TikTok - YouTube za tinejdžere - Monitor.hr
07.01.2020. (20:30)

Tiktokejdžeri

TikTok – YouTube za tinejdžere

Svi koji imaju tinejdžersku djecu znaju za TikTok, svima ostalima objašnjava Jutarnji – lansiran je 2016. (vlasnik je Kinez) i dosad downloadan više od milijardu puta, a većinski su mu korisnici, dakle, tinejdžeri. Ono po čemu se razlikuje od drugih društvenih mreža način je stvaranja i konzumacije (video)sadržaja, gdje je poanta u domišljatosti, odnosno načinu na iskorištavanja bezbrojnih alata za uređivanje videa.


Slične vijesti

14.03. (17:00)

Smetaju im reklame

Što donosi zabrana TikToka: aplikacija će biti najveći gubitnik, ali na gubitku bi mogao biti i Biden

Američki dužnosnici kažu da vlasništvo TikToka potencijalno daje Pekingu način za prikupljanje podataka o Amerikancima i utjecaj na javno mnijenje. U ovom trenutku TikTok, dok mu prijeti da se reformira ili nestane s američkog tržišta je najveći gubitnik, iz više razloga. Financijski, uložene su znatne investicije da ostane status quo. Milijarde dolara su otišle na izgradnju odvojenog centra, nazvanim Projekt Teksas, u suradnji s Oracleom, u kojem su izolirani podaci američkih i ostalih korisnika. Od 2019. godine, matična tvrtka ByteDance potrošila je otprilike 21,3 milijuna dolara na savezno lobiranje, prema OpenSecrets, platformi koja prati novac u politici. Mogući, ali malo vjerojatni gubitnik je predsjednik Biden i Demokratska stranka. Spekulira se da bi, ako potpiše zakon, razljutio mlađu generaciju, korisnike TikToka, i tako ih odbio kao glasače. Čak se tvrdi da mu to namještaju Republikanci. Sigurni gubitnici, ako nestane aplikacije, što je ipak malo vjerojatno jer će u krajnoj liniji doći do prodaje “nekome”, su kreatori sadržaja, osobito oni kojima jedini prihod dolazi od TikToka. Bug

11.03. (12:00)

A gdje će nas svi ti silni ljudi zabavljati?

Sve više država Zapada želi zabraniti TikTok, oni se pozivaju na slobodu govora i kako će influenceri ostati bez posla

Brojke ukazuju na snagu dosega publike pa nije čudo da se pojavila briga kod američkih zakonodavaca. Sve počinje od bojaznosti da kineske vlasti mogu zatražiti pristup korisničkim podacima TikToka.  Strah je i da značajna količina osobnih podataka američkih korisnika može poslužiti za identifikaciju i potencijalno regrutiranje špijuna ili ucjene. Kako je objavio Forbes, ByteDance je potvrdio prošle godine da je TikTok pratio novinare, njihove lokacije i IP adrese kako bi utvrdio tko provaljuje interne novosti o kompaniji. Iz tvrtke se pozivaju na Prvi amandman, koji je toliko spominjan u svim diskusijama oko društvenih mreža da bi ga trebalo redefinirati koliko se rasteže njegova interpretacija. Argumenat TikToka uz to je da bi mogući zakon naštetio milijunima koji kreiraju sadržaj i time zarađjuju, što je očito svjetski, a ne samo američki problem. Koliko bi influencera izgubilo posao, stvarno je tragična slutnja i problem prvog svijeta. Bug

06.03. (23:00)

Mangupi vam kvare dete

U SAD-u žele zabraniti TikTok i sve aplikacije iz ‘neprijateljskih stranih zemalja’

U Zastupničkom domu američkog Kongresa u proceduru je pušten prijedlog “Zakona o zaštiti Amerikanaca od aplikacija iz neprijateljskih stranih zemalja”. Za razliku od ranijih prijedloga, ovime se ne želi zabraniti samo TikTok, već sve aplikacije u vlasništvu kompanija iz Kine, Sjeverne Koreje, Rusije i Irana, tj. zemalja koje SAD službeno smatraju neprijateljskima. Bude li prihvaćen, ovaj zakon predviđa i kazne za prekršitelje – svaki vlasnik aplikacije iz navedenih zemalja, koji nastavi s poslovanjem u SAD-u, mogao bi biti kažnjen iznosom od 5.000 dolara po korisniku.

Kao izlaz iz potencijalno ilegalne situacije za TikTok i ostale može se smatrati prodaja poslovanja nekome tko je “poželjan” na američkom tržištu. Iz TikToka tvrde da bi zabrana njihove aplikacije predstavljala kršenje prava na slobodno izražavanje iz 1. amandmana Ustava SAD-a za 170 milijuna privatnih korisnika i 5 milijuna poslovnih subjekata na toj platformi. TikTok još otprije tvrdi da nisu pod kontrolom kineskih vlasti te da im podatke o Amerikancima ne mogu isporučivati. Bug

05.03. (15:00)

Velika Britanija postaje sigurna luka za kineske tvrtke

Shein i TikTok između dvije vatre – SAD-a i Kine

Shein, poznati internetski trgovac sa sjedištem u Singapuru, mogao bi inicijalnu javnu ponudu (IPO) izdati u Londonu, a ne u New Yorku kako se očekuje. Britanski političari su izrazili podršku njenom uvrštavanju na londonsku burzu. Istodobno, TikTok, pod vlasništvom kineske tvrtke ByteDance, suočava se s optužbama i ispitivanjima u Kongresu zbog mogućih veza s Kinom. Sve to odražava rastuće napetosti između dvije sile, koje su dovele do pomaka u globalnim poslovnim strategijama. Tako mnoge tvrtke razmatraju premještanje svojih proizvodnih pogona iz Kine u druge dijelove Azije. (Lider)

04.03. (13:00)

TikTok kao nova 'Televisa presenta'

Zrinka Pavlić: Je li budućnost serija i filmova na TikToku?

prije je bilo viralnih threadova na društvenim mrežama, postojale su čak i nagrade za tako objavljenu poeziju i prozu, ali sve do ‘Zole‘, filmske i televizijske priče bile su povezane s društvenim mrežama tako da su film i televizija (streaming servisi) bili izvor. Na mrežama su se pratili dodatni sadržaji pa su tako neke serije i filmovi funkcionirali ‘višeplatformski’. ‘Igru prijestolja’ ste, na primjer, mogli pratiti na Twitteru bez gledanja, kao da pratite rat na Bliskom istoku ili izbore u Americi, ali priča se prvo morala odviti na HBO-u, tek bi onda Twitter-izvjestitelji stvarali sadržaj. Sa ‘Zolom’ se stvar okrenula naglavačke. Društvena mreža je postala izvor.

Jedan od novijih primjera takve priče jest prava pravcata pripovjedačka serija od 50 videozapisa na TikToku koju je objavila korisnica Reesa Teesa. Reesa je u svojim snimkama prepričala višegodišnju muku s bivšim suprugom, koji ju je zaveo svojim nevjerojatnim lažima. Prevare i obmane otkrivala je postupno, a tako ih je, kao prava nadarena pripovjedačica, otkrila i svojim pratiteljima. Sve to definitivno pokazuje trend prilagođavanja priča novim medijima i novom načinu njihova konzumiranja. Dakako, kao i uvijek otkad je pojave novih medija, postavlja se i pitanje hoće li priče otići s televizije i filma na društvene mreže. Jedan dio zacijelo hoće, tvrdi Zrinka Pavlić za tportal.

22.02. (08:00)

Brzi recepti

TikTok gastro: Unatoč bizarnim receptima i moru gluposti to je adresa novih kulinarskih trendova

TikTok uništio je industriju hrane – tim je riječima influencerica, model i kuharica Chrissy Teigan komentirala tiktokizaciju kulinarstva, odnosno prodor prehrambenih trendova s TikToka u domove korisnika diljem svijeta. Premda se mnoga viralna jela i trendovi mogu gurnuti u zaborav, TikTok jest prva adresa koju valja posjetiti ako želite doznati što je trenutačno in u svijetu kulinarstva i što će takvim tek postati. Prošle su godine tako feedovi korisnika bili puni nostalgičnih jela, Spritz-napitaka, bezalkoholnih koktela, biljne tjestenine, egzotičnih začina, recepata sa svježim sirom ili CBD-om, plata s maslacem ili voćnih rolica.

Igrači iz prehrambene industrije i s restoranske scene zavirivali su na platformu i crpili inspiraciju za smišljanje ponude i strategija osvajanja kupaca. Nedavno je portal Food&Wine pisao o tome što stručnjaci iz industrije prognoziraju za 2024., koji će trendovi dominirati te što će igrači iz industrije pobrati iz svijeta društvenih mreža. Lider

21.01. (11:00)

Dok je nekima mrak u srcu, drugima pada mrak na oči

TikTok i bivši Twitter sadržavaju najviše govora mržnje koji se nedosljedno uklanja

Unatoč opetovanim obećanjima vodstva ByteDancea da će napraviti sve kako bi suzbili govor mržnje na TikToku, ta je društvena mreža uz bivši Twitter postala jedna od popularnijih platformi za promicanje rasizma, neonacizma, mizoginije, antisemitizma i islamofobije. Pokazalo je to istraživanje londonskog Instituta za strateški dijalog. Od 1030 video-zapisa koje su istraživači analizirali, njih 312 – gotovo trećina – sadržavalo je promociju bijelog supremacizma, a 246 podrazumijevalo iskazivanje podrške ekstremističkim i terorističkim organizacijama, uključujući veličanje Adolfa Hitlera i ISIL-a. Najgledaniji video, s preko dva milijuna pregleda, promovirao je mržnju prema Azijatima u kontekstu izbijanja Covida-19, a u top deset najgledanijih su i sadržaji kojima se ismijava žrtve i/ili negira holokaust i genocid počinjen u Srebrenici. Istraživači Instituta došli su do zaključka da TikTok uklanja dio prijavljenih mrzilačkih sadržaja, ali nedosljedno i nedovoljno. Deaktiviran je 191 klip i komentar, odnosno 18,5 posto od ukupno prijavljenih. Novosti

09.01. (23:00)

Totalno su moderni

Kako hrvatski političari kotiraju na TikToku uoči superizborne godine

Samodeklarirana “platforma za zabavu na koju svakodnevno dolaze milijuni ljudi kako bi gledali, dijelili i stvarali zabavan i radostan (kratak video) sadržaj” te nastoji korisnicima pružiti osjećaj “pozitive i dobrodošlice”, preferira kratke, zabavne, fitness, beauty i glazbene sadržaje koji će vam ukrasti pažnju u prve dvije sekunde – to je TikTok, koji službeno zabranjuje prikupljanje novca za političke kampanje preko platforme. No, zato prolazi Mislav Kolakušić koji tamo kritizira Ursulu von Der Leyen i komentira ratove u Ukrajini i Palestini, a voli se obrušavati na migrante. Jedan od najpopularnijih TikTokera među političarima je Ivan Pernar, koji, između ostalog, krivi azilante za beskućništvo u Zagrebu. Obilazio je škole, opstruirao Tomaševićeve pressice i dijelio je sumanute zdravstvene savjete. Svoj obol dali su i iz Domovinskog pokreta, među kojima se ističu videi s Vidović Krišto i Davorom Dretarom, dok su Možemovci nešto manje prisutni na mreži, iako su nadobudno lansirali profil 2021. godine. HDZ nema profil, a predsjednik Milanović sam nije aktivan, iako kolaju videi s njim. Faktograf

18.12.2023. (20:27)

TikTok zahtijeva od korisnika da se ‘zauvijek odreknu‘ prava na tužbu protiv aplikacije

07.09.2023. (18:20)

Liječnici zabrinuti zbog TikTok trenda ‘Barbie botox‘