Metaverzum bi mogao prihvatiti mnoga od najgorih ponašanja stvarnog svijeta - Monitor.hr
25.07. (17:00)

Kako na webu, tako i na zemlji

Metaverzum bi mogao prihvatiti mnoga od najgorih ponašanja stvarnog svijeta

Uz metaverzum se već povezuju i neke potencijalne opasnosti, odnosno prijetnje, nakon što su u njemu zabilježeni prvi slučajevi zlostavljanja i uznemiravanja. Metaverzum se može činiti stvarnim poput stvarnog života jer, s jedne strane, može zahvatiti sva osjetila, ali, s druge strane, mogao bi podsjećati na Divlji zapad jer nepredvidljivost može biti briljantna, ali i zastrašujuća. U tome ‘novom svijetu’ odjednom će se pojaviti metainfluenceri, virtualni pratitelji koji će biti pružatelji informacija i komentara, ažuriranja i savjeta. Mogli bismo se suočiti s dezinformacijama i lažnim vijestima, ali i zlostavljanjem i bullyingom, što će imati mnogo veći utjecaj i težinu u metaverzumu nego, primjerice, na društvenim mrežama. Taj svijet mogao bi prihvatiti mnoga od najgorih ponašanja stvarnog svijeta. Najveći izazov mogao bi biti nedjelovanje protiv prekršitelja, ali i otvorena vrata za djecu da se koriste platformom. Povrh toga, navodno postoji problem specifičan za metasvijet koji možda i više uznemiruje, pogotovo ako ga stavim u istu rečenicu s djecom: virtualno pipanje i silovanje. Lider


Slične vijesti

25.05. (22:00)

Digitalizirano društvo

Metaverzum ima potencijal revolucionariziranja svih industrija i usluga

Ekonomija metaverzuma mogla bi vrijediti od 8 do 13 bilijuna dolara do 2030., procjena je američke investicijske banke Citi. Metaverzum opisuju kao buduću viziju interneta izgrađenu oko decentraliziranih tehnologija i virtualnih svjetova. Citijeva definicija metaverzuma nadilazi zadržavanje virtualnih svjetova, poput igara i aplikacija u virtualnoj stvarnosti. Njihova široka vizija metaverzuma uključuje pametnu proizvodnu tehnologiju, virtualno oglašavanje, online događaje poput koncerata, kao i digitalne oblike novca kao što su kriptovalute poput bitcoina. Metaverzum bi do kraja desetljeća mogao doseći pet milijardi jedinstvenih internetskih posjetitelja, donoseći trilijune dolara prihoda u ovoj sljedećoj generaciji interneta, smatra Citi. Lider

12.05. (22:00)

Da napokon znamo kako je Simsima

Video: Hrvatski Telekom organizirao prvu šetnju kroz metaverzum

Hrvatski Telekom je u Zagrebu organizirao prvi metaverse događaj u Hrvatskoj. Zapravo, ovo “u Zagrebu” i “u Hrvatskoj” samo je djelomično točno – događaj se odvijao u virtualnom, dakle meta prostoru kojeg su HT-ovci “izgradili” samo za ovu priliku. Metaverzum je evoluirana verzija Interneta, rekli su na događanju HT-ovci, odnosno “ogromna interoperabilna mreža virtualiziranih 3D svjetova, koje veliki broj simultano povezanih ljudi može iskusiti u stvarnom vremenu”. Pritom je, dodali su, jedna od ključnih karakteristika metaverzuma optimizirano osobno iskustvo. Na prvome događaju ovakve vrste u Hrvatskoj kreiran je metaverzum koji se sastojao od više svjetova i okruženja unutar kojih su prolazili novinari putem svojih, specijalno dizajniranih avatara i u svakom se upoznavali s dijelom mogućnosti, od gledanja TV programa i shoppinga preko učenja, održavanja prezentacija i interaktivnih sastanaka, do uživanja u zabavnim sadržajima ili odmaranja na virtualnoj plaži. Bug

22.04. (19:00)

Manje nego ja pred običnim ekranom

Djeca će 10 godina svog života provesti u Metaverzumu

Novo istraživanje vodećih stručnjaka s Instituta za inženjerstvo i tehnologiju (IET) predviđa da će sljedeća generacija provesti otprilike deset godina života u virtualnoj stvarnosti, odnosno oko 2 sata i 45 minuta dnevno. Tek svaki deseti roditelj osjeća se ugodno dopuštajući svom djetetu da istražuje metaverzum kroz VR bez nadzora. Od roditelja čija djeca već imaju interakciju s VR-om, svaki četvrti priznaje da ne zna čemu to zapravo njihovo dijete pristupa u ovom novom virtualnom svijetu. Procjenjujemo da će sljedeća generacija provesti oko deset godina svog života u VR. Sama ova brojka ilustrira utjecaj koji će ova tehnologija imati na živote današnje djece. Bug

20.04. (20:00)

Ipak ima nade

Tinejdžeri ne vole metaverzum i rijetko koriste VR

Facebook i Instagram bilježe stalni pad broja mlađih korisnika, pa je tvrtka Meta računala da će situaciju popraviti novi virtualni svijet. Ipak, čini se da metaverzum ipak nije rješenje.Prema nedavnom istraživanju Piper Sandler, čak 50% tinejdžera ne privlači ideja o metaverzumu i ne planiraju kupiti VR uređaje kako bi pratili trend. Rezultati su također pokazali da tek 26% mladih ispitanika posjeduje VR uređaj, a da ga tek 5% koristi svakog dana. Međutim, čak 68% ispitanih tinejdžera smatra se gamerima, što odgovara tvrtki. Inače, tvrtke kao što su Sony i Lego nedavno su investirale milijarde u Epic metaverzum koji je namijenjen najmlađima. Geek

11.04. (18:00)

Strašni novi svijet

TV kanali će umrijeti zajedno sa svojim publikama

Televizijske kuće će se radikalno morati prilagodi brzorastućem svijetu internetske zabave ako namjeravaju opstati, upozoravaju stručnjaci. Dok su stariji potrošači medijskih sadržaja još uvijek privezani uz tradicionalnu televiziju, gledanost među mlađima od 35 godina se u posljednjih godinu dana prepolovila i naglo će padati kako se metaverzum bude razvijao. “Mladi ljudi su evoluirali od pasivnih promatrača TV-a do aktivnih igrača i odmakli su se od ekrana (računala) u korist pametnih telefona. Televizijske će se kuće, kako bi doprle do mladih ljudi, morati natjecati s gaming platformama poput Robloxa, Fortnitea i Minecrafta, koje već uspostavljaju dominantnu poziciju na tržištu i smatraju se prethodnicima metaverzuma… Jutarnji