Svi gladni koncerata
Partibrejkersi su održali odličan koncert u subotu u Tvornici
Rat u Ukrajini je takve velike vijesti gurnuo u stranu. Ravno do dna i Sound Report imaju slike, Forum.hr ima nešto teksta, a mi video.
Rat u Ukrajini je takve velike vijesti gurnuo u stranu. Ravno do dna i Sound Report imaju slike, Forum.hr ima nešto teksta, a mi video.
Do sada je titulu najvećeg koncerta držalo nekoliko izvođača s oko 220.000 gledatelja, među kojima su Vasco Rossi (Modena, 2017.) i Bijelo dugme (Beograd, 2005.). Slijede japanski bend Glay s koncertom za 200.000 ljudi te Paul McCartney, Tina Turner i Frank Sinatra, čiji su koncerti u Rio de Janeiru okupili između 180.000 i 184.000 posjetitelja. Index… Dva imena dijele titulu najvećeg koncerta svih vremena. Na nastupe Roda Stewarta na Copacabani i Jean-Michella Jarrea u Moskvi došlo je oko 3,5 milijuna ljudi, no za njih nije prodano ni blizu toliko karata… 24 sata
Springsteenova veza s talijanskom publikom, a osobito s publikom San Sira, iz godine u godinu postaje sve dublja i snažnija. Četrdeset godina nakon svog prvog nastupa u Milanu, Bruce je ponovno ispunio stadion (30. lipnja, a drugi koncert održao je 3. srpnja), ali i svako srce u njemu. Svaka poruka bila je pažljivo osmišljena, a kako ne bi nešto ostalo izgubljeno u prijevodu, Bruceove političke poruke pratili su talijanski titlovi na ekranima. U jednom od emotivnijih trenutaka večeri, Springsteen je otvoreno govorio o Americi koja gubi slobodu i dostojanstvo pod ‘korumpiranom, nesposobnom i izdajničkom administracijom’. Njegove riječi odzvanjale su stadionom. E Street Band, proširen na čak 18 članova, zvučao je moćno i kompaktno. Glazba se slavila kao utočište, mjesto gdje se okupljaju izgubljeni, ogorčeni i oni koji traže nadu. Bio je to koncert za one koji ne odustaju, koji ne pristaju na kompromise kad je glazba u pitanju… tportal
🎶 GLAZBENI FESTIVALI I DOGAĐANJA
Reunited festival (Valpovo)
🔸 Nastupaju Priti Bee Gee, Savršeni Marginalci i drugi
🔸 Lokacija: dvorac Norman-Prandau, kamp u perivoju
Fest Jazza (Koprivnica)
🔸 Jazz programi na tri gradske lokacije za sve generacije
Country vikend (Hlebine)
🔸 Kauboji, pljačka banke, razni okršaji u western stilu…
🔸 Idealno ako ste oduvijek htjeli biti šerif ili bar glumiti jednog barem na jedan dan (Klikaj)
Bear Stone Festival (Slunj)
🔸 Psihodelični i stoner rock uz rijeku
🔸 Chill atmosfera, kampiranje pod zvijezdama
Večer vina i umjetnosti (Osijek)
🔸 Glazba: Fluentes, Dino Dvornik Tribute, Vanja i Nešvil Funk
🔸 Umjetničke instalacije, performansi i slavonska vina
Đakovački vezovi (Đakovo)
🔸 Tradicionalni festival folklora i konjskih zaprega
🔸 Nastupaju: Cubismo (subota), Slavonske lole (petak), Miroslav Škoro (nedjelja)
📍 PRIRODNI BIJEG OD GUŽVI
Live Nation, najveća kompanija za koncertnu zabavu na svijetu, prošle je godine uprihodila oko 19 milijardi i 770 milijuna eura. Usporedbe radi; prihod Republike Hrvatske u 2024. godini iznosio je 28,500 milijardi eura, a Srbije 18,590 milijardi. Na koncertima koje su oni organizirali zabilježeno je najmanje 200 smrtnih slučajeva i 750 ozljeda u sedam zemalja od 2006. godine. S one druge bitne strane za ovu priču, Live Nation rijetko kad, gotovo nikad, ne organizira koncertne događaje veće od 80.000 do maksimalno 100.000 posjetitelja.
Što govori da su definitivno odavno napravljene kalkulacije i elaborati rizika koji upućuju na to da stvari mogu izmaći kontroli. A Live Nationu su izmicali iz kontrole i manji događaji. Dakle, da postoji isplativi i sigurnosni model za koncerte epskih proporcija, na Ravno do dna su uvjereni da bi ih Live Nation već radio, jer osim što bi štedjeli izvođače, zasigurno bi maksimizirali dobit.
Pitanje za pola milijuna (čega već želite): Može li organizator koji je dosad radio koncerte po selima i manjim mjestima i to isključivo u Hrvatskoj davati lekcije iz koncertnog biznisa jednom gigantu kao što je Live Nation, koji godišnje uprihodi koliko zaradi cijela jedna balkanska država?
Tisuće posjetitelja, među kojima su se našli i obožavatelji iz cijele Europe, nestrpljivo su čekali početak koncerta kojim je Jarre u sklopu turneje Special Summer Live Tour 2025 prvi put nakon dugo vremena nastupio pred hrvatskom publikom. Iako je poznato da su njegovi koncerti uvijek tehnički i umjetnički impresivni, rijetki su očekivali razinu preciznosti, raskoši i dojmljivosti koja se u subotu mogla doživjeti pod otvorenim nebom Istre. Već prvim taktovima i zrakama laserskih svjetala bilo je jasno da publiku očekuje audiovizualno putovanje izvan granica svakodnevnog doživljaja. Jutarnji, Music Box, Forum
Nije bilo u pitanju nikakvo saslušanje u Močvari (kako je stajalo u klikabilnim najavama proteklih tjedana), već punokrvni koncert, jer naš Mile ne namjerava postati političar iako ga se provlači kroz kanalizaciju političkih skandala. On je i dalje glazbenik, jedan od naših najkarizmatičnijih frontmena, kojeg, eto, politika prati u stopu koliko god on to ne želi u svom životu. „Saslušanje u Močvari“ bio je ustvari njegov čin spiranje te nagomilane političke ljage sa svoj lika i to djelom – onim iskonskim pankerskim činom poravnanja s publikom u istim uvjetima nagužvanog kluba i u „toploj kupki“ znoja pomiješanog sa sparinom. Onako kako to zahtijeva nepisano pravilo punka. Zoran Stajčić za Ravno do dna
Deset dana prije dosad najmasovnijeg koncerta u Hrvatskoj, onog Marka Perkovića Thompsona na zagrebačkom Hipodromu, ključne informacije o prometu, sigurnosti i zdravstvenoj skrbi još uvijek nisu poznate javnosti – ni službama. Za razliku od Italije, gdje su za Vasca Rossija (rekorder po broju prodanih ulaznica za jedan nastup prije Thompsona) mjesecima unaprijed izrađeni detaljni logistički planovi, u Zagrebu vlada zbrka i šutnja. Primjeri iz svijeta – od Modene do Beograda – pokazuju da je ovakav događaj moguć samo uz ozbiljnu i temeljitu pripremu. Primjeri su koncerti Roda Stewarta na Copacabani i Heana Michela Jarrea u Moskvi, koji su okupili oko 3 i pol milijuna ljudi uz složenu pripremu. Zagreb, čini se, još čeka da refren organizacije uopće počne. Index
Govoreći o brojkama, otkriveno je da će o sigurnosti posjetitelja brinuti 3200-5000 zaštitara, kao i 50-80 timova Hitne pomoći. Jučer je za posjetitelje koncerta puštena i aplikacija, a u njoj sve potrebne informacije. Ukoliko nekoga brine odlazak na toalet, na Hipodromu će biti postavljeno 2500 WC kabina i pisoara u duljini od 500 metara. Koncert će se održati i po kiši, osim u slučaju ekstremnih vremenskih uvjeta, a zbog sigurnosti nisu dopušteni kišobrani pa je preporučeno ponijeti kabanicu. tportal… nastala navala na MPT aplikaciju, ljudima kasne kodovi za prijavu (Index), aktivirani krizni stožeri u bolnicama (Index), šef udruge zaštitara: Najveći sigurnosni problem zapravo je to što će 500.000 ljudi biti na jednom mjestu. Oko 350.000 ljudi će taj dan dolaziti izvana. Ljudi će provesti pet, šest sati u prometu, zatim još nekoliko kilometara pješačiti do koncerta i na kraju čekati na ulaz, i sve to na 30 stupnjeva u srpnju (tportal)
Rezimirajmo: je li Cat Power, ali i Dylanu, sve ovo trebalo? Uvjereni smo da jest. Jer ako Timothee Chalamet za basnoslovni honorar može onako detaljno skidati predelektričnog Dylana u ‘Potpunom strancu’, onda valjda i Marshall, žena koja je skinula pola glazbenog svijeta i njihove pjesme učinila svojima, za 39, 44 i 49 eura po ulaznici isto može učiniti s Dylanom, jer svojom životnom pričom na to polaže moralno pravo. Šteta je jedino što za tu priliku Zagreb nije skroz napunio Lisinski, jer prolazeći pored Hipodroma na povratku kući zaključili smo da nas zainteresiranih za ovakvu vrstu zabave ima manje nego kamiona koji su tamo već parkirani. Bojan Stilin za tportal
Dok je studijsko izdanje ovog materijala Cat Power djelovalo kao lijepa posveta, uživo program pomalo podsjeća na one rekonstrukcije povijesnih bitaka poput one naše u Stubici gdje se svi obuku u kostime i sve se ponovno odigra prema povijesnom scenariju, samo ovaj put znamo da nitko neće poginuti. Je li ovaj program išta manje koncert jednog tribute banda zato što mu je pjevačica poznata? Svi koji tvrde da je Bob Dylan loš pjevač ili nikad u životu nisu pjevali ili nemaju pojma o pjevanju. On svoje pjesme čini uvijek drugačijima kako ne bi dosadile ni njemu ni publici tako da im,, često na licu mjesta, mijenja melodije i tekstove, što bi se moglo usporediti i s nekim džezerskim tehnikama improvizacije, a to zahtjeva izvrsnu kontrolu nad glasom i tekstom koji pjeva dok se istovremeno prati na gitari i harmonici.
Naime, u samoj srži nastupa je dovoljno želje za odmakom u izvedbi same Cat Power da njezin vokalni rad ostaje kreativno reinterpretacijski, a ne kopija Boba i to mu je glavna sastavnica. Bend s druge strane niti odstupa niti dovoljno dobro kopira The Band, a sve to skupa nas ostavlja da svako ponaosob sebi opravda ili ne opravda smisao cijelog jednog ovakvog eksperimenta. Ravno do dna