Recenzija albuma psihodeličnih tamburaša: U srazu tamburice i distorzije - Monitor.hr
29.08.2022. (16:00)

Između intrigantne priče i vica

Recenzija albuma psihodeličnih tamburaša: U srazu tamburice i distorzije

Jasno je da uz tamburicu dobro idu prvoloptaške seoske pikanterije, no hibridni album poput ovog zahtijeva i više angažiranosti oko proživljenog ili uspostave nekog stava jer se hvata u koštac i s rockom, i to u najvećoj mjeri onim garažnim koji je i nastao iz razloga jer neki stavovi nisu mogli ići u radijski eter. Oduševljenje da glazbena kombinacija Ukletog Dukata stoji sasvim solidno brzo splasne, jer tekstovi ne idu dalje od reportažnog zvučnog ugođaja čak i ako ima natruha naturalizma i lokalnih izreka. Ukleti Dukat je uronjen u taj svoj ambijent i nije jasno pruža li mu otpor (na onoj klasičnoj relaciji moderno protiv tradicionalnog), ili pak ‘turistički’ uživa u njemu. Zoran Stajčić za Ravno do dna.


Slične vijesti

02.10. (21:00)

Daj mi taj fungy ritam

Izgleda da glazba može potaknuti gljive i biljke da brže rastu

Izloženost biljaka monotonom zvuku potiče aktivnost gljivica koje pak potiču rast biljaka, pokazalo je nedavno istraživanje, čiji rezultati upućuju na mogućnost da bi puštanje određene vrste glazbe moglo biti korisno za brži rast usjeva i za bujnije vrtove. Australski istraživači izradili su male zvučne kabine u koje su smjestili petrijeve posude pune gljivica. Umjesto pop hitova puštali su im “Tinnitus Flosser Masker na 8 kHz”, sredstvo za prikrivanje ambijentalne buke. Riječ je o zvuku s jednog od mnogih videozapisa o bijelom šumu s YouTubea, kombinaciji različitih zvukova na raznim frekvencijama koje ljudsko uho može čuti, čija je svrha ublažiti tinitus ili pomoći bebama da zaspu. Petrijeve posude su ispuštale ovaj zvuk pola sata dnevno na razini od 80 decibela. Nakon pet dana ustanovljeno je da su i rast i proizvodnja spora bili veći među gljivicama kojima je puštan zvuk u usporedbi s onima koje su rasle u tišini. HRT

01.09. (12:00)

Robot DJ

Umjetna inteligencija i glazba – pogodnosti i opasnosti

U mnogočemu je i dalje jaka dvojba je li AI tu da bi pomogao umjetnicima, ili da bi ih nadomjestio. Problem multipliciranja resursa tuđeg talenta nikad u povijesti svijeta nije bio toliko izražen kao s pojavom umjetne inteligencije. U svijetu u kojem je optimizacija troškova jedan od najvažnijih imperativa takvo pitanje je definitivno opravdano i to ne samo u kreativnim sferama, jer sudbinu krojenu po onoj staroj izreci da „revolucija jede vlastitu djecu“ prvi su iskusili upravo programeri, tj. IT sektor, da bi potom i medijska industrija najavila optimizaciju, tj. brojna otpuštanja radnika čija mjesta će preuzeti tehnologija umjetne inteligencije. Zoran Stajčić za Ravno do dna

30.08. (21:00)

Za razonodu ok, za puštanje okolo not ok

ZAMP smatra da je AI glazba nastala ilegalno

HDS pozdravlja razvoj tehnologije u službi ljudske kreativnosti no, pri svakom korištenju autorskih djela, autori imaju pravo na poštivanje njihovih moralnih i imovinskih prava. Sustavi generativne umjetne inteligencije “uče” na temelju postojećih glazbenih autorskih djela koja se prikupljaju i umnožavaju u svrhu njihove obrade i izrade nove glazbe (tzv. “rudarenje teksta i podataka”). Koliko smo upoznati niti jedna organizacija nositelja prava nije dala licencu za razvoj generičkih AI sustava, pa smatramo da su proizvodi tih sustava nastali ilegalno te ne uživaju autorsko pravnu zaštitu i ne mogu se javno priopćavati – rekli su iz HDS Zamp-a u svom odgovoru na upite za Bug.

27.08. (21:00)

Ne pušta ih se na radijima, ali ih se sluša

Jagatić: Zašto slušatelji u Hrvatskoj nemaju pojma što se sluša u susjednim državama, a pogotovo u Srbiji?

Sva sreća da nova generacije ne sluša muziku gledajući odakle dolazi već isključivo je li dobra i sviđa li im se. Isključivo po osobnom ukusu. Za razliku od većine urednika po hrvatskim medijima koji će prvo provjeriti da nije slučajno izvođač iz Srbije. Jer…. Prosječni konzumenti muzike u Hrvatskoj, koji slušaju svoju lokalnu radio stanicu, ili pak neku s nacionalnom koncesijom, u pravilu nemaju pojma što se događa na muzičkoj sceni u Hrvatskoj, a kamo li u regiji, odnosno kod naših susjeda. Za razliku od naših susjeda koji uredno emitiraju pjesme hrvatskih izvođača poput Hladnog piva, TBF-a, Gibonnija, grupe Film, Haustora, Darka Rundeka itd. zbog čega brojni hrvatski muzičari i nastupaju širom regije. Osim što novi, mladi izvođači teško dolaze do izražaja, muzičari iz regije gotovo nikada ne uspijevaju dobiti pažnju u hrvatskim medijima. Pa čak i kada je u pitanju slovenska grupa Joker Out koja je nakon što je predstavljala Sloveniju na Eurosongu 2023. godine doslovce osvojila Europu. Dakako da je još gora situacija kada govorimo o muzičarima iz Srbije jer u Hrvatskoj rat još uvijek traje i nema popuštanja „neprijateljima“, niti im treba dati prostora u medijima. Bez obzira na to što brojni srpski izvođači pune klubove i dvorane u Hrvatskoj jer ih publika jednostavno voli i želi… Dubravko Jagatić za Muziku.

29.07. (19:00)

Oni koji pjevaju intro u japanskim crtićima

Vocaloid – avatari i hologrami kao svjetske glazbene zvijezde

Vocaloid je umjetni glas rađen po vokalnim uzorcima stvarnih glasova glumaca koji većinom posuđuju svoje glasove u sinkronizacijama filmova i TV serija. Radi na način da je opskrbljen slogovima kojima se može mijenjati intonacija te se oni mogu slagati u riječi i rečenice, odnosno mogu se kombinirati i slagati uz glazbu – mogu otpjevati tekst pjesme. Da bi stvorio pjesmu, korisnik mora unijeti melodiju i tekst. Ubrzo su nastale prve zvijezde, pa i koncerti – za čiju su prigodu izrađeni hologrami. Ravno do dna

13.06. (22:00)

I ljubavnici vole tvrđi zvuk

Istraživanje pokazalo da su Deftones metal bend koji se najviše sluša tijekom seksa

ZipHealth je anketirao više od 1000 Amerikanaca, a 47 posto ispitanika reklo je da redovito sluša glazbu tijekom seksa. Uz korištenje informacija koje su dali ispitanici, ZipHealth je analizirao i Spotify playliste s riječima “seks”, “vođenje ljubavi”, “BDSM” i “nezaštićeni seks”. Deftones su broj 1 kada je riječ o metal izvođačima, i broj 3 ukupno, iza The Weeknda (br. 1) i Kanyea Westa (br. 2). Zapravo, Deftones su jedina metal ili hard rock grupa u Top 10 sveukupno, pojavljujući se uz druge izvođače kao što su Drake, Lana Del Rey i Kendrick Lamar. Ravno do dna. Inače pjevač Deftonesa je neki dan nastupio u Zagrebu, sa svojim side projektom ††† (Crosses).

25.05. (22:00)

Napunili bi i više od pet Arena, da žele

Promocija kompilacije Supervala: Svi koji su se derali na mikrofon morali su jer se i to jedva čulo

Za početak, gužva je već bila u dvorištu ispred Grifa i Vintagea, a u Grifu kao da je u tijeku rasprodaja na tržnici u Bangkoku (vjerujete i to sam vidio, ne izvlačim taj adut na neviđeno). Gužva i vreva. Da bi išta vidjeli i čuli morate se probijati kroz kompaktnu gomilicu. Nema šanse. Nisam lud. Tamo gdje se sve događa se uglavnom svi deru u mikrofon, a moraju se derati jer se i to jedva čuje. „Superval vol. 1“ kompilacija je hit već na promociji i sve ide prema zaključku da je najmlađa generacija rock publike dobila svoj „Paket aranžman“ ili „Bombardiranje New Yorka“ što god mi stariji mislili o tome, a sigurno si mislimo. Zoran Stajčić za Ravno do dna.

08.05. (21:30)

Veliki gubitak za rokenrol

Umro poznati glazbeni producent Steve Albini

Indie rock ikona i legendarni producent, preminuo je u 61. godini. Poznat kao predvodnik underground bendova Shellac i Big Black, Albini je bio najpoznatiji kao glavni producent Nirvaninog “In Utero”, “Surfer Rosa” Pixiesa, “Rid of Me” PJ Harvey i mnogih drugih. Ravno do dna

04.05. (14:00)

ChatGPT za muziku

Udio – AI platforma koja kreira glazbu na temelju upita

U nepunih mjesec dana otkad postoji udio.com gomilaju se šokantne reakcije među specijaliziranim glazbenim blogerima i youtuberima. Te reakcije variraju od velikog oduševljenja do, može se reći, opravdanog straha profesionalaca o tome što im budućnost nosi, jer na sposobnost umjetne inteligencije u ovom segmentu i uz to dostupne kako open source teško je ostati imun na iznenađenje koje vam u manje od jedne minute donese prvo ispunjenje zahtjeva koje ste ovlaš unijeli u Udio. dio uvijek istovremeno generira dva glazbena segmenta koji traju 32 sekunde. Izabirate onaj koji vam se više sviđa i odlučujete hoćete li raditi produženu tj. „extended“ verziju s uvodom, s još dijelova i sa završetkom. I tu ćete uvijek dobiti dva rješenja na uvid. I ako iskoristite sve od ponuđenog dobit ćete na kraju gotovu skladbu ili instrumental u trajanju od dvije minute i deset sekundi – sasvim dovoljno za singl. Ako ste nezadovoljni s obje verzije, opet možete kliknuti gumb „Create“ i preslušati dva nova prijedloga. Također možete raditi i remikseve… Ravno do dna donosi detaljnije upute kako koristiti, uz vlastite dojmove. Impresionirani, ali ujedno i zabrinuti.

21.04. (14:00)

Dobar groove

Petak je već tradicionalno dan kada se na streaming platformama objavljuje najviše nove glazbe, Ravno do dna bira za vas najbolje stvari