Some like it rare (2021): Mesarsko-veganski obračun - Monitor.hr
25.05.2022. (20:00)

Malo crnog humora, dugo nismo

Some like it rare (2021): Mesarsko-veganski obračun

Horor-komedija koje se na ovaj ili onaj način vrte oko (nesvesnog) kanibalizma nije nedostajalo u filmskoj istoriji, još manje u „palp“ literaturi, a ponajmanje u urbanim legendama, od engleskih viktorijanskih „Penny Dreadful“ izdanja preko nemačkih legendi o Carlu Grossmanu i Karlu Denkeu koji su, svaki za sebe, navodno prodavali ljudsko meso, pa do filmskih adaptacija u različitim registrima. Najnoviji uradak glumca, komičara i filmskog autora Fabricea Ebouéa, Some Like It Rare, nastavlja se na taj niz, možda s manje istaknutim dizajnom nego Delicatessen, ali zato s isukanom satiričnom oštricom. Mesarsko-veganske šale zapravo su najuspelije u filmu, možda upravo zbog toga kako su i koliko elaborirane, od toga da ipak treba naći podgojene vegane, što nije uvek najlakše, po tome da se vegani od ostalih ljudi razlikuju upravo zbog svoje dijete (i životinje koje pod normalno jedemo se hrane veganski, zar ne?) i sve u tom stilu. Naravno, pošto je reč o čvrstom žanrovskom okviru komedije, neke repeticije su neizbežne, ali one su izvedene relativno vešto da ne opterećuju ritam filma. XXZ


Slične vijesti

Jučer (23:00)

Više kosti nego mesa

Groblje kostiju: Serijski ubojica od 50 centi

50 centi. Otprilike toliko vrijedi direktno-na-video film “Groblje kostiju” (“Boneyard”) u kojem poznate face kao što su Mel Gibson i 50 Cent imaju sporedne ili čak epizodne uloge, a pojavio se premijerno u “A1 Videoteci”. “Groblje kostiju” najnoviji je u nizu “serial killer” trilera i imao je određeni potencijal sukladno polazišnoj točki filma u šokantnoj istinitoj priči. Kad je Gibson u kadru, a to je ukupno nekih 15 minuta najviše, “Boneyard” je donekle gledljiv, no čim ga nema, film je u problemu. Kaže Marko Njegić za Slobodnu.

Utorak (00:00)

Tko drugom Zamku kopa, Shyamalan u nju pada

Film ‘Zamka‘: Klopka za režisera Shyamalana

Koncept “Što ako se ‘Kad jaganjci utihnu’ dogodi na koncertu Taylor Swift?” jedinstven je i originalan u razdoblju recikliranih blockbusterskih ideja, štoviše jedan od intrigantnijih u opusu redatelja koji je dosegnuo status da na plakatu “Trap” piše “A new M. Night Shyamalan experience” umjesto “film”. Shyamalan kači gledatelja na udicu koncepta i isprve fino intenzivira koncertni ugođaj i klaustrofobičnu trilersku tenziju na mjestu gdje bi vriskovi užitka mogli prerasti u krikove užasa. Međutim, film demonstrira ono najbolje, ali i najgore od Shyamalana – naime, njegovi zapleti često su ingeniozni, ali njihova razrada i rasplet znaju štekati. Kad radnja u drugoj polovici napusti dvoranu, priča se počinje urušavati i “Trap” u razočaravajućem trećem činu postaje prilično trapav film, neodlučan bi li bio satira na račun moderne idolatrije koja izjednačava serijske ubojice s pop-zvijezdama, “serial killer” triler ili autoparodija s namigom, da bi na kraju ispao možda najviše ovo potonje. Slobodna, Forum

07.09. (20:00)

Zabavna komedijica pred početak jeseni

Beetlejuice Beetlejuice: Ima još soka u staroj ideji

Sama priča nema pretjeranog smisla, ali epizodičnost radnje će vas dovoljno uvući u ovaj kaotičan zaplet prepun bedastih pošalica i šarmantnih praktičkih efekata (pješčani crvi su čista ljubav) da uživate u stotinjak zabavnih minuta prožetih nostalgijom za vremenima kad su filmovi sačinjeni od takvih sastojaka vladali velikim ekranom. Iznad svega, “Beetlejuice Beetlejuice” pokazuje da Tim Burton iz svog kreativnog uma još uvijek može iscijediti dovoljno “juicea” da uspije upogoniti tri i pol desetljeća očekivani nastavak vlastitoga čeda, a u tom mu pomažu dugogodišnji suradnici koji ga dobro razumiju. Ravno do dna

06.09. (15:00)

Netko je opet tri puta izgovorio - Bubimir, Bubimir...

Marjanović o nastavku Bubimira: Bolji od originala…

Jedinicu sam volio i tijekom života sigurno je pogledao barem pet puta, ali film mi se oduvijek više sviđao kao ideja nego kao film koji me istinski zabavio. Cijenio sam Burtonovu viziju zagrobnog života, Winona Ryder u tom je periodu bila omiljena američka glumica većine mračnjaka među klincima, a Michael Keaton postao je službeno jedini glumac kojeg ste u ulozi mogli zamisliti. Burton je odlučio oživjeti svoju morbidnu komediju i rezultat je iznenađujuće zabavan film, koji je u mnogočemu bolji od prethodnika. Ono što je zanimljivo je da film predstavlja svojevrsni odmak od standardnog Burtonovog stila i premda je prepun prepoznatljivih ideja i rješenja, zagriženim bi se fanovima mogao učiniti kao “Burton light”, što djelomično i jest, ali iz nekog razloga, unatoč svojem “burtonofilstvu”, to nisam doživio kao nedostatak.  Kaže Hrvoje Marjanović za Index. Prve recenzije i na Forumu.

01.09. (16:00)

Tiha jeza

Vražja kupka: Kandidat za horor godine, iako to zapravo ni nije horor

Ako od „Vražje kupke“ očekujemo da bude punokrvni horor koji vrvi od nadnaravnih elemenata, nasilja, strave i užasa, na krivom smo tragu, ali to smo i mogli pretpostaviti od dua Franz-Fiala jer je kod njih ono stravično češće u implikacijama, a nasilni aktovi, ako ih ima, dolaze naglo, traju kratko i ostavljaju posljedice. I ovdje je to slučaj: užas se gradi atmosferom, realistično groznom, te implikacijom okljaštrenih unutarnjih života likova zarobljenih u prostoru, vremenu, nasušnim potrebama i vjerovanjima, od službenih do labavih narodnih. Film zbog toga bolje funkcionira kao duboka i, opet, veoma realistična psihološka drama, te kao svojevrsni film paradigme koji u „elevated” hororu kao podžanru nikako nije strani pojam. Lupiga

26.08. (16:00)

Ubojica dugih nogu

Longlegs: Kad je sedam jaganjaca utihnulo pred egzorcistom

‘Sleeper hit’ Osgooda Perkinsa (sina Anthonyja Perkinsa, mnogima najpoznatijeg po ulozi Normana Batesa u Psihu) uspio je unijeti dašak svježine u truli podžanr trilera o lovu na serijske ubojice. Mlada i ambiciozna agentica FBI-a koja se od svojih kolega izdvaja nevjerojatnom intuicijom zbog kojega lakoćom može riješiti naoko nemoguće slučajeve. Njezin špurijus zaintrigira šefa odjela u Oregonu agenta Cartera (Blake Underwood) koji joj povjeri vođenje istrage o serijskom ubojici znanom jedino kao Longlegs (Nicolas Cage) koji preko 30 godina ubija obitelji ne ostavljajući nikakve dokaze izuzev potpisanog pisma. Dugonogi (ne znam zvuči li to više kao neinventivan crtić ili jeftin pornić) ima unikatan modus operandi u kojemu uvijek bira obitelji gdje je kćer rođena na točno specifičan datum i koji nikada sam ne izvrši gnjusna zlodjela već uvijek otac prvo ubije cijelu obitelj, pa zatim sebe… više na Ravno do dna, ali i na Forumu, gdje su mišljenja podijeljena.

26.08. (00:00)

Samo osam desetljeća na filmskom platnu

Film ‘Veliki bjegunac‘ posljednji je Michaela Cainea: Od starosti nema bijega

Povlačenje iz svijeta glume objavio je čuveni Michael Caine u jesen 2023. godine, u dobi od 90 godina. Dvostruki oskarovac najavio je umirovljenje na promociji filma “Veliki bjegunac” (“The Great Escaper”), u kojem je glumio sa, u međuvremenu pokojnom legendom, Glendom Jackson. Postoji simbolika da je baš ovo zadnji Caineov film, otprilike kao “Lucky” u slučaju Harryja Deana Stantona. U prilagodbi nesvakidašnje istinite priče, Caine tumači (stvarni) lik 89-godišnjeg veterana Drugog svjetskog rata Bernarda Jordana koji, uz bodrenje supruge Rene (Jackson), bježi iz britanskog doma za starije kako bi prisustvovao obilježavanju 70. godišnjice Dana D, iskrcavanja saveznika u Francuskoj, a film je dobio naslov po njegovu nadimku u medijima – “veliki bjegunac”. Zametne se Parkeru televizijski sentiment i s njim povezana presentimentalna nota u centralnom (modernom) dijelu priče, ali odlični glumci uzdižu film i daju mu na dramskoj snazi. Marko Njegić za Slobodnu.

19.08. (20:00)

Papiga smrti

Film ‘Tuesday’ hrvatske redateljice s londonskom adresom: Fantastična drama o prihvaćanju smrti

Fantastična drama u kojoj smrt dolazi u obliku papige koja mijenja veličinu od gledatelja zahtijeva određeni intelektualni napor. S jedne strane – zato što govori o teškim ljudskim stanjima i emocijama, potresna je i iskrena. S druge strane – zato što toliko balansira na granici blesavog da se gledatelj na trenutke mora svojski potruditi da film shvati ozbiljno. Daina O. Pusić (kći Vesne Pusić) pametna je i talentirana redateljica i to što je priču o smrti, osim što je dirljiva, slojevita, duboka i izložena kroz jedan kompleksan odnos, koncipirala i pomalo cirkuski šaroliko i teatralno sigurno nije slučajno. Zrinka Pavlić za tportal.

19.08. (15:00)

Dvojac bez kormilara

Picula: Kako su superjunaci Deadpool i Wolverine ipak prevladali krizu srednjih godina

Ono nešto što ‘Deadpool i Wolverine’ kao film ima, to su uvijek zahvalne šale na vlastiti račun. Zbog toga Deadpool i može poželjeti Wolverinu dobrodošlicu u Marvelov univerzum u trenutku kada je cijeli serijal djelovao bez svježih ideja i likova, na najnižoj točki prihvaćenosti. Na njoj su mu isključivo najodaniji obožavatelji davali priliku za još jedan nastavak s nizom već viđenih elemenata. Ovo je i film o krizi srednjih godina u kojima se nalaze i naslovni likovi, i njihovi interpreti te je traženje novog identiteta kao pokretača u životu usred životnog malodušja onaj slojevitiji dio zapleta u kojem će se prepoznati dio gledatelja koji sada već desetljećima prati Marvelove superjunake na filmu. Za mlađu publiku film nudi više nego dovoljno vratolomne akcije i lucidno upakiranog bezobrazluka kao otpora kanonima, a za onu nešto stariju – koja možda i iz navike gleda ovaj podžanr – dovoljno cinizma kao odmaka od svega. Film recenzira Boško Picula za tportal.

18.08. (20:00)

Filmovi kakvi se više ne snimaju

In memoriam Alain Delon: Samuraj ili studija o ljudskoj samoći

Da bi se videla sva lepota i uzbudljivost Melvilovog „Samuraja” – često proglašavanim jednim od najznačajnijih evropskih filmova ikada snimljenih – potrebno je da zaboravite sve o njemu napisano i rečeno, uključujući i ovaj tekst. Postoje dva momenta u filmu kada emocije probijaju iz ledeno lepog Delonovog lica. Prvi, posle jurnjave u metrou, kada, u ukradenom automobilu, njegovo lice odaje unutrašnji stah i drugi, na kraju filma, kada se vraćajući na mesto zločina zagleda u Valerijino lice, njegove oči u deliću sekunde postaju bespomoćne kao u deteta koje traži majku. I tu jeste ključ filma – beznadežna potraga tragično usamljenog čoveka za kućom i sigurnošću. Jer Džef je zarobljen karakter, u svojoj sobi, svom identitetu, gradu, svojim senkama i hodnicima, u petlji vremena koja ga iznova vraća opet i opet u istu tačku – on je u paklu i njegov jedini izlaz je samoukinuće. Legenda kaže da je Melvil došao kod Delona sa scenarijem. Kada je ovaj čuo o čemu se radi i kako će se zvati film, uveo ga je u svoju spavaću sobu gde je iznad kreveta visio samurajski mač. Pulse