Fact check: Što će se dogoditi kad električni automobili u gužvi ostanu bez struje? - Monitor.hr
11.07.2022. (20:00)

Auto na baterije, a struja iz termoelektrane

Fact check: Što će se dogoditi kad električni automobili u gužvi ostanu bez struje?

Skoro tisuću i pol puta na Facebooku je podijeljena objava u kojoj se električni automobili neutemeljeno proglašavaju prevarom. Za početak, zadesit će ga ista sudbina kao automobile s pogonom na benzinsko ili dizelsko gorivo, tj. ostat će bez energije potrebne za vožnju. Ovim pitanjem već su se bavili brojni fact-checking portali jer se ovakav tip objave ranije širio među korisnicima društvenih mreža engleskog govornog područja (1, 2, 3). Interes za električnim automobilima u porastu je na globalnoj razini, ali i u Hrvatskoj. Iako ekološki povoljniji, električna vozila ipak ostavljaju otisak, koji ovisi o nekoliko faktora. Električna vozila nemaju emisije iz ispušnih cijevi, ali proizvodnja električne energije koja se koristi za punjenje električnih vozila može dovesti do zagađenja ugljikom. Ta količina zagađenja varira ovisno o načinu proizvodnje lokalne energije. Faktograf


Slične vijesti

23.11. (13:00)

Za svačiji budžet

Veliki preokret na tržištu: Izgleda da će baterije za električne automobile ozbiljno pojeftiniti

Sredinom ovog desetljeća električni automobili će koštati isto koliko i ekvivalentni automobili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, novo je predviđanje Goldman Sachsa.  Do 2030. predviđa se godišnji pad cijene od 11 posto, te će tada cijena biti oko 72 dolara po kWh, odnosno manje od polovice onoga što baterije danas koštaju. Pitanje je jesu li ove projekcije uvjetovane i popriličnim hlađenjem tržišta, odnosno skromnijem rastu prodaje električnih automobila nego što je bilo očekivano. Revija HAK

16.11. (21:00)

Napredna fizika

Rimac razvija veliku bateriju i hvata Teslu, ali neki eksperti kažu: To nije zeleno, trebamo vodik

Ako je vjerovati najavama, Rimac Technology bi mogao inovirati tržište za veliku i industrijsku pohranu energije gdje trenutno kolo vodi američka kompanija Tesla sa svojim Megapack baterijskim sustavom. Zvuči senzacionalno, pa i pomalo nevjerojatno, tim više što se domaća javnost već neko vrijeme pita što se zbiva s robotaksijima koje, preko tvrtke Project 3 Mobility, Mate Rimac razvija s partnerima te uz državnu potporu. Energetska gustoća najavljene Rimčeve baterije navodno iznosi 280 kilovatsati po četvornom metru, što je više od Tesline, a to u Rimac Energy nisu demantirali. Energetski stručnjaci pak kažu kako su baterije kratkoročno i alternativno rješenje, istaknuvši kako bi se trebali okrenuti vodiku. Forbes

16.11. (00:00)

Električni i budžetni ujednom

U Sloveniji će, izgleda, proizvoditi jeftini Renaultov električni auto

Renault je predstavio i formalizirao svoju sestrinsku tvrtku Ampere, kojoj će zadatak biti proizvodnja električnih vozila. Ampere planira liniju od sedam električnih vozila do 2031. godine, uključujući gradski automobil s cijenom nižom od 20.000 eura pod nazivom Legend. Legend će se proizvoditi u Europi i nudit će najbolju učinkovitost u klasi s potrošnjom energije od 10 kWh na 100 km, objavio je Renault. Trenutno prosječna mala gradska električna vozila troše oko 15 kWh/100 km. Renault nije precizirao mjesto proizvodnje automobila, ali govori se o tvornici u Sloveniji u Novom Mestu, a prvi automobili trebali bi krenuti u salone 2026. godine. Revija HAK

11.11. (09:00)

Putuj putuj svjetska Lado

Rješenje Europske unije: Baterije električnih automobila uskoro će imati ‘putovnicu’

Na stanje baterije utječe mnogo parametara, poput brzog punjenja, čestog dosezanja maksimuma kapaciteta prilikom punjenja… S vremenenom baterija degradira, a to će utjecati i na cijenu i iskoristivost automobila koji se nađe na tržištu rabljenih vozila. Sada EU radi na pravilima za tzv. putovnicu baterije koja će pokazati stanje baterije u rabljenim električnim automobilima. Plan je da svi električni automobili to imaju 2027. godine. Velika visokonaponska baterija daleko je najvažniji dio električnog vozila i može činiti oko 40 posto cijene automobila. Stoga će stanje ovog dijela također biti odlučujuće za to koliko ćete platiti za rabljeni automobil. Revija HAK

30.10. (18:00)

Ekologija zahtjeva deblji džep

Službeni podaci: Servis oštećenih električnih automobila dosta je skuplji u usporedbi s benzincima i dizelašima

Unatoč činjenici da električni automobili sudjeluju u manje nesreća, troškovi popravka su visoki zbog čimbenika kao što su oštećene pogonske baterije i nesigurnosti servisera u rukovanju oštećenim električnim automobilima. Posljedično, za servis oštećenih električnih vozila potrebno je više radnih sati. Studija, koja je uspoređivala 37 parova modela električnih automobila i automobila s motorima s unutarnjim sagorijvanjem, pokazala je da su troškovi u prosjeku 30 do 35 posto veći. Revija HAK

26.10. (21:00)

Ideš na kampiranje i totalno si moderan

Najnaprednija kamp prikolica: Ima svoj pogon i posebno je opremljena za vuču električnim automobilima

Ova kućica (dobro, prikolica) ima dva elektromotora. Dual-motor Active Propulsion Assist System dostupan u Flowu pokreće kotače kućice, čineći vuču lakom i koje maksimiziraju domet automobila, bilo da je u pitanju električno vozilo ili ne. Kamp kućica može se pomoću mobilne aplikacije spojiti na vozilo automatski jer ona ima i svoj sustav upravljanja, a kad je otkvačena može se vrlo lako pozicionirati bilo gdje. Revija HAK

24.10. (18:00)

Više baterija, manje CO2

Top 5 električnih automobila prema broju registracija

Tijekom prvih devet mjeseci 2023. godine stigli smo do 1278 registracija električnih automobila. Riječ je o 55 modela od 28 različitih marki, a Autonet donosi popis najprodavanijih:

 

  • Tesla Model Y – 187 primjeraka
  • Renault Twingo E-Tech Electric – 126 primjeraka
  • Dacia Spring – 115 primjeraka
  • Tesla Model 3 – 106 primjeraka
  • Škoda Enyaq iV – 87 primjeraka
24.10. (10:00)

Stojiš na crvenom, baterija ide na zeleno

Japanci će testirati punjenje električnih automobila na semaforu

Radi se o sustavu za bežično punjenje automobila, koji bi se ugrađivao u cestu, neposredno ispred semafora. Tamo bi se ukopale posebne zavojnice sa senzorima, sposobne otkriti kada se nad njima nađe automobil s kompatibilnom tehnologijom. U slučaju da se on zaustavi iznad punjača, dok vozač čeka na paljenje zelenog svjetla na semaforu, baterija njegovog automobila bi se punila. Takav bi sustav omogućio brzo induktivno punjenje baterija, pa bi samo 10 sekundi čekanja na semaforu bilo dovoljno da se baterija vozila napuni za jedan kilometar vožnje. Čekanje od minute dodalo bi bateriji dovoljno energije za povećanje dosega od 6 kilometara. Autonet