Solarni električni automobil Aptera ne treba utičnicu - Monitor.hr
26.01. (13:00)

Future is now

Solarni električni automobil Aptera ne treba utičnicu

Američki startup star tek nešto više od tri godine, najavljuje produkcijsku verziju prvog potpuno solarnog električnog automobila na svijetu. Bit će to dvosjed dometa od čak 650 kilometara s jednim punjenjem. Električnu energiju može prikupiti putem vlastitih fotonaponskih panela i pohraniti je u bateriju, čineći vožnju potpuno besplatnom. Dnevna proizvodnja struje dovoljna je, navode, za oko 65 kilometara gradske vožnje. Kompanija je već sada prikupila dovoljno prednarudžbi. Planiraju proizvoditi  10 tisuća vozila na godinu, a nedugo zatim čak i dvostruko toliko. Do 2028. planiraju imati osam tvornica diljem svijeta. Autonet


Slične vijesti

25.05. (07:00)

Tutači na baterije k'o na traci

Imamo know-how za autoindustriju, sad trebamo samo serijsku proizvodnju

Električna vozila proizvode Kinezi, Indijci, Vijetnamci, Poljaci, gotovo svaka zemlja ima svoj prototip nekakvog vozila na električni pogon, pa čak i Hrvatska. Mi imamo Rimčevu Neveru. Možda se ne proizvodi serijski, ali je ‘naša‘. No u ovom kontekstu važno je spomenuti da pogoni za proizvodnju EV-a nisu veliki industrijski pogoni i ne trebaju to biti. To su mahom mala, sklepana vozila koja se mogu složiti u minipogonu i Hrvatska bi tu, bude li malo sreće, mogla privući investitore koji žele biti ‘bliže‘ europskim kupcima, koji ionako zbog zelene politike EU-a moraju razmišljati o napuštanju vozila na fosilna goriva. Prije Rimca imali smo XD, no to je bilo prije EU fondova… No, prva serijska proizvodnja mogla bi krenuti uskoro, i to u Novskoj, gdje posluje poljska Wawa. Lider

16.05. (15:00)

Skriveni gubici

Električni automobili potroše dosta energije i kad miruju

Ljudi i tvrtke koji donose odluku o kupnji električnog automobila, uzimaju u obzir njegovu nabavnu cijenu i potrošnju u vožnji. Međutim, tu su i skriveni troškovi kada auto miruje. Istraživanje koje je proveo belgijski energetski start-up Re.alto pokazalo je da troškovi mogu iznositi i do 600 eura na godišnjoj razini, uzmu li se u obzir belgijske cijene električne energije. Električni automobili neprestano prenose podatke u korisničku aplikaciju: temperaturu, status baterije… Međutim, električni automobili su optimizirani za vožnju, a ne za prijenos podataka. Ovaj proces troši puno više energije nego što troši pametni telefon. Jedino rješenje je Sleep način rada. Revija HAK

13.05. (00:00)

Da se mene pita, ja bih proterao autobus ovuda

Britanci također strahuju za mostove: Električna vozila su preteška

Sve više električnih vozila nalazi se na cestama Velike Britanije, a proizvođači povećavaju proizvodnju i razvijaju automobile s većim baterijama kako bi poboljšali domet i ukupnu praktičnost. S druge strane, raste ukupna masa vozila, a infrastruktura je stara i pitanje je može li podržaviti nova opterećenja. Stare strukture mogu biti u opasnosti od urušavanja zbog povećane mase novih automobila. Električna vozila puno su teža od današnjih uobičajenih benzinskih ili dizelskih automobila, a sigurno su glomaznija od modela koji su bili na cestama prije pedeset i šezdeset godina. Lokalna vijeća trebala bi provjeriti ograničenja težine na mostovima – kako bi se osiguralo da se neće srušiti s povećanjem broja težih električnih automobila, smatraju. Revija HAK

02.05. (15:00)

Vatru gasi, brata spasi

Šveđani su razvili sustav za brzo gašenje požara električnih automobila

Litij-ionske baterije gore velikim intenzitetom, ispuštajući otrovne plinove uključujući cijanovodik. Za gašenje električnog vozila potrebno je oko 150.000 litara vode. Za gašenje benzinaca i dizelaša treba oko 4000 litara. Sustav ColdCut Cobra direktno napada vatru, koristeći vodeni mlaz od 300 bara (čak 140 puta više od tlaka u gumama) i abrazivni materijal koji može prorezati pod vozila i kućište baterije od titana. Na taj način vatrogasci mogu izravno poplaviti goruće ćelije, a testovi SCCA pokazuju da je sustav toliko učinkovit da je potrebno samo 750 litara vode da se ugasi baterija automobila u manje od 10 minuta. Sustav postoji od 1997. kao sredstvo za sigurno rezanje metala u eksplozivnim okruženjima, no ubrzo su ga počele koristiti vatrogasne službe. Revija HAK

21.04. (22:00)

Manje otpada u papirnoj industriji

Kvalitetniji materijal za baterije električnih automobila krije se u drveću

Riječ je o spoju dobivenom iz biljnog lignina, prirodnog polimera kojeg ima u izobilju u deblima i granama drveća. Iz ove tvari, koja se odbacuje u drugim industrijskim procesima kao što je proizvodnja papira, razvija se vrsta krutog ugljika, koji u baterijama može zamijeniti grafen, materijal od kojeg se u baterijama izrađuje anoda. Lignode ima druge prednosti, budući da ima amorfnu molekularnu strukturu koja omogućuje brže punjenje ili pražnjenje energije te također pokazuje veću stabilnost tijekom ovih ciklusa od slojevitog grafita. Ekstrahiran iz papirne mase, lignin je obnovljiv i proizvodi se u milijunima tona diljem Europe. Revija HAK

17.04. (22:00)

Otkrivanje tople vode

Prijelaz na električne automobile u EU direktno je proporcionalan neto prihodima građana

Revija HAK donosi članak u kojem uspoređuje zastupjenost električnih automobila u ovisnosti o dohotku stanovništva. Električni automobili čine 21,6% novih automobila registriranih u državama EU-u 2022. Najveći udjeli (preko 30%) koncentrirani su u samo pet zemalja sjeverne i zapadne Europe, gdje neto godišnji prihod prelazi 32.000 €. To su:

  1. Švedska: 56,1% – 35.486 €
  2. Danska: 38,6% – 39.274 €
  3. Finska: 37,6% – 33.155 €
  4. Nizozemska: 34,5% – 40.312 €
  5. Njemačka: 31,4% – 32.850 €

Pet zemalja s najnižim udjelom električnih vozila i njihov prosječni godišnji neto prihod:

  1. Slovačka: 3,7% – 10.985 €
  2. Češka: 3,9% – 13.836 €
  3. Bugarska: 4,0% – 7.272 €
  4. Poljska: 5,0% – 10.782 €
  5. Hrvatska: 5,0% – 10.391 €

Revija HAK

07.04. (00:00)

Nema straha

Trajnost baterija na električnim vozilima: Zamjene su poprilično rijetke

Kada se raspravlja o novim električnim vozilima, jedno od najčešćih pitanja je koliko će baterija zapravo trajati. Portal Recurrent, koji se bavi savjetovanjem vlasnika električnih vozila, nedavno je proveo studiju kako bi odgovorio na to pitanje, analizirajući podatke oko 15.000 automobila. Tehnologija baterija daleko je napredovala u posljednjem desetljeću te su primjetne velike promjene u trajnosti baterija. Naravno, na radost kupaca. Najstarija električna vozila za masovno tržište, Nissan Leaf i Tesla Model S, imala su najveći postotak zamjena baterija, ali sveukupno, samo je 1,5 posto električnih vozila u studiji imalo zamijenjene baterije. Većima promjena baterija dogodila se u jamstvenom roku. Osim toga, istraživanje je pokazalo da je domet električnih vozila stabilan. Revija HAK

31.03. (13:00)

Jednaka pravila za sve

Punionice e-vozila u EU na svakih 60 km, vodika na najviše 200 km

Punionice za električna vozila (što uključuje automobile i kamione) morat će biti postavljene na svakih najviše 60 kilometara uzduž koridora TEN-T, do 2026. godine. Te punionice morat će nuditi snagu punjenja do 400 kW, što će do 2028. godine biti povećano na 600 kW – i odnosi se primarno na osobne električne automobile. Kad je riječ o specijaliziranim punionicama za električne kamione, one će se morati, duž istih koridora, nalaziti na svakih 120 km te nuditi snage od 1400 kW do 2800 kW, ovisno o tipu ceste. Autonet

23.03. (15:00)

Rat lobija

Električni automobili ne ostavljaju ugljični otisak, no upitna je čistoća proizvodnje baterija

Električni automobili česta su meta dezinformatora kojima je cilj nametnuti sliku da su oni zapravo neekološki te da ostavljaju puno gori ekološki otisak od automobila s pogonom na benzinsko ili dizelsko gorivo. Ovoga puta društvenim se mrežama širi objava koja prikazuje bager Caterpillar 994A za koji se navodi da potroši oko 1000 litara goriva u 12 sati, obrađujući oko 250 tona zemlje kako bi došao do materijala potrebnog za proizvodnju jedne baterije za jedan električni automobil. Električni automobili ne ispuštaju stakleničke plinove za vrijeme vožnje, oni su i dalje “čišći” nego vozila na benzinski pogon. Model bagera koji se prikazuje u viralnoj objavi uistinu je Caterpillar 994 u čiji spremnik, ako radi 24 sata, stane oko 5700 litara goriva. Međutim, zaključak koji se sugerira objavom nije toliko utemeljen. Faktograf