Umjetna inteligencija: svatko može doma napraviti svoj glazbeni proizvod - Monitor.hr
03.03. (22:00)

Tvoje lice zvuči lažno

Umjetna inteligencija: svatko može doma napraviti svoj glazbeni proizvod

Neupitno je da u ogromnom korpusu ustupljenih podataka i informacija na Internetu napravljena velika baza zvučnih zapisa. Glasovi milijardi nas na brojne su načine pronašli put do servera koliko i slušatelja, a jedinice i nule ovih zvučnih valova zapisale su ih u kodovima koji se daju iskoristiti za daljnju obradu. U 2020. tehnološka je kompanija koja nam ulazi u uho u posljednje vrijeme – OpenAI – lansirala projekt imena Jukebox – neuralna mreža. Sposobna je sada sintetizirati kombinacije tisuća postojećih pjesama te glasova pjevačica i pjevača. Prodorna tehnološka skupina prije svega je zaljubljena u glazbu, odakle i nadahnuće u kontekstu slaganja algoritama koji bi mogli promijeniti moduse konzumacije glazbe kakve smo znali dosad. Tu je i najnoviji Microsoftov Vall-E – model koji pretvara tekst u glas, a odmah se u uvjetima rada napominje da može rezultirati sintezom postojećega ljudskog glasa. Tako Frank Sinatra “pjeva” Toxic od Britney Spears. Glazba


Slične vijesti

Prekjučer (11:00)

Dajte dečecu natočite gemišt

Idem – Poyy: Ljubav na prvo slušanje

Idem je solo projekt multiinstrumentalista Antuna Aleksa iz velecjenjenih Porto Morto, Trophy Jump i JeboTon Ansambla, međutim ovaj kantautorski odvojak je sjajna stranputica u indie-rock kojeg naziva post pop punk smeće gdje svira sve instrumente, a zvuči kao brat-bratu, onaj legendarni prvijenac “Murmur” ekipe iz Athensa. Konkretno, Michael Stipe i kompanija su konvertirali new-wave, post-punk, garažu i folk s dance elementima, a Idem vrlo blisku materiju kanalizira kroz pop-punk, gospel, brit-pop i neo-blues kreirajući autohtono originalan i jednako uzbudljiv sadržaj s kombinacijom The Smiths i R.E.M. Terapija

Utorak (14:00)

Udahnut novi život

Bob Dylan – Shadow Kingdom: rane pjesme s pandemijskog privatnjaka

Pedesetminutni crno-bijeli koncertni videozapis nazvan “Shadow Kingdom” u kojem nastupa vjerojatno najveći bard dvadesetog stoljeća, Bob Dylan, nastao je u jeku pandemije. Pušten u javnost kao poseban streaming event, “Shadow Kingdom” bio je izveden na razini mnogo višoj od sličnih proizvoda koji su u to vrijeme masovno izbacivani, u rangu eventualno s Caveovim solo nastupom u Alexandra’s Palace. Ovaj tjedan film je postao dostupan u fizičkom i digitalnom obliku. Premda je riječ o odavno poznatim pjesama, aranžmani za kojima je posegao odsvirani su s njegovim aktualnim pratećim sastavom, pa je njihov zvuk više u skladu s njegovim posljednjim studijskim albumima nego izvornim verzijama. Ravno do dna

02.06. (20:00)

Liječenje glazbom

Živa – kako uglazbiti tjeskobu?

Lucija se, naime, prije četiri godine preselila na doslovno drugi kraj svijeta te svoj životni i glazbeni put nastavila u Melbourneu. Pokraj nepoznate zemlje i kulture, pandemija i zatvorenost u četiri zida rezultiralo je kod Lucije napadima panike, besane noći i druge horore koji dolaze iznutra, što ih čini još i teže pobjedivima. Iako takva poetika zaista može djelovati kao nekakav ‘suicide note’, Živa je u njoj pronašla priliku da se zagleda duboko u sebe, što je, pak, dovodi do svojevrsne katarze, čak i terapije stidljivo naznačene u „Severed Flower“. Samim time, u pitanju je izuzetno hrabar i beskompromisan album koji u okvirima i naše i glazbenih scena susjednih država gotovo da nema srodnika. Ravno do dna

01.06. (12:59)

Foo Fighters objavili svoju najdužu pjesmu, 10-minutni rock ep “The Teacher”

26.05. (22:00)

Like a rolling stone

Bob Dylan proslavio 82: dekonstrukcija pjesama koje su ga napravile ikonom

Njegovi tekstovi iz 60-ih uključivali su niz političkih, društvenih, filozofskih i književnih utjecaja, prkoseći konvencijama pop glazbe i privlačeći rastuću kontrakulturu. “Blowin’ in the Wind” možda je Dylanova najpoznatija protestna pjesma upravo zato što, kako je on sam istaknuo, to nije protestna pjesma – bavi se univerzalnostima, što ju čini beskrajno prilagodljivom. Times, They Are A-Changing sažima bit vremena koja se mijenjaju – ut tom trenutku, 1960-ih. Zapravo, Dylan ju je namjerno napisao kao himnu za to nemirno, energično doba. Za Like a Rolling Stone crpi ideju iz pjesme koja govori o skitnici koji plaća cijenu za svoj život u grijehu. Dylan je izraz iskoristio kako bi ukazao na usamljenost i očaj. Knockin’ on Heaven’s Door napisao je kao dio soundtracka za film Sama Peckinpaha. Muzika

26.05. (01:00)

Mlada ambijentalna pop heroina

Pi – E.I.: graditeljica svjetova

Nekad znana kao kantautorica Ivana Picek, od 2017. i albuma ‘Časna lubanjska’ ona djeluje pod umjetničkim pseudonimom Arhimedove konstante, tj. naziva ‘Pi’, a šest godina kasnije otvara novo poglavlje svoje transformacije objedinjeno na albumu ‘E.I.’. Lajtmotiv novog albuma smješten je u ne-tako-daleku distopijsku budućnost, te prati kreaciju znanstvenice Evgenije i stvaranje novog čovjeka, uz transhumanističke motive poput robota, AI-a i aliena. Iz Ravno do dna daju visoku ocjenu – devetku.

25.05. (22:00)

Veselice za dobra stara vremena

Dropkick Murphys – Okemah Rising: Woodyjevo nasljeđe, drugi dio

Iz Ravno do dna vrlo povoljno ocjenjuju novi album celtic punkera: Ako smo “This Machine” ocijenili sa sedmicom, “Okemah” bi svakako trebala dobiti ocjenu manje. Budući da smo u tadašnjoj recenziji bili preoštri i dodijelili ocjenu nižu od one koju zaslužuje, zaključujemo da drugi dio “Woodyjevog diptiha” upravo ono što smo dali superiornom prethodniku.

24.05. (23:00)

Iako autoironično priznaju da su najbolji dani iza njih, možda nas 30. lipnja na Šalati ugodno iznenade

The Cult: Život, smrt, seks i duhovnost grešnog hard rocka

The Cult – Wikipedia

The Cult ne pripada ljubimcima glazbenog novinarstva. Njihova povijest je komplicirana. Uostalom, tijekom četrdeset godina na sceni, sastavljanja i rastavljanja, koketiranja s prisvajanjem starosjedilačke kulture, utapanja u alkoholu i tješenja budizmom, pravnim zavrzlama i nesnalaženjem s leksikom političke korektnosti, pravo je čudo da su još tu. Nešto zreliji, ali i dalje u opsesivnoj potrazi za hitom, koja ih je uostalom koštala trajnije, sigurnije pozicije. Eklektizam, izmicanje žanrovima i mijenjanje producenata pogodno je tlo za nostalgičare. Čvrsto vezane uza zlatne dane benda tijekom osamdesetih kad je gotička neopsihodelija pripadala stadionima i klubovima, a njihov zvuk bio  snažan i drukčiji u agresivnom post-punk okružju. Express

23.05. (20:00)

Znam što će se puštati ovog ljeta

Zvuk dvadesetih: Lava La Rue – ljeto ljubavi 2.0

Ovo 25-godišnje queer čeljade s upečatljivim dreadlocksima, pravim imenom Ava Laurel potomak je latvijskih i jamajčanskih emigranata iz Laidbroke Grovea u Zapadnom Londonu. Na sceni je od tinejdžerskih dana, zajedno s DIY hip hop kolektivom NiNE8. Lava La Rue zagovara povratak hipijevskog Ljeta ljubavi ’67 i rejverskog Ljeta ljubavi ’89, samo ovoga puta s queer predznakom. Zamisao o trećem Ljetu ljubavi možda je krajnje utopistička, pogotovo u momentu kad gospodari rata prijete nuklearnim armagedonom, ali pretočena u muziku zasad daje izvanredne rezultate. Ravno do dna

20.05. (21:00)

Surferi iz svemira

The Bomboras – Songs From Beyond: Hvatanje momentuma

Kalifornijski surferi The Bomboras svoj su novi, četvrti po redu album izdali nakon 25 godina diskografske pauze. Momci iz benda u nove su pjesme vrlo vješto upakirali svoje glavne utjecaje koje koriste poput ključnog začina. Potrebna je određena vrsta (glazbene) vještine kako biste ispričali priču bez teksta, koristeći “samo“ zvukove. The Bomboras to uspijevaju napraviti kroz hrpu catchy melodija kojima stvaraju momentum i dodaju dozu filmičnosti u pjesme. Ravno do dna