'Spencer' - film o princezi Diani govori o lošem braku i prevari, bulimiji... - Monitor.hr
26.11.2021. (21:00)

Uskoro u kinima

‘Spencer’ – film o princezi Diani govori o lošem braku i prevari, bulimiji…

Glavnu ulogu igra Kristen Stewart, a film počinje Božićem 1991. godine. U tom je periodu početak kraja ljubavnog odnosa između Diane i Charlesa – službeno su se razdvojili 1992. godine, 11 godina nakon vjenčanja. U ovoj točki njihova braka su počeli tračevi da je braku došao kraj radi Charlesove dugogodišnje tajne veze s Camillom. Kao jedan od zanimljivijih aspekata filma su princezini prijateljski odnosi s glavnim kuharom Darrenom McGradyjem te s garderobijerkom Maggie, koja priznaje da je u nju zaljubljena. Film u domaća kina stiže 9. prosinca. Jutarnji


Slične vijesti

09.09.2021. (19:00)

'Intimni portret žene koja se pokušava spasiti'

Spencer: Kritičari oduševljeni novim filmom o Lady Di, Kristen Stewart je sjajnija od same krune

U Veneciji je premijerno prikazan film ‘Spencer‘, još jedan u nizu biografskih filmova o Lady Diani. Prve kritike kažu da postoji velika mogućnost da ‘Spencer’ bude veliki kandidat za Oscara, ali i da je riječ o još jednom umjetničkom portretu koji možda nema dovoljno široku privlačnost da očara baš sve obožavatelje Kristen Stewart, princeze Diane ili općenito priča o britanskom prijestolju. Iako će neki bez sumnje odbaciti ‘Spencera’ kao zastrašujuću psihodramu, predstavljanje kraljevske obitelji kao zlokobne korporacije spremne nanijeti rane i staviti na led svakog uljeza koji ukalja njihov brend zastrašujuće je uvjerljivo. Tportal

30.05.2017. (11:24)

‘Stilistica’ Kristen Stewart od 1. lipnja u kinima

Iskusan sineast Olivier Assayas jedno je od najpotentnijih imena suvremene francuske kinematografije, koji se afirmirao još 90-ih, kao daroviti član ‘novih francuskih ekstremista’, a redateljski ugled zakucao fenomenalnom biografskom mini serijom o hladnoratovskom teroristu Carlos te uspješnim naslovima Pariz, volim te, Nešto u zraku i Oblaci nad Sils Marijom.

Po stilu i počecima bavljenja filmom često ga se predstavlja kao nasljednika Godarda, Truffauta, Rohmera ili Rivettea.

Stilistica je na lanjskom Cannes film festivalu osvojila nagradu za najbolju režiju, kao i nominaciju za Zlatnu palmu.

Maureen je stilistica koja u Parizu obavlja stvari za prezaposlenu manekenku, a onamo se vratila zbog nenadane smrti brata blizanca s kojim je dijelila urođenu srčanu manu, pa će spiritualnim moćima s njim pokušati uspostaviti kontakt jer su se davno jedan drugome tako zakleli…

Potragu za onostranim (svijet duhova) i iščekivanje SMS-ova protagonistice Assayas vidi kao slične težnje, s istovjetnom potrebom za komunikacijom prema apstraktnom, baš kao i naša grozničava (ljubavna) nadanja u doba virtualne komunikacije, odnosno nemogućnost (stvarne) komunikacije osim one gdje ‘svjetlo ekrana’ ili beep smartphonea preuzima ulogu medija, čineći konzumente psihološki opsesivnim i emotivno (i/ili erotski) ovisnima, a zapravo gorko usamljenima.

10.03.2017. (16:11)

Kritični pogodak sa Festa

Fenomenalna Kristen Stewart između modnog podzemlja i spiritualne ravni

“Film je izviždan u Cannesu, ali je svejedno podelio nagradu za režiju u zvaničnoj konkurenciji. Delom je to zbog maestralne Kristen Stewart i njene karijere koja ide u pravom smeru, dostiže neverovatne visine i ponire duboko u ljudske emocije. Međutim, Personal Shopper je film koji postaje sve bolji što duže razmišljamo o njemu. Uvlači se pod kožu i prati nas”, piše Marko Stojiljković. Monitor

10.03.2017. (16:00)

Fenomenalna Kristen Stewart između modnog podzemlja i spiritualne ravni

Olivier Assayas voli da snima filmove sa internacionalnim glumačkim postavama. Obično se to moglo ugurati u žanrovski okvir globalnog trilera i bilo je tek nešto bolje od konfekcije kakvu obično viđamo na tu temu. Međutim, kad Assayas ubode temu koja mu leži ili se uhvati nekog cross-genre pristupa, to može biti zanimljiv film. Takođe, ne treba smetnuti sa uma da imamo posla sa autorom koji zna da se nepotrebno zapetlja, pa se izvlači na opšta mesta. Personal Shopper stoga može da ode na bilo koju stranu.

Zapravo, opis u kojem stoje pojmovi poput priče o duhovima, napetog trilera, modnog podzemlja i socijalne drame zvuči jako difuzno. Srećom pa iz scene u scenu pratimo jednu od najboljih glumica današnjice, Kristen Stewart i njen lik obeležen anksiozom, rastrzan između sveta materijalnog, odnosno posla koji ne podnosi za osobu koju ne voli u svetu koji joj nije nikako po guštu, spiritističkih i spiritualnih ambicija i osećaja tuge i praznine. Njena Maureen jedan je od najkompleksnijih likova ove godine i verovatno par godina unazad. I Kristen Stewart je u životnoj formi.

Maureen je naslovni lični kupac za površnu i praznu, a izrazito bogatu manekenku Kyru (von Waldstatten). Znate da su takvi ljudi obično “prezauzeti” da bi se bavili svakodnevnim banalnostima poput izbora odeće čak i kad od tih svakodnevnih banalnosti žive. Naravno, to nije posao njenih snova nego posao koji plaća račune i omogućava joj da bude u Parizu. Opet, Pariz takođe nije njena destinacija iz snova i njen situirani dečko (Olvin) je zove da mu se pridruži u Omanu, što ona odgađa, jer “čeka na znak”.

Ne, Pariz je mesto muke i tuge, mesto na kojem je umro njen brat blizanac Lewis i to od srčane mane koja im je zajednička. A “znak” je znak od njega, sa onog sveta. Naime, Maureen za sebe smatra da je medijum koji komunicira sa svetom duhova, a i Lewis je za sebe bio uveren u isto. Njegov duh se možda skriva u kući u kojoj je živeo sa Larom (Bouaziz), a možda i lebdi slobodan okolo.

Maureen svejedno mora da učini nešto, da ga potraži ili sačeka, da čuje informaciju ili da se od njega oprosti. Stvari postaju čudne nakon što Maureen u toku službenog puta u London počne da prima uznemirujuće i intrigantne SMS poruke od nekog nepoznatog sa skrivenog broja. Je li to Lewis i taj famozni znak? Ili je to ipak Ingo, poslovni saradnik i bivši ljubavnik njene gazdarice koji joj se već prilikom prvog susreta udvarao i u poslovnom i u personalnom smislu?

Ne ulazeći u metafizičke rasprave, držeći spiritualni aspekt u kontekstu svoje heroine i iz njene perspektive pričajući priču, Assayas pažljivo i polako gradi atmosferu. Ima tu sitnih, filigranskih detalja kako iz vanjskog sveta mode i taštine, tako i iz unutarnjeg obeleženog grčem, tugom i nervozom i sa njima reditelj vrlo vešto žonglira. Gotovo androgino držanje Kristen Stewart za koje nam je jasno da je samo maska mu je sasvim dobar saveznik na tom putu. Dok je film atmosfere i raspoloženja, reklo bi se film ni o čemu, Personal Shopper izuzetno drži pažnju.

Problem nastaje u manjoj meri u vizualizaciji te spiritualne komponente. U suštini, fora su komadići trivije da je Victor Hugo bio medijum, te da je eksperimentalna fotografija nastala na seansama zazivanja duhova. Nekako ćemo čak i progutati film-u-filmu o izgnanstvu poznatog pesnika koji je kratio vreme seansama sa duhovima, ali će nam se “pravi” duh u kući učiniti kao nesuptilno rešenje i pritom u kontekstu snimanja celog filma na 35 mm i u kišno-sivim tonovima, izuzetno nespretno izvedeno.

Problematična je i misterija oko SMS-poruka. Odnosno, nakon jedne partikularne poruke, misterija je zapravo i ubijena. Autor dva klimava kraja pokušava da poveže u jedan i to otvoreni i kanda višesmisleni, ali zapravo prilično prozaični i jasni. Sve što tako vešto podigrava, Assayas uspeva zabrljati u operacionalizaciji koja možda čak i nije bila potrebna.

Opet, Personal Shopper je film o kojem se može dugo razmišljati i raspravljati. Delom je to stvar Assayasa kojeg festivalski selektori i žiriji vole više čak i od festivalske publike (film je izviždan u Cannesu, ali je svejedno podelio nagradu za režiju u zvaničnoj konkurenciji). Delom je to zbog maestralne Kristen Stewart i njene karijere koja ide u pravom smeru, dostiže neverovatne visine i ponire duboko u ljudske emocije. Međutim, Personal Shopper je film koji postaje sve bolji što duže razmišljamo o njemu. Uvlači se pod kožu i prati nas. (7/10)

Filmski kritičar Marko Stojiljković porijeklom je iz Beograda, a živi i radi u Sloveniji. Pratite ga i na blogu Film na dan i Twitteru.

29.06.2016. (17:58)

Ima li uloga nakon Harry Pottera i Sumraka?

Kako su se mladi glumci izvukli iz sjene uloga u franšiznim filmovima

“Čini se da je završila jedna dosta bizarna era u Hollywoodu, era u kojoj su se filmovi snimali za publiku koju Amerikanci zovu young adults (YA). Nadolazeća promjena ogleda se u zaradi koju takvi filmovi u posljednje vrijeme ostvaruju na kino blagajnama”, piše Telegram i zaključuje da će se mladi glumici iz popularnih franšiza poput Daniela Radcliffa, Kristen Stewart ili Jennifer Lawrence uspjeti izvući iz sjene svojih mega popularnih likova zahvaljujući pametnom odabiru uloga u zahtjevnijim filmovima.

21.04.2016. (16:01)

Kako pobjeći od 'Twilighta'?

‘Equals’ – nježna romansa koja će vam slomiti srce

“Novi film redatelja Drakea Doremusa nježna je romansa zamotana u sci -fi priču. Eqauls prati Nicholasa Houlta i Kristen Stewart u ulogama običnih građana futurističke distopije u kojoj su emocije zabranjene. No, kad film uđe u drugu polovinu, nećete znati što vas je pogodilo. Sve emocije izvučene s početka nahrupe odjednom i obaraju s nogu – scenu po scenu”, piše Mashable o potencijalnom indie hitu.

17.05.2015. (16:34)

Dive u najgorem mogućem smislu

Top 5 najomraženijih holivudskih zvijezda s kojima nitko ne želi raditi

Gloria.hr sastavila je popis top 5 najomraženijih ženskih holivudskih zvijezda, osoba s kojima je, kako se priča, najteže raditi. Na ovom popisu svoje su mjesto našle Gwyneth Paltrow, Kristen Stewart, Katherine Heigl, Madonna i Jennifer Lopez, sve od reda zbog svoje navodne sebičnosti, sklonosti ruganju kolegama na setu i zahtjevima kojima je gotovo nemoguće udovoljiti za vrijeme snimanja.

21.02.2015. (13:16)

Kristen Stewart prva američka glumica koja će dobiti nagradu Cezar, francuski Oscar