Da bi preživjeli, samovozeći auti moraju početi razmišljati poput ljudi - Monitor.hr
19.10.2017. (21:24)

Možda ne baš kao de Niro u 'Taksistu', ali kao čovjek...

Da bi preživjeli, samovozeći auti moraju početi razmišljati poput ljudi

Ako bi autonomni auti svakog pješaka, biciklistu i vozilo tretirali kao prepreku koju treba izbjegavati bilo bi manje nesreća, ali tako se i nikamo ne bi stiglo. Na Berkeleyju se bave ovim “problemom zamrznutog robota” kako bi samovozeći auti bili u stanju interpretirati i predvidjeti ponašanje ljudi pa da vožnja bude efikasnija i odvažnija. Usto, uče umjetnu inteligenciju da će drugi sudionici prometa reagirati na njih te ih uče procjenjivanju namjera ljudi. Wired


Slične vijesti

02.10.2019. (17:30)

Trala-lala-lalala - dođi dragi Nikola!

Tesla za Model 3 uveo novu funkciju – auto sam dolazi po vlasnika

Tesla je desetom verzijom softvera za svoje auto uveo igrice, podršku za streaming servise poput Spotifya i Netflixa, mogućnost karaoke pjevanja, ali kupcima se najviše svidio – napredniji autopilot, koji omogućuje samovozeće isparkiravanje auta. Funkcija ima smisla kad je auto parkiran malo dalje, ali u vidokrugu, pa ga se pozove preko aplikacije na mobitelu (zato što kiši, gužva je, da se ispadne frajer!?!).

 

05.06.2018. (08:35)

Samovozeći auti će ubijati ljude i to moramo prihvatiti

24.05.2018. (10:44)

Majstori iz 21. stoljeća

Futurolog Stevenson: Blockchain, 3D printanje i umjetna inteligencija će popraviti svijet

Tehnologije poput blockchaina, 3D printanja i umjetne inteligencije imaju potencijal da isprave sve “nepravilnosti” u sadašnjem svijetu – rekao je Mark Stevenson, jedan od najcjenjenijih svjetskih futurista na konferenciji Combis u Poreču. Objašnjava on da ćemo imati svoj izvor energije – solarne ploče – 3D printere u trgovinama i plaćanje blockchainom koji će izgurati dio banaka. Dvije vrlo važne tehnologije koje dolaze su auti bez vozača i električni auti koji imaju jako malo pomičnih dijelova pa će trajati puno dulje od klasičnih automobila, a procjenjuje Stevenson da se za 10 godina neće isplatiti kupiti auto, nego će ga se unajmljivati ili dijeliti. To će značiti puno manju proizvodnju automobila i smanjenje potražnje za naftom. Što se okoliša tiče, rekao je da zbog lošeg stanja klime i tla možemo očekivati još samo šezdesetak žetvi. O radu kaže da ljudi mrze svoje poslove jer rade više za sve manje novca, a da pravo bogatstvo odlazi k jednom postotku najbogatijih. T-Portal

16.05.2018. (10:46)

Jabuka na kotačima

Apple udvostručio broj samovozećih automobila u Kaliforniji – sad ih ima 55

Apple sad ima 55 samovozećih automobila u Kaliforniji, dok su početkom godine imali 27, a prošle godine tek tri. To znači da je Apple drugi po broju samovozećih automobila u Kaliforniji – više ih ima samo General Motors, sve skupa 104, dok je treći Waymo s 51 vozilom. Inače, sve skupa je u Kaliforniji registrirano 409 samovozećih vozila i 1.573 sigurnosna vozača. TechCrunch

21.03.2018. (12:17)

UberKill

Arizona: Prvi pješak kojeg je ubio Uberov samovozeći auto

49-godišnja beskućnica poginula je u Tempi u Arizoni nakon što ju je udario Uberov auto na samovozećem modu, što je prvi slučaj da je pješak poginuo pod autonomnim vozilom. Ulica je vrlo široka, sedam traka, nema grmlja ni parkiranih automobila, a poginula žena nastradala je dok je krenula, gurajući bicikl, preko ceste na mjestu gdje nije bilo zebre. Policija je vrlo brzo odbacila svu mogućnost krivnje Ubera, a iz tvrtke kažu da bi u ovakvom slučaju bilo teško izbjeći nesreću, vozio čovjek ili robot, tim više što je na vozačevom sjedalu ovog auta sjedio čovjek, iako je softver obavljao vožnju. Neke tvrtke zaustavile su testiranja samovozećih auta nakon ove nesreće.

03.03.2018. (12:59)

Korak naprijed za samovozeća vozila: Arizona dopušta vožnju autonomnih vozila bez vozača za volanom, koji je dosad sjedio ondje iz sigurnosnih razloga

10.02.2018. (08:52)

Silicijska idila

Kraj parnice: Uber plaća Googleu 245 milijuna dolara za navodnu krađu podataka

Parnica koju je tvrtka Waymo, u vlasništvu Googleove krovne kompanije Alphabet, pokrenula protiv Ubera zbog navodne krađe tehnologije o samovozećim automobilima, prekinuta je jučer vansudskom nagodbom kojom je Uber prepustio Waymou 0,34% svojih dionica, što bi bilo oko 245 milijuna dolara u vrijednosti. Riječ je o jednoj od najsočnijih parnica u Silicijskoj dolini na kojoj su isplivali razni detalji poput izjave Travisa Kalanicka – “zlatno vrijeme je gotovo, sad je ratno doba”, govoreći o rivalstvu Ubera i Googlea. Slučaj počiva na bivšem Googlevom inženjeru Anthonyju Levandowskom koji je navodno downloadao oko 14.000 kompanijinih datoteka prije nego što je u siječnju 2016. dao otkaz i pokrenuo svoju tvrtku za samovozeća vozila Otto. Uber je kupio Otto samo pola godine kasnije, a Levandowski je postao šef Uberovog programa za samovozeće aute. CNET

20.12.2017. (12:39)

Od 1 do 0

Udarne tech-priče ove godine

Mashable je odabrao 10 udarnih priča iz svijeta tehnologije ove godine. Uvjerljivo prva je Facebook, lažne vijesti i Rusije. Facebook je odigrao ključnu ulogu u širenju fake newsa pred američke predsjedničke izbore, o čemu se pisalo cijele ove godine, dok će budućnost donijeti temeljnu promjenu odnosa korisnika i jedne od najvećih tech-kompanija na svijetu. Među ostalim pričama su rast kriptovaluta, razvoj tehnologije samovozećih vozila, kao i pametni zvučnici koji polako ulaze u svaku i cijelu kuću.

13.12.2017. (22:48)

Samovozeći auti su budućnosti, ali era autonomnih vozila počela je – 1925. godine u New Yorku

16.10.2017. (10:54)

Google

Samovozeći auti: Tko je kriv za sudar kad je vozač pijan?

Tko će biti odgovoran za prometne nesreće, odnosno poginule i ozlijeđene na cestama kad u nesreći sudjeluje samovozeći auto, pita se BBC. Australska nacionalna transportna komisija predlaže da se na osobe koje se nalaze na mjestu vozača i koje su pod utjecajem alkohola ili droge ne bi trebali odnositi zakoni vezani uz kažnjavanje o zabrani vožnje pod utjecajem alkohola ako vozilom upravlja računalo.