Fact check: Što će se dogoditi kad električni automobili u gužvi ostanu bez struje? - Monitor.hr
11.07. (20:00)

Auto na baterije, a struja iz termoelektrane

Fact check: Što će se dogoditi kad električni automobili u gužvi ostanu bez struje?

Skoro tisuću i pol puta na Facebooku je podijeljena objava u kojoj se električni automobili neutemeljeno proglašavaju prevarom. Za početak, zadesit će ga ista sudbina kao automobile s pogonom na benzinsko ili dizelsko gorivo, tj. ostat će bez energije potrebne za vožnju. Ovim pitanjem već su se bavili brojni fact-checking portali jer se ovakav tip objave ranije širio među korisnicima društvenih mreža engleskog govornog područja (1, 2, 3). Interes za električnim automobilima u porastu je na globalnoj razini, ali i u Hrvatskoj. Iako ekološki povoljniji, električna vozila ipak ostavljaju otisak, koji ovisi o nekoliko faktora. Električna vozila nemaju emisije iz ispušnih cijevi, ali proizvodnja električne energije koja se koristi za punjenje električnih vozila može dovesti do zagađenja ugljikom. Ta količina zagađenja varira ovisno o načinu proizvodnje lokalne energije. Faktograf


Slične vijesti

22.09. (11:00)

Samo da ih se ne krene masovno izlovljavati

Ljušture rakova mogle bi sadržavati u sebi ključ za jeftinije automobile na struju

žGrupa inženjera sa Sveučilišta Maryland (SAD) testirala je ljušture rakova i hitin, koji sadrže, kao zamjenu za vrlo skupi litij u baterijama za električne automobile. Ne treba zaboraviti da ekstrakcija litija ima znatnu i destruktivnu cijenu za okoliš. Nadalje, litij-ionske baterije nije lako razgraditi ili reciklirati. Cijena litija na tržištu se popela na ogromne vrijednosti. Rusko-ukrajinski rat također je bio jedan od okidača, budući da je Rusija najveći izvoznik litija na svijetu, a zbog međunarodnih embarga nametnutih Putinu izvoz je zaustavljen. Među različitim materijalima, znanstavnici sa Sveučilišta Maryland otkrili su da je kitozan odlična opcija za budućnost baterija za vozila s nultom emisijom. Još jedna od velikih prednosti hitina je njegova cijena. Hitozan košta samo oko 1,75 USD po gramu. Revija HAK

19.09. (18:00)

Bolje rudariti kriptovalute

Punjenje električnog auta na kućnu utičnicu je neisplativo, gubici su preveliki

Njemački autoklub ADAC proveo je eksperiment s četiri električna automobila. Renault Zoe, Fiat 500e, Tesla Model 3 i VW ID.3 uspoređeni su pri punjenju na kućnu utičnicu i na zidnu kutiju. Rezultat je bio jasan: kod punjenja iz kućne utičnice najveći su gubici. Kod Renaulta Zoeija nestalo je dobrih 24 posto električne energije, a kod Tesle Model 3 15,2 posto, slijede VW ID.3 (13,6 posto) i Fiat 500e (12,7 posto). Gubici su se značajno smanjili kod punjenja na zidnoj kutiji s 11 kWh. Kod Renaulta Zoe odlijev energije pao je na 9,7 posto, kod Tesle na 7,7 posto, kod VW-a na 9 posto, a kod Fiata na 6,3 posto. Jedan od glavnih razloga gubitka energije je pretvaranje izmjenične struje (kada izlazi iz utičnice) u istosmjernu struju baterija. Revija HAK

08.09. (21:00)

Pa se ti vozi na baterije

Zbog velikih vrućina u Kaliforniji vlasnicima električnih automobila savjetuju da ih ne pune

Američka savezna država Kalifornija planira od 2035. godine zabraniti prodaju novih automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. To je lijepo, ali potrebno je osigurati infrastrukturu, koje zasad nema. Odnosno, čini se da u cijelu ovu energetsku jednadžbu nije uvedena varijabla klimatskih promjena. Kalifornija se već tjednima prži na temperaturama koje idu i do 44 stupnja, potrošnja energije je povećana zbog klima-uređaja, a proizvodnja struje smanjena jer u hidroelektranama nema dovoljno vode. Broj električnih automobila u Kaliforniji raste, a s njima se javlja i potreba za električnom energijom, koje isto nema, odnosno, ako se nastave ovakva ljeta, neće je biti dovoljno… Revija HAK

05.08. (21:00)

Punionice postaju zabavni parkovi

Dok čekate da se vaš automobil puni, osvježite se – u bazenu

Jedan od razloga zašto ljudi izbjegavaju kupnju električnog vozila je dugo vrijeme čekanja da se baterija napuni. Tesla je to priznala i sada ulaže u sadržaje oko svojih punionica. Tesla je počela kreativno razmišljati o vremenu provedenom u tzv. Superchargerima. Tesla je započela partnerstvo s tvrtkom bk World za izgradnju salona opremljenih automatiziranim automatima za prodaju kave, hrane, pića, toaleta pa čak i neke elektronike. No ne staju na tome, već je postavljen i prijenosni bazen u Hildenu u Njemačkoj. Samo četiri osobe mogu dijeliti bazen u isto vrijeme i ne duže od 10 minuta. Dakle, dok obučete kupaći kostim, malo se osvježite, pa se presvučete i osušite, baterija bi vam trebala biti potpuno napunjena. Revija HAK

09.06. (09:00)

Odmah početi štedjeti za električni

Europarlament izglasao zabranu prodaje novih auta na benzin i dizel od 2035.

Zastupnici su podržali prošlogodišnji prijedlog Europske komisije za stopostotno smanjenje emisija ugljikovog dioksida novih automobila do 2035. i od te godine onemogućila bi se prodaja vozila na fosilna goriva u Uniji. Prijedlozi nekih zastupnika da se cilj smanji na 90 posto do 2035. odbijeni su. Zakon još nije konačan. Današnje glasanje tek potvrđuje poziciju parlamenta za nadolazeće pregovore s državama članicama oko konačnog zakona. Namjera je ubrzati prijelaz Europe na električna vozila i ohrabriti proizvođače automobila da više ulažu u elektrifikaciju, što je dodatno potaknuto drugim zakonom koji će od država članica zahtijevati da postave milijune stanica za punjenje električnih vozila. Index

11.05. (13:00)

Ako ga ne moram ručno gurati dok krepa svako malo, može

Novi e-Yugo: Hoće li kultni automobil na potpuno električni pogon postati stvarnost?

Iako je ovaj automobil bio ponos jugoslavenske automobilske industrije, često je zbog svojih brojnih nedostataka bio omražen. Zbog toga su se pričali vicevi o tome da su kod Yuga kočnice dodatna oprema ili da svi vlasnici Yugića idu u raj, jer su u paklu već bili. Dejan Hristov, makedonski dizajner, privukao je pozornost konceptom električnog Yuga. Na platformi Behance objavio je dizajn koji formom i funkcijom slijedi original kultnog automobila. Iako je Yugo i dalje izgledom prepoznatljiv, u novoj verziji ima čišće linije, nešto zaobljenije uglove, koristi električnu energiju za pogon te ima svu nužnu i funkcionalnu opremu. Projekt je nastao iz hobija, ali će ga predstaviti vlastima i, ne baš potajno, se nada da će se netko zainteresirati da ga ustvari i krene proizvodit. Green

13.03. (09:12)

Svaki treći novi automobil registriran u Hrvatskoj do 2035. godine bit će električan

29.11.2021. (19:00)

Nevolje u raju

U Norveškoj je čak 77,5 posto automobila na električni pogon, pa ostaju bez automobila za oporezivanje

Po tom omjeru je Norveška uvjerljivi svjetski prvak, iza nje je Velika Britanija sa 15 posto udjela električnih automobila, a u SAD je taj broj tek 2,6 posto. Razlog za tako visok postotak u Norveškoj je u izdašnim državnim poticajima tako da je Tesla po cijeni u rangu sa benzincima i dizelašima koji se oporezuju više. Osim toga, električna vozila su oslobođena plaćanja cestarine, parkinga, a mogu voziti i po trakama rezerviranim za autobuse. Problem je da zemlji nestaje automobila na klasični prljavi pogon za oporezivanje i da rupa zbog poticaja iznosi čak 2,32 milijarde dolara. Wired

28.08.2021. (13:00)

Ekonomičan i ekološki osviješten

Audi objavio: Od 2026. svi novi modeli bit će električni

Jedan od najpoznatijih svjetskih prozvođača automobila službeno je objavio kako će od 2026. godine svi novi modeli vozila biti električni. Audi je objavio novi plan nazvan Vorsprung 2030 i u njemu se to i potvrđuje (HAK). Također, najavili su da kod njih od 2033. godine potpuno prestaje proizvodnja automobila s dizelskim i benzinskim motorima. Audi najavljuje da će razvijati tehnologije (zvuka, motora i pogona), koje će ga diferencirati od drugih modela Volkswagenova koncerna. Danica

21.11.2020. (23:00)

Zapečačena sudbina

Kina priprema drastičan energetski zaokret koji će za samo 10 godina okončati eru nafte

Nagli prijelaz na električna vozila koji će predvoditi Kina smanjit će globalni rast potražnje za naftom za 70 posto do 2030. godine i dokončati doba nafte. U 10 godina Kina bi mogla uštedjeti više od 80 milijardi dolara troškova uvoza nafte godišnje zahvaljujući sve konkurentnijim vozilima s pogonom na nove izvore energije. Trošak uvoza nafte potrebne za proizvodnju goriva za prosječni automobil deset je puta veći od troška nabave solarne opreme potrebne za proizvodnju struje za pogon električnog vozila. Jutarnji