Koliko je hrvatskih građana spremno za kupnju električnog automobila? - Monitor.hr
22.12.2022. (10:00)

Nekad su se bojali ostaviti konje i kočiju

Koliko je hrvatskih građana spremno za kupnju električnog automobila?

U gotovo podjednakoj mjeri među našim vozačima zastupljeni su automobili na dizelsko gorivo (51%) i benzin (50%). Voze se najčešće na kraćim distancama, do 50 km (68% svaki dan). Iako bi veliki dio populacije sigurno (41%) ili možda (48%) kupio električni automobil ako za to ne bi imao financijskih barijera, ipak najveći broj nema nikakvih iskustava s ovom vrstom automobila. Kao najveće prednosti električnog automobila percipiraju se njegovo očuvanje okoliša i povoljnija cijena goriva/energije. Među nedostacima električnih automobila dominira onaj financijske prirode, a to je sama cijena automobila. Uz cijenu, nedostatkom smatraju mali doseg baterije, visoku cijenu nove baterije, a i nedovoljan broj samih punionica. Revija HAK o velikoj anketi.


Slične vijesti

Srijeda (23:00)

Još malo pa nestalo

Poticaji za kupnju energetski učinkovitih vozila – od 9 tisuća eura za električne automobile do 2500 eura za motocikle i skutere

Od 22. travnja, svi zainteresirani će preko ovlaštenih distributera moći od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost tražiti poticaje za kupnju energetski učinkovitih vozila. Na raspolaganju je rekordnih 15 milijuna eura. Po pojedinom vozilu moguće je dobiti do 40% sredstava, a sufinanciranje je moguće isključivo novih i energetski učinkovitih vozila čija ukupna cijena, uključujući popust i PDV ne prelazi 50 tisuća eura. Iznos poticaja ovisi o kategoriji vozila, pa tako za električne automobile iznosi devet tisuća eura, za plug in vozila pet tisuća eura, dok se za motocikle i skutere nudi 2500 eura. Popis svih ovlaštenih distributera vozila i detalje o poticaju pročitajte ovdje. (Poslovni)

Srijeda (22:00)

Auti na baterije su dobri dok ima struje i ne zapnu na zimi

Prijelaz na električne automobile trajat će duže nego što se pretpostavljalo

Električna mobilnost godinama će biti glavna tema, govori se o tome hoće li uspjeti, o padu prodaje električnih automobila, o kineskoj prijetnji… Do sada bi, s točke gledišta Olviera Blumea, direktora VW-a, tehnički pametni i ekološki svjesni kupci posebno trebali vozili električne automobile. Široka masa vozača mora biti uvjerena da su i ehnološki superiorniji. On tvrdi da VW radi na tome da se do 2035. godine u Europi prodaju samo električna vozila. Revija HAK

18.03. (11:04)

Cijene električnih vozila na baterije europskih tvrtki ove bi godine mogle pasti

11.03. (23:00)

Treba to i nositi

Prosječna litij-ionska baterija sadrži oko 28,9 kilograma nikla, 7,7 kilograma kobalta i 5,9 kilograma litija

Ako se ne recikliraju, ovi metali idu u otpad. To je još i oko 80 kg bakra te oko 30 kg grafita za ukupnu masu od nekih pola tone (za prosječni električni automobil). Premda se predviđa da će litij-ionska baterija sadržavati manje metala 2030. godine, recikliranje tih materijala i dalje će biti važno kako bi se održao korak s rastućom globalnom potražnjom za litij-ionskim baterijama. Ili ćemo dobiti neku novu tehnologiju. Revija HAK

08.03. (19:00)

Ne znam tko bi se bunio

Kineski proizvođač BYD izaziva zapadne konkurente: Električni automobil za samo 8.873 eura

Kineski proizvođač automobila BYD pokazuje odlučnost u borbi za tržište električnih vozila s drastičnim rezovima cijena. Njihov najnoviji potez je smanjenje cijene modela Seagull za 5%, postavljajući ga na samo 8.873 eura. Ova agresivna strategija pridonosi konkurenciji na tržištu električnih vozila, posebno u Kini. Dok se očekuje porast prodaje ovih vozila, BYD planira daljnje rezove cijena kako bi zadržao svoj tržišni udio. Unatoč izazovima, tvrtka zadržava stabilne profitne marže, dok istovremeno širi svoju prisutnost i izvan kineskog tržišta. (Poslovni dnevnik)

06.03. (12:00)

Kakve aute onda smijemo voziti?

Ekstremisti su zapalili dio Tesline tvornice u Berlinu: Kažu da su razlozi – ekološki

Ljevičarski ekstremisti preuzeli su odgovornost za podmetanje nedavnog požara na električnom stupu u tvornici automobila Tesla u Berlinu, za koju su šefovi rekli da će zaustaviti proizvodnju do kraja tjedna. Za tvornicu, koja proizvodi oko 500.000 električnih automobila godišnje, kažu da troši i prirodne resurse te da nije ni ekološka ni održiva. Električni automobili sve su češće izloženi napadima aktivista za zaštitu okoliša, posebice zbog zabrinutosti da njihova proizvodnja dovodi do većih emisija od proizvodnje automobila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem te da proizvodnja i punjenje baterija električnih automobila predstavlja teret za okoliš. U ciljanim napadima diljem Europe, uključujući Njemačku, električnim automobilima rezali su gume ili ih ispuhivali. Slučaj je komentirao i Musk: Ovo su ili najgluplji eko-teroristi na Zemlji ili su marionete onih koji nemaju dobre ekološke ciljeve. Revija HAK

29.02. (08:00)

Budućnost možda ipak nije u potpunosti električna

Zabrana prodaje novih benzinaca i dizelaša nakon 2030. ide na reviziju, kompanije otkazuju investicije

Kako se bliže europski izbori mnoga ‘zelena‘ pitanja dolaze u fokus javnosti, ali i političara u samoj Uniji, a mnoga od tih pitanja postaju i dijelovi predizbornih kampanja. Prosvjedi poljoprivrednika koji se također bune zbog zelenih i uvoznih politika već se duže vremena održavaju po cijeloj Europi i nikome od čelnika nisu dobro sjeli a kraj im se ne nazire.

Prema početnim planovima, na razini EU bi od 2035. godine trebala biti zabranjena prodaja svih novih vozila koja proizvode štetne emisije, što znači da bi sva vozila trebala biti isključivo na električni pogon, bio on na baterije ili na vodik. Iako prave zamjene za fosilna goriva još uvijek nema, potpuna zabrana motora na fosilna goriva ostaje na snazi, iako će vjerojatno biti napravljeni određeni ustupci u pogledu motora u kojima izgaraju sintetička goriva. To znači da će motori s unutarnjim izgaranjem ostati u proizvodnji i nakon 2035. godine ali da bi takvi motori nakon te godine trebali biti pokretani isključivo e-gorivim, što je poprilično optimistično. Lider

09.02. (23:00)

A ne preslabi lobiji

Mr. Bean je kriv za slabu prodaju električnih automobila u Britaniji, kažu tamošnji političari

Naime, u izviješću Doma lordova u britanskom parlamentu, odnosno njihovog odbora za okoliš i klimatske promjene, istaknuto je da je 69-godišnji glumac djelomično kriv za “narušavanje” javne percepcije električnih vozila, prenosi Telegraph. “Jedan od najštetnijih članaka bio je komentar Rowana Atkinsona u Guardianu koji je bio potpuno raskrinkan”, rekla je skupina Green Alliance. Atkinson, koji je diplomirao elektrotehniku i upravljačke sustave, opisao je električna vozila u članku iz lipnja 2023. kao “pomalo bezdušne”, ali “prekrasne mehanizme”. “Ali sve više se osjećam pomalo prevarenim… Osjećam da se naš medeni mjesec s električnim automobilima bliži kraju, a to nije ništa loše”, napisao je, među ostalim, Atkinson. Taj je članak izazvao oštru reakciju zagovornika električnih vozila koji su ga optužili za krivo predstavljanje trenutnog stanja tehnologije baterija, a sada i političara. N1

05.02. (00:00)

Gužve i vikendom

Željko Marušić kod Stankovića: Električni automobili su precijenjeni

Prometni stručnjak je u Nedjeljom u 2 rekao kako promišlja o povećanju sigurnosti cestovnog prometa, učinkovitosti prometa i ekologiji. Smatra da su električni automobili precijenjeni i ne savjetuje da ih se kupuje za obitelj, pogotovo oni koji žive od svojih primanja jer isplativost može biti upitna. Upitno je također da manje zagađuju, da nema buke, da su manji troškovi vožnje, te da se lakše održavaju i da je veća sigurnost. Za Rimca smatra kako je dobar za promociju Hrvatske, iako smatra da mu je projekt, ovako kako je zamišljen, neostvariv. Autonomna vožnja poput robotaksija je budućnost, a ulaganje u željeznicu nama nije isplativo, smatra. Novi sustav beskontaktne naplate cestarine donijet će sigurnost, zaključuje. Kao rješenje za gužve u Zagrebu vidi sjevernu obilaznicu, izgradnju tunela ispod Sljemena prema Gračanima i povezivanje prema zapadnom dijelu. HRT