Rowan Atkinson: Volim električne automobile – i rano sam ih kupio. Ali sve se više osjećam prevareno - Monitor.hr
12.06.2023. (15:00)

Mr. Bean se ne šali

Rowan Atkinson: Volim električne automobile – i rano sam ih kupio. Ali sve se više osjećam prevareno

Nažalost, zadržavanje svog starog automobila na benzin može biti bolje od kupnje električnog vozila. Postoje valjani ekološki razlozi da se ne žurite s prelaskom. Kupio sam svoj prvi električni hibrid prije 18 godina, a prvi potpuno električni automobil prije devet godina i (usprkos našoj lošoj infrastrukturi za punjenje električne energije) jako sam uživao u vlasništvu oba vozila. Volvo je objavio da su emisije stakleničkih plinova tijekom proizvodnje električnog automobila gotovo 70% veće nego pri proizvodnji benzinskog automobila. Problem leži u litij-ionskim baterijama koje se trenutno koriste u gotovo svim električnim vozilima: iznimno su teške, za njihovu proizvodnju potrebne su ogromne količine energije, a procjenjuje se da traju samo nešto više od 10 godina. Čini se perverznim izborom hardvera kojim će automobil voditi borbu protiv klimatske krize… piše Rowan Atkinson za Guardian


Slične vijesti

Danas (09:00)

Čisti i pristupačni

Cijene električnih automobila izjednačavaju se s benzincima, kažu iz Bloomberga

Padaju cijene litija na svjetskim tržištima, potražnja za električnim automobilima nije velika, a kapaciteti tvornica baterije uvelike premašuju interes tržišta. Prema predviđanjima analitičara, napori na Zapadu da se razviju kapaciteti proizvodnje baterija koji bi odgovarali Kini, samo će produbiti problem prekomjernog kapaciteta. To je dobra vijest za potrošače, javlja BloombergNEF-a, koji računa da će se niže cijene odraziti na jeftinije modele električnih automobila čija je proizvodnja planirana za sljedećih nekoliko godina. Revija HAK

Prekjučer (22:00)

U rezervi

Tijekom nestanka struje u Australiji 16 električnih automobila ciljano je iskorišteno za napajanje domaćinstava

Bili su opremljeni sustavom za vraćanje električne energije u mrežu. U veljači je australska prijestolnica Canberra pretrpjela nestanak struje tijekom velike oluje. Znanstvenici na Australskom nacionalnom sveučilištu tada su bili u pripravnosti sa šesnaest automobila. Električni automobili na jednom su lokalitetu omogućili transfer električne energije, ali da bi se pokrile potrebe cijelog grada, bilo bi potrebno 100.000 električnih automobila. Revija HAK

Subota (22:00)

Ekološki auto, prljava industrija

Industrija baterija: Nastaju kemijski spojevi opasni za životinje, a utjecaj na ljude još nije poznat

Upotreba polifluoroalkila (PFAS) u litij-ionskim baterijama i njihovoj proizvodnji potencijalni izvor zagađenja u zraku i vodi. Ispitivanje istraživačkog tima otkrilo je da ti PFAS-i, nazvani i bis-perfluoroalkil sulfonimidi (bis-FASI), pokazuju postojanost u okolišu i eko toksičnost usporedivu sa starijim zloglasnim spojevima poput perfluorooktanske kiseline (PFOA). Litij-ionske baterije ključni su dio rastuće infrastrukture čiste energije, s upotrebom u električnim automobilima i elektronici, a očekuje se da će potražnja eksponencijalno rasti tijekom sljedećeg desetljeća. Smanjenje emisija ugljičnog dioksida s inovacijama poput električnih automobila ključno je, ali ne bi trebalo doći s nuspojavom povećanja zagađenja. Moramo olakšati tehnologije, kontrolu proizvodnje i rješenja za recikliranje koja se mogu boriti protiv klimatske krize bez ispuštanja onečišćujućih tvari – rekli su istraživači. Revija HAK

09.07. (23:00)

Uz gumu, dobro dođe i rezervna baterija

Nova vrsta lakog gradskog električnog vozila ima baterije koje se mogu brzo i lako puniti, ali i zamijeniti

Acciona je lansirala NanoCar Silence S04, lagano i 100% električno vozilo s dva sjedala koje se u potpunosti proizvodi u Španjolskoj. Ovaj električni mikroautomobil sada je dostupan u Silence Flagship trgovinama u Madridu i Barceloni te se može kupiti u uobičajenoj prodajnoj mreži marke u Europi. Svi imaju isti sustav baterija koje je moguće mijenjati. Njegove dvije baterije, dizajnirane za prijevoz na kolicima, mogu se puniti u bilo kojoj kućnoj utičnici ili zamijeniti na jednoj od 120 baterijskih postaja s 1200 mjesta za izmjenu koje marka ima u glavnim španjolskim gradovima. Ovaj sustav omogućuje zamjenu baterija napunjenih za manje od 30 sekundi. Revija HAK

02.06. (14:00)

I baterije doživljavaju "željezno" doba

Razvili novu vrstu katodnog materijala od željeza za izradu litij-ionskih baterija

To bi zamijenilo skuplje i rijetke metale poput kobalta i nikla i otvorilo put za jeftinije, sigurnije i održivije baterije s većom gustoćom energije. S obzirom na to da koristimo željezo, čija cijena može biti manja od jednog dolara po kilogramu te male frakcije nikla i kobalta, koji su nezamjenjivi u trenutnim visokoenergetskim litij-ionskim baterijama, cijena naših baterija potencijalno je mnogo niža. Ova promjena ne mijenja osnovni rad baterija, na primjer, tijekom pražnjenja, litijevi ioni kreću se kroz elektrolit od anode do katode na bazi željeza i obrću tijekom ponovnog punjenja. Katoda na bazi željeza obećava veću gustoću energije, veću sigurnost (stabilnija je) i nižu cijenu. Revija HAK

18.05. (19:00)

I to su popravili

Baterije kod električnih automobila više se ne kvare kao nekad

Prije deset godina kvarovi baterija kod električnih automobila i plug-in hibrida bili su posebno alarmantni. No vremena se mijenjaju… Sada studija koju je proveo Recurrent pokazuje da se litij-ionska baterija u električnom automobilu vrlo rijetko kvari i da, kada se dogodi, popravke uglavnom pokrivaju jamstva. U nekim slučajevima, jamstvo se produljuje do 8 godina i to vam daje povjerenje pri kupnji jednog od ovih vozila. Razlog za manjak brige je evolucija baterijskih paketa, koji su već 2015. otkazivali u samo 1,6% slučajeva, u usporedbi sa 7,5 odnosno 3,9% zamjena koje su bile potrebne 2011. odnosno 2014. godine. Revija HAK

09.05. (14:00)

Bitno da ne presuše

Kinezi pripremaju baterije s vodom: Kažu da su bolje od litij-ionskih

Vodene baterije koriste vodu kao otapalo za elektrolite, čime se povećava njihova sigurnost. Tradicionalne litij-ionske baterije imaju visoku gustoću energije, ali je njihova sigurnost ugrožena zbog zapaljivih organskih elektrolita, komponente koja omogućuje punjenje i pražnjenje baterije. Međutim, one općenito imaju manju gustoću energije zbog ograničene topljivosti elektrolita i niskog napona baterije. Sada su znanstvenici u Kini razvili vodenu bateriju visoke gustoće energije koja se temelji na prijenosu više elektrona halogena. Testirali su svoj elektrolit s vanadijevom anodom te otkrili da se životni ciklus baterija može produljiti na 1000 ciklusa, pokazujući značajnu stabilnost. Znanstvenici su također spomenuli da je energetska gustoća njihovih baterija čak premašila gustoću nekih čvrstih materijala i mogla bi se po cijeni usporediti s tradicionalnim litijevim baterijama. Revija HAK

11.04. (01:00)

Još malo pa nestalo

Poticaji za kupnju energetski učinkovitih vozila – od 9 tisuća eura za električne automobile do 2500 eura za motocikle i skutere

Od 22. travnja, svi zainteresirani će preko ovlaštenih distributera moći od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost tražiti poticaje za kupnju energetski učinkovitih vozila. Na raspolaganju je rekordnih 15 milijuna eura. Po pojedinom vozilu moguće je dobiti do 40% sredstava, a sufinanciranje je moguće isključivo novih i energetski učinkovitih vozila čija ukupna cijena, uključujući popust i PDV ne prelazi 50 tisuća eura. Iznos poticaja ovisi o kategoriji vozila, pa tako za električne automobile iznosi devet tisuća eura, za plug in vozila pet tisuća eura, dok se za motocikle i skutere nudi 2500 eura. Popis svih ovlaštenih distributera vozila i detalje o poticaju pročitajte ovdje. (Poslovni)

10.04. (22:00)

Auti na baterije su dobri dok ima struje i ne zapnu na zimi

Prijelaz na električne automobile trajat će duže nego što se pretpostavljalo

Električna mobilnost godinama će biti glavna tema, govori se o tome hoće li uspjeti, o padu prodaje električnih automobila, o kineskoj prijetnji… Do sada bi, s točke gledišta Olviera Blumea, direktora VW-a, tehnički pametni i ekološki svjesni kupci posebno trebali vozili električne automobile. Široka masa vozača mora biti uvjerena da su i ehnološki superiorniji. On tvrdi da VW radi na tome da se do 2035. godine u Europi prodaju samo električna vozila. Revija HAK