Radić o posljednjem filmu Lukasa Nole - Escort: Dostatan oproštaj - Monitor.hr
14.11. (22:00)

Za laku noć

Radić o posljednjem filmu Lukasa Nole – Escort: Dostatan oproštaj

Deset godina nakon dugometražnog igranog ostvarenja “Šuti”, Lukas Nola, koji je preminuo krajem 2022., snimio je “Escort“, posljednji film svog, u okvirima hrvatske kinematografije, ekstraordinarnog opusa. Opusa u kojem je prvo bio postmodernistički žanrovac, pa visoki modernist, ali uvijek samosvjesni stilist osobito zainteresiran za erotsko i bizarno. Nesumnjivo, “Escort” spada u rijetke ptice hrvatske kinematografije, od dugometražnih radova iz perioda državne nezavisnosti relativni su mu srodnici samo filmovi Ivana Livakovića, i tu osebujnost unutar kinematografije kojoj je idiosinkratičnost uglavnom strana treba cijeniti. No to nikako ne znači da je riječ o filmu iznadprosječne kvalitete, premda je za autora Nolina profila bolje da je opus završio na taj način – ne pretjerano kvalitetno, ali zanimljivo. Damir Radić za Novosti.


Slične vijesti

Jučer (13:00)

Još jedan posljednji pozdrav

Radić: Shane bio, Shane ostao

Shane je bio i ostao Shane, na vlastitu štetu i ponos. Svojim ovisnostima (alkoholom trajno, po vlastitim riječima od pete godine života, heroinom povremeno) uništavao je sama sebe, ali i činio si osjećaj života lakšim i ljepšim. S tridesetak godina izjavio je da nikad neće prestati piti jer se pripit osjeća najbolje – toga se držao, nije lagao ni sebi ni drugima, s njim je svatko znao na čemu je. Ispod površinske grubosti, Shane MacGowan bio je autor dojmljive slikovitosti i suptilne emotivnosti, ali i sugestivan izvođač. Sastavom The Pogues revolucionarno je povezao irski folk i punk, stvorivši jednu od najoriginalnijih sinteza u povijesti tzv. popularne muzike. Nick Cave napisao je povodom Shaneova odlaska: “Prelijep i oštećen čovjek, koji je utjelovio vrstu čistoće i nevinosti i velikodušnosti i spiritualne inteligencije kao nitko drugi.” Nema boljih riječi za oproštaj, piše Damir Radić za Novosti.

29.07.2019. (17:30)

Kritičar Njegić: O filmu kolege kritičara Damira Radića “Posljednji dani ljeta”

Trilerska kategorizacija malčice je preuveličana za uradak iz sfere poetskog naturalizma. Kad ne gleda na laptopu ili mobitelu lezbijske porniće, čije eksplicitne scene otvaraju film, glavni muški lik Ivan u nizu subjektivnih kadrova, kroz ove ili one procjepe, promatra lezbijke Antoniju i Tanju (Antonija Šitum i Tanja Kordić, obje filmične i ekspresivne) s kojima će se naći u ljubavnom trokutu… – piše Marko Njegić za Slobodnu i daje filmu relativno rijetke četiri (****) zvjezdice. (Kritika je iz Pule, ali obzirom da ćete se načekati za sljedeću priliku da vidite film, nema veze)

29.11.2017. (13:05)

Klasa iznad

Radić: ‘Voli ne voli’ jedini je izvanredan film na ZFF-u

“Glavni natjecateljski program dugometražnih igranih filmova uobičajeno se sastojao od prosječnih do izrazitije solidnih naslova, a cijeli je Zagreb Film Festival ponudio tek jedan ekstraordinarniji rad aktualnog datuma proizvodnje – Voli ne voli Alexandrosa Avranasa (dao intervju za Večernji). On poetiku čudnog vala lucidno spaja s elementima film noira, kreiravši rijetko svjež primjerak neonoira obilato natopljen sadomazohističkim preljevom i ekstremno mizantropskim pogledom na ljude i njihov svijet, što ga u konačnici čini jednim od najopakijih uradaka viđenih posljednjih godina”, recenzira Damir Radić za Novosti.

20.11.2016. (12:57)

Povratak otpisanog

‘Greben spašenih’: Heroj, a ne nasilnik

‘Progresivna’afirmacija Gibsona neće spriječiti u ‘atavističkom’ fetišiziranju nasilja kao najlakše prepoznatljivog dijela vlastite poetike, pri čemu mu se mora priznati da je svu tu oprečno-komplementarnu smjesu umješno zamijesio. Može ga se ne voljeti, ali stav i određenu količinu dara nemoguće mu je zanijekati – vrijedi to za sve njegove filmove, pa tako i za Greben spašenih, piše Damir Radić o novom filmu Mela Gibsona. Novosti