Imamo know-how za autoindustriju, sad trebamo samo serijsku proizvodnju - Monitor.hr
25.05. (07:00)

Tutači na baterije k'o na traci

Imamo know-how za autoindustriju, sad trebamo samo serijsku proizvodnju

Električna vozila proizvode Kinezi, Indijci, Vijetnamci, Poljaci, gotovo svaka zemlja ima svoj prototip nekakvog vozila na električni pogon, pa čak i Hrvatska. Mi imamo Rimčevu Neveru. Možda se ne proizvodi serijski, ali je ‘naša‘. No u ovom kontekstu važno je spomenuti da pogoni za proizvodnju EV-a nisu veliki industrijski pogoni i ne trebaju to biti. To su mahom mala, sklepana vozila koja se mogu složiti u minipogonu i Hrvatska bi tu, bude li malo sreće, mogla privući investitore koji žele biti ‘bliže‘ europskim kupcima, koji ionako zbog zelene politike EU-a moraju razmišljati o napuštanju vozila na fosilna goriva. Prije Rimca imali smo XD, no to je bilo prije EU fondova… No, prva serijska proizvodnja mogla bi krenuti uskoro, i to u Novskoj, gdje posluje poljska Wawa. Lider


Slične vijesti

Ponedjeljak (08:00)

Brze i kratke

  • Sljedeće godine u Europi će svaki peti prodani automobil biti električni, prodaja električnih vozila porast će oko 40% (Autonet)
  • Skijašica Zrinka Ljutić (19) osvojila je sedmo mjesto u veleslalomskoj utrci Svjetskog kupa u Tremblantu i tako ostvarila plasman karijere u ovoj disciplini (Tportal)
  • Od utorka jeftinije gorivo, cijena benzina će iznositi 1,43 eura što je smanjene za 1 cent, te cijena dizela 1,44 eura što je smanjenje za 2 centa. RTL
  • Počeo popis stanovništva u Crnoj Gori, nekoliko puta bio odgođen zbog srpske oporbe (Index)
  • Šef NATO-a Jens Stoltenberg: “Moramo se pripremiti za loše vijesti iz Ukrajine. Moramo podržati Ukrajinu i u dobrim i u lošim vremenima. Pobjeda Putina ne bi bila tragedija samo za Ukrajinu.” Putin je u petak potpisao dekret o povećanju broja vojnika za oko 170.000, na ukupno 1.3 milijuna. (Index)
02.12. (18:00)

I njih treba grijat

S nižim temperaturama baterije na električnim automobilima kraće traju

Studija pokazuje da u prosjeku električni automobili imaju 70,3% svog stvarnog dometa kada termometar padne ispod nula stupnjeva, u usporedbi s idealnim uvjetima. Test je jasno pokazao da svi električni automobili gube domet, ali da oni opremljeni toplinskom pumpom prolaze znatno bolje. Najbolje je prošao Audi e-tron (Q8 e-tron), izgubivši u prosjeku raspon od 16% na temperaturama ispod nule. Volkswagen ID.4 izgubio je čak 46 posto dometa. Neke varijante ID.4 u SAD-u nemaju toplinsku pumpu što ih je vjerojatno skupo koštalo. Teslini automobili koji imaju toplinske pumpe dobro su prošli s padom od 24 posto za nekoliko modela. Međutim, u usporedbi sa službenim podatcima EPA-e (Agencija za zaštitu okoliša SAD-a), nekoliko Teslinih automobila izgubilo je oko polovice dometa. Revija HAK

23.11. (14:00)

Za svačiji budžet

Veliki preokret na tržištu: Izgleda da će baterije za električne automobile ozbiljno pojeftiniti

Sredinom ovog desetljeća električni automobili će koštati isto koliko i ekvivalentni automobili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, novo je predviđanje Goldman Sachsa.  Do 2030. predviđa se godišnji pad cijene od 11 posto, te će tada cijena biti oko 72 dolara po kWh, odnosno manje od polovice onoga što baterije danas koštaju. Pitanje je jesu li ove projekcije uvjetovane i popriličnim hlađenjem tržišta, odnosno skromnijem rastu prodaje električnih automobila nego što je bilo očekivano. Revija HAK

16.11. (21:00)

Napredna fizika

Rimac razvija veliku bateriju i hvata Teslu, ali neki eksperti kažu: To nije zeleno, trebamo vodik

Ako je vjerovati najavama, Rimac Technology bi mogao inovirati tržište za veliku i industrijsku pohranu energije gdje trenutno kolo vodi američka kompanija Tesla sa svojim Megapack baterijskim sustavom. Zvuči senzacionalno, pa i pomalo nevjerojatno, tim više što se domaća javnost već neko vrijeme pita što se zbiva s robotaksijima koje, preko tvrtke Project 3 Mobility, Mate Rimac razvija s partnerima te uz državnu potporu. Energetska gustoća najavljene Rimčeve baterije navodno iznosi 280 kilovatsati po četvornom metru, što je više od Tesline, a to u Rimac Energy nisu demantirali. Energetski stručnjaci pak kažu kako su baterije kratkoročno i alternativno rješenje, istaknuvši kako bi se trebali okrenuti vodiku. Forbes

16.11. (00:00)

Električni i budžetni ujednom

U Sloveniji će, izgleda, proizvoditi jeftini Renaultov električni auto

Renault je predstavio i formalizirao svoju sestrinsku tvrtku Ampere, kojoj će zadatak biti proizvodnja električnih vozila. Ampere planira liniju od sedam električnih vozila do 2031. godine, uključujući gradski automobil s cijenom nižom od 20.000 eura pod nazivom Legend. Legend će se proizvoditi u Europi i nudit će najbolju učinkovitost u klasi s potrošnjom energije od 10 kWh na 100 km, objavio je Renault. Trenutno prosječna mala gradska električna vozila troše oko 15 kWh/100 km. Renault nije precizirao mjesto proizvodnje automobila, ali govori se o tvornici u Sloveniji u Novom Mestu, a prvi automobili trebali bi krenuti u salone 2026. godine. Revija HAK

11.11. (09:00)

Putuj putuj svjetska Lado

Rješenje Europske unije: Baterije električnih automobila uskoro će imati ‘putovnicu’

Na stanje baterije utječe mnogo parametara, poput brzog punjenja, čestog dosezanja maksimuma kapaciteta prilikom punjenja… S vremenenom baterija degradira, a to će utjecati i na cijenu i iskoristivost automobila koji se nađe na tržištu rabljenih vozila. Sada EU radi na pravilima za tzv. putovnicu baterije koja će pokazati stanje baterije u rabljenim električnim automobilima. Plan je da svi električni automobili to imaju 2027. godine. Velika visokonaponska baterija daleko je najvažniji dio električnog vozila i može činiti oko 40 posto cijene automobila. Stoga će stanje ovog dijela također biti odlučujuće za to koliko ćete platiti za rabljeni automobil. Revija HAK

30.10. (18:00)

Ekologija zahtjeva deblji džep

Službeni podaci: Servis oštećenih električnih automobila dosta je skuplji u usporedbi s benzincima i dizelašima

Unatoč činjenici da električni automobili sudjeluju u manje nesreća, troškovi popravka su visoki zbog čimbenika kao što su oštećene pogonske baterije i nesigurnosti servisera u rukovanju oštećenim električnim automobilima. Posljedično, za servis oštećenih električnih vozila potrebno je više radnih sati. Studija, koja je uspoređivala 37 parova modela električnih automobila i automobila s motorima s unutarnjim sagorijvanjem, pokazala je da su troškovi u prosjeku 30 do 35 posto veći. Revija HAK

26.10. (21:00)

Ideš na kampiranje i totalno si moderan

Najnaprednija kamp prikolica: Ima svoj pogon i posebno je opremljena za vuču električnim automobilima

Ova kućica (dobro, prikolica) ima dva elektromotora. Dual-motor Active Propulsion Assist System dostupan u Flowu pokreće kotače kućice, čineći vuču lakom i koje maksimiziraju domet automobila, bilo da je u pitanju električno vozilo ili ne. Kamp kućica može se pomoću mobilne aplikacije spojiti na vozilo automatski jer ona ima i svoj sustav upravljanja, a kad je otkvačena može se vrlo lako pozicionirati bilo gdje. Revija HAK