Gladijator II: Mescal i Pascal u pijesku Koloseja - Monitor.hr
15.11.2024. (11:00)

Bez Maximusa

Gladijator II: Mescal i Pascal u pijesku Koloseja

Ridley Scott se približava devedesetoj godini života i snima filmove kakve želi ritmom od jednog godišnje. Usto se vjerojatno i zabavlja, a svojim novim filmom zabavit će i gledatelje. Važno je istaknuti da se ovaj film ne smije gledati kao realistično djelo, jer takav način će vas brzo dovesti do ruba živaca zbog brojnih nelogičnosti i notornih bedastoća koje kreću već u prvoj sekvenci ratovanja. “Gladiator II” je fantazija, bajka namijenjena odraslima samo zbog nekoliko krvavih prizora koje zbog ranije spomenutog oslanjanja na kompjuterski generirane efekte dijeluju manje upečatljivo od onih iz dvadeset i pet godina starijeg filma. Kažu na Ravno do dna, dok na Forumu ima raznih komentara.


Slične vijesti

Prekjučer (14:00)

Pogledaj i prosudi sam/a

Babygirl nije otišao dovoljno daleko i definitivno nije erotski triler kakvim se prikazuje

Babygirl prati Romy (Kidman), moćnu ženu na direktorskoj poziciji jedne tehnološke firme. Ako izuzmemo uvodnu scenu, iako bi trebao biti erotski triler, u filmu jako fali erotikeBabygirl je mogao otići puno dalje u prikazu potisnutih seksualnih želja, fantazija, moralnosti, odnosa moći i slično. Film je promoviran kao feministički, onaj koji slavi žensku seksualnost, no ne možemo ne primijetiti da se Romy u filmu malo ponižavala određenim ponašanjima. Ako vrijedi zbog nečega pogledati film onda je to zbog glumačkih izvedbi, kažu na Journalu, a na odluku da ga pogledate ili ne vam možda pomognu komentari i na Forumu.

Četvrtak (15:00)

Ako kome treba još jedan film o vampirima

Eggersov ‘Nosferatu’: Simfonija vampirskog horora

Još jedan “Nosferatu” realno nije potreban, no Robert Eggers (“Sjevernjak”) osjećao je veliku potrebu da ga snimi jer to je njegov “passion project” na jednak način kako je npr. “King Kong” bio Peteru Jacksonu. Ako je tko trebao snimiti novog “Nosferatua”, to je on. U takoreći svakom kadru vidljiva je Eggersova strast spram “Nosferatuu”, ali i njegovo poznavanje (vampirskog) horor žanra. Upravo zato, lakše je progledati kroz prste činjenici da “Nosferatu” narativno većinski izgleda kao još jedan film o Drakuli, bez Coppolinih gotičko-romantičnih dijaloga. Sukladno podnaslovu Murnauova klasika “A Symphony Of Horror”, Eggers režira “Nosferatua” poput vampirsko-hororske simfonije od prvog kadra kad se Orlok ukaže u Elleninim snovima kao sjena iza zavijorenih zastora budeći tihu jezu. Orlok mahom boravi u sjeni (“Shadow Of The Vampire”), no kad iz nje izađe nerijetko ostavlja dojam pravog monstruma, zombijevski živog leša, konkurirajući za jednog od najstrašnijih vampira uz krvopijce u “Bladeu II”. Marko Njegić za Slobodnu

12.01. (13:00)

Mel Gibson iz regije

‘Volja sinovljeva’: Srpski ‘Mad Max’ akcijskim kaosom krpa rupe u priči, ali je zabavan

Postapokaliptički spektakl najavljivan kao ‘srpski Mad Max’ uzbudljiv je, razigran i brojnim referencama obogaćen film, a ako tu i tamo (ili malo češće) propadne kroz rupe u priči ili ih pokuša zamagliti nabrijanom akcijom – nema veze. To nadoknađuje impresivnom scenografijom, sjajnim glumcima koji su junački iznijeli i emotivne i fizičke napore, a najviše od svega – totalnim spektaklukom dosad neviđenim u regionalnoj produkciji – kaže Zrinka Pavlić za tportal.

10.01. (20:00)

Ni na nebu ni na Međuzemlju

‘Gospodar prstenova: Rat Rohirrima‘: Međuzemlje izlazećeg sunca

Animirani film otkriva legendu o Helmovoj klisuri, Billy Boyd i Dominic Monaghan (hobiti Pippin i Merry u Jacksonovoj “LOTR” trilogiji) posuđuju glasove dvojici orki koji kradu prstenove, a pojavljuje se i zli čarobnjak Saruman s glasom pokojnog Christophera Leeja (njegov audiozapis iz serijala ponovno je korišten uz dopuštenje obitelji). Znakovite su i rečenice “Što će Mordoru uopće prstenovi?” i “Čarobnjak (Gandalf) ima pitanja o orcima i prstenovima koje su krali”. No, u tome i jest problem s “Ratom Rohirrima”, kao i s “Prstenovima moći”. Animirani spektakl razapet je između “sword&sorcery” mitologije uspostavljene u Tolkienovim romanima/Jacksonovim filmovima i vlastitog pristupa njihovu nasljeđu, uz tržišni diktat feminizma da ovaj put glavni lik bude ženski (“hrabra i svojeglava” Hera), s obzirom na to da su žene dosad bile sporedne, od spomenute Eowyn do vilenjakinja Galadriel i Arwen. Treba pozdraviti što je film animirani kao što je to, na primjer, bio izvrsni “Gospodar prstenova” Ralpha Bakshija iz 1978., premda je animacija ovdje drukčija. Marko Njegić za Slobodnu

08.01. (17:00)

Pijanist 2, ali kao arhitekt

The Brutalist oduševio gledatelje i kritičare: “Remek-djelo, razmišljat ćete o filmu”

Film je na Zlatnim Globusima osvojio tri nagrade, uključujući onu za najbolji film, najboljeg redatelja (Brady Corbet) i najboljeg glumca u drami (Adrien Brody). Novi film Corbeta je njegov najambiciozniji dosad, a prati arhitekta Lászlóa Totha (Adrien Brody), Židova koji je preživio holokaust. On u poslijeratno vrijeme, 1947. godine sa svojom suprugom Erzsébet (Felicity Jones) odlazi iz Mađarske u Ameriku u potrazi za boljim životom i ‘američkim snom’. Brody je već osvojio Oscara za glavnu ulogu osobe koja je preživjela Holokaust, u Pijanistu Romana Polanskog. Traje čak tri sata i 35 minuta, Journal, Index

06.01. (20:00)

Treba hrabrosti izaći kao majmun

Lice i naličje slave: Robbie Williams je životniji majmun od bilo kojeg na filmskom platnu

S obzirom na to da se fokusira na prvi i ujedno najuzbudljiviji dio pjevačeve karijere, njegova posrnuća u ovisnost, (auto)destrukciju i sumnje u vlastite mogućnosti dozirane su upravo onoliko i upravo ondje da cjelina ne pati od pravocrtnosti i predvidljivosti. Kao i svakom zabavljaču, i Williamsu su presudni bili nastupi pred živim auditorijem te je svojevrsni happy ending u njegovu slučaju trodnevni koncertni nastup od 1. do 3. kolovoza 2003., kada je u Knebworth Parku okupio rekordnih 375 tisuća posjetitelja. Na užem popisu kandidata za Oscara za najbolje vizualne efekte, ‘Better Man je film u kojem su vizualni efekti doista efektno iskorišteni kao izražajno sredstvo. A slava će ionako uvijek imati lice i naličje. Majmunsko također. Boško Picula za tportal

04.01. (08:00)

Kao da nije dovoljno horora za početak godine

Eggersov ‘Nosferatu’: Čisti apetit

U dva sata i petnaestak minuta Eggers postiže idealno trajanje u kojem svima u podsvijest upisana radnja ne postaje naporna, a u to vrijeme vizualno odaje počast davnom izvorniku koliko i razvija priču na načine koji su zanimljiviji suvremenoj publici. Sve to dodatnom jezom nabija i atmosferična glazbena partiture irskog skladatelja Robina Carolana koji je također Eggersovo otkriće iz prethodnog filma. Stoga “Nosferatu” djeluje kao nepropusna cjelina izrazite kakvoće na svim razinama, a jedina stvar koja je sputava jest okvir fabule koji mu je nametnut originalnim materijalom. Ivan Laić za Ravno do dna, a imate temu i na Forumu.

02.01. (12:00)

Senzualni ples koji ostaje

‘Anora’, jedan od najboljih filmova 2024.: Prvo će vas zabaviti, a onda vas zakucati u želudac

Ova priča o striptizeti, pardon, erotskoj plesačici koja se zove Anora, ali više voli da je se zove Ani, zapravo je vrlo klasična tročinka o rađanju i smrti jednog suludog sna o socijalnoj mobilnosti i ljubavi. U filmu koji svoje dvije trećine urnebesno zabavlja, a onda u zadnjoj zabija dubok udarac u želudac briljira mlada glumica Mikey Madison kao naslovna junakinja.  Sean Baker je pak pokazao da i u mainstream svijetu može postići ono što je postizao i sa svojim dosadašnjim, offbeat filmovima – pružiti dobru zabavu uz izrazito humanu, socijalno osviještenu poruku. Zrinka Pavlić za tportal.

26.12.2024. (23:00)

Robbie i njegov majmun

Better Man: Urnebesna ‘majmunska posla’ Robbieja Williamsa

Uhrvatska kina upravo dolazi ‘Better Man’ film o životu Robbieja Williamsa koji se komunicira kao polubiografski, iako među brojnim ‘pravim’ biografskim filmovima o glazbenicima nosi u sebi daleko više istine nego se to na prvu loptu može očekivati. I da, daleko više zabave. Potez da Robbie Williams u biografskom filmu „Better Man“ bude portretiran kao jedina čimpanza među ljudima jest genijalan potez izmještanja upravo kako bi se moglo reći puno istine. To je ujedno i jedini film o nekoj glazbenoj ikoni u kojoj se otvoreno prikazuje da ta ikona nema glazbenog talenta, već da je njen najveći talent zabavljačkog karaktera jer je sklona neočekivanim i nelogičnim potezima. Zoran Stajić za Ravno do dna

23.12.2024. (20:00)

Ako vam se ide u kino

‘Ne očekuj previše od kraja svijeta’ najbolji je film koji trenutno možete pogledati u kinima

U filmu pratimo jednodnevnu odiseju Rumunjke Anđele, koja freelancira za stranu produkcijsku kuću, angažiranu na tome da snimi kratak film o sigurnosti na radu, a u kojem se od radnika nastradalih na poslu traži da pred kamerama sami sebe okrive za svoju nesreću te zatim pozovu druge radnike da koriste sve sigurnosne mjere da im se ne bi ponovila takva nesreća. No stvari nisu tako jednostavne da bi se moglo samo reći da je ovo film o užasima suvremenog kapitalizma. Film ‘Ne očekuj previše od kraja svijeta’ zapravo je dijalog. Neće vas razveseliti, ali bi vas, u svem svojem depresivnom otvaranju očiju pred brutalnom svakodnevicom – mogao od srca nasmijati. Jer iako okrutno iskren i bez dlake na jeziku, i ovaj film Radu Judea, kao i zadnji koji smo ovdje imali prilike gledati – ‘Baksuzno bubanje…’ – čitavo to crnilo i beznađe prikazuje na dinamičan, lak i vrlo, vrlo duhovit način. Zrinka Pavlić za tportal