Problem s djelatnicima (?!)
Ako vodite vlastiti biznis ili ste na upravljačkoj poziciji gotovo sigurno ste se našli u situaciji da niste zadovoljni djelatnicima. Nezadovoljstvo i frustracija može biti iz raznih razloga, no među najčešćim se spominju:
- ne rade dovoljno dobro
- spori su
- često griješe
- nisu zainteresirani
- nemaju motivacije
- razmišljaju samo o plaći i kraju radnog vremena
- nisu lojalni
- zanovijetaju
S obzirom na to da sam u samom uvodu stavio fokus na negativna stanja u nastavku se neću baviti pozitivnom stranom zbog čega trebate / morate imati djelatnike (to u jednom od budućih tekstova), već ću pokušati pojasniti zbog čega ste (možebitno) nezadovoljni djelatnicima i gdje je izvor vaših frustracija.
Izvor nezadovoljstva je u očekivanjima i motivaciji za rad. Naime, vi kao vlasnik biznisa emotivno ste vezani uz svoj biznis, dok djelatnici (ljudi) koji rade za vas nemaju tu vrstu emotivne veze.
Njihova veza prema tvrtki je da im ona osigura posao, sigurnu okolinu, mogućnost napredovanja i NOVAC koji će iskoristiti kako oni misle da je najprikladnije. Oni ne osjećaju (niti bi trebali osjećati) dublju povezanost s tvrtkom, strategijom napredovanja, misijom i vizijom i sličnim stvarima.
Oni imaju svoj svijet i svoje najjače emocije vežu uz nešto drugo. A to nešto drugo GOTOVO SIGURNO nije vaša tvrtka.
Kada stvari sagledate tako i kada prihvatite kako ne postoji osoba koja će raditi i živjeti za tvrtku isto kao vi sami te za to dobivati plaću + nešto više beneficija, svoje poslovanje možete postaviti na puno zdravije noge.
Uloge i procedure su bitne jer one određuju očekivanja i željene rezultate. Uloga vlasnika tvrtke je drugačija od uloge direktora tvrtka, a isto tako drugačija od uloge djelatnika te iste tvrtke. Očekivanja vlasnika od tvrtke drugačija su od očekivanja direktora ali i od djelatnika.
Emocije su zaj* stvar i što ih prije osvijestite i poslovni život će biti lakši. Često djelatnici nisu loši jer rade loše, već su (naša) očekivanja od njih nerealna.
p.s. Ova postavka vrijedi i za male tvrtke koje nemaju zaposlene ali koriste usluge outsourcinga. Vaša očekivanja i njihova emotivna povezanost gotovo nikad nisu na istoj razini. Prihvatite to i počnite komunicirati s njima na drugačiji način.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).