• 27.08.2018. (17:01)

    Istina je dosadna i dr. Trump to majstorski koristi

    Istraživanje: Laž na Twitteru se širi brže, dublje i dalje od istine

    Science je prošli tjedan objavio članak u kojem iznosi nalaze istraživanja: Jedan posto najraširenijih lažnih vijesti je dosegao između 1000 i 100.000 ljudi, s druge strane točne vijesti rijetko su se širile na više od 1000 ljudi. To se objašnjava većom razinom neočekivanosti i emocionalnijim reakcijama na lažne vijesti.



  • Slične vijesti

    Nedjelja (14:30)

    Vesti iz komšiluka

    Tabloidi kao “streljački vod” za javno vrijeđanje protivnika

    “Situacija je tmurna, mrači je to što se političari, a dobrim dijelom i mediji iz Europske unije, ‘prave mrtvi’ i ne žele vidjeti da država klizi u diktaturu. Nadu ulijevaju građanski protesti, i to je, čini mi se, posljednja šansa da naše društvo izađe iz blata, u koje je upalo prije tri desetljeća”, komentirao je za Al Jazeeru aktualnu situaciju u medijima u Srbiji jedan od prvih ljudi Nezavisnog udruženja novinari Srbije (NUNS) i urednik tjednika Kikindske Željko Bodrožić. Najtiražniji tabloidi su u sivoj, kriminalno-udbaškoj zoni i predstavljaju streljački vod za javno vrijeđanje, blaćenje i denunciranje, opisuje.

    09.01. (20:30)

    Ispeci na postaj djeci

    Lider njemačkih Zelenih ugasio profile na Twitteru i Facebooku jer ga “polemički stil mijenja”

    Lider njemačke stranke Zelenih Robert Habeck ugasio je svoje profile na Facebooku i Twitteru na što je Stuttgarter Zeitung napisao “da je Habecku zakazala kočnica u glavi, jer pogotovo Twitter vabi svoje korisnike da formuliraju agresivnije, glasnije, polemičnije i direktnije nego što je to primjereno”. Švicarski Tagesanzeiger pita „tko je Habecka ikada sprječavao da razmisli o onome što objavljuje?… Digitalni mediji su činjenica, oni su korisni”. Deutsche Welle

    01.11.2018. (14:30)

    Ne treba mi, ali želim da mogu

    Twitter uveo mogućnost duljih tvitova – a ljudi sad pišu kraće

    Godinu dana nakon što je Twitter povećao ograničenje broja znakova u tvitu sa 140 na 280 slovnih znakova tvitovi su postali u prosjeku kraći – korisnici engleskog jezika pišu statuse od 33 slovna znaka, prije promjene 34. Od uvođenja limita od 280 znakova tek 1 posto korisnika objavljuje tvitove nove maksimalne duljine, a dok je ograničenje bilo 140 znakona 9 posto tvitova je bilo maksimalno dugo. Usto, tvitovi su postali i pristojniji u međuvremenu – ljudi čije objave imaju 280 slovnih znakova češće pišu “molim” i “hvala”.

    30.09.2018. (11:30)

    Najskuplji tvit

    Musk odstupio s vrha Tesle, plaća 20 milijuna dolara kazne za tvitove

    Elon Musk, suosnivač i direktor tvrtke Tesla dao je ostavku s mjesta predsjednika uprave kompanije, nakon što je optužen za “lažne informacije” koje je na Twitteru širio o kompaniji. Na silazak ga je prisilio američki financijski regulator Securities and Exchange Commission. Musk će nastaviti svoj posao kao direktor kompanije, no ne može biti predsjednik uprave iduće tri godine. Također mora platiti 20 milijuna dolara nagodbe, a tvrtka Tesla platit će još 20 milijuna dolara. Muska će zamijeniti dva direktora.

    27.07.2018. (17:04)

    Dioničari: I lažni korisnik je korisnik

    I dionice Twittera pale za 15 posto

    Dionica Twittera je ove godine već narasla za 79% tako da se taj gubitak ne čini previše dramatičnim, pogotovo što Twitter posluje pozitivno već treći kvartal za redom, a dobit drugog kvartala je 100 milijuna dolara, dok su u istom periodu prošle godine imali gubitak od 116 milijuna. Drama je nastala zbog pada broja korisnika za milijun, kao da se zaboravilo da je Twitter u isto vrijeme imao veliku i zdravu akciju čišćenja lažnih korisnika i zatvorio 70 milijuna računa, ili oko šest posto svih korisnika.

    10.06.2018. (15:33)

    A koliko smo na suncu, moru, u šumi, s obitelji, prijateljima?

    Od sljedeće godine biti ćemo više na Internetu nego uz TV

    Prema najnovijoj projekciji istraživačke agencije Zenith od 2019. godine prosječni će stanovnik razvijenog svijeta više vremena provoditi na internetu nego uz televizor ako se dosadašnji trendovi linearno nastave. Trenutačno se uz TV dnevno provede 173 minute, a na Internetu 160 minuta. Ljudi su izloženi raznim medijima oko 479 minuta na dan, a ti mediji uključuju osim TV-a i Interneta, gledanje filmova u kinu, slušanje radija, te čitanje novina i časopisa u fizičkom obliku. Na mobitele otpada četvrtina tog vremena. Opširnije

    31.05.2018. (12:55)

    Vidjeli sve!

    8 sati na dan potrošimo na – medijske sadržaje

    Prosječni globalni potrošač svaki dan 8 sati posveti praćenju medijskih sadržaja, preko raznih medija. Točno u minutama to je 479 minuta na dan, što je 12% više nego 2011. godine, a od čega 24% otpada na konzumiranje medijskih sadržaja preko mobilnih platformi. Prognoza je da će ljudi 2020. još više vremena – 492 minute na dan – provoditi upijajući medijske sadržaje, preko ove ili one platforme. Nije iznenađenje da opada čitanje novina i časopisa, kao i gledanje TV-a te slušanje radija, ali je poticajan podatak da su isti ti mediji taj offline gubitak nadoknadili online izdanjima. Smart Brief

    09.03.2018. (11:28)

    Fejk je brejk

    Lažne vijesti se šire brže od istinitih – ljudi na njih više reagiraju

    Lažne vijesti se na Twitteru šire 70 posto brže i dalje nego istinite, i to zahvaljujući više ljudima nego botovima, utvrdilo je istraživanje na MIT-u. Njihova analiza 126.000 priča iz 2016. i 2017. pokazala je da se lažne priče znatno brže i dalje šire nego istinite u svim kategorijama informacija, ali je to bilo naglašenije u slučaju lažnih vijesti o terorizmu, prirodnim katastrofama, znanosti, urbanih legendi ili financijskih informacija. Objašnjenje – laže vijesti su začudnije i privlače više pozornosti, kao i senzacionalistički naslovi. The Atlantic

    29.01.2018. (16:18)

    Who watches the watchmen?

    Postnikov: Kolumnistička šutnja o ‘državnoj sisi’

    “Ako komercijalne novine – kada ne sisaju državni proračun na poreznu slamku – presudan dio prihoda ostvaruju naplatom oglašavanja, ne znači li to da će iz sadržaja isključiti ne samo sve one teme koje ne zanimaju konkretne oglašivače, nego i one koje neće zainteresirati nijednog potencijalnog među njima, poput problema siromašnih, budući da takvi nisu potrošači i ne spadaju niti u jednu reklamnu ciljanu skupinu? Ako se, konačno, medijski sustav vodi skoro isključivo principom profita, ne znači li to da će logikom konkurencije konstantno pritiskati cijenu rada, smanjujući broj zaposlenih i povećavajući radno opterećenje preostalima: smanjujući, dakle, tematski opseg i dubinu istraživanja izabranih vijesti i povećavajući razinu neinformiranosti cijeloga društva?”, piše Boris Postnikov o stanju medija za Le Monde Diplomatique.

  • Slične vijesti

    Nedjelja (14:30)

    Vesti iz komšiluka

    Tabloidi kao “streljački vod” za javno vrijeđanje protivnika

    “Situacija je tmurna, mrači je to što se političari, a dobrim dijelom i mediji iz Europske unije, ‘prave mrtvi’ i ne žele vidjeti da država klizi u diktaturu. Nadu ulijevaju građanski protesti, i to je, čini mi se, posljednja šansa da naše društvo izađe iz blata, u koje je upalo prije tri desetljeća”, komentirao je za Al Jazeeru aktualnu situaciju u medijima u Srbiji jedan od prvih ljudi Nezavisnog udruženja novinari Srbije (NUNS) i urednik tjednika Kikindske Željko Bodrožić. Najtiražniji tabloidi su u sivoj, kriminalno-udbaškoj zoni i predstavljaju streljački vod za javno vrijeđanje, blaćenje i denunciranje, opisuje.

    09.01. (20:30)

    Ispeci na postaj djeci

    Lider njemačkih Zelenih ugasio profile na Twitteru i Facebooku jer ga “polemički stil mijenja”

    Lider njemačke stranke Zelenih Robert Habeck ugasio je svoje profile na Facebooku i Twitteru na što je Stuttgarter Zeitung napisao “da je Habecku zakazala kočnica u glavi, jer pogotovo Twitter vabi svoje korisnike da formuliraju agresivnije, glasnije, polemičnije i direktnije nego što je to primjereno”. Švicarski Tagesanzeiger pita „tko je Habecka ikada sprječavao da razmisli o onome što objavljuje?… Digitalni mediji su činjenica, oni su korisni”. Deutsche Welle

    01.11.2018. (14:30)

    Ne treba mi, ali želim da mogu

    Twitter uveo mogućnost duljih tvitova – a ljudi sad pišu kraće

    Godinu dana nakon što je Twitter povećao ograničenje broja znakova u tvitu sa 140 na 280 slovnih znakova tvitovi su postali u prosjeku kraći – korisnici engleskog jezika pišu statuse od 33 slovna znaka, prije promjene 34. Od uvođenja limita od 280 znakova tek 1 posto korisnika objavljuje tvitove nove maksimalne duljine, a dok je ograničenje bilo 140 znakona 9 posto tvitova je bilo maksimalno dugo. Usto, tvitovi su postali i pristojniji u međuvremenu – ljudi čije objave imaju 280 slovnih znakova češće pišu “molim” i “hvala”.

    30.09.2018. (11:30)

    Najskuplji tvit

    Musk odstupio s vrha Tesle, plaća 20 milijuna dolara kazne za tvitove

    Elon Musk, suosnivač i direktor tvrtke Tesla dao je ostavku s mjesta predsjednika uprave kompanije, nakon što je optužen za “lažne informacije” koje je na Twitteru širio o kompaniji. Na silazak ga je prisilio američki financijski regulator Securities and Exchange Commission. Musk će nastaviti svoj posao kao direktor kompanije, no ne može biti predsjednik uprave iduće tri godine. Također mora platiti 20 milijuna dolara nagodbe, a tvrtka Tesla platit će još 20 milijuna dolara. Muska će zamijeniti dva direktora.

    27.07.2018. (17:04)

    Dioničari: I lažni korisnik je korisnik

    I dionice Twittera pale za 15 posto

    Dionica Twittera je ove godine već narasla za 79% tako da se taj gubitak ne čini previše dramatičnim, pogotovo što Twitter posluje pozitivno već treći kvartal za redom, a dobit drugog kvartala je 100 milijuna dolara, dok su u istom periodu prošle godine imali gubitak od 116 milijuna. Drama je nastala zbog pada broja korisnika za milijun, kao da se zaboravilo da je Twitter u isto vrijeme imao veliku i zdravu akciju čišćenja lažnih korisnika i zatvorio 70 milijuna računa, ili oko šest posto svih korisnika.

    14.07.2018. (09:50)

    Koliko je tko izgubio followera na Twitteru u zadnjem čišćenju lažnih profila – Katty Perry 2,8 milijuna, Justin Bieber 2,7, Obama 2,4… Trump svega 204 tisuće na 53,3 milijuna pratitelja…

    Iscrpnije...
    09.07.2018. (06:57)

    Twitter uklonio 70 milijuna lažnih profila u zadnja dva mjeseca

    Iscrpnije...
    15.06.2018. (11:48)

    Koji je vrag s medijima? Čak 3000 novinara je pratilo potpuno isprogramirani summit Trump – Kim ovaj tjedan, mada je samo sedam njih moglo stvarno svjedočiti sastanku. Ostali su fotografirali ekrane i intervjuirali se međusobno…

    Iscrpnije...
    10.06.2018. (15:33)

    A koliko smo na suncu, moru, u šumi, s obitelji, prijateljima?

    Od sljedeće godine biti ćemo više na Internetu nego uz TV

    Prema najnovijoj projekciji istraživačke agencije Zenith od 2019. godine prosječni će stanovnik razvijenog svijeta više vremena provoditi na internetu nego uz televizor ako se dosadašnji trendovi linearno nastave. Trenutačno se uz TV dnevno provede 173 minute, a na Internetu 160 minuta. Ljudi su izloženi raznim medijima oko 479 minuta na dan, a ti mediji uključuju osim TV-a i Interneta, gledanje filmova u kinu, slušanje radija, te čitanje novina i časopisa u fizičkom obliku. Na mobitele otpada četvrtina tog vremena. Opširnije