Savjeti turistima u Hrvatskoj: Nikad ih ne uspoređujte sa Srbima i ne dirajte im svece - Monitor.hr
12.07.2016. (06:55)

Krasan dojam

Savjeti turistima u Hrvatskoj: Nikad ih ne uspoređujte sa Srbima i ne dirajte im svece

Travel Channel prošle je godine objavio vodič za turiste koji prvi put posjećuju našu zemlju, no on je i ove godine veoma aktualan. Posebno je istaknuto da se zemlju ne smije nazivati Jugoslavija, kao ni uspoređivati jezik sa srpskim. Također pišu da su Hrvati vrlo religiozni te da se ne smije svugdje kupati u toplesu. Index


Slične vijesti

22.08. (20:00)

Lijepa reklama

Prevara na Jadranu: Nijemci platili luksuz, dobili zapuštenu kuću s plijesni

Njemačka obitelj Hermel platila je 2500 eura za kuću za odmor u Hrvatskoj, no umjesto luksuza dočekala ih je plijesan, polomljene pločice, opasan bazen i svjetla koja vise sa žica. U dvorištu su naišli čak i na iskorišteni kondom. Agencija ih je u početku odbila, pa su morali unajmiti novu kuću za dodatnih 2600 eura. Nakon pritužbi i pravne pomoći, početkom srpnja agencija im se ipak ispričala i vratila novac. Dnevnik, Stern

22.08. (10:00)

Samo nemoj s japankama u brda i ljutiti zaštitare i siguran si

Hrvatska – najsigurnija avantura na Mediteranu za turiste

Iako mediji ljeti često naglašavaju incidente s turistima, od tučnjava zaštitara do preplaćenih vožnji taksijem, Hrvatska je i dalje među najsigurnijim svjetskim destinacijama. Stručnjaci poput Damira Krešića i Gorana Rihelja ističu da ozbiljni incidenti jedva prelaze razinu statističke pogreške, dok infrastruktura, HGSS i policijska suradnja osiguravaju visoku razinu zaštite gostiju. Najveći izazovi ostaju kontrola adrenalinskih sportova i bolja komunikacija institucija, no ukupna sigurnosna slika Hrvatske i dalje je jedna od ključnih prednosti na turističkom tržištu. DW

03.07. (13:00)

Više će platiti ono što im više vrijedi

Turisti kod nas potroše dnevno 170 eura, a u Italiji i Španjolskoj 250 eura

Iako brojke turista variraju, a svibanj je podbacio, hrvatski turizam u lipnju bilježi snažan oporavak. No pravi izazov nije broj noćenja, već potrošnja – strani gosti u Hrvatskoj dnevno troše oko 170 eura, dok u Italiji i Španjolskoj troše 250, a u Portugalu i do 400 eura. Cijene u Hrvatskoj rastu brže nego kvaliteta, osobito u restoranima, što smanjuje konkurentnost. Struktura smještaja s dominacijom privatnog najma dodatno ograničava rast prihoda i dodane vrijednosti. Potrošnja raste nominalno, ali realno stagnira ili opada. Poslovni

29.04. (18:00)

Škrti furešti, rasipni Hrvati

Turistički promet 2024.: Hrvati troše više vani, stranci sve škrti u Hrvatskoj

Prošle godine potrošnja stranih turista u Hrvatskoj gotovo je stagnirala (+2,66 %), dok su Hrvati u inozemstvu trošili 32,9 % više, najviše u BiH i Sloveniji. Prihodi od ključnih tržišta (Njemačka, Austrija, Slovenija) pali su, a rast potrošnje bilježe Australci, Mađari i Francuzi. Suficit u turističkoj razmjeni smanjen je za 1,4 %. I dok su strani gosti stegnuli remen zbog visokih cijena, Hrvati su otkrili čari dalekih destinacija poput SAD-a i Kine. tportal

25.09.2024. (16:00)

Avanturisti s Wi-Fi-jem i eko-kartom

Turisti budućnosti će koristiti tehnologiju, birati održivost i tražiti jedinstvena iskustva

Do 2040. broj globalnih putovanja dosegnut će 2,4 milijarde, potaknut rastom srednje klase, posebno iz Kine, Indije i Brazila. Tehnološke inovacije poput umjetne inteligencije i virtualne stvarnosti mijenjat će turistička iskustva, dok će održivost postati imperativ. Hrvatska mora ulagati u infrastrukturu i promicati regionalnu suradnju kako bi ostala konkurentna. Diversifikacija tržišta i prilagodba turističke ponude ključni su za privlačenje novih generacija globalnih putnika. Lider

21.09.2024. (00:00)

Po roamingu se turist poznaje

Posjećenost je možda ove sezone manja, ali roaming se koristi više – možda zbog digitalnih nomada i strane radne snage

Iako službene turističke statistike pokazuju manju posjećenost Hrvatske ovog ljeta, alternativni pokazatelji poput broja roaming korisnika telekom mreža sugeriraju suprotno. Sva tri glavna operatora – HT, A1 i Telemach – zabilježila su porast broja stranih korisnika za oko 10% u odnosu na prošlu godinu. Najviše roaming korisnika dolazilo je iz Njemačke, Slovenije, Poljske i Italije. Stručnjaci smatraju da je povećanje dijelom posljedica povoljnijih roaming cijena, ali i prisutnosti digitalnih nomada, strane radne snage te neprijavljenih turista. Lider

22.08.2024. (19:00)

Sunce, more, otoci i pokoji klub

Gdje se mladi turisti kod nas mogu zabaviti? Dok većina traži adrenalin, neki samo žele dobar provod s prijateljima – nije važno gdje

Među mladim turistima postoje dva zamjetljiva različita trenda: putuje se radi istraživanja novih destinacija, u tom slučaju u manjim skupinama ili sami, te radi zabave. Oni koji traže zabavu ograničeni su na nekoliko destinacija. Najpopularnije party okupljalište je svakako Zrće, dok se u nekim drugim mjestima, poput Zadra, neće baš veselo dočekivati jutro. Važan obol ponudi, barem za domaću mladež, daju i ljetne fešte. Za razliku od Zadra, Šibenik je stekao status destinacije za one željne glazbenih poslastica, pa nije rijetko da se u Krešimirov grad stiže upravo radi koncerata. Danas mladi traže doživljaj, to neko iskustvo koje će ponijeti sa sobom doma. Preko dana su to većinom adrenalinski sportovi ili samo uživanje u moru i u ovom lijepom pogledu. Navečer, kad se valovi utišaju, onda se pojača muzika – kaže djelatnica u marketingu koncesionara plaže. HRT

13.07.2024. (23:00)

Aktivan odmor

Turisti koji se tijekom posjeta Kopenhagenu odluče sudjelovati u ekološkim aktivnostima, bit će nagrađeni besplatnom hranom i ostalim pogodnostima

U sklopu probne incijative CopenPay, koja počinje 15. srpnja, posjetiteljima kao i stanovnicima glavnog grada Danske, 24 lokalne atrakcije ponudit će različite nagrade, dokažu li da su sudjelovali u zelenim akcijama poput skupljanja smeća, odabira javnog prijevoza ili pak bicikla za vožnju po gradu. U zamjenu za svoje okolišno obazrive postupke, posjetitelji atrakcija moći će zatražiti besplatan ručak, kavu, čašu vina pa čak i unajmiti kajak za plovidbu, piše BBC. Poslovni

30.05.2024. (01:00)

Prvaci i centar svijeta

Hrvatska kultura u očima stranaca: šahovnica, nogomet, neovisnost, moda, dobra kuhinja, obitelj…

Iako se Hrvatska nalazi u dijelu svijeta gdje se jezici isprepliću, a velik dio povijesti dijeli, kultura je ta koja razdvaja Hrvate od naše slavenske braće. Sinonim za nas je naša crveno-bijela šahovnica, nogomet nam je sveprisutan, a poznati smo im i po borbenosti, prije svega za našu samostalnost. Razlikuju nas od Srba (po ponašanju), vrlo smo modno osviješteni, samopouzdani smo, ali ne i arogantni, a imamo i ukusnu domaću kuhinju. Iako smo mala država, stranci primijećuju našu raznolikost od regije do regije. Obitelj nam je na prvom mjestu, a smatraju da smo u svojevrsnoj krizi identiteta, jer smo civilizirana država poput onih u srednjoj Europi, iako imamo nešto kaosa naslijeđenog s Balkana. The Culture Trip

03.04.2024. (10:00)

Možda je to plan da se smanji prekomjerni turizam?

Hrvatska postaje preskupa destinacija za turiste, cijene nekih vrsta smještaja veće nego u Francuskoj i Španjolskoj

Koliko god njihove vile s bazenima bile lijepe i atraktivne, hrvatski iznajmljivači i ove godine bi mogli ostati neugodno iznenađeni kad im one usred sezone ostanu bez gostiju jer su, kao i lani, opet nabili cijene. To će im ove godine još manje prolaziti, jer prošla su vremena pandemije u kojima je Hrvatska zbog nedostatka letova bila prometno dostupnija, i naši su se konkurenti ne samo oporavili nakon perioda pandemije, nego su i u prodajnim politikama postali značajno konkurentniji i povoljniji, shvativši da jedino tako mogu biti uspješni. Lani je Hrvatska imala najslabiji rast prometa u tim objektima u odnosu na konkurente, od kojih se izdvaja po tome što mi imamo čak 93 posto udjela od stranih gostiju, dok Italija i Španjolska žive i od domaćih, i to više od 40 posto. Jutarnji