Električni romobil 13 puta opasniji od bicikla, pokazuju statistike, u Hrvatskoj sve više nesreća - Monitor.hr
Danas (10:00)

Punjenje strujom, punjenje hitne: romobil u Hrvata

Električni romobil 13 puta opasniji od bicikla, pokazuju statistike, u Hrvatskoj sve više nesreća

MUP je za RTL potvrdio da su u prvih šest mjeseci ove godine zabilježili jednak broj prometnih nesreća s romobilima kao i u cijeloj prošlogodišnjoj godini, s jedinom razlikom što ove godine u tim slučajevima nema poginulih osoba. Električni su romobili ove godine sudjelovali u čak 237 nesreća na području Hrvatske, kojima je 56 osoba teško, a 130 lakše ozlijeđeno. Lani je takvih nesreća bilo gotovo 400, a dvije osobe su i smrtno stradale. AutonetRevija HAK još prošle godine podsjetio kako e-romobili nisu igračke: Ne smiju ih voziti mlađi od 14 godina, kaciga je obavezna, smije se voziti samo jedna osoba, po potrebi mora se nositi reflektirajuća odjeća, zabranjeno korištenje slušalica…


Slične vijesti

12.01.2022. (13:00)

Didn't expect that, but OK

Bugattijevo prvo električno vozilo je – romobil

Prvo električno vozilo nakon što je Bugatti pripojen Rimcu. Ovo električno osobno prijevozno sredstvo, osim značke Bugattija i ponekog dizajnerskog detalja, od niza sličnih konkurenata izdvaja nekoliko zanimljivih tehnologija. Tu je dvostruki sustav kočnica s elektroničkim ABS-om na stražnjem kotaču, ali i ugrađene pokazivače smjera (žmigavce), kao i projekcijsko svjetlo straga koje na cestu projicira Bugattijev monogram “EB”. Na upravljaču se nalazi LED ekran na kojem se prikazuju podaci poput brzine kretanja, razine napunjenosti baterije, odabranog načina rada i drugo. Šasija romobila načinjena je od magnezijeve slitine kako bi bila što lakša, a dizajn istodobno pokušava biti aerodinamičan i funkcionalan. Romobil je predstavljen u tri boje, plavoj, srebrnoj i crnoj. Bug

25.07.2021. (12:30)

Pedalama protiv struje

Bicikl vs e-romobil: Prednosti i mane

Sve popularnije električno vozilo na kraće relacije nedavno je i službeno uvršteno kao vozilo za koje vrijede nova prometna pravila, a portal Biker.hr usporedio ga je s običnim biciklom i naveo prednosti i mane u odnosu na tradicionalno pedaliranje. Da biste pokrenuli e-romobil, ipak je potreban početni poguranac nogom. Nadalje, veća je mogućnost da s njime ostanete mokri ako se vozite po mokrom i škliskom kolniku (no, isto je s biciklom bez blatobrana). Gume kod romobila su znatno manje tako da ćete osjetiti svaku neravninu kojom prolazite. Za razliku od bicikla, svi su romobili iste veličine, s podesivim guvernalom. Iako ni bicikl nije baš za vožnju zimi, on ima prednost da se pedaliranjem koliko-toliko zagrijete, dok je romobil zimi skoro pa neupotrebljiv. Za razliku od bicikla, e-romobili su često sklopivi i lako nosivi. Sve u svemu, biciklisti će i dalje preferirati bicikle, no za kraće relacije po uređenim gradskim cestama romobil bi mogao skratiti puteve koje inače obilazite pješice.