Umjetnost za slučajne prolaznike - Monitor.hr
11.02.2018. (19:30)

Krugovi u prostoru

Umjetnost za slučajne prolaznike

Bored Panda ima dobru priču o čovjeku koji od prirodnih materijala poput školjki, lišća ili kamenja gradi mandale i ostavlja ih u prirodi kako bi ih pronašli slučajni prolaznici. On se zove James Brunt, a radove mu možete vidjeti na Facebook stranici. Lider


Slične vijesti

Jučer (18:00)

Naš Rushmore

Mural s likovima trojice velikana koji su obilježili povijest i kulturu ovog kraja na stijeni u zagorju

Slikar Oton Iveković, pjesnik Antun Mihanović i kipar Antun Augustinčić sada simbolično bdiju nad gradom Klanjcom, kojem su ostavili snažan umjetnički i povijesni pečat. Njihovi portreti oslikani na betonskom zidu površine veće od 100 četvornih metara, djelo akademske slikarice Maje Vukine Bogović, predstavljaju monumentalni umjetnički projekt koji privlači poglede iz daljine. Ovaj zahtjevan pothvat umjetnica je realizirala viseći s užeta, oslanjajući se na podršku Hrvatske gorske službe spašavanja. tportal

Subota (22:00)

A kod nas klinci rođeni nultih poučavaju starije "ako ne znaju šta je bilo"...

Jokić: Uvažavanje umjetnosti je pravi način da se voli Hrvatska

Hrvatska općenito, a hrvatska škola posebice, bježi od suvremenosti. Štoviše, smatram da aktivno odbacujemo suvremenu umjetnost. Kao da je se sramimo, a trebali bismo se ponositi. Društvo koje se srami svoje trenutačne ili nedavne umjetnosti govori o sebi i o tome da ne poznaje vlastitu vrijednost. Uvažavanje suvremene umjetnosti, glazbe, filma, kazališta, plesa, veći je znak domoljublja od pukog mahanja najvećim barjacima lažnih domoljuba. Ne mogu zamisliti da u Francuskoj u nastavi nema mjesta za Gainsbourga ili Edith Piaf; da u Britaniji ne znaju tko su bili The Beatles, Pink Floyd ili Led Zeppelin, tko je Elton John i da uz njega ne zaplešu; da se u Americi ne uči o soulu, bluesu i rock’n’rollu, da se ne razgovara o modernom rapu…

To su zemlje koje drže do suvremene umjetnosti. Hrvatska to ne čini i to po meni nije slučajno. Postoji jasan otpor prema svemu suvremenom. Lakše je opetovano gurati prošlost kao metodu zaluđivanja i kontrole nego se otvoriti novijem. Suvremena umjetnost, naime, otvara neka važna pitanja, neprijatelj je okamenjenih struktura, potiče angažman, ulazi u to da se može svidjeti mladim ljudima te ih natjerati na razmišljanje i propitivanje. To nikako nije drago onima koji drže vlast. Boris Jokić u razgovoru za Glazbu, a povodom objave knjige 60 otkucaja – glazbena lektira.

26.03. (08:00)

Proljeće pod dekicom – umjetničko izdanje

Pet art knjiga za kreativni boost

  • “What Artists Wear” – Charlie Porter
    Umjetnici i moda – od kombinezona do haute couture, sve je to umjetnički izraz!
  • “Art and Fear” – David Bayles i Ted Orland
    Kako prebroditi kreativne krize i ne pobjeći u uzgoj sobnog bilja.
  • “The Shock of the New” – Robert Hughes
    Povijest moderne umjetnosti ispričana britkim perom – bez šoka, nema napretka!
  • “Subway Art” – Henry Chalfant i Martha Cooper
    Grafiti kao umjetnost, bunt i vizualna poezija – priručnik za ulične Michelangele.
  • “The Story of Art” – E.H. Gombrich
    Povijest umjetnosti, ali razumljivo i bez dosade – klasik koji traje.

Journal

15.03. (17:00)

Ne može ni ona sve sama... zasad

Umjetna inteligencija sve više ulazi u svijet umjetnosti: od pisanja i ilustriranja do književnog prevođenja, neki tu vide prijetnju

Izbor riječi i fraza u književnom prevođenju plod su promišljanja različitih opcija “u dubinskom, kulturnom i socijalnom tekstu”, a to je nešto što umjetna inteligencija ne radi. Ona pojednostavljuje, a njen tekst ovisi o statističkoj uporabi riječi. AI prevoditelji, upravo zbog te statističke uporabe riječi, mogu potpuno krivo prenijeti sadržaj. No, to ne znači da ne može poslužiti kao dobar alat. Danas je AI odličan lektor, vrlo dobar prevoditelj, osrednji urednik, vrlo ograničen ilustrator i loš pisac. No, sve su to vrlo iskoristive sposobnosti. Faktograf

21.01. (15:00)

Putuju za 'Njucu'!

Hrvatska umjetnost uskoro u jednom od najvažnijih svjetskih muzeja

Kako je za HRT-ove Vijesti iz kulture otkrila Jasna Jakšić, viša kustosica i voditeljica Knjižnice i Dokumentacijskog i informacijskog odjela MSU-a, put New Yorka, među ostalim, krenut će ‘Beskonačni štap’ Josipa Vanište, ‘Meandar u kut’ Julija Knifera, ‘Globus’ Dimitrija Bašičevića Mangelosa, ‘Unutarnje oči’ i još tri rada Ivana Kožarića iz Ateljea Kožarić, te ambijent Ljerke Šibenik. Radovi će otputovati 24. siječnja, a publika će ih moći vidjeti u New Yorku tijekom naredne tri godine. Izložba se otvara 1. ožujka. tportal

27.12.2024. (12:00)

Kad umjetnost pretvore u posao

Kreativnost: tajanstvena, svakodnevna i tržišno isplativa

Kreativnost je neodvojiva od ljudskog bića, od pećinskih crteža do modernih brendova. Inspiracija nije magija, već rezultat unutarnjih procesa i rada. Umjetnici balansiraju između tajne kreacije i zahtjeva publike, dok se profesionalci suočavaju s izazovima tržišta. Multitalentirani pojedinci dokazuju da je svestranost snaga, iako im često treba “nevolja” za stvaranje. Brendovi i kreativni timovi igraju se s trendovima, ali uspjeh leži u očuvanju autentičnosti. Kreativnost, kažu, traži hrabrost – izlazak iz sigurne zone u svijet bez pravila, gdje inovacija i estetika spajaju svakodnevno i umjetničko. Bilo kroz umjetnost, biznis ili osobno istraživanje, kreativnost oblikuje naš svijet.  Nekoliko umjetnika za Poslovni

21.11.2024. (17:00)

Ne znam... kako... uvijek... raspraviš da s tobom vrijedi(m) više...

Zanimljiva rasprava: gdje je granica zabave i umjetnosti

Na primjeru grupe Pavel. Na Forumu se jedan korisnik pita zašto glazba koju izvodi Pavel ne bi mogla imati umjetničku vrijednost. Melodijske jednostavne dosadne linije, predvidvljivi e i h molovi, par klasičnih pop/blues akordića s jeftinim sintom, ništa revolucionarno, osobno dosadno, kupe samo najgore iz jazza u vidu ritam-sekcija koje ne obogaćuju muziku nego kao da su zasebna kompozicija… odgovor forumašice na prigovor korisnika da “neka se vrati pod kamen slušati cajke”. Čak se poteglo za ChatGPT-em, koji kaže sljedeće: Granica između “arta” (umjetnosti) i “entertainmenta” (zabave) često je fluidna i subjektivna, ali postoje određene karakteristike koje se mogu koristiti za njihovo razlikovanje, poput namjere, dubine, publici kojoj je namijenjena, dok zabava podrazumijeva komercijalnost i pristupačnost.

17.10.2024. (23:00)

Sanjamo i dalje

Prije stotinu godina na umjetničku scenu su stupili nadrealisti sa željom da promijene svijet

Nakon užasa Velikog rata (1914.-1918.) ljudi su bili gladni života, neumorni, optimistični. Olimpijske igre 1924. podižu glavni grad Francuske na noge. Sa sportašima dolaze slikari, pisci, glazbenici, intelektualci i pretvaraju Pariz u kulturno središte Europe. Međutim, neki ne žele prihvatiti društvo u kojem je takav brutalni rat bio moguć. Oni traže radikalni preokret. To su počeci političko-umjetničkog pokreta otpora. Slikari, filmski autori, pjesnici, glazbenici – djeca novog umjetničkog pravca žele raskinuti s buržoaskim duhom vremena. Nesvjesno, snovi, stanja opijenosti, potisnute čežnje, vizije, luckaste ideje postaju važni. Inspirirani tumačenjem snova Sigmunda Freuda (1856.-1939.) nadrealisti žele “rastrgnuti veo stvarnosti”. Jedan od njihovih glavnih teoretičara bio je André Breton, francuski pisac i kritičar. U listopadu 1924., prije točno sto godina, napisao je Manifest nadrealizma. Slijede ga René Magritte, redatelj Luis Buñuel, zajedno sa Salvadorom Dalíjem… DW

08.09.2024. (16:00)

Umjetnička inteligencija: Kreativnost je možda neuništiva, ali poslovi nisu

Umjetna inteligencija i umjetnost: Nova era kreativnosti ili prijetnja ljudskom radu?

Oxfordski znanstvenici su 2013. predviđali da će kreativni poslovi ostati sigurni od automatizacije. No, umjetna inteligencija danas upravo ilustratorima, piscima i dizajnerima prijeti automatizacijom. Kritičari upozoravaju na opasnost “tekstpokalipse” i generičkih radova stvorenih bez ljudske svrhe. Iako UI donosi inovacije, ona također izaziva strahove zbog svojih utjecaja na umjetnost i kreativne industrije. Dok strojevi generiraju slike i tekstove, umjetnici redefiniraju svoje uloge, dok se ekonomske posljedice tek trebaju jasno vidjeti. Boris Postnikov za Novosti.

29.08.2024. (00:00)

'Ženski akt nije stvorio Bog, već odjeveni muškarci'

Kritika: Pregled ženskog akta kroz povijest umjetnosti iz pera Dimitrija Popovića krindž je onoliko koliko i zamišljate

Umjetnik i književnik Dimitrije Popović objavio je knjigu Žensko tijelo u ogledalu slike: od Botticellijeve Venere do Koonsove Ciccioline (Ljevak, 2024.). U određenom smislu, Popović je gotovo prelaka meta za feminističku kritiku, nešto toliko anakrono da se čini da mu ne trebamo pridavati pozornost. Cijela knjiga Žensko tijelo u ogledalu slike može poslužiti kao (50 godina zakašnjela) ilustracija Bergerovih teza o ženskom aktu. “Naslikao si golu ženu zato što uživaš gledati je”, dijagnosticirao je još davno Berger umjetnike, a nemoguće je oteti se dojmu da ista motivacija goni i Popovića. Pa i on sam piše da su “mitske teme slikarima renesanse i baroka služile kao svojevrsni alibi kako bi mogli izraziti potrebu i zadovoljiti imaginaciju u slikanju nagih ženskih tijela” – jedino nije jasno prepoznaje li i sam sebe u tom opisu. Tihana Bertek za Kulturpunkt