Sustav analize podataka otkriva da prodavači znaju više o nama od nas samih - Monitor.hr
20.03.2016. (23:02)

Objekt žudnje

Sustav analize podataka otkriva da prodavači znaju više o nama od nas samih

U jednom slučaju u SAD-u ljutiti otac napao je oglašivače jer su njegovoj kćeri slali reklamne ponude za trudničke proizvode na mejl, no ispostavilo se da je mlada trudnica tu informaciju od oca sakrila. Oglašivači znaju o nama i više nego mi sami te nam na temelju naših pretraživanja i prethodnih transakcija serviraju proizvode za koje i ne znamo da ih trebamo, a sve je to rezultat mora studija o ljudskom (potrošačkom) mozgu, koja možda i previše zadiru u našu privatnost. Dnevnik.hr


Slične vijesti

02.05. (11:00)

Šoping-centar zove – internet ne zna zagrlit

Digitalni šoping postaje dosadan, vrijeme je za buđenje nove (stare) iskre – odlazak u trgovine

Digitalna kupnja sve češće ostavlja korisnike emocionalno praznima, pokazuje globalno istraživanje. Iako praktična, e-trgovina ne izaziva radost ni uzbuđenje kao fizički šoping – izostaje „iskra otkrića“. Većina potrošača žudi za spontanosti, personalizacijom i doživljajem, a impulzivne kupnje donose više sreće offline nego online. Brendovi bi, uz funkcionalnost, trebali ulagati i u emocionalnu dimenziju online iskustva: zabavne preporuke, inspirativni sadržaj i ljudski dodir. Jer šoping, kad je dobar, nije samo transakcija – to je mini terapija. Lider

14.04. (00:00)

Umjetna inteligencija zna što želiš kupiti prije nego ti sam

Prediktivna analitika mijenja maloprodaju: Kako AI unapređuje nabavu i iskustvo kupnje

Veliki maloprodajni lanci sve više koriste prediktivne AI algoritme za precizno planiranje nabave, smanjenje otpada i povećanje zadovoljstva kupaca. Analizom povijesnih podataka i obrazaca kupnje, trgovci mogu predvidjeti što će se, kada i u kojoj količini prodavati. Konzum prednjači u Hrvatskoj s automatiziranim naručivanjem voća i povrća te AI vagama koje same prepoznaju proizvode. Ova tehnološka rješenja omogućuju efikasnije poslovanje i bolju dostupnost svježih proizvoda. Tradicionalnu intuiciju blagajnica sada sve češće nadopunjuje – ili zamjenjuje – umjetna inteligencija. Lider

27.02. (21:00)

Petkom se bojkotiralo, a ostale dane - gužve

Hrvati početkom godine trošili više unatoč bojkotima

U razdoblju od 1. do 31. siječnja 2025. godine, broj računa veći je za otprilike 4 milijuna (rast od 2,34 posto) u odnosu na isti mjesec 2024., a ukupni je iznos računa porastao za 258 milijuna eura, tj. 10,03 posto, pokazuju podaci Porezne uprave. Valja uzeti u obzir da su bojkoti krenuli sredinom siječnja, a u veljači se trošilo za oko 7 posto manje nego prije godinu dana. Inflacija je sigurno imala ulogu u povećanju ukupne potrošnje, ali podatak da je potrošnja porasla više nego dvostruko u odnosu na inflaciju sugerira da su postojali i drugi čimbenici, poput veće sklonosti trošenju. Lider

08.10.2024. (09:00)

Da ne zapinju kotačići

U Južnoj Koreji razvijaju leteća kolica za kupovinu, pogoni ih dron

IEEE Spectrum objavio je članak o južnokorejskom izumu koji se tek usavršava. Riječ je o letećim kolicima ili bolje rečeno letećoj paleti pogonjenoj dronom. Iz tog naziva nazvan je Palletrone. On stabilno leti iznad površine i olakšava kretanje po stepenicama ili sličnim površinama koje bi klasičnim kolicima činile problem. Na letećim kolicima i dalje radi Mobilni laboratorij za robotiku Seulskog nacionalnog sveučilišta znanosti i tehnologije. Razina na kojoj se izum trenutno nalazi ne čini ga previše smislenim. Forbes

28.11.2023. (00:00)

Webshop kao izlog

Kupnja uživo: Bez obzira na bum online trgovina, uvijek će biti kupaca koji žele u zemaljski dućan

Pritisnuti digitalnom konkurencijom i divovima poput Amazona, smjenom generacije kupaca i ekonomskim izazovima, trgovački brendovi ulažu u transformaciju svojih fizičkih trgovina jer se nadaju da će tako kupcima dati što žele i trebaju. Upravo je o tim trendovima nedavno pisao BBC, koji je upozorio na to da kupnja u fizičkim trgovinama nije nestala, ali opada. Kupci žele brzu i jednostavnu kupnju, očekuju da će trgovci na zalihama imati proizvod koji im treba i zbog kojeg su odlučili potrošiti dragocjeno vrijeme na posjet te se nadaju da će im tehnologija pomoći u snalaženju s asortimanom i poboljšati čitavo iskustvo šopinga. Pokazalo se da su kupci gladni holističkih iskustava koja nadilaze dvodimenzionalne slike na ekranu. Lider

25.11.2023. (15:00)

Trlja ruke

Ravnatelj Porezne: Hrvati su na Crni petak potrošili više od 70 milijuna eura

Ravnatelj Porezne uprave Božidar Kutleša za RTL je rekao da se još ne zna je li u Hrvatskoj oboren rekord po potrošnji. Točne brojke trebale bi se znati danas, s obzirom na to da su trgovine u trenutku davanja izjave i dalje bile otvorene. Dosad smo imali finaliziranih 138 milijuna računa kao i prošle godine. Znači, broj je tu negdje, no iznos računa je veći za 14 posto i fiskalizirano je ukupno preko dvije milijarde 163 milijuna eura samo u studenom. Index

25.11.2023. (11:00)

Sve što je crno nije uvijek nužno loše

Black Friday i njegovo stvarno porijeklo – nekoliko je teorija

Najranije korištenje termina “Black Friday” povezano je s pojavom izostanka radnika koji su javljali da su bolesni nakon Dana zahvalnosti i to kako bi imali četiri slobodna dana. Bilo je to oko 1950-ih. Jedna od teorija je da je riječ o tržišnoj frazi. Postoji, naime, objašnjenje koje se veže uz prodavače. Taj petak navodno je bio dan kada bi prodavači napokon počeli prikazivati dobit što bi u knjigovodstvenom rječniku značilo da su “iz crvenog” prešli “u crno”. Još jedna teorija tvrdi kako se valja vratiti u rane 1960-te kada su policajci u Philadelphiji tako nazivali kaos koji je nastao dolaskom turista šopingholičara. Nacional Iako je i ove godine potencijal za trgovce velik, izgleda da kupci ovaj put nisu toliko raspoloženi za šoping kao prošlih godina. DW

23.11.2023. (17:00)

Kupuj samo ono što ti treba

Sutra je Black Friday. Ovo su najćešće prevare, evo kako ih prepoznati

Dan posebnih ponuda i ušteda došao je iz SAD-a, gdje je Black Friday popularnost počeo stjecati devedesetih godina. Riječ je o šoping-događanju koje se obilježava petkom koji dolazi nakon američkog blagdana Dana zahvalnosti. Iako je većina ponuda legitimna, neka naizgled ogromna sniženja, poput onih od 70-90 posto, najčešće su manipulacije i trgovački trikovi. Najčešće se zavarava kupce kako bi ih se dovelo u trgovine da bi oni potrošili novac koji nisu planirali. Najbolje je u kupnju ići planski, a cijene proizvoda koje kupci žele mogu pratiti neko vrijeme prije sniženja kako bi znali je li taj proizvod naposljetku stvarno snižen, kažu iz udruge Potrošač. Index

09.06.2023. (09:00)

Dajte cijene, padajte više

Inflacija mijenja svakodnevnu kupovinu

Kupci se sve više odriču skupljih ekoloških proizvoda regionalnih dobavljača i umjesto toga kupuju jeftinije organske proizvode u supermarketima i diskontima. Trgovci hranom uspjeli su blago povećati svoje poslovanje s organskim proizvodima (+3,2 posto). No, to ide na štetu trgovine neorganskom hranom. Drugi prodavači, kao što su tržnice, direktna prodaja na poljoprivrednim dobrima i dostava na kućni prag, bili su još teže pogođeni padom od 18,2 posto. Je li ovo kraj desetljećima dugog organskog buma? I organski sektor i potrošači imaju sve razloge za nadu da će skoku cijena doći kraj. DW