Autoritet
Ako se kojim slučajem nađete u bolnici i ugledate osobu u bijeloj kuti, gotovo sigurno ćete zaključiti kako se radi o liječniku.
Prije nego nastavimo, evo nekoliko pitanja za razmisliti:
- kako znate da je on uopće liječnik?
- znate li jel’ dobar ili loš liječnik?
- mislite li da on zna više od vas?
Vrlo vjerojatno zato što se nalazite u bolnici i zato što ste naučili (ili su vas naučili) kako su liječnici u bijelim kutama, praktički ne preispitujete jel’ osoba u bijeloj kuti ono što mislite da jest, naspram onog što ona stvarno jest.
Sretnete li vatrogasca na ulici (u uniformi), vrlo vjerojatno ćete osjećati određenu dozu poštovanja prema njemu, ali i stvoriti osjećaj da ste sigurniji u njegovoj blizini. Ili, sretnete policajca (u uniformi) i osjećat ćete nelagodu jer vas može kazniti ili ćete stvoriti osjećaj sigurnosti ako vam sigurnost treba u datom momentu.
U sva tri primjera svatko od nas je samo PREMA VANJSKIM karakteristikama stvorio priču što ta osoba zna, umije i može te smo ove zaključke prihvatili bez prevelike doze preispitivanja.
Okolnosti i uniforma je takvim ljudima omogućila da ih se tako percipira – autoritet za određeno područje.
S obzirom na to kako je ovo newsletter za ljude s poduzetničkim ambicijama, imam jedno pitanje koje vam može puno pomoći u unapređenju poslovanja
Na koji način gradite vlastiti autoritet?
Naime, ako nemate odgovor na gornje pitanje, evo nekoliko “situacija” i primjera koji vas mogu “natjerati” da razmislite malo u traženju odgovora na njega.
- Jeste li serviser kojem se bezuvjetno vjeruje?
- Jeste li SEO majstor kojeg se ne preispituje?
- Jeste li knjigovođa koji ulijeva najvišu razinu sigurnosti?
- Jeste li frizerka koja uvijek zna napraviti najbolju frizuru?
Ako i dalje tražite rješenje na koji način izgraditi autoritet neka vam prva početna točka bude – demonstrirajte krajnje rezultate koje će klijenti ostvariti u suradnji s vama.
Danas, u doba interneta i jednostavne komunikacije, demonstracija rezultata i procesa najbolji je poslovni smjer u izgradnji autoriteta.
Nažalost (ili na sreću), ovakva aktivnost traži vremena i energiju, no zato kad jednom izgradite autoritet – stvari izgledaju puno drugačije 🙂
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).