02.05. (15:30)

Povijesni palindrom

Jurica Pavičić: ‘Teret’ – najbolji srpski film snimljen posljednjih godina

“Glavonić je redatelj natruha i aluzija, a njegov film najbolji je kad napusti glavnu liniju i kad odluta u začudne i često fascinantne digresije. ‘Teret’ je spiritualni “road movie” koji putuje u srce tame postjugoslavenskog srama” – Jurica Pavičić, Jutarnji.



Slične vijesti

06.06. (15:30)

Za uz grickanje kokica dovoljan

Kritika Jurice Pavičića: ‘Godzilla 2’ – raskošni spektakl s nizom zvijezda i ozbiljnim slabostima

Film govori o “znanstvenici (Vera Farmiga) koja užasnuta štetnim ljudskim djelovanjem odluči osloboditi čudovišta da uspostavi ravnotežu ekosistema”, napravljen je s puno novca, glumačkim zvijezdama i dobrom režijom. Ali, kaže Pavičić – “siže je na rubu maloumnog, dijaloške scene su budalaste, obiteljski podzaplet sulud. Ljudski likovi uglavnom sjede i govore, a nositelji akcije su pikselska čudovišta. Njih mahom vidimo u polumraku”.

23.05. (17:30)

Bilo jučer u Cannesu

Tarantino u Cannesu prikazao svoj novi film – reakcije su od “skandalozno” do “bravura”

“Tarantinov film ostavlja dojam hrpe šlaga ispod kojeg nigdje nema torte” – kaže Jurica Pavičić u Jutarnjem. Dragan Rubeša za Novi list piše da “ostaje etički dubiozna, pa čak i neukusna, Tarantinova odluka da dekonstruira masakr u Cielo Driveu i pošalje Mansonove sljedbenike na pogrešnu adresu, poštedjevši trudnu Tate i njenu škvadru. Ne samo zato što je Polanski živ”. Peter Bradshaw u Guardianu je dao filmu maksimalnu ocjenu, naglašava “ludu bravuru Tarantinovog filmaštva” i “užitak od trenutka do trenutka kojeg ovaj film pruža”. Na Rotten Tomatoes film zasad ima visokih 96%.

10.05. (17:00)

Polimac: “Zavedi me ako možeš” sa Charlize Theron i Sethom Rogenom više je sitcom nego romantična komedija. Njegić: Koje ugodno iznenađenje

I to je zapravo sve što je u svom minimalističkom osvrtu na Zavedi me ako možeš (Long Shot, 2019, ocjena: 7,2) rekao Nenad Polimac. Hvala bogu, uvijek postoji trailer.

A postoji i kritičarski izuzetno produktivni Marko Njegić iz Slobodne Dalmacije: Odakle li se samo stvorio ovaj “feel good” film? Koje ugodno iznenađenje! Najgodnije ove godine zasad. I vjerojatno najbolja “čista” romantična komedija još tamo od “500 dana ljubavi” (2009.) i “Zalomilo se” (2007.). Levine je snimio inteligentnu i subverzivnu romantičnu komediju s oštrom političkom žaokom koja daje (in)direktan komentar na Ameriku od izbora Trumpa za predsjednika, ali je dovoljno žanrovski lepršava da ne zvuči kao “political statement”, unatoč aluzijama na izbornu utrku 2016., s Charlotte kao zgodnijom inačicom Hillary Clinton.

09.05. (16:30)

Gorko-ljuta juha

Jurica Pavičić: Kineski gangsterski film ‘Pepeo ljubavi’ – jedan od vrhunaca Subversive festivala

“Jiaovi filmovi uvijek su jednom nogom i dokumentarci u urbanom pejzažu i antropologiji nove Kine. Jiaa zanima gdje ljudi izlaze, kako žive, jedu, posluju, kako se mijenjaju fasade, muzika, ali i etos i mentaliteti. Sa znatiželjom fasciniranog promatrača, Jia guta i vari svaki detalj enormnog društva u enormnoj preobrazbi” – piše Pavičić o ‘Pepelu ljubavi, “izvanrednom filmu važnog filmaša” (večeras u 21, u Kinu Europa).

02.05. (18:30)

Smijeh i suze

Polimac: ‘Stanlio i Olio’ – jedan od najdopadljivijih filmova prošle sezone

John C. Reilly sjajno igra Olija i obavio je teži dio posla jer je četiri sata morao trpjeti nanošenje maske, Steve Coogan vrlo je dobar u ulozi Stanlija… Pravo je čudo kako je redatelj John S. Baird sa skromnim budžetom uvjerljivo evocirao britanske lokacije pedesetih, a pritom pazio i na emocionalni odnos dvojice protagonista – piše Nenad Polimac o biografskom filmu o dvojici britanskih komičara.

29.04. (16:00)

Marko Njegić o “Osvetnici: Završnica” – Boj ne bije svijetlo oružje nego srce u superjunaka: životna bitka Avengersa je više od specijalnih efekata – emotivni i srčani oproštaj s Marvelovim superherojima

26.04. (11:30)

Polimac: “Osvetnici: Završnica” – trosatno masovno okupljanje Marvel-Disney junaka za spas ljudske vrste

Hoće li ugroziti Cameronove filmove “Avatar” i “Titanic”, koji drže prvo i drugo mjesto? Možda, ali to zbilja ne bi bilo fair, jer su ti zasnovani na originalnim pričama, dok “Završnica” kao da je nastala uz pomoć metronoma i kompjutorskih programa na kojima su ocrtana kretanja likova, promjene lokacija i ugođaja. Nije to sve skupa loše, ali za tu vrstu filmova Cameron je još uvijek “kralj svijeta” – piše Nenad Polimac u Jutarnjem, ali ne samo da piše već u članku možete čuti i njegov ležerni osvrt na film. IMDB (9,1), Metascore (78).

25.04. (21:30)

Ponos, predrasude i nijanse

Jurica Pavičić o “Poslije svega” – teen varijaciji “50 nijansi sive”

Junakinja Poslije svega (5,7) je Tessa (Langford), čedna provincijalka koja odlazi na studij. Na sveučilištu se nađe okružena raskalašenom družbom partijanera među kojima je i zagonetni Englez Hardin. Bahat i nedosežan, on je Tessin antipod. Film uvelike počiva na poveznici s Jane Austin – na koju se film nerijetko referira, a sam Hardin postavljen je osviješteno kao tinejdžerski Darcy. “After” bi se mogao opisati i kao teen-varijacija “Pedeset nijansi sive” u kojoj čedna naivka pada na mračnog, arogantnog tipa punog tajni – Jurica Pavičić za Jutarnji.