'Narodni heroj Ljiljan Vidić': Konačno moderna domaća komedija - Monitor.hr
03.01.2016. (13:54)

X-čimbenik

‘Narodni heroj Ljiljan Vidić’: Konačno moderna domaća komedija

“Unatoč slabijim trenucima, ponekoj nejasnoj scenarističkoj odluci (nikako da dokučim onog vampira), laganom dojmu ‘prenatrpanosti’ (vjerojatno posljedica želje koju je Vitez spomenuo u NU2 da jednom kad dobiješ mogućnost nešto realizirati kažeš sve što skupljaš godinama), zaista mislim da konačno imamo pravu modernu, urbanu i potencijalno kultnu domaću komediju”, piše FAK o novoj komediji Ivana Gorana Viteza: Narodni heroj Ljiljan Vidić.


Slične vijesti

18.07.2019. (14:30)

Njegić: “Dopunska nastava” novi film Ivana-Gorana Viteza – talačka kriza u osnovnoj školi kao odraz hrvatskog društva

Američki žanrovski film služi Vitezu kao kalup za satirične pomake i odmake, tj. više ili manje suptilno destruiranje istoga, a nešto slično, samo još zajedljivije, radi i kad se bavi sivom hrvatskom stvarnosti (politika, obrazovanje, novinarstvo) u kojoj će se mnogi prepoznati. U prvom planu filma je scenarij, odnosno priča socijalne tematike koja je izravna, direktna i stvarnosno konotativna. Kinodistribucija filma je tempirana za kraj studenog, “u jeku predsjedničke kampanje”. Tome se veseli Vitez, redatelj koji hrvatsko društvo upućuje na dopunsku nastavu – piše Marko Njegić u Slobodnoj.

13.01.2019. (10:00)

Ekipa shrvana

Domar Drago- posljednje snimke Ive Gregurevića

Posljednja uloga koju je Ivo Gregurević igrao bila je u filmu “Dopunska nastava” Ivana Gorana Viteza, gdje je utjelovio dobroćudnog domara Dragu, koji se našao usred talačke krize u školi. Budući da je snimanje počelo tek 17. prosinca, nije snimljeno dovoljno materijala da bi Gregurević ostao u glavnoj ulozi pa će ga morati zamijeniti, no Jutarnji je u posjedu posljednjih kadrova koje je legendarni glumac snimio.

22.06.2017. (22:27)

Namjenski film?

Polimac: Vitezova ‘Televizija budućnosti’ je razigrani vremeplov

“Film o digitalnoj televiziji Ivan Goran Vitez koncipirao je kao svojevrsni vremeplov, televizija budućnosti tek dolazi, moći ćemo je gledati na tabletima i mobitelima, no kako je to bilo u samim počecima i kasnijim razdobljima? Zato je odabrao 13 televizijskih veterana različitih generacija – od Olivera Mlakara do Roberta Knjaza – koji su nizali zgodne anegdote iz svoje karijere. Sve njih je svojim komentarima povezivao Đelo Hadžiselimović, vjerojatno najpopularniji urednik u povijesti HRT-a, koji je postao neka vrsta branda. Nikad u 25 minuta niste vidjeli toliko različitih televizora u bar desetak prostora”, piše Nenad Polimac o namjenskom filmu Ivana Gorana Viteza ‘Televizija budućnosti’. Jutarnji

08.01.2016. (12:47)

Film ‘Narodni heroj Ljiljan Vidić’ u prvom tjednu pogledalo 25.000 ljudi

Najiščekivanija hrvatska komedija godine, Narodni heroj Ljiljan Vidić redatelja Ivana Gorana Viteza ruši sve rekorde gledanosti – u prvom tjednu prikazivanja film je pogledalo 25.000 gledatelja diljem Hrvatske.

Tematika filma koja odgovara na pitanje ‘gdje si bio ’45-te?’ se očito svidjela hrvatskoj publici.

Redatelj filma, Ivan Goran Vitez o ovom početnom uspjehu kaže:

„Radi se o zbilja odličnom rezultatu za prvi tjedan, ali prvenstveno bih volio da se gledanost nastavi i u narednim tjednima. Budući da je nakon nedavnih festivalskih uspjeha hrvatskih filmova sad uslijedio i kino uspjeh, što nikako nije slučajno, već posljedica promišljenih procesa. Ipak, u svemu tome, iskoristit ću priliku da istaknem i nešto loše, a to je odlazak u pečalbu Tamare Cesarec, direktorice fotografije s kojom sam radio na oba svoja cjelovečernja filma, a za koju ispada da u Hrvatskoj mimo toga nema posla. Tako da bih ovaj trenutni uspjeh Narodnog heroja Ljiljana Vidića posvetio njoj, bez koje ovog filma u ovom obliku ne bi bilo niti u naznaci. Drž’ se, Tamara, nismo te zaslužili!“

Narodni heroj Ljiljan Vidić prati četu partizana koja se, predvođena mladim pjesnikom, natječe na endehazijskom talent showu “Čimbenik X”: pobjednik osvaja nastup na Poglavnikovom domjenku te samim time i priliku da uz pjesmu, ples i pucnjeve okonča rat. Saznajte tko je pobijedio u Drugom svjetskom ratu, a tko u prvom hrvatskom talent showu; kako su u 40-ima izgledali šoping centri, a kako razgovori za posao; koji je automobil Hitler poklonio Paveliću i kakve je mudre misli Tito zapisao u svojem nikad objavljenom priručniku za samopomoć.

Premda smještena pred kraj Narodnooslobodilačkog rata, priča Narodnog heroja Ljiljana Vidića govori o Hrvatskoj danas: još uvijek živimo u 1945-oj, još uvijek se dijelimo na partizane i ustaše, nikako da se dogovorimo tko je heroj, a tko zločinac – i kako stvari stoje, još ćemo se načekati dok dobijemo zvijezde veće od Tita i Pavelića. U redovima partizana bore se glumci Kristijan Jaić, Stjepan Perić, Stojan Matavulj, Tena Jeić-Gajski, Ljubiša Savanović i Ivan Đuričić. U ulozi Josipa Broza Tita nastupa Dragan Despot, dok Sile Osovine predstavljaju Dražen Čuček kao Ante Pavelić i Dražen Kühn kao Adolf Hitler.

04.01.2016. (08:12)

Kritični pogodak

‘Narodni heroj Ljiljan Vidić’ nije tek hrvatska kopija Nemilosrdnih gadova

“Asocijacija na Tarantina i Inglorious Basterds je svakako tu, ali Narodni heroj Ljiljan Vidić nije tek kopija… Možda se većim delom film čini kao nekakva trash ekstravaganca, ali jednostavna priča iz jeftinih romana se sjajno uklapa sa kontekstom Hrvatske danas preobučene u NDH 40-ih”, piše Marko Stojiljković. Monitor

04.01.2016. (08:06)

‘Narodni heroj Ljiljan Vidić’ nije tek hrvatska kopija Nemilosrdnih gadova

Šta možemo očekivati od filma koji se reklamira kao “prva partizanska komedija” u doba kada je od partizana i njihove borbe prošlo 70 godina, a od perioda kada su se partizanski filmovi snimali barem 30? Šta kad uz to vidimo da je u pitanju hrvatsko-srpska koprodukcija podržana od strane Eurimages fonda koji forsira politički korektne filmove koji “ne talasaju”. Čak i ta tvrdnja o partizanskoj komediji ne stoji ako se malo raširi kontekst (bivalo je toga u Jugoslaviji), ali Narodni heroj Ljiljan Vidić je svejedno svež i potreban film. Da stvar bude još čudnija, čak i izuzetno aktuelan u današnjoj Hrvatskoj, a i šire.

Na stranu to što je hrvatsko društvo opterećeno pitanjima nekoliko decenija starim i što još uvek ne postoji konsenzus ko je taj Drugi svetski rat dobio i zašto (drugačije i nije moglo biti, moralno i faktički), nego je taj diskurs podgrejan u ratovima 90-ih i još uvek sveprisutan. Od političkih manipulacija koje bi morale biti kažnjive zakonom, pa do svakodnevnih razgovora običnih ljudi, a ne samo dokonih kafanskih filozofa. Vrednost Vitezovog ne leži u tome što revitalizira stari žanr, koliko što kroz njega govori o onome što imamo danas na jedan uvrnut i parodičan način i pritom nikom ne ostaje dužan.

Čitanje opisa i novinskih napisa nas neće pripremiti niti na početak filma. “Setting” je uistinu nalik na partizanske filmove, NDH, ustaše, četnici, partizani, Vladimir Nazor, Ivan Goran Kovačić, Tito, Pavelić, pa čak i Hitler, ali već prva scena u kojoj mladi seoski pesnik Ljiljan (debitant Kristijan Jaić) recituje svoju najnoviju pesmu neočekivano skreće u domen trasha, koji će se periodično javljati kroz ceo film. Ne samo u detaljima, već će dominirati pojedinim scenama i za sobom ostavljati štoseve koji su ponekad simpatično debilni, a ponekad promišljeni, elaborirani, izgrađeni i naplaćeni. U takvoj inflaciji štoseva, kada su najrazličitije strelice odapete na sve strane, neki od njih ostaju nepovezani, ne baš najpotrebniji i njihova izrada ponekad čak guši ritam filma, pa nam se ponekad čini da gledamo sitcom i da su oni sami sebi cilj. Međutim, oni uspeli (većina) su svakako dovoljni za iskupljenje, a Lazić i Vitez uspevaju da izvedu i izuzetno pametan i subverzivan “running joke” sa nemotiviranim streljanjima u drugom ili trećem planu.

Strukturno, film teče pravolinijski i podeljen u poglavlja kroz koja pratimo uspon našeg prostodušnog i naivnog seoskog pesnika i njegovog partizanskog društva do konačne bitke. On igrom slučaja biva zarobljen od strane četnika, pa spasen od strane partizana kojima se, pun ideala, priključuje u ratnim akcijama. Naravno, Ljiljan je naša ulazna tačka, ali je ostatak družine zanimljiviji od njega i na tekstualnom, a naročito na kontekstualnom nivou. Mišo (Perić) je oportuni ljigavac, Salko (Savanović) prostodušni i pomalo agresivni Bosanac, Okac (Đuričić) tipičan štreberski tip, a tu je i lepa Vesna (Jeić Gajski), partizanska varijacija na temu “fatalke” sa tajnom i planom. Kad ostatak njihove čete predvođen komandantom Strujom (Matavulj) izgine, oni će smisliti hrabri plan da pobedom na talent showu Čimbenik X osiguraju pozivnice na domjenak kod Pavelića (Čuček) i tamo ostvare konačnu pobedu u ratu koji im ne ide najbolje.

Asocijacija na Tarantina i Inglorious Basterds je svakako tu, ali Narodni heroj Ljiljan Vidić nije tek kopija. Moram priznati da sam bio skeptičan, jer u ovakvom konceptu sa gomilom istorijskih ličnosti iz sfera politike i kulture svašta može poći po zlu, pogotovo kada se kroz njih, aktere jednog drugog vremena, govori o današnjem. To su stvari koje će mnogi probati, ali niti će o njima dobro razmisliti, niti povući prave paralele, pa ostaje mogućnost da u takvim parodijama ne bude ničega osim malo jeftinog smeha.

Možda se većim delom Narodni heroj Ljiljan Vidić čini kao nekakva trash ekstravaganca, ali jednostavna priča iz jeftinih romana se sjajno uklapa sa kontekstom Hrvatske danas preobučene u NDH 40-ih. Finansijski savetnik krvopija nudi svoje usluge pri pridobivanju subvencija Trećeg Reicha za poljoprivredu, takmičarski show, trgovački centri sa nemačkim radnjama i nemačkom robom, hipsteri iznad banalnih stvari kakve su politika i rat, indisponirani intelektualci koji govore “krležijanskim” jezikom, četnici koji imaju out of character komentare na svoju ulogu, ustaše čiji je govor kombinacija NDH-zijskog i nepismenog u stilu internetskih fašista, Tito kao pećinski bonvivan i self-help guru, referenca na Tuđmana i još dosta toga. Za pretpostaviti je da su neke od tih stvari u izmenjenom obliku referentne na onovremene ličnosti i događaje, ali je znakovito i zabrinjavajuće koliko to korespondira sa današnjim trenutkom i uverenjem da ideološka “utakmica” još nije gotova i da će njen rezultat značiti nešto.

Da ne bih zvučao pesimistično, utešno je to što se barem možemo slatko izezati na tu temu. Generalno nema ničeg lošeg u zezanju, čak i kad nam je samo to dostupno u relativno ozbiljnoj situaciji. Narodni heroj Ljiljan Vidić je legitiman primer kako se na tu temu zezati. Možda se većini neće svideti ono što ima za reći (jer govori neprijatnu istinu) i kako to govori (jer to čini kroz uvrnuti, nesputani, politički nekorektni i često apsurdni trash), možda će humor biti suviše specifičan, ali to ne znači da nije lekovito gledati ga. Možda i više nego jednom. (8/10)

Filmski kritičar Marko Stojiljković porijeklom je iz Beograda, a živi i radi u Sloveniji. Pratite ga i na blogu Film na dan.

28.12.2015. (15:12)

‘Narodni heroj Ljiljan Vidić’ u kinima 30 hrvatskih gradova

Komedija ‘Narodni heroj Ljiljan Vidić’ u režiji Ivana-Gorana Viteza, koja kreće u nacionalnu distribuciju 31. prosinca, idućih će dana biti premijerno prikazana u tri hrvatska grada. “Prva partizanska komedija u povijesti hrvatske kinematografije” bit će pretpremijerno prikazana u osječkom Kinu Urania, u utorak 28. prosinca u 18 sati, a dan kasnije slijedi službena zagrebačka premijera uz nazočnost ekipe filma u Cinestaru u Branimir centru.

Riječko Art-kino Croatia film će premijerno prikazati u četvrtak 31. prosinca u 10 sati ujutro, nakon čega se u kinu sprema i novogodišnji doček u podne uz redatelja i scenarista filma. Istog dana, ali u 20 sati, redatelj i scenarist filma nazočit će premijeri u varaždinskom Kinu Galerija. Projekcija počinje u 20 sati, nakon čega slijedi razgovor s gostima i predstavljanje ekipe filma, a druženje u kinu završava tombolom i afterom u Caffe Baru Lavra.

Komedija ‘Narodni heroj Ljiljan Vidić’ prati četu partizana koja se, predvođena mladim pjesnikom, natječe na endehazijskom talent showu ‘Čimbenik X:’ pobjednik osvaja nastup na Poglavnikovom domjenku te samim time i priliku da uz pjesmu, ples i pucnjeve okonča rat.

U redovima partizana bore se glumci Kristijan Jaić, Stjepan Perić, Stojan Matavulj, Tena Jeić Gajski, Ljubiša Savanović i Ivan Đuričić. U ulozi Josipa Broza Tita nastupa Dragan Despot, dok Sile Osovine predstavljaju Dražen Čuček kao Ante Pavelić i Dražen Kühn kao Adolf Hitler. Uz redatelja Ivana-Gorana Viteza, autorski tim čine scenarist i autor songova Zoran Lazić, direktorica fotografije Tamara Cesarec, scenograf Mario Ivezić, kostimografkinja Ivana Zozoli Vargović, supervizorica maske Slavica Šnur, montažer Mato Ilijić, skladatelji Hrvoje Štefotić i Jelenko Hodak te producent filma Ivan Maloča (Interfilm). Film je sufinanciran sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra, a hrvatski distributer filma je Blitz film i video produkcija.

Ova ‘najbolja komedija od ’45.’ prikazivat će se od 31. prosinca u svim dvoranama Cinestar i Cineplexx kina, te od prvog dana 2016. godine u nezavisnim kinima u Velikoj Gorici, Valpovu, Daruvaru, Pakracu, Osijeku, Dubovniku, Splitu i Čakovcu. Film zatim stiže i u Đakovo, Sinj, Slatinu, Koprivnicu, Murter, Kutinu, Sisak, Vodice, Novsku, Zabok, Korčulu, Prelog, Našice, Bjelovar, Samobor, Poreč, Mali Lošinj, Rovinj i Pazin. Sve novosti možete pratiti i na Facebook stranici filma.

27.12.2015. (21:02)

Adolf Pavelić

Vitez: Ljudi nikad neće raskrstiti s 2. svjetskim ratom, a vole komedije

“Idejni začetnik je scenarist Zoran Lazić koji je došao do zaključka da ljudi na ovim prostorima nikada neće raskrstiti s Drugim svjetskim ratom, a u kino vole otići pogledati komedije, pa da ne bi bilo loše spojiti to dvoje. Pozvao me da režiram i tako je nastala suradnja”, rekao je redatelj Ivan-Goran Vitez prilikom svog današnjeg gostovanja u Nedjeljom u 2 kod Aleksandra Stankovića, a povodom svog najnovijeg filma, komedije Narodni heroj Ljiljan Vidić, koja u kina stiže na Staru godinu. “Radio sam na Ti mene nosiš i to mi je bilo najgore i najšokantnije radno iskustvo dosad. Dobio sam bubrežni kamenac”, prokomentirao je još. T-Portal