Kineski elektro-automobili osvajaju Europu - Monitor.hr
17.10.2022. (18:00)

Opet "Made in China"

Kineski elektro-automobili osvajaju Europu

Njemačka rent-a-car kompanija Sixt nedavno je najavila spektakularan posao. Ta velika firma za iznajmljivanje automobila sa sjedištem u Münchenu naručuje 100.000 električnih automobila od kineskog proizvođača BYD do 2028. godine. Prvi stižu već ove godine. Za BYD je to važan korak ka Europi. Oni su već sada jedan od najvećih proizvođača baterija u svijetu, a srednjoročno bi mogli postati i najveći proizvođač električnih automobila i tako zbaciti Teslu s vrha. Prednost im je to što proizvode različite klase električnih vozila, dok veliki europski proizvođači, uključujući i njemačke, obično nude samo električna vozila skuplje klase. Oni ujedno, zbog problema u lancima opskrbe, nemaju dovoljno dijelova, pa ni čipova, što dovodi do zastoja u proizvodnji. DW


Slične vijesti

Petak (08:00)

Prljava industrija za zelenije prometnice

Proizvodnja litija zbog potrebe industrije električnih automobila mogla bi onečistiti velike dijelove planeta

Ako se nastavi s radikalnim uvođenjem vozila na baterije u promet svjetska proizvodnja litija trebala bi se utrostručiti do 2050. samo za tržište vozila u SAD-u. Godišnje bi bilo potrebno 483.000 tona litija. Predviđa se da će ukupna globalna potražnja za litijem (koji se koristi i u drugim industrijama), također poznatim kao bijelo zlato, porasti više od 40 puta do 2040. godine. Rudarenje litija traži ogromne količine vode i štetno je za okoliš. Veći dio nalazi se u suhim regijama poput Australije, Čilea i Nevade — mjestima koja već pate od nestašice vode zbog klimatskih promjena. U Južnoj Americi, rudnici su zatrovali vodu i zemlju domorodačkih naroda. Revija HAK

26.01. (14:00)

Future is now

Solarni električni automobil Aptera ne treba utičnicu

Američki startup star tek nešto više od tri godine, najavljuje produkcijsku verziju prvog potpuno solarnog električnog automobila na svijetu. Bit će to dvosjed dometa od čak 650 kilometara s jednim punjenjem. Električnu energiju može prikupiti putem vlastitih fotonaponskih panela i pohraniti je u bateriju, čineći vožnju potpuno besplatnom. Dnevna proizvodnja struje dovoljna je, navode, za oko 65 kilometara gradske vožnje. Kompanija je već sada prikupila dovoljno prednarudžbi. Planiraju proizvoditi  10 tisuća vozila na godinu, a nedugo zatim čak i dvostruko toliko. Do 2028. planiraju imati osam tvornica diljem svijeta. Autonet

16.01. (14:00)

Mate Rimac, imaš konkurenciju

U Zagrebu niče nova tvornica električnih automobila

U sklopu Westgate Business Parka pokraj Zaprešića bit će izgrađen Centar za ispitivanje tehnologije i komponenti za električna vozila s pogonom za sklapanje vozila, njih čak 30.000 i to na devet hektara. Potvrdio je to Jutarnjem listu direktora Westgatea Denis Čupić. U ovom trenutku ne mogu ništa detaljnije reći o realizaciji projekta centra za električne automobile jer je tako dogovoreno s poslovnim partnerima u projektu. Centar će biti dio Westgate Business Parka, koji je javnosti već poznat. Kako sada stvari stoje, za kojih 45 dana moći ću nešto više reći o tome tko su partneri u projektu, kako ćemo ga razvijati i u kojim rokovima… Green

23.12.2022. (23:00)

Naftni lobi

Rast cijena, subvencije…: Pada optimizam oko dominacije električnih vozila do 2030. godine

Više od 900 rukovoditelja automobilske industrije sudjelovalo je u godišnjem globalnom automobilskom istraživanju KPMG-a, međunarodne konzultantske i računovodstvene tvrtke. KPMG javlja da su direktori automobilske industrije manje optimistični u pogledu tržišne nadmoći električnih vozila u SAD-u i globalno do 2030. Procjene prodaje novih električnih automobila kretale su se od 10% do 40% (na ukupnom tržištu) u ovogodišnjem istraživanju, što je pad s 20% na 70% godinu dana ranije. Smanjeni optimizam u prihvaćanju električnih vozila javlja se zbog strožih zahtjeva za poticaje za vozila, sve je veća zabrinutost oko sirovina za baterije, a tu su i rekordne cijene vozila. Takva zabrinutost je dodatak drugim problemima opskrbnog lanca i strahovima od recesije. Revija HAK

22.12.2022. (11:00)

Nekad su se bojali ostaviti konje i kočiju

Koliko je hrvatskih građana spremno za kupnju električnog automobila?

U gotovo podjednakoj mjeri među našim vozačima zastupljeni su automobili na dizelsko gorivo (51%) i benzin (50%). Voze se najčešće na kraćim distancama, do 50 km (68% svaki dan). Iako bi veliki dio populacije sigurno (41%) ili možda (48%) kupio električni automobil ako za to ne bi imao financijskih barijera, ipak najveći broj nema nikakvih iskustava s ovom vrstom automobila. Kao najveće prednosti električnog automobila percipiraju se njegovo očuvanje okoliša i povoljnija cijena goriva/energije. Među nedostacima električnih automobila dominira onaj financijske prirode, a to je sama cijena automobila. Uz cijenu, nedostatkom smatraju mali doseg baterije, visoku cijenu nove baterije, a i nedovoljan broj samih punionica. Revija HAK o velikoj anketi.

20.12.2022. (19:00)

Sigurniji od Nevere, a i homologiran!

VIDEO: Električni McMurtry Spéirling potukao Neverin rekord na četvrt milje

Prošloga tjedna pao je još jedan Neverin dosadašnji rekord. Na drag stazi od četvrt milje, maleni je britanski električni bolid McMurtry Spéirling, pogonjen elektromotorima i posebnim ventilatorom za stvaranje potiska na cestu, ostvario vrijeme od 7,97 sekundi. Taj su rekord ostvarili novinari s portala CarWow, pa su sve zabilježili i na videu. Nevera je prošle godine, na stazi iste dužine, pobijedila Teslin Model S Plaid te zabilježila dotadašnji rekord za serijske električne automobile od 8,58 sekundi, što je proglašeno i svjetskim rekordom za sva serijska cestovna vozila na 402 metra. Kako je Spéirling također dobio registracijske pločice i legalan je za vožnju cestama, tako je i njegovo vrijeme sada na ljestvici iznad Neverinoga. Autonet

16.12.2022. (17:00)

Ekološki čiste baterije

Europska unija štiti svoju industriju: Baterije za električna vozila moraju imati jasne ekološke certifikate

Utjecaj baterija električnih vozila na okoliš i zajednicu značajno će se poboljšati prema novom zakonu koji su u petak usvojili zakonodavci Europske unije. Prema novoj Uredbi o baterijama mijenjaju se dosadašnja pravila za nabavu, proizvodnju i recikliranje baterija za električne automobile. Zato će svi proizvođači baterija, koji žele prodavati u Europi, od srpnja 2024. morati podnositi izviještaj o cjelokupnom ugljičnom otisku proizvoda, od rudarenja preko proizvodnje do recikliranja. Tvrtke koje prodaju baterije u EU-u također će se morati pridržavati pravila osmišljenih za sprječavanje zlouporabe okoliša, ljudskih prava i rada u svojim opskrbnim lancima. Zakon će zahtijevati od proizvođača baterija da identificiraju, spriječe i riješe širok raspon problema, od onečišćenja vode do prava zajednice. Revija HAK

25.11.2022. (23:00)

Samo da se istom brzinom ne prazni

Uspjeli napuniti bateriju za električne automobile u samo 72 sekunde

Nova tehnologija baterija koju je razvio švicarski startup Morand mogla bi omogućiti punjenje baterija električnih vozila (EV) u kraćem vremenu nego što je potrebno za punjenje vozila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem na benzinskoj postaji. Nova tehnologija hibridni je sustav koji koristi tehnologiju tradicionalnih baterija i ultrakondenzatora. Prosječno vrijeme koje je vlasniku benzinca ili dizelaša potrebno da napuni spremnik je više od jedne minute. Novi električni hibridni baterijski sustav, nazvan eTechnology, navodno je na toj razini ili ispod toga. Startup objašnjava da se tijekom testiranja prototip njegovog rješenja eTechnology mogao napuniti do 80 posto u samo 72 sekunde, 98 posto u 120 sekundi i 100 posto u 2,5 minute do 900 A/360 kW. Revija HAK

18.11.2022. (09:00)

Ahilova peta

Zbog jednog ugriza glodavca cijeli električni automobil može biti otpisan

Ugrizi glodavaca stvaraju velike probleme vlasnicima automobila, a to se dogodilo i autoru članka iz Revije HAK. Prije desetak godina neko neidentificirano stvorenje (miš, štakor, kuna…, ili možda čak mačka) pregrizlo je kabel letve volana i lambda sonde na obiteljskom Mitsubishi Coltu. U ovlaštenom servisu ponuda za popravak iznosila je čak 13.000 kuna. Tako je s jednim benzincem, na kojem se kabeli mogu lokalizirano zamijeniti, a što ako glodavci pregrizu jedan, jedini kabel na električnom automobilu, negdje u blizini baterije ili motora? Situacija je mnogo složenija. Čak i ako je oštećen samo jedan kabel, obično se mora zamijeniti cijela struktura. Dobra vijest je da glodavcima nije tako lako ući u motorni prostor električnog automobila kako bi pregrizli kabele. Većina električnih automobila potpuno je obložena, a visokonaponski kabeli zaštićeni su debelom izolacijom.

17.11.2022. (14:00)

Bye bye dizel

Španjolska i Francuska zabranit će prodaju automobila na fosilna goriva

U egipatskom gradu Šarm el-Šeiku, gdje se održava UN-ova konferencija o klimi (COP27), dvije su europske države dale obećanje da će zabraniti vozila na fosilna goriva. Tako su se našle na popisu potpisnika Deklaracije o vozilima s nultom emisijom (ZEVD), koja je pokrenuta još na prošlogodišnjoj konferenciji u Glasgowu. Na španjolskim i francuskim ulicama tako uskoro nećemo viđati klasične automobile na dizel i benzil. Kako javlja Reuters, potpisnici spomenute Deklaracije, među kojima se nalaze države, lokalne zajednice i tvrtke, obvezali su se na 100 posto prodaju vozila s nultom emisijom do 2035. godina na vodećim tržištima, ali i do 2040. godine diljem svijeta. Green