Maštruko: Hvar i Novalja su plaćeni pisoar za Engleze, pomirite se s tim - Monitor.hr
11.07.2017. (22:46)

Živjeti od turizma

Maštruko: Hvar i Novalja su plaćeni pisoar za Engleze, pomirite se s tim

“Mjesta kao Ibiza, Hvar ili komadi Južnog Cipra (Agia Napa) su veliki pisoar za Engleze, to je uloga tih mjesta na ovom svijetu. Da dođu pijani chavs i lads, naloču se i pišaju… I za koga je, to je dobar biznis. Dobro plaćaju, dosta troše. Omanje mjesto može fino živjeti od toga da bude pisoar. Kad imaš nekakav jak biznis model, sve podrediš njemu. Nitko te ne pita je li taj model čist ili častan – niti možeš previše birati”, piše Oleg Maštruko. Index


Slične vijesti

Danas (11:00)

Više će platiti ono što im više vrijedi

Turisti kod nas potroše dnevno 170 eura, a u Italiji i Španjolskoj 250 eura

Iako brojke turista variraju, a svibanj je podbacio, hrvatski turizam u lipnju bilježi snažan oporavak. No pravi izazov nije broj noćenja, već potrošnja – strani gosti u Hrvatskoj dnevno troše oko 170 eura, dok u Italiji i Španjolskoj troše 250, a u Portugalu i do 400 eura. Cijene u Hrvatskoj rastu brže nego kvaliteta, osobito u restoranima, što smanjuje konkurentnost. Struktura smještaja s dominacijom privatnog najma dodatno ograničava rast prihoda i dodane vrijednosti. Potrošnja raste nominalno, ali realno stagnira ili opada. Poslovni

29.04. (18:00)

Škrti furešti, rasipni Hrvati

Turistički promet 2024.: Hrvati troše više vani, stranci sve škrti u Hrvatskoj

Prošle godine potrošnja stranih turista u Hrvatskoj gotovo je stagnirala (+2,66 %), dok su Hrvati u inozemstvu trošili 32,9 % više, najviše u BiH i Sloveniji. Prihodi od ključnih tržišta (Njemačka, Austrija, Slovenija) pali su, a rast potrošnje bilježe Australci, Mađari i Francuzi. Suficit u turističkoj razmjeni smanjen je za 1,4 %. I dok su strani gosti stegnuli remen zbog visokih cijena, Hrvati su otkrili čari dalekih destinacija poput SAD-a i Kine. tportal

25.09.2024. (16:00)

Avanturisti s Wi-Fi-jem i eko-kartom

Turisti budućnosti će koristiti tehnologiju, birati održivost i tražiti jedinstvena iskustva

Do 2040. broj globalnih putovanja dosegnut će 2,4 milijarde, potaknut rastom srednje klase, posebno iz Kine, Indije i Brazila. Tehnološke inovacije poput umjetne inteligencije i virtualne stvarnosti mijenjat će turistička iskustva, dok će održivost postati imperativ. Hrvatska mora ulagati u infrastrukturu i promicati regionalnu suradnju kako bi ostala konkurentna. Diversifikacija tržišta i prilagodba turističke ponude ključni su za privlačenje novih generacija globalnih putnika. Lider

21.09.2024. (00:00)

Po roamingu se turist poznaje

Posjećenost je možda ove sezone manja, ali roaming se koristi više – možda zbog digitalnih nomada i strane radne snage

Iako službene turističke statistike pokazuju manju posjećenost Hrvatske ovog ljeta, alternativni pokazatelji poput broja roaming korisnika telekom mreža sugeriraju suprotno. Sva tri glavna operatora – HT, A1 i Telemach – zabilježila su porast broja stranih korisnika za oko 10% u odnosu na prošlu godinu. Najviše roaming korisnika dolazilo je iz Njemačke, Slovenije, Poljske i Italije. Stručnjaci smatraju da je povećanje dijelom posljedica povoljnijih roaming cijena, ali i prisutnosti digitalnih nomada, strane radne snage te neprijavljenih turista. Lider

22.08.2024. (19:00)

Sunce, more, otoci i pokoji klub

Gdje se mladi turisti kod nas mogu zabaviti? Dok većina traži adrenalin, neki samo žele dobar provod s prijateljima – nije važno gdje

Među mladim turistima postoje dva zamjetljiva različita trenda: putuje se radi istraživanja novih destinacija, u tom slučaju u manjim skupinama ili sami, te radi zabave. Oni koji traže zabavu ograničeni su na nekoliko destinacija. Najpopularnije party okupljalište je svakako Zrće, dok se u nekim drugim mjestima, poput Zadra, neće baš veselo dočekivati jutro. Važan obol ponudi, barem za domaću mladež, daju i ljetne fešte. Za razliku od Zadra, Šibenik je stekao status destinacije za one željne glazbenih poslastica, pa nije rijetko da se u Krešimirov grad stiže upravo radi koncerata. Danas mladi traže doživljaj, to neko iskustvo koje će ponijeti sa sobom doma. Preko dana su to većinom adrenalinski sportovi ili samo uživanje u moru i u ovom lijepom pogledu. Navečer, kad se valovi utišaju, onda se pojača muzika – kaže djelatnica u marketingu koncesionara plaže. HRT

13.07.2024. (23:00)

Aktivan odmor

Turisti koji se tijekom posjeta Kopenhagenu odluče sudjelovati u ekološkim aktivnostima, bit će nagrađeni besplatnom hranom i ostalim pogodnostima

U sklopu probne incijative CopenPay, koja počinje 15. srpnja, posjetiteljima kao i stanovnicima glavnog grada Danske, 24 lokalne atrakcije ponudit će različite nagrade, dokažu li da su sudjelovali u zelenim akcijama poput skupljanja smeća, odabira javnog prijevoza ili pak bicikla za vožnju po gradu. U zamjenu za svoje okolišno obazrive postupke, posjetitelji atrakcija moći će zatražiti besplatan ručak, kavu, čašu vina pa čak i unajmiti kajak za plovidbu, piše BBC. Poslovni

30.05.2024. (01:00)

Prvaci i centar svijeta

Hrvatska kultura u očima stranaca: šahovnica, nogomet, neovisnost, moda, dobra kuhinja, obitelj…

Iako se Hrvatska nalazi u dijelu svijeta gdje se jezici isprepliću, a velik dio povijesti dijeli, kultura je ta koja razdvaja Hrvate od naše slavenske braće. Sinonim za nas je naša crveno-bijela šahovnica, nogomet nam je sveprisutan, a poznati smo im i po borbenosti, prije svega za našu samostalnost. Razlikuju nas od Srba (po ponašanju), vrlo smo modno osviješteni, samopouzdani smo, ali ne i arogantni, a imamo i ukusnu domaću kuhinju. Iako smo mala država, stranci primijećuju našu raznolikost od regije do regije. Obitelj nam je na prvom mjestu, a smatraju da smo u svojevrsnoj krizi identiteta, jer smo civilizirana država poput onih u srednjoj Europi, iako imamo nešto kaosa naslijeđenog s Balkana. The Culture Trip

03.04.2024. (10:00)

Možda je to plan da se smanji prekomjerni turizam?

Hrvatska postaje preskupa destinacija za turiste, cijene nekih vrsta smještaja veće nego u Francuskoj i Španjolskoj

Koliko god njihove vile s bazenima bile lijepe i atraktivne, hrvatski iznajmljivači i ove godine bi mogli ostati neugodno iznenađeni kad im one usred sezone ostanu bez gostiju jer su, kao i lani, opet nabili cijene. To će im ove godine još manje prolaziti, jer prošla su vremena pandemije u kojima je Hrvatska zbog nedostatka letova bila prometno dostupnija, i naši su se konkurenti ne samo oporavili nakon perioda pandemije, nego su i u prodajnim politikama postali značajno konkurentniji i povoljniji, shvativši da jedino tako mogu biti uspješni. Lani je Hrvatska imala najslabiji rast prometa u tim objektima u odnosu na konkurente, od kojih se izdvaja po tome što mi imamo čak 93 posto udjela od stranih gostiju, dok Italija i Španjolska žive i od domaćih, i to više od 40 posto. Jutarnji

25.02.2023. (00:00)

Turizam na vlastitu odgovornost

Najopasnija mjesta za ozbiljnu avanturu

Dolina smrti, mjesto na području Nevade i Kalifornije, mjesto je s najvišom izmjerenom temperaturom na planetu (56 stupnjeva), zatim tu su turistički obilasci vulkana na Havajima, Zmijski otok na Brazilu, Skellig Michael planina u Irskoj, jezero Natron u Tanzaniji koje životinje pretvara u kamen, Ojmjakon u Siriji je najhladnije mjesto na Zemlji, pustinja Danakil u Etiopiji, obala Kosti u Namibiji, Vrata Pakla u Turkmenistanu i Sjeverni Sentineli, otoci u sklopu Andamana su najopasnija mjesta na svijetu koja možete posjetiti. Earthology 365

25.08.2022. (13:00)

'Mala zemlja za veliko guljenje'

Sve je manje turista iz Italije, navodno smo im preskupi

Velika većina cijena u Hrvatskoj vrijeđa ljudsku inteligenciju i to je najveći razlog zbog čega iz godine u godinu u Hrvatskoj ima sve manje talijanskih turista – kaže vlasnica turističke agencije “Solo Croazia”, a piše Slobodna Dalmacija. Razloge nedolaska talijanskih gostiju svakako treba potražiti i u lošijoj ekonomskoj situaciji u samoj Italiji, koja je gotovo na samom začelju po plaćama u EU-u. Zbog toga sada puno više Talijana odlazi na ljetovanje u Španjolsku, Grčku, Tursku ili ljetuju u samoj Italiji, jer su im jeftinije od Hrvatske, koja je postala jako skupa. Recimo, pizza Margarita u Napulju, gdje se rade najbolje pizze, košta između pet i šest eura (37,5 do 45 kuna). U Hrvatskoj je njezina cijena najmanje 10 eura, a ima i mjesta gdje košta i do 100 kuna. Glas Istre