemu, ali i stvoriti osjećaj da ste sigurniji u njegovoj blizini. Ili, sretnete policajca (u uniformi) i osjećat ćete nelagodu jer vas može kazniti ili ćete stvoriti osjećaj sigurnosti ako vam sigurnost treba u datom momentu.

U sva tri primjera svatko od nas je samo PREMA VANJSKIM karakteristikama stvorio priču što ta osoba zna, umije i može te smo ove zaključke prihvatili bez prevelike doze preispitivanja.

Okolnosti i uniforma je takvim ljudima omogućila da ih se tako percipira – autoritet za određeno područje.

S obzirom na to kako je ovo newsletter za ljude s poduzetničkim ambicijama, imam jedno pitanje koje vam može puno pomoći u unapređenju poslovanja

Na koji način gradite vlastiti autoritet?

Naime, ako nemate odgovor na gornje pitanje, evo nekoliko “situacija” i primjera koji vas mogu “natjerati” da razmislite malo u traženju odgovora na njega.

  • Jeste li serviser kojem se bezuvjetno vjeruje?
  • Jeste li SEO majstor kojeg se ne preispituje?
  • Jeste li knjigovođa koji ulijeva najvišu razinu sigurnosti?
  • Jeste li frizerka koja uvijek zna napraviti najbolju frizuru?

Ako i dalje tražite rješenje na koji način izgraditi autoritet neka vam prva početna točka bude – demonstrirajte krajnje rezultate koje će klijenti ostvariti u suradnji s vama.

Danas, u doba interneta i jednostavne komunikacije, demonstracija rezultata i procesa najbolji je poslovni smjer u izgradnji autoriteta.

Nažalost (ili na sreću), ovakva aktivnost traži vremena i energiju, no zato kad jednom izgradite autoritet – stvari izgledaju puno drugačije 🙂

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).


Slične vijesti

21.07.2024. (11:00)

Trener bez fućke

Trendovi: Mentalno zdravlje kao pogodnost za zaposlenike

Potrebe i prioriteti zaposlenika mijenjaju se kako se mijenja vrijeme u kojemu živimo, pa su tako pandemija koronavirusne bolesti, dolazak novih generacija na radna mjesta, poput generacije Z, te mnogi drugi jednako relevantni čimbenici utjecali na povećanje pozornosti koja se posvećuje mentalnom zdravlju. S povećavanjem potražnje za psihoterapeutima počela je rasti i potražnja za drugim oblicima brige o mentalnom zdravlju i stručnog savjetovanja. Jedan od njih poslovno je savjetovanje (business coaching). To nije oblik psihoterapije i nije reguliran zakonom, iako se sve više profesionalizira. Uloga je coacha da vam pomogne da istražite svoje potencijale, otkrijete podsvjesna uvjerenja koja vas ograničavaju, da vam ispravnu povratnu informaciju, koju možete uzeti u obzir, ali i ne morate. Coach je prošao obuku i treniran je ne davati savjete, kritike i pohvale, nego povratnu informaciju. Cilj je da osoba ili tim – napreduje. Lider

23.05.2018. (10:22)

Samo iskreno

Ako se nađete u pregovorima i u jednom trenutku je izgovorena varijanta rečenice iz naslova…

… hajmo sada samo iskreno
… ako ćemo iskreno
… mogu biti iskren
… da budem iskren
… iskreno

… to je jako je dobar znak da je u upotrebi tehnika manipulacije.

Scenarij 1. – Vi ste taj koji ju je izgovorio

Ovo je prekretnica u kojoj gotovo pa sigurno želite pridobiti ekstra pažnju i promijeniti smjer pregovora ili dobiti ekstra poene naspram druge strane.

Scenarij 2. – Druga strana ju je izgovorila

Osvijestite kako je to okidač kojim se druga strana želi “malo povući”, pa onda krenuti u novi napad. Ovakva vrsta rečenice dobar je znak da je sve do sada izloženo / izgovoreno bilo “manje istinito” i dobar manipulator očekuje da to primijetite, spustite svoj štit (jer ste ga razotkrili i sada je kao on u gubitku) što majstori manipulacije vide kao par koraka unatrag radi uzimanja zaleta za novi napad.

U konačnici, tehnike manipulacije su samo alati, a kako ćete ih iskoristiti i u koju svrhu (pozitivnu ili negativnu) ipak ostavljam vama samima da odlučite.

“Samo iskreno” je samo još jedna od tehnika i ako je do sada niste osvijestili, krajnje je vrijeme da to učinite.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

23.05.2018. (01:01)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Samo iskreno – još jedna tehnika manipulacije

“‘Samo iskreno’ je okidač kojim se druga strana želi ‘malo povući’, pa onda krenuti u novi napad. Ovakva vrsta rečenice dobar je znak da je sve do sada izloženo / izgovoreno bilo ‘manje istinito’ i dobar manipulator očekuje da to primijetite, spustite svoj štit što majstori manipulacije vide kao par koraka unatrag radi uzimanja zaleta za novi napad” – piše business coach Goran Blagus o jednoj od tehnika manipulacije. Monitor.hr

15.05.2018. (15:30)

Iz coacheve bilježnice

Zašto je mogućnost izbora loša strategija?

“Mi ljudi volimo imati mogućnost odabira / izbora, jer ne želimo osjećaj da nas netko guši i ograničava. I onog trenutka kada to pravo dobijemo, velika većina nas ‘zatilta’ i ‘zablokira’ te ne znamo što bismo odabrali. Netko drugi nam treba reći što bismo trebali odabrati, tuđe mišljenje nam je bitno kako bismo mogli odlučiti, premišljamo kako bismo odabrali najbolje rješenje…”, piše Goran Blagus. Monitor.hr

15.05.2018. (08:25)

Zašto je mogućnost izbora loša strategija?

Uobičajena mišljenje da kod izrade prodajnih pisama primatelju treba pružiti nekoliko mogućnosti odabira od onog što mu možemo pružiti, a onda će on sam za sebe odabrati opciju koja mu najviše odgovara.

Prikazujući sebe kao fleksibilno rješenje i otvarajući prostor za različite oblike suradnje bi po nekoj logici bio najbolji pristup jer će on (primatelj) sam za sebe odabrati opciju koja mu najviše odgovara.

Nudeći različite mogućnosti izbora bi trebala biti dobra strategija ali… stvarnost je nešto sasvim drugo.

Mi ljudi volimo imati mogućnost odabira / izbora i za takvu mogućnost smo spremni boriti se do zadnje kapi krvi. Spremni smo poduzeti što god je potrebno, jer ne želimo osjećaj da nas netko guši i ograničava. Želimo pravo odabira!

I onog trenutka kada to pravo dobijemo, kada ostvarimo mogućnost odabira / izbora velika većina nas “zatilta” i “zablokira” te ne znamo što bismo odabrali.

Netko drugi nam treba reći što bismo trebali odabrati, tuđe mišljenje nam je bitno kako bismo mogli odlučiti, premišljamo kako bismo odabrali najbolje rješenje… ali… hmmm… zar baš moram… nisam siguran… što ako…

Sve ovo nas dovodi do važne postavke – ljudi žele mogućnost odabira, no nisu voljni birati!

Zbog toga je prodajna strategija “što različitiji izboru i sami će odabrati što je najbolje za njih”jako loš odabir i zbog toga mnoga prodajna pisma završe u kanti za smeće, SPAM ili deleted items folderu.

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

08.05.2018. (16:44)

Iz coacheve bilježnice

Business coach: Što u neugodnim poslovnim situacijama

Kod potencijalno neugodnih poslovnih situacija s “nisam razumio” i sličnim izvedenicama drugoj strani “vraćate” lopticu da promisli o svom inicijalnom zahtjevu / prigovoru te da ga drugačije formulira. Rezultat svega toga je da imate puno jasniju sliku oko čega se otvara ili otvorio potencijalni spor, što kasnije možete iskoristiti kroz formulu reklamacije ili uvidjeti da se radi samo o drugačijoj percepciji, što se opet vrlo lako da riješiti jer su vam “pozicije gledanja” jasnije – savjetuje business coach Goran Blagus.

08.05.2018. (11:36)

Nisam razumio, možete li…

…mi pojasniti što…
…mi dati više…
…napraviti…

Ovo što vidite je skoro pa savršena (ne postoji savršeno) formula komunikacije kod potencijalno neugodnih poslovnih situacija.

S “nisam razumio” i sličnim izvedenicama drugoj strani “vraćate” lopticu da promisli o svom inicijalnom zahtjevu / prigovoru te da ga drugačije formulira.

Ako sve ovo dobro legne i iz prijašnjeg koraka niste dobili navalu negativnosti i vrlo agresivan napad (“što nisi razumio?”, “što ćeš mi ako ti moram sve pojašnjavati!”, “jesi ti g*up?!”…) tada će to dobrim dijelom otupiti oštricu napada i “otvoriti vrata” za drugi korak.

Kod negativnog i još jačeg napada, tada je najpametnije i najbolje povući se i smanjiti količinu komunikacije na nužnu razinu ili ako ste za ego-ego sukob, onda izvucite tešku artiljeriju 🙂

OK… imamo pozitivnu reakciju ili smo je barem stavili pod kontrolu, tada slijedi dio u kojem tražimo drugu stranu da nešto napravi, što u velikoj većini slučajeva isto legne na “plodno tlo”.

Rezultat svega toga je da imate puno jasniju sliku oko čega se otvara ili otvorio potencijalni spor, što kasnije možete iskoristiti kroz formulu reklamacije ili uvidjeti da se radi samo o drugačijoj percepciji, što se opet vrlo lako da riješiti jer su vam “pozicije gledanja” jasnije.

Zadnji korak je da primijenite ovu tehniku i uvjerite se u snagu “nisam razumio…”.

p.s. Ova tehnika je iz arsenala manipulatora kod osvajanja partnera i davanja mu na važnosti ali s puno benignijim ciljem i svrhom.

02.05.2018. (12:09)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Kako prodavači iskorištavaju zavist

Business coach Goran Blagus danas objašnjava jednostavnost formule izazivanja zavisti kod kupaca:
– demonstriraj i pokaži što imaš
– pokaži zadovoljstvo koje time ostvaruješ
– ostavi im otvoreni prostor da nagađaju kako si do toga došao (sumnja)
– reci im gdje mogu saznati prvi korak u otkrivanju “tajne”
– polako i korak po korak neka uđu u grupu “uspješnih” (osjećaj pripadnosti). Monitor.hr

02.05.2018. (09:33)

Zavidni?

Oh da… stigla ja na tapet i famozna zavist – emocija koja čini čuda u prodaji.

Zavist se često povezuje s nezadovoljstvom jer netko drugi ima “nepoštenu” prednost nad nama, što je onda dobar motivator za pokrenuti se.

Zavist se često stavlja u kategoriju nepoželjnih emocija i stanja, a društveno se i osuđuje kao nešto jako loše.

Ali… kako to bude s hrpom emocija – to da je nešto društveno neprihvatljivo ne znači da nemamo u sebi i da se ponekad ne ponašamo baš u skladu s opisom dotične emocije.

Osim toga, ipak smo mi ljudi.

Ukratko, rezultati aktivacije emocije zavisti jako dobro funkcioniraju zadnjih nekoliko godina u danima oko Božića i kraja godine, a i društvene mreže su kumovale u tome da zavist sve češće ispliva na površinu.

Tehnika zavisti funkcionira tako da slike i poruke koje se odašilju prikazuju “uspješne i sretne situacije ili ljude” što nam dodatno trlja nos i stvara osjećaje nezadovoljstva jer “vidi kako sam ja takva i s takvim nedostacima uspjela postići to i to” nakon čega često ide i poruka “…a ako mi se pridružiš pokazat ću ti kako i ti možeš postati uspješan”.

Preuveličavam gornji primjer, no formula je vrlo jednostavna:

demonstriraj i pokaži što imaš
pokaži zadovoljstvo koje time ostvaruješ
ostavi im otvoreni prostor da nagađaju kako si do toga došao (sumnja)
reci im gdje mogu saznati prvi korak u otkrivanju “tajne”
polako i korak po korak neka uđu u grupu “uspješnih” (osjećaj pripadnosti)

Mnogi će odmahnuti rukom da ovo nije ništa posebno i da ne padaju na takve “jeftine fore”. Ne znam baš, iznenadili biste se kako igra oko zavisti daje odlične prodajne rezultate. Ne samo u luksuznim stvarima, već i u teškoj industriji.

p.s. Ne padate na zavist? Zanimljivo… a pratite li što vam radi konkurencija? Vrlo vjerojatno. Jeste li se ikada zapitali što to oni rade da imaju drugačije rezultate od vas, pa vas je to pokrenulo u smjeru da i sami unaprijedite neke procese ili ste “odmahnuli rukom” i možebitno posprdno rekli da su oni ovo ili ono?

p.p.s. U zadnje vrijeme se zavist na društvenim mrežama često ispoljava u ful negativnom kontekstu. Odite na neki od članaka ili statusa različitih uspješnih ili “uspješnih” ljudi i ubrzo ćete vidjeti demonstraciju zavisti u svom maksimalnom zamahu 🙂

Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.

Ime:

Email:



Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).

17.04.2018. (21:42)

Iz coacheve bilježnice

Savjeti business coacha: Uvreda & manipulatori

“Ako je uvreda ‘sočna’, ima ‘težinu’ i vrlo vjerojatno spuštena na osobnu razinu, prvi je korak da se složite s njihovim emocijama, a ne sa sadržajem uvrede. Nakon što im je ‘ego izmasiran’, obrambeni štit se spušta i majstor manipulacije nastavlja dalje sa svojim naumom”, savjetuje business coach Goran Blagus što i kako s uvredama u poslovanju. Monitor.hr