Courtney Barnett u Zagrebu: Pošten, iskren, zabavan i pomaknut koncert - Monitor.hr
22.05.2019. (21:30)

Normalna nenormala

Courtney Barnett u Zagrebu: Pošten, iskren, zabavan i pomaknut koncert

T-Portalovom Bojanu Stilinu se jako svidio koncert australske kantautorice sinoć u Zagrebu: Kod Courtney sve štima baš zato što je sve jednako pomjereno: veseli i izravni rifovi, malkmusovski izopačene solaže, priče s ruba svakodnevice ispunjene obješenjačkom zafrkancijom na račun stereotipa kroz mini epizode iz života Melbournea koje se gutaju kao epizode nepretencioznog i iskrenog sitkoma. Saletu Dragašu se tkđ. svidjelo – “Courtney je talentirana i jezičava cura koja dobro zna kako se piše, sklada i izvodi, odnosno kako treba zvučati i izgledati rock’n’roll kojeg iznova čini atraktivnom, seksepilnom, modernom i cool glazbom”.


Slične vijesti

03.01. (07:00)

Noć i dalje pripada ljubavnicima

Patti Smith u slovensko-talijanskoj dolini ruža: Žena koja u 77. godini ruši sve granice

Uz Iggyja Popa, Patti Smith je posljednja živuća punk ikona koja još uvijek krstari svjetskim pozornicama, a pritom – u današnjem vremenu nije nevažno – i posljednja žena. I to kakva. Žena koja ni u 77. godini života ni milimetra ne odstupa od etosa borbe za potlačene, obezvrijeđene i podcijenjene. Žena koja i u 77. godini života na pozornici izgleda kao djevojčica s kikicama te unatoč kašljucanju uspijeva otpjevati sve vokalne dionice, u rasponu od dubokog vještičjeg alta do slobodarskih krikova. Žena koja je uplivavanjem u svijet moderne tehnologije na Instagramu u 77. godini uspjela postati i neočekivana ikona mladih, zvučeći debelo uvjerljivije od Grete Thunberg kad vapi za planetom koji smo upropastili. Bojan Stilin o koncertu prije dva mjeseca u Cassa Rossi, za tportal.

24.12.2023. (20:00)

Još ako taj vampir izgleda kao Nicolas Cage u Renfieldu, što će ti više

Čovjek je čovjeku – vampir: Kako je Olivia Rodrigo snimila najvažniju pjesmu 2023.

Njezin prvi hit singl ‘Vampire’ s drugog albuma gotovo ste sigurno nesvjesno čuli prebirući po odjeći u nekom šoping centru ili vozeći se u taksiju. Stvar kreće ljutom klavirskom kaskadom koja zaziva krhkost slomljenog srca. Preko nje mrvi i drobi mješavinu pitijskog razočarenja i osvetničkog inata, da bi u čudesnom bridgeu pustila glas, a u refrenu zabola glogov kolac vampiru stihovima ‘Bloodsucker/Fame fucker/Bleeding me dry like a goddamn vampire’. Tračerska priroda današnjih medija preplavila je internet pitanjima tko je taj fame fucker koji je na šest mjeseci pretvorio Olivijin život u ‘zabranjeni raj’, Vrte se teorije od stanovite njuške iz glazbene industrije pa čak do Taylor Swift, s kojom Olivia od ranije ima sukob oko prava na hit ‘Dejavu’, a tuku se i oko naklonosti bezbrojnih tinejdžerskih srca. Pedantno medijski trenirana Olivija, međutim, nudi pametnije objašnjenje: Više je riječ o tome kako žalim i kažnjavam se jer sam učinila nešto za što sam znala da neće ispasti dobro. Bojan Stilin za tportal.

10.12.2022. (21:00)

Na koji način danas konzumiramo glazbu?

Po izboru Bojana Stilina: Najbolji domaći i strani albumi i koncerti u 2022. godini

tportal

Gledajući godišnje ljestvice albuma vodećih kreatora glazbenog ukusa, opet se otvara isto pitanje – je li glazba manje kvalitetna nego prije? Odgovor je, svake godine sve više – da, ali pritom su oni koji je stvaraju za to najmanje krivi. Mreža krivaca je kompleksna, a u njoj su glavni akteri halapljivi streaming servisi koji prodaju koncept ponude “all you can eat”, u kojem imate sve, a zapravo nemate ništa. Iza playlista kuriranih kao švedski stol stoje umjetni algoritmi te vam pružaju još onoga za što ste ih dresirali, držeći vas u beskrajnom loopu istoga, bez mogućnosti iskakanja iz tračnica i otkrivanja nečeg što bi vam se možda svidjelo, a niste ni svjesni da postoji. Čini se da se bolja sadašnjost, a onda i budućnost glazbe ipak krije u mladim autorima koji neopterećeni prošlošću, pristupaju desetljećima poznate glazbe i čitaju je nevino, ironično, a u boljim slučajevima i iskreno i autentično. Tportal

 

06.11.2022. (20:00)

Anger is a gift

Rage Against the Machine prije 30 godina počeo je revoluciju: Što je danas bijes, a tko je mašina?

Omot debi albuma Rage Against the Machine

Prije trideset godina, 3. studenog 1992., objavljen je prvi album kalifornijske grupe Rage Against the Machine, a glazbena javnost smatra ga posljednjim revolucionarnim rock albumom 20. stoljeća. Kakvo je nasljeđe ovog, danas već kultnog albuma u popularnoj kulturi i društvu? Svaki ljuti stih sina zapatističkog revolucionara Zacha de la Roche, svaki gitarski pick-up trik potomka kenijsko-talijanskih migranata Toma Morella, svaki ubod bijele ritam sekcije Wilk-Commerford, čiji funk-metal zvuči tamnoputije od tadašnjih heroja tipa Fishbone, pogađa u srž punkom inficirane, metalom oslobođene i grungeom ponovo zbunjene generacije, vraćajući političnost u rock nakon što ga je osamdesetih pojela era lažnog glamura, natapiranih frizura i republikanskih cenzura…. Bojan Stilin