Šveđani su razvili sustav za brzo gašenje požara električnih automobila - Monitor.hr
02.05.2023. (13:00)

Vatru gasi, brata spasi

Šveđani su razvili sustav za brzo gašenje požara električnih automobila

Litij-ionske baterije gore velikim intenzitetom, ispuštajući otrovne plinove uključujući cijanovodik. Za gašenje električnog vozila potrebno je oko 150.000 litara vode. Za gašenje benzinaca i dizelaša treba oko 4000 litara. Sustav ColdCut Cobra direktno napada vatru, koristeći vodeni mlaz od 300 bara (čak 140 puta više od tlaka u gumama) i abrazivni materijal koji može prorezati pod vozila i kućište baterije od titana. Na taj način vatrogasci mogu izravno poplaviti goruće ćelije, a testovi SCCA pokazuju da je sustav toliko učinkovit da je potrebno samo 750 litara vode da se ugasi baterija automobila u manje od 10 minuta. Sustav postoji od 1997. kao sredstvo za sigurno rezanje metala u eksplozivnim okruženjima, no ubrzo su ga počele koristiti vatrogasne službe. Revija HAK


Slične vijesti

Subota (17:00)

I to su popravili

Baterije kod električnih automobila više se ne kvare kao nekad

Prije deset godina kvarovi baterija kod električnih automobila i plug-in hibrida bili su posebno alarmantni. No vremena se mijenjaju… Sada studija koju je proveo Recurrent pokazuje da se litij-ionska baterija u električnom automobilu vrlo rijetko kvari i da, kada se dogodi, popravke uglavnom pokrivaju jamstva. U nekim slučajevima, jamstvo se produljuje do 8 godina i to vam daje povjerenje pri kupnji jednog od ovih vozila. Razlog za manjak brige je evolucija baterijskih paketa, koji su već 2015. otkazivali u samo 1,6% slučajeva, u usporedbi sa 7,5 odnosno 3,9% zamjena koje su bile potrebne 2011. odnosno 2014. godine. Revija HAK

09.05. (14:00)

Bitno da ne presuše

Kinezi pripremaju baterije s vodom: Kažu da su bolje od litij-ionskih

Vodene baterije koriste vodu kao otapalo za elektrolite, čime se povećava njihova sigurnost. Tradicionalne litij-ionske baterije imaju visoku gustoću energije, ali je njihova sigurnost ugrožena zbog zapaljivih organskih elektrolita, komponente koja omogućuje punjenje i pražnjenje baterije. Međutim, one općenito imaju manju gustoću energije zbog ograničene topljivosti elektrolita i niskog napona baterije. Sada su znanstvenici u Kini razvili vodenu bateriju visoke gustoće energije koja se temelji na prijenosu više elektrona halogena. Testirali su svoj elektrolit s vanadijevom anodom te otkrili da se životni ciklus baterija može produljiti na 1000 ciklusa, pokazujući značajnu stabilnost. Znanstvenici su također spomenuli da je energetska gustoća njihovih baterija čak premašila gustoću nekih čvrstih materijala i mogla bi se po cijeni usporediti s tradicionalnim litijevim baterijama. Revija HAK

11.04. (01:00)

Još malo pa nestalo

Poticaji za kupnju energetski učinkovitih vozila – od 9 tisuća eura za električne automobile do 2500 eura za motocikle i skutere

Od 22. travnja, svi zainteresirani će preko ovlaštenih distributera moći od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost tražiti poticaje za kupnju energetski učinkovitih vozila. Na raspolaganju je rekordnih 15 milijuna eura. Po pojedinom vozilu moguće je dobiti do 40% sredstava, a sufinanciranje je moguće isključivo novih i energetski učinkovitih vozila čija ukupna cijena, uključujući popust i PDV ne prelazi 50 tisuća eura. Iznos poticaja ovisi o kategoriji vozila, pa tako za električne automobile iznosi devet tisuća eura, za plug in vozila pet tisuća eura, dok se za motocikle i skutere nudi 2500 eura. Popis svih ovlaštenih distributera vozila i detalje o poticaju pročitajte ovdje. (Poslovni)

10.04. (22:00)

Auti na baterije su dobri dok ima struje i ne zapnu na zimi

Prijelaz na električne automobile trajat će duže nego što se pretpostavljalo

Električna mobilnost godinama će biti glavna tema, govori se o tome hoće li uspjeti, o padu prodaje električnih automobila, o kineskoj prijetnji… Do sada bi, s točke gledišta Olviera Blumea, direktora VW-a, tehnički pametni i ekološki svjesni kupci posebno trebali vozili električne automobile. Široka masa vozača mora biti uvjerena da su i ehnološki superiorniji. On tvrdi da VW radi na tome da se do 2035. godine u Europi prodaju samo električna vozila. Revija HAK

18.03. (11:04)

Cijene električnih vozila na baterije europskih tvrtki ove bi godine mogle pasti

11.03. (23:00)

Treba to i nositi

Prosječna litij-ionska baterija sadrži oko 28,9 kilograma nikla, 7,7 kilograma kobalta i 5,9 kilograma litija

Ako se ne recikliraju, ovi metali idu u otpad. To je još i oko 80 kg bakra te oko 30 kg grafita za ukupnu masu od nekih pola tone (za prosječni električni automobil). Premda se predviđa da će litij-ionska baterija sadržavati manje metala 2030. godine, recikliranje tih materijala i dalje će biti važno kako bi se održao korak s rastućom globalnom potražnjom za litij-ionskim baterijama. Ili ćemo dobiti neku novu tehnologiju. Revija HAK

08.03. (19:00)

Ne znam tko bi se bunio

Kineski proizvođač BYD izaziva zapadne konkurente: Električni automobil za samo 8.873 eura

Kineski proizvođač automobila BYD pokazuje odlučnost u borbi za tržište električnih vozila s drastičnim rezovima cijena. Njihov najnoviji potez je smanjenje cijene modela Seagull za 5%, postavljajući ga na samo 8.873 eura. Ova agresivna strategija pridonosi konkurenciji na tržištu električnih vozila, posebno u Kini. Dok se očekuje porast prodaje ovih vozila, BYD planira daljnje rezove cijena kako bi zadržao svoj tržišni udio. Unatoč izazovima, tvrtka zadržava stabilne profitne marže, dok istovremeno širi svoju prisutnost i izvan kineskog tržišta. (Poslovni dnevnik)

06.03. (12:00)

Kakve aute onda smijemo voziti?

Ekstremisti su zapalili dio Tesline tvornice u Berlinu: Kažu da su razlozi – ekološki

Ljevičarski ekstremisti preuzeli su odgovornost za podmetanje nedavnog požara na električnom stupu u tvornici automobila Tesla u Berlinu, za koju su šefovi rekli da će zaustaviti proizvodnju do kraja tjedna. Za tvornicu, koja proizvodi oko 500.000 električnih automobila godišnje, kažu da troši i prirodne resurse te da nije ni ekološka ni održiva. Električni automobili sve su češće izloženi napadima aktivista za zaštitu okoliša, posebice zbog zabrinutosti da njihova proizvodnja dovodi do većih emisija od proizvodnje automobila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem te da proizvodnja i punjenje baterija električnih automobila predstavlja teret za okoliš. U ciljanim napadima diljem Europe, uključujući Njemačku, električnim automobilima rezali su gume ili ih ispuhivali. Slučaj je komentirao i Musk: Ovo su ili najgluplji eko-teroristi na Zemlji ili su marionete onih koji nemaju dobre ekološke ciljeve. Revija HAK

29.02. (08:00)

Budućnost možda ipak nije u potpunosti električna

Zabrana prodaje novih benzinaca i dizelaša nakon 2030. ide na reviziju, kompanije otkazuju investicije

Kako se bliže europski izbori mnoga ‘zelena‘ pitanja dolaze u fokus javnosti, ali i političara u samoj Uniji, a mnoga od tih pitanja postaju i dijelovi predizbornih kampanja. Prosvjedi poljoprivrednika koji se također bune zbog zelenih i uvoznih politika već se duže vremena održavaju po cijeloj Europi i nikome od čelnika nisu dobro sjeli a kraj im se ne nazire.

Prema početnim planovima, na razini EU bi od 2035. godine trebala biti zabranjena prodaja svih novih vozila koja proizvode štetne emisije, što znači da bi sva vozila trebala biti isključivo na električni pogon, bio on na baterije ili na vodik. Iako prave zamjene za fosilna goriva još uvijek nema, potpuna zabrana motora na fosilna goriva ostaje na snazi, iako će vjerojatno biti napravljeni određeni ustupci u pogledu motora u kojima izgaraju sintetička goriva. To znači da će motori s unutarnjim izgaranjem ostati u proizvodnji i nakon 2035. godine ali da bi takvi motori nakon te godine trebali biti pokretani isključivo e-gorivim, što je poprilično optimistično. Lider