Električni automobili potroše dosta energije i kad miruju - Monitor.hr
16.05. (13:00)

Skriveni gubici

Električni automobili potroše dosta energije i kad miruju

Ljudi i tvrtke koji donose odluku o kupnji električnog automobila, uzimaju u obzir njegovu nabavnu cijenu i potrošnju u vožnji. Međutim, tu su i skriveni troškovi kada auto miruje. Istraživanje koje je proveo belgijski energetski start-up Re.alto pokazalo je da troškovi mogu iznositi i do 600 eura na godišnjoj razini, uzmu li se u obzir belgijske cijene električne energije. Električni automobili neprestano prenose podatke u korisničku aplikaciju: temperaturu, status baterije… Međutim, električni automobili su optimizirani za vožnju, a ne za prijenos podataka. Ovaj proces troši puno više energije nego što troši pametni telefon. Jedino rješenje je Sleep način rada. Revija HAK


Slične vijesti

14.09. (19:00)

Za sunčanu vožnju

Poklopac motora koji puni bateriju: složili solarne ćelije koje se mogu prilagoditi svakom automobilu

Na IAA Motor Showu u Münchenu, znanstvenici Fraunhofer-Instituta u Njemačkoj pokazali su poklopac automobila koji može proizvoditi električnu energiju. Ovaj fleksibilni materijal stvara elektricitet kada je izložen Sunčevoj svjetlosti. Nanosi se izravno na metal i može se prilagoditi obliku svakog modela automobila. Poklopac motora obložen je fotonaponskim materijalom, a zatim prekriven folijom. Fotonaponski materijal proizvodi električnu energiju kada je izložen Sunčevoj svjetlosti, baš kao u solarnoj ćeliji. Za razliku od drugih sličnih pokušaja ovdje se materijal ne ugrađuje u staklo i puno je lakši, a ušteda težine važna je za električni automobil. Takav sustav solarnih ćelija prvenstveno bi mogao produžiti domet. Revija HAK

18.08. (22:00)

Vozi, Miško!

Dolazi nova baterija za električna vozila: Omogućit će iznimno brzo punjenje

Shenxing započinje eru superbrzog punjenja električnih vozila – objavio je u srijedu najveći kineski proizvođač baterija CATL. Za usporedbu, Tesla navodi da njezin Supercharger može napuniti Model 3 do 275 km dometa za otprilike 15 minuta. CATL-ova baterija trebala bi omogućiti domet od 700 kilometara po punjenju. Masovna proizvodnja litij-željezo-fosfatne ćelije trebala bi započeti kasnije ove godine i bit će dostupna od prvog kvartala 2024. Revija HAK

11.08. (19:08)

Test potrošnje energije električnih automobila – velike razlike u odnosu na službene brojke

10.08. (12:00)

Možda da eksploatiramo s druge planete?

Rezultati velike studije: Nema dovoljno litija za sve planirane električne automobile

Industrija litija, kojom dominira Kina, treba uložiti 116 milijardi dolara do 2030. kako bi ispunila ciljeve koje su postavile vlade i proizvođači automobila. Nedostižna brojka, tvrde stručnjaci u nedavnom istraživanju. Tih 116 milijardi dolara trebalo bi ići na izgradnju novih rudnika i rafinerija, kao i na proširenje postojeće imovine. Uzimajući u obzir ciljeve proizvodnje električnih vozila, kao i podatke Međunarodne agencije za energiju o politikama svake zemlje, bilo bi potrebno 5,3 milijuna tona litij karbonata. Brojka znatno iznad trenutne dostupnosti ovog ključnog materijala, koja ne doseže niti tonu. Revija HAK

16.06. (01:00)

Dok ide, ide

Prijelaz na električna vozila: BMW ima jasnu viziju za dizelaše i benzince

U trenutku kada većina proizvođača automobila razmišlja o što bezbolnijem prijelazu na električna vozila, BMW još pokušava iscijediti maksimum iz benzinaca i dizelaša i paraleleno igrati na razvoju EV-a. Uglavnom, u planu je nova generacija dizelskih i benzinskih motora s četiri, šest i osam cilindara. Kako prenosi Handelsblatt, nove pogonske jedinice prodavat će se i u sljedećem desetljeću. Razlog za to je jednostavan: SUV-ovi X5, X6 i X7 još uvijek se odlično prodaju. Osim toga, električni automobili još nisu dovoljno probili kinesko tržište, koje je proizvođačima iznimno važno. Revija HAK

15.06. (21:00)

Samo da toliko ne traje

Stiže baterija za električne automobile koja će se napuniti za šest minuta

Automobil su zajednički razvili Callum i Nyobolt, a dizajnerska baza je aktualni Lotus Elise. Baterija ima kapacitet od 35 kWh koji, prema Nyoboltu, ne samo da je manji i lakši od običnog paketa baterija iste veličine, već se također može puniti znatno brže. Litij-ionska baterija može se u potpunosti napuniti za samo šest minuta, bez potrebe za posebnim hardverom za punjenje. Nyobolt EV može prijeći do 250 kilometara s punom baterijom. Baterija je, navodno, uspješno završila 2000 ciklusa punjenja. O sudbini koncepta ne zna se ništa, ali Nybolt najavljuje da početkom sljedeće godine baterija ide u proizvodnju pa tko želi može se javiti… Revija HAK

12.06. (17:00)

Mr. Bean se ne šali

Rowan Atkinson: Volim električne automobile – i rano sam ih kupio. Ali sve se više osjećam prevareno

Nažalost, zadržavanje svog starog automobila na benzin može biti bolje od kupnje električnog vozila. Postoje valjani ekološki razlozi da se ne žurite s prelaskom. Kupio sam svoj prvi električni hibrid prije 18 godina, a prvi potpuno električni automobil prije devet godina i (usprkos našoj lošoj infrastrukturi za punjenje električne energije) jako sam uživao u vlasništvu oba vozila. Volvo je objavio da su emisije stakleničkih plinova tijekom proizvodnje električnog automobila gotovo 70% veće nego pri proizvodnji benzinskog automobila. Problem leži u litij-ionskim baterijama koje se trenutno koriste u gotovo svim električnim vozilima: iznimno su teške, za njihovu proizvodnju potrebne su ogromne količine energije, a procjenjuje se da traju samo nešto više od 10 godina. Čini se perverznim izborom hardvera kojim će automobil voditi borbu protiv klimatske krize… piše Rowan Atkinson za Guardian

10.06. (00:00)

Rudari, odmorite malo

Umjesto litija – sol: Novo ozbiljno rješenje za baterije za električna vozila

Rudarenje je skupo, a s njim povezane tehnologije koje nipošto ne bismo mogli nazvati ekološkima nisu dobre za imidž električnih vozila. Čini se da proizvođači automobila sve više traže izlaz u baterijama na bazi soli ili natrija. Očekuje se da bi baterija na bazi natrija mogla preuzeti veliki dio tržišta te da bi do 2035. ova sirovina mogla zamijeniti oko 272.000 tona litija. Predviđa se da će te godine činiti oko 7 posto ukupnog tržišta. Ako se pojave dugotrajne nestašice litija, promjena bi mogla biti daleko agresivnija pa bi se i ove brojke mogle promijeniti. Privlačnost natrija proizlazi iz njegove zastupljenosti u kamenoj soli i salamuri diljem svijeta, ali su dosad bile upitne performanse baterija na bazi natrija. Revija HAK

25.05. (09:00)

Tutači na baterije k'o na traci

Imamo know-how za autoindustriju, sad trebamo samo serijsku proizvodnju

Električna vozila proizvode Kinezi, Indijci, Vijetnamci, Poljaci, gotovo svaka zemlja ima svoj prototip nekakvog vozila na električni pogon, pa čak i Hrvatska. Mi imamo Rimčevu Neveru. Možda se ne proizvodi serijski, ali je ‘naša‘. No u ovom kontekstu važno je spomenuti da pogoni za proizvodnju EV-a nisu veliki industrijski pogoni i ne trebaju to biti. To su mahom mala, sklepana vozila koja se mogu složiti u minipogonu i Hrvatska bi tu, bude li malo sreće, mogla privući investitore koji žele biti ‘bliže‘ europskim kupcima, koji ionako zbog zelene politike EU-a moraju razmišljati o napuštanju vozila na fosilna goriva. Prije Rimca imali smo XD, no to je bilo prije EU fondova… No, prva serijska proizvodnja mogla bi krenuti uskoro, i to u Novskoj, gdje posluje poljska Wawa. Lider