Prvo pretkazanje: Omen est nomen, prednastavak jednog od najstrašnijih filmova prvi je pravi horor ove godine - Monitor.hr
07.04. (22:00)

Omen prije Omena

Prvo pretkazanje: Omen est nomen, prednastavak jednog od najstrašnijih filmova prvi je pravi horor ove godine

Franšiza “Pretkazanje” započela je jezivim izvornikom Richarda Donnera iz 1976., snimljenim na valu “Rosemaryne bebe” i “Istjerivača đavola” s kojima tvoji sveto trojstvo horora demonsko-sotonske tematike. Radnja se odvija u Rimu 1971., gdje se, baš u vrijeme kad grad potresaju nemiri i ljudi sve više okreću leđa crkvi, dolazi zarediti mlada Amerikanka Margaret Daino , na poziv kardinala Lawrencea. Tu je vidljiv dar za horor redateljske debitantice Arkashe Stevenson. Gledatelj sluti “bu” scenu, ali redateljica ga svejedno uspijeva zaskočiti i to će ponoviti i kasnije. Stevenson ima vizualnog talenta za sugestivan horor i eskalaciju trilerske paranoje po uzoru na “Rosemary‘s Baby”, ali i kadriranje. “The First Omen” se u završnici veoma efektno pripaja na prvi “Omen” kao direktni prednastavak i gledatelju dođe da pogleda stari film odmah nakon gledanja novoga. Marko Njegić za Slobodnu


Slične vijesti

25.12.2023. (09:40)

Za one koji ne vole klasične božićne filmove, tu je popis blagdanskih horora

05.11.2023. (13:00)

Možda te plaše, ali te i uče

Filmovi strave zahvalna su podloga za istraživanje društvenih problema

U zadnjih 20-ak godina horor doživljava svojevrsnu mainstream revalorizaciju svog društvenog i kulturnog značaja. Horor je oduvijek bio iznimno zahvalan žanr za prokazivanje brojnih društvenih problema, a u 21. stoljeću, sve se intenzivnije bavi pitanjima klase i siromaštva, zatim urbanom devastacijom, gentrifikacijom, rasno uvjetovanim nasiljem, mentalnim zdravljem, bolestima i obiteljskim traumama. Primjerice, Egzorcist se bavi djevojaštvom, (pred)pubertetskim tijelom koje služi kao točka ulaska ili otvor za nešto onostrano, obiteljskim odnosima i zaposjedanjem. Podžanri horora poput ‘slashera’ često sami sebe satiriziraju, zbog čega ih ni ne treba shvaćati preozbiljno, a najzanimljiviji su kada se poigravaju elementima žanra, brišući strogu granicu koja odvaja fikciju od zbilje. Kulturpunkt

20.10.2023. (15:00)

The horror, the horror

Industrija straha: Mračnim sadržajima protiv straha, tjeskobe i nesigurnih vremena

Raste interes za mračniji sadržaj i distopijske teme. Konzumiraju li se s mjerom, mogu služiti kao alat za procesiranje trauma, pa čak i priprema za izazove u budućnosti. Zato su i horori sve popularniji, publika sve više uživa i u sadržaju koji tematizira nadnaravno, poput podcasta ‘The Uncanny‘ koji BBC pretvara u televizijski šou.  Objašnjenje je da neki u horor-sadržaju uživaju zbog adrenalina, a na neke on djeluje kao svojevrsni sigurnosni ventil. Ako živimo u svijetu koji je nesiguran i kaotičan, konzumirani horori i užasi mogu pomoći u sigurnom procesiranju tjeskobe i obnavljanju osjećaja kontrole. Za mnoge je važno da strah iskuse u sigurnom okruženju. Lider

05.01.2023. (10:17)

Stephen King odabrao: najbolji horor film iz 2022 je Black Phone

26.10.2016. (15:57)

25 najstrašnijih otvaranja horor-filmova

03.01.2016. (16:24)

Divan užas

10 najboljih horor filmova 2015. godine

Ugledni filmski web-portal Collider sastavio je listu najboljih horor filmova iz 2015. godine. Ljubitelje strave zanimat će tako da su sami vrh ljestvice zauzeli filmovi It Follows, Backcountry te briljantni novozelandski mockumentary pod naslovom What We Do In the Shadows, a na popisu se mjesta našlo i za odličan horor-vestern Bone Tomahawk, Krampus i hvaljeni The Visit redatelja M. Nighta Shyamalana.

24.10.2015. (19:55)

15 najboljih horor filmova ovog tisućljeća (zasad)

10.05.2015. (23:31)

Teška konkurencija

‘Human Centipede 3’ – najodvratniji film svih vremena?

Prije četiri godine određen horor film zabranjen je u Velikoj Britaniji, u Australiji je označen sotonskim djelom, a u SAD-u je redatelj Tom Six primio prijetnje smrću. To je bio drugi dio trilogije Human Centipede. Na upit zašto je trećim nastavkom pokušao snimiti „najodvratniji i najšokantniji film ikada“, Tom Six jednostavno odgovara: „Imam poriv da šokiram. Daje mi zadovoljstvo.“. BBC