'Moj prijatelj Pete' - Haigh u jednom filmu snimio američku kinematografiju - Monitor.hr
09.05.2018. (16:47)

Novi film

‘Moj prijatelj Pete’ – Haigh u jednom filmu snimio američku kinematografiju

Jurica Pavičić piše o egzodusu britanskih redatelja u američku kinematografiju. “Najnoviji, i možda najtipičniji slučaj je onaj Andrewa Haigha. On je debitirao 2009. filmom o londonskoj muškoj prostituciji Greek Pete, da bi ozbiljnu reputaciju nabildao gej melodramom Weekend. Nišna pozicija LGBT filmaša Haigha očito nije zadovoljavala, pa je 2011. snimio 45 godina. Za svoj idući film odabrao je film dubinski uronjen u američku mitologiju i tradiciju. Lean on Pete spaja nekoliko esencijalno američkih žanrova i motiva: film ceste, vestern, te figuru konja kao produžetka maskuliniteta.”. Jutarnji


Slične vijesti

Ponedjeljak (22:00)

Autokracije padaju samo na platnu – u stvarnosti još uvijek imaju dugometražni nastavak

U trendu politički filmovi koji se ne klanjaju diktatorima: U njima režimi pucaju prvi

I dok je u svijetu sve manje funkcionirajućih demokracija, a sve više autokracija i hibridnih režima, neke su od najuglednijih nagrada proteklih mjeseci osvojili filmovi koji o represivnim režimima u nedavnoj prošlosti i sadašnjosti govore iz kuta napadnutih pojedinaca, njihovih obitelji i prijatelja. Brazilska drama ‘Još sam tu‘ i iranski triler ‘Jedan običan incident‘ više su od upozorenja…

Tako su dva imanentno politička filma o odnosu vlasti i pojedinca ove godine obilježila dodjele nekih od najvažnijih strukovnih priznanja. Oba su ljetos premijerno prikazana i u Hrvatskoj, na gorskokotarskom Cinehillu, nakon čega je uslijedila kinodistribucija. Ono što ih povezuje, osim okvirne teme, jest upečatljiv redateljski koncept koji – unatoč dramatičnim okolnostima o kojima progovaraju – na suptilan i sugestivan način profilira protagonistice i protagoniste suočene s naizgled unaprijed izgubljenom borbom protiv nasrtaja autokratskog ili srodnog režima na građanska prava i slobode. Boško Picula za tportal

24.08. (22:00)

Čim nema Wi-Fi za mene je horor

Deset filmova koji istražuju preživljavanje i kaos u postapokaliptičnoj stvarnosti bez tehnologije

  • Cesta (The Road, 2009) – Otac i sin putuju postapokaliptičnom Amerikom bez struje i sigurnosti, noseći samo tračak nade.
  • Pobješnjeli Max: Divlja cesta (Mad Max: Fury Road, 2015) – Svijet u pustinji gdje vlada kult benzina i vode; tehnologija se svodi na krpanje starih strojeva.
  • Mjesto tišine (A Quiet Place, 2018) – Obitelj mora živjeti u potpunoj tišini da bi izbjegla zvuk osjetljiva stvorenja.
  • Djeca čovječanstva (Children of Men, 2006) – Svijet je izgubio sposobnost reprodukcije; tehnologija ne pomaže pred globalnom krizom.
  • Ja sam legenda (I Am Legend, 2007) – Jedini preživjeli u New Yorku nakon pandemije; grad je sablasno prazan, a stara tehnologija samo podsjetnik na izgubljeni život.
  • Threads (1984) – Nuklearni rat uništava društvene strukture u Velikoj Britaniji; potpuni kolaps komunikacije i infrastrukture.
  • Preživljavač (The Survivalist, 2015) – Muškarac preživljava u šumi bez tehnologije i resursa, suočen s prijetnjom dolaska drugih ljudi.
  • 28 dana kasnije (28 Days Later, 2002) – Virus uništava sustav u Londonu; preživjeli preživljavaju bez provjere što se događa oko njih.
  • Vodeni svijet (Waterworld, 1995) – Svijet prekriven vodom nakon otapanja ledenjaka; ljudi preživljavaju na improviziranim plovećim naseljima i otpadnoj tehnologiji.
  • 10 Cloverfield Lane (2016) – Žena se budi u podzemnom skloništu bez signala i interneta; informacija dolazi iz jednog neprovjerljivog izvora.

Bug

14.08. (14:00)

Filmovi koji dišu sporije od tvojih misli

Manje je više – najbolji minimalistički filmovi

  • Tokyo Story (1953) – Yasujirō Ozu prikazuje stariji par koji u Tokiju posjećuje odraslu djecu, shvaćajući da su im postali teret. Minimalistička kamera i “tatami” kadrovi stvaraju poetsku priču o obitelji i prolaznosti vremena.
  • Duel (1971) – Spielbergov dugometražni debi o prodavaču kojeg na cesti progoni nepoznati vozač kamiona. Jednostavna radnja i ograničena lokacija stvaraju snažnu napetost.
  • Suspiria (1977) – Dario Argento spaja minimalističku priču i maksimalističku vizualnu estetiku u hororu o baletnoj akademiji kojom upravljaju vještice.
  • A Ghost Story (2017) – David Lowery meditira o životu i gubitku kroz priču o duhu (Casey Affleck) vezanom za svoj dom, bez mogućnosti komunikacije ili odlaska.
  • The Turin Horse (2011) – Béla Tarr i Ágnes Hranitzky prate tešku svakodnevicu oca, kćeri i bolesnog konja u izoliranoj farmi, u crno-bijelom i gotovo bez dijaloga.
  • Alice (1988) – Jan Švankmajer stvara mračnu, nadrealnu verziju “Alise u zemlji čudesa” s grotesknim lutkama i zvučnim efektima koji pojačavaju atmosferu.
  • A Single Man (2009) – Tom Ford prikazuje jednog dana u životu profesora (Colin Firth) koji tuguje za preminulim partnerom, koristeći boje da odraze emocionalna stanja.

No Film School

09.08. (17:00)

Domaći blues pod andskim suncem

‘Posljednji blues Hrvata’: U Boliviji snimili film o hrvatskom glazbeniku

Inspiriran životom i smrti Drage Dogana, hrvatskog glazbenika koji je živio u toj južnoameričkoj zemlji. El último blues del croata prikazivat će se u kinima u Boliviji od 18. rujna, a u petak je objavljen video s isječcima. Hrvatski glazbenik Drago Dogan došao je krajem 1980-ih u Boliviju gdje je ostavio trag u izvođenju bluesa i rocka, a umro je 2019. godine. U Boliviji živi oko 5000 Hrvata i njihovih potomaka. Index

22.07. (18:00)

Prvo flop, onda kult - i Zlatna malina zna zabrljati

Filmske uloge koje su kritičari ismijali, a danas ih smatramo odličnima

Mnoge su glumačke izvedbe isprva dočekane na nož, da bi s vremenom stekle priznanje i kultni status. Collider donosi listu deset uloga – od Shelley Duvall u Isijavanju, Georgea Lazenbyja kao Jamesa Bonda do Princea kao Christophera Tracyja u Under The Cherry Moon i Haydena Christensena kao Anakina – koje su doživjele potpunu kritičku preobrazbu. Nekad ismijavani, danas su simboli jedinstvenog stila, složenosti ili pak anticipacije budućih trendova. Index

22.07. (01:00)

Hladain ko špricer Delon

Rašeta o retrospektivi filmova Alaina Delona: Nepokoreni gad

Retrospektiva filmova Alaina Delona na Trećem započela je zanimljivim izborom manje poznatog filma poznatog glumca. U “Zbogom, prijatelju” dvojica muškaraca namjerno ostaju zaključani u trezoru tri dana i tri noći. Zapamćen je po ulogama koje je ostvario u briljantnim krimićima JeanPierrea Melvillea kao što su “Samuraj”, “Policajac” i “Crveni krug”. U njima je glumio ledenog, bezosjećajnog junaka. Bio je sjajan glumac i veliki profesionalac. Politički je bio izraziti desničar, obožavao je Jean-Marie Le Pena, oružje i pse. Boris Rašeta se osvrće na TV tjedan za Novosti.

09.07. (10:00)

Bolje se svađati oko filmova nego oko, ne znam, nekog koncerta

Filmovi koji su posvađali internet (i frendove)

Ovi filmovi iz proteklog desetljeća nisu samo punili kino-dvorane, nego i grupne chatove ljutitim porukama. Od The Last Jedi, koji je podijelio fanove svemira, do Jokera koji je izazvao moralnu paniku, pa sve do Cats, koji je jednostavno… postojao — svaki naslov s popisa otkriva kako su neki filmovi postali društveni lakmus test. Bilo da se radi o ribljim romansama, feminističkim rebootovima ili apokaliptičnim metaforama, jedno je jasno: nitko se ne svađa kao cinefili… barem taku kažu na No Film Schoolu donoseći popis takvih filmova koji su izašli u zadnjih deset godina.

04.07. (11:00)

R.I.P. Mr Blonde...

Preminuo legendarni glumac Michael Madsen

Slavni američki glumac najpoznatiji po ulogama u filmovima Quentina Tarantina, preminuo je u 68. godini života od posljedica srčanog zastoja. Madsen je ostavio neizbrisiv trag u filmskoj povijesti portretirajući karizmatične i opasne likove, a najviše ga pamtimo kao Vica Vege, poznatijeg kao Mr. Blonde, u kultnom Tarantinovom filmu ‘Reservoir Dogs’. S Tarantinom je surađivao i na filmovima ‘Kill Bill’ (kao Budd), ‘The Hateful Eight’ i ‘Once Upon a Time in Hollywood’. tportal

30.06. (21:00)

Kad Skynet upozna Sundance

Produkcijska kuća Asteria želi snimati filmove uz pomoć AI – ali s dušom

Iz Asterije razvijaju “etički” AI alat za filmove – treniran isključivo na licenciranom materijalu. Cilj je ponuditi kreativnu kontrolu redateljima, a ne zamjenu za njih. Asterijin model Marey omogućuje izradu vizualno dosljednih projekata, poput nadolazećeg filma Uncanny Valley. Iako AI smanjuje troškove i veličinu ekipa, otvara i pitanja o radnim mjestima. Mooser vjeruje da će se industrija prilagoditi, ali ostaje za vidjeti može li ova “etična” tehnologija pomiriti umjetnost i automatizaciju. Bug