Influenceri će, samo u SAD-u, ove godine zaraditi preko 3 milijarde dolara - Monitor.hr
29.07.2021. (11:30)

Online marketing

Influenceri će, samo u SAD-u, ove godine zaraditi preko 3 milijarde dolara

Tvrtke će ove godine u marketing putem influencera uložiti 3,69 milijardi američkih dolara, procjenjuju analitičari, iduće godine preko 4 milijarde, a 2023. godine oko 5 milijardi dolara. Kad je riječ o platformama, Instagram je i dalje vodeći s oko 50% tržišnog udjela, a slijede ga YouTube i Facebook. TikTok je i dalje nešto slabiji u apsolutnim iznosima no bilježi velike stope rasta. Bug


Slične vijesti

17.05. (16:00)

Živiš od reklama

Sad im se više nitko ne smije: ‘Influensanjem’ se može zaraditi i nekoliko prosječnih plaća, no posao nije lak

Rijetko tko si može priuštiti luksuz potpuno fleksibilnog radnog vremena, lokacije rada, godišnjih odmora po želji i zarade koja ovisi isključivo o vlastitom angažmanu. Sve u svemu, nije svima lako doći do toga. Svi influenceri iskreno su govorili o tome kako su počeci bili neprofitabilni te su morali biti uporni i vjerovati u svoj rad, bez obzira na podsmijehe i okolinu. Neki su počeli zarađivati sitan novac već nakon pola godine, a drugima je trebalo čak i do četiri godine. Čini se da se trud isplatio. Iako svi influenceri vješto skrivaju svoju zaradu i nitko zapravo ne zna koliko se zarađuje od “influensanja”, zarada ovisi o sadržaju kojim se pojedinac bavi, kažu pojedinci na događaju u organizaciji osječke studentske udruge META. Index

15.05. (09:00)

Kreativni majstori algoritama

Kreiranje sadržaja: Top pet zlatnih trendova kreatorske ekonomije

Brendovi će sve više shvaćati kolika snaga leži u dugoročnim partnerstvima i prepustiti sadržaj vještim kreatorima. Istodobno će graditi interne timove kreatora i nagrađivati vanjske partnere i ambasadore (Lider):

  • Na prvo mjesto stavljeni su user-generated content (UGC) kreatori, koji se definiraju kao osobe koje samostalno kreiraju sadržaj, često za komercijalnu upotrebu ili u promidžbene svrhe
  • Trend kreatorski vođenih marketinškim kampanja (engl. creator-led campaigns) – realiziraju direktno ili s pomoću specijaliziranih agencija koje se bave povećanjem vidljivosti i interakcije korisnika s brendom na npr. TikToku
  • Odabrane influencere stavljaju na takozvanu bijelu listu te im tako daju financijsku potporu za objavljivanje postova. Taj whitlisteing ili creator licencing nova je vrsta suradnje brendova i influencera te donosi prednosti i jednoj i drugoj strani u odnosu
  • Predviđa se da će rasti i affiliate ili partnerski marketing, koji se definira kao suradnički oblik poslovanja u kojem treća strana (u ovom slučaju influenceri, odnosno kreatori) reklamiraju određene proizvode i usluge najčešće za proviziju
  • Kao posljednji, peti trend koji će oblikovati tržište Forbes izdvaja in-house kreiranje sadržaja. Mnogi brendovi zapošljavaju vlastite kreatore u nadi da će tako preteći konkurenciju
11.03. (12:00)

A gdje će nas svi ti silni ljudi zabavljati?

Sve više država Zapada želi zabraniti TikTok, oni se pozivaju na slobodu govora i kako će influenceri ostati bez posla

Brojke ukazuju na snagu dosega publike pa nije čudo da se pojavila briga kod američkih zakonodavaca. Sve počinje od bojaznosti da kineske vlasti mogu zatražiti pristup korisničkim podacima TikToka.  Strah je i da značajna količina osobnih podataka američkih korisnika može poslužiti za identifikaciju i potencijalno regrutiranje špijuna ili ucjene. Kako je objavio Forbes, ByteDance je potvrdio prošle godine da je TikTok pratio novinare, njihove lokacije i IP adrese kako bi utvrdio tko provaljuje interne novosti o kompaniji. Iz tvrtke se pozivaju na Prvi amandman, koji je toliko spominjan u svim diskusijama oko društvenih mreža da bi ga trebalo redefinirati koliko se rasteže njegova interpretacija. Argumenat TikToka uz to je da bi mogući zakon naštetio milijunima koji kreiraju sadržaj i time zarađjuju, što je očito svjetski, a ne samo američki problem. Koliko bi influencera izgubilo posao, stvarno je tragična slutnja i problem prvog svijeta. Bug

31.01. (19:00)

Dosta je bilo fah-idiota

Trend bavljenja s nekoliko profesija i imanja više vještina u porastu, sve više ljudi bira takav način života

Multi-hyphenate, kovanica koju Oxford objašnjava kao osobu, najčešće slavnu, koja ima više vještina ili se bavi s više profesija. Taj trend ne vlada samo u modnom svijetu nego i u svijetu influencera, ali i krajnjih potrošača. Magazin The Drum tako je nedavno objavio članak u kojem poručuje marketingašima da svoje strategije kreiraju uzimajući u obzir da se i potrošači sve češće definiraju kao multi-hyphenatei, istodobno obavljaju više različitih poslova ili o sebi vole misliti da su mnogo više od jedne uloge ili jednog zanimanja. Ovdje je riječ o odabiru načina života, svojevrstan odgovor na gig-ekonomiju ili ekonomiju honorarnih poslova, pa sve više pojedinaca ima različite izvore prihoda, postaju svojevrsni karijerni kameleoni. Lider

18.08.2023. (10:00)

Ljudi reklame

Malo drukčiji influenceri: Utječemo jače i jeftinije

Dok se kloniraju pjevači, poziraju virtualne asistentice, poruke šalju kultne povijesne osobe, jasno je da generativna umjetna inteligencija stvara konkurenciju influencerima. No, moglo bi ispasti da je influencerski marketing jedno od onih područja na kojima će AI doživjeti fijasko. Nema do brendovskih ambasadora od krvi i mesa. Industrija sazrijeva, kvaliteta se diže, s time i potražnja za uslugama influencera, a onda i cijene. S druge strane, neki influenceri postali su media powerhouse i daju brendovima doseg koji je teško postići drugim kanalima. S jedne strane, za brend je ‘seksi‘ da se na njegovom eventu pojavi neka poznatija osoba ili da ta osoba priča lijepo o proizvodu na svojim društvenim mrežama, a s druge strane influenceri su postali cjenovno dostupniji, pogotovo kada se usporede s drugim oblicima oglašavanja. Lider

03.08.2023. (16:00)

You're in the army now, oh-oo-oh

Suvremeni načini regrutacije: Vojni influenceri na društvenim mrežama

Koliko veličanje vojske i prikazivanje vojne djelatnosti kao “cool” zanimanja može biti utjecajno, pokazuje se na primjeru filmova poput Top Guna, nakon čijeg su prikazivanja porasle prijave za mornaricu, i to čak za 500 posto. Mornarica je čak postavila štandove za registraciju ispred kina. Što se tiče influencera, dobar primjer je I Tried The Army video u kojoj autorica prolazi kroz poligon s preprekama, trening padobranaca, upoznavanje s tenkom. Ona i slični influeceri promoviraju vojsku na društvenim mrežama prikazujući je na zabavan i privlačan način. Sama ih vojska ne sponzorira, čak i obeshrabruje da ne objavljuju snimke gdje se vide uniforme. Pritom valja naglasiti kako nije problem da se promovira vojno zanimanje, već način koji ga glamurizira i izostavlja ključne činjenice poput mogućnosti ranjavanja, pogibije i stvarnog sudjelovanja u ratnom sukobu. Netokracija

09.02.2023. (15:00)

Ili samo novi izraz za recenziju i kritiku

Je li došao kraj ‘influencanju’? Sve jači trend protiv prekomjerne potrošnje

Pretjerana potrošnja se događa kada se naša potražnja za nečim novim zadovolji sposobnošću proizvodnje velikom brzinom, a beskrajni ciklus šteti planetu. Budući da Generacija Z naginje životnim stilovima koji odbacuju kapitalizam i konzumerizam i prihvaćaju održivost, nadahnuti smo mladim ljudima koji nas “de-influencaju” online. Trend deinfluencanja je nešto što svakako podržavamo budući da ovi kreatori na TikToku skupljaju milijune pregleda jer iskreno ocjenjuju proizvode koje su kupili pod utjecajem influencera, a nikada ih zapravo nisu koristili ili nisu bili zadovoljni s njima. Ukratko, deinfluenceri odvraćaju publiku od korištenja nekog proizvoda. Green

15.01.2023. (20:00)

Privući pozornost, zaraditi ili promicati društveno prihvatljive vrijednosti?

Pravila za društveno odgovorno influensiranje

Foto: iStock

Među influencerima i dalje su najpopularniji Instagram, YouTube i TikTok, ponajprije zbog mogućnosti kreiranja i objave vizualnih sadržaja. Najpopularniji su lifestyle influenceri, zatim modni, gameri i travel influenceri. U Hrvatskoj su dosta popularni i food influenceri, bilo da sami pripravljaju hranu i piće ili ocjenjuju gastronomsku ponudu u ugostiteljskim objektima. Postoji li u tom online svijetu ikakva odgovornost? “Influenceri moraju osvijestiti da čak i u domeni trivijalnih sadržaja njihov utjecaj na pojedince i skupine (ponajprije djecu i adolescente) može biti velik i u pozitivnom i u negativnom smislu. Stoga bi bilo dobro da pripaze na nekoliko stvari: društvena i osobna osjetljivost odabrane teme, emocionalni ton audiovizualnoga sadržaja, prikazivanje zabranjenih, nepoželjnih i opasnih ponašanja, neprimjereni jezik i vizualni sadržaji te potencijalno promicanje diskriminacije, različitih stereotipa i predrasuda“, ističe Tomislav Levak, predavač s osječke Akademije za umjetnost i kulturu. Novi list

14.10.2022. (14:00)

Prošlo i njihovih pet minuta

Propast finfluencera: Pad tržišta uništio financijske influencere

U zadnje dvije godine, a posebno za vrijeme pandemije dogodio se procvat financijskih influencera ili kako ih nazivaju finfluencera. Suludim rastom kripto tržišta mnogi su željeli ‘omastiti brk’, jer kada nešto na internetu doživljavahype‘, tu su i klikovi, a u konačnici i nekakav profit od tih klikova. Takvih prilično neprovjerenih ‘savjetnika’ se pojavio veliki broj i moglo bi se reći da su okupirali društvene mreže, prije svega TikTok i YouTube. Jedan od njih je i John Eringman, kreator financijskog sadržaja koji prenosi tržišnu mudrost na TikToku za svojih 1,3 milijuna sljedbenika. Angažman je opao od vrhunca tržišta u studenom 2021. Ne samo da su pali pregledi, nego su i tokovi prihoda prepolovljeni. Godina 2021. je bila najveća godina koju sam imao. Ova i iduća godina bit će puno manje unosneLider

22.01.2022. (06:45)

Kidfluencers: Zbog golemih zarada roditelji se ne pitaju o posljedicama na razvoj djece influencera