Poslovna strategija: čekanje
Imao sam prilike vidjeti i isprobati na desetine različitih poslovnih strategija, no jedna od njih je među vodećim i “upražnjava” se kod jako velikog broja poduzetnika.
Strategija se zasniva na ovih nekoliko koraka:
- Napravimo super proizvod ili uslugu
- Čekamo da nam dođu klijenti
U prodaji se često koristi slična strategija i ima ovih “nekoliko” koraka:
- Potencijalnom / postojećem klijentu pošaljemo ponudu
- Čekamo da nam se javi kako bi realizirali posao
Iza strategija čekanja nema kompliciranih procedura i relativno neugodnih situacija. Odradimo posao koji smatramo da treba odraditi i čekamo. Oni će sami doći, oni će sami shvatiti kako kod nas postoji super rješenje, oni će sami… već nešto.
Da ne bi bilo zabune, strategija čekanja je u nekim situacijama poželjna i ispravna strategija, no daleko je to od onog koliko mnogi današnji poduzetnici misle. U mojoj praksi, strategija čekanja isplati se kod max. 10% poslovnih / prodajnih slučajeva.
Razlog zašto mnogi čekaju je što ne znaju koji je sljedeći korak ili imaju određeni otpor prema drugom, trećem i svakom sljedećem koraku.
Evo nekoliko ideja koji bi vam sljedeći korak mogao biti:
- zahvala na održanom sastanku i ponuda da ste raspoloživi za sve daljnje kontakte
- reply da ste primili poruku
- follow-up poziv gdje ćete provjeriti jel’ stigla ponuda
- prijateljska email poruka gdje pitate kako su
- …
Nimalo komplicirano, zar ne?
S druge strane, postoje ljudi i poduzetnici koji imaju stav kako će oni napraviti sve što je u njihovoj moći i mogućnostima, te će u Svemir odaslati svoju želju. I onda će Svemir ili Bog jednom ili nekom drugom obliku to ispuniti.
Ako ćemo do kraja, mislim da to ima smisla, no mislim da još više ima smisla da mi svojim ekstra koracima pomognemo Svemiru i/ili Bogu kako bi on nama lakše pomogao. Čekanje i ne činjenje ničeg konkretnog nije pomaganje.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).