Privilegija samovanja u lokalnom kinu - Monitor.hr
18.04. (22:00)

Tiješi činjenica da je oduvijek bilo tako...

Privilegija samovanja u lokalnom kinu

Od kada su ukinute interne mjere da je za kino-predstavu potrebno najmanje petero gledatelja, sve više sam u prilici da sam uživam u najboljim filmovima s repertoara, bez bojazni da će mi netko čitavu predstavu ružiti s kartonskim kutijama i glasno krckati kokicama. U poziciji smo da gledamo ‘svoju’ kinopredstavu, kojoj još samo viski nedostaje za pravu, titovsko ekskluzivnu projekciju. Slične su okolnosti i za druge kulturne manifestacije: što je program bolji, suvremeniji i ‘teži’ to je i publike manje. Ne ističem to da bi naglasio neku svoju elitističku poziciju ili zazor od ‘popularnih’ sadržaja. Naravno, neoliberalni koncept kulturne politike sve će više nastojati takve modernije, ekskluzivnije i avangardnije programe reducirati ili ih stavljati u izdvojene niše ‘alternativne kulture’, eksperimentalnih centara, avangardnih klubova, art kina… S druge strane, da bi ‘opravdale’ svoje postojanje kulturne institucije sve više pribjegavaju populističkim programima sumnjive kvalitete: doista, nema ‘krize publike’ kada su na programima blokbasteri, stand-up komedije, kazališni ‘humoristički’ čušpajzi… Marijan Špoljar za Glas Podravine.


Slične vijesti

02.03. (18:00)

Samo da ne ostane zaboravljeni slučaj

Slučaj kina Europa: Kino bi se moglo privremeno otvoriti najesen, ako ne već i na proljeće

Nakon otvaranja Kinoteke 2017., u užem su gradskom centru kratko postojala tri kina sličnog programskog usmjerenja, da bi šok uslijedio zatvaranjem kina Europa zbog navodne nužne rekonstrukcije. Činjenica jest da u Zagrebu već godinama ne postoji adekvatan kinoprikazivački prostor, a koji bi dosegom i programom mogao zadovoljiti potrebe publike – prije svega kada govorimo o redovitoj distribuciji art i festivalskog filma. Tu ulogu djelomično ispunjavaju Tuškanac i Kinoteka, do mjere za koju uopće imaju kapacitet.  Međutim, porast publike odražava izostanak sličnog sadržaja, kao i preseljenje dijela festivalske scene. U Kinoteci su sami svjesni da je prostor neprimjeren, još bi i funkcionirao kao manje kino namijenjeno specijalnim projekcijama, ali svaka veća posjećenost naprosto onemogućava kvalitetno kino iskustvo. Slično će vam reći i posjetitelji Tuškanca. Iz Grada tvrde kako su u tijeku aktivnosti oko privremenog uređenja Europe kako bi održavali projekcije i prije cjelovite obnove. Kulturpunkt

12.01. (09:06)

Okrugla obljetnica rada Kino Split: Sedamdeset godina otvorenosti filmu

08.09.2022. (12:00)

Sad se družimo uz male ekrane koji stanu u džep

Degradacija kinoprikazivača na prostoru bivše države: od filma do parafilma

Da bismo danas govorili o kinoprikazivačkoj delatnosti na prostoru naše regije, moramo probati zamisliti vreme koje je prethodilo ovome danas. fimsko prikazivaštvo i distribucija su iskočili iz svog prethodećeg, socijalističkog ležišta ili zgloba, iz epohe u kojoj su vrednovane sa posebnim prestižom, postavši odjednom suvišna i neisplativa delanost usred dominacije onoga što se jednokratno isplati po merilima tržišne, neoliberarne matrice “poduzetništva”. Šta je onda prikladnije od toga da u hiperkapitalističkim, hiperrealističkim uslovima kinoprikazivačka delatnost, bude smeštena, praktično sanitarno sklonjena, evakuisana u tržne centre, u 2D ili 3D digitalizovani format raznih “Cinepleks” kutija. Pri tome, filma istovremeno sve manje ima u raskošnim kino dvoranama koje sada predstavljaju čist prostorni višak i anomaliju. Iste te dvorane koje zakatančeno čekaju neizvesnu sudbinu podizane su i štovane u bivšoj domovini kao hramovi vizuelne taktilnosti u kojima se odvijala čarobna predstava pretvorbe snova čuvanih na posebnim trakama koje su se predavale isključivo spretnosti ruku kinooperatera. Kulturpunkt

03.05.2022. (20:00)

Probaj ih kazniti zbog copyrighta

Ruska kina prikazuju nove filmove skinute s torrenta

Još početkom ožujka govorilo se o tome da bi se privremeno zakonom moglo dozvoliti piratiziranje raznih sadržaja zaštićenih intelektualnim vlasništvom, kako bi se umanjile posljedice sankcija. Iako se te zakonske promjene nisu dogodile, određeni su vlasnici kino dvorana već uzeli stvar u svoje ruke i odlučili publici željnoj američkih blockbustera prikazati neke od njih – tako što ih skidaju s interneta. Kina planiraju na ovaj način preživjeti, jer u suprotnome nemaju što prikazivati – ruska produkcija nije zadovoljavajuća, kažu, niti kvantitetom niti kvalitetom da bi osigurala opstojnost kino dvorana. Snalažljivi Rusi počeli su filmove poput Don’t look up ili najnovijeg Batmana pribavljati piratskim kanalima te ih prikazivati u kinima. Bug

03.05.2022. (09:00)

Kao kod kuće

U Zagrebu se otvara novi multipleks i prvo višefunkcionalno kino

U sklopu kina nalazit će se šest kino dvorana, uključujući i 3D dvorane, WOW bar i dvije rođendaonice. Kino, koje će biti u sklopu CineStara u Z centru imat će Royal beds ležajeve za dvoje, uz to više je prostora nego kod klasičnih kina, a posjetitelji mogu izabrati i Love box sjedala za veću privatnost, Vip Relax sjedala za dodatnu udobnost i fizičku distancu, a pritom mogu i bežično napuniti mobitele. Novo kino ističe se po interijeru koji potpisuje dizajnerski dvojac Franić & Šekoranja. Bit će to ujedno i prvo kino u regiji koje ima multifunkcionalnu namjenu – gaming dvoranu, što omogućuje igranja i natjecanja na velikom platnu. Ravno do dna

14.01.2021. (21:30)

Peti čovjek

Zarada holivudskih filmova lani pala 80%

Prikazivanje filmova na području Sjeverne Amerike u 2020. je donijelo 2,2 milijarde dolara, a godinu ranije 11,4 milijarde dolara, što je pad od 80% i najmanji prihod od 1981. godine. Najveća zarada bila je od drive-in kina. Globalno – slična situacija: zarada je iznosila 12,4 milijarde dolara, pad od 71% prema 2019. godini kad su prihodi bili 42,5 milijardi. Variety

02.10.2020. (17:30)

Do you feel lucky?

Američki kinematografi: Nećemo preživjeti bez pomoći države

Bez državne pomoći gotovo 70 posto malih i srednjih kinematografskih tvrtki morat će proglasiti bankrot ili izaći iz posla, apel je koji su američkoj vladi osaslali predstavnici filmskih studija, vlasnika kinodvorana i redatelja. Pismo u kojem traže potporu kino industriji potpisali su i James Cameron, Christopher NOlan, Wes Anderson, Clint Eastwood. Novi list

19.09.2020. (09:00)

Posljednje kino predstave

‘Tenet‘ i ‘Mulan‘ trebali su vratiti publiku, ali to se nije dogodilo. Ima li spasa za kina?

Distributeri i kina sad su u pat-poziciji. Filmovi ne dolaze u kina jer nema dovoljno publike, a kina bez tih filmova ne mogu raditi. U novoj, specijalnoj epizodi serijala “Polimac preporučuje” o kratkoročnim i dugoročnim posljedicama pandemije na kina i distribuciju filmova razgovarali su filmski kritičar Jutarnjeg lista Nenad Polimac i novinar Jutarnjeg Damjan Raknić.

13.08.2020. (14:30)

Streamowood

Hoće li streaming spasiti Hollywood?

Igrani film rađen po animiranom hitu ‘Mulan’ koštao je 200 milijuna dolara, a moći će ga se pogledati u izbornoj biblioteci kanala Disney+ za 29,99 dolara. Universal je svoj animirani film ‘Trolls World Tour’ u travnju bio pustio u streaming i zaradio 77 milijuna dolara, što je više od 154 milijuna koliko je zaradio prvi nastavak (više od polovice je išlo distributerima). Loše vijesti za produkcijske kuće su: u Kini (i drugdje) je streaming praktično nepostojeći, čim film izađe na streaming pojavi se jednako kvalitetna ilegalna kopija. Deutsche Welle

11.08.2020. (17:30)

Bez trljanja laktovima

Kina počinju s radom

Kinoprikazivač Blitz-CineStar svoje će dvorane otvoriti 20. kolovoza, pri čemu će kapacitet dvorana biti ograničen na način da će posjetitelji koji žele i kupuju ulaznice zajedno, moći i sjediti zajedno, ali će od prvih susjeda biti odvojeni praznim sjedalom lijevo i desno. Razmak između projekcija – završetka jednog filma i početka drugog – bit će tkđ. veći, a kako bi se smanjio broj potencijalnih posjetitelja u lobbyjima gdje je preporuka fizičke distance 1.5 metar. RTL