135 manje kruzera u Hrvatskoj prošle godine - Monitor.hr
12.02.2018. (08:53)

Stisnuo se krugić

135 manje kruzera u Hrvatskoj prošle godine

Prošle je godine na hrvatskom Jadranu bilo 691 kružno putovanje stranim brodovima, što je 16,2% ili 135 tih putovanja manje nego u 2016. Tim je brodovima u Hrvatsku došlo 13,3% manje putnika ili 947,3 tisuća. Prethodnih godina broj kruzera se povećao, do pada je vjerojatno došlo jer je Venecija ograničila broj posjetitelja u tom talijanskom gradu. Inače, gosti s kruzera troše u prosjeku 37 eura po osobi na dan, prema podacima iz 2013. Novi list


Slične vijesti

17.08.2020. (13:00)

Neodrživost održivog turizma

U Dubrovniku razmatraju kako vratiti kruzere uz epidemiološke mjere

I dok dubrovački gradski vijećnici s liste „Srđ je grad” opet upozoravaju da njihova sredina realno ne može, a niti smije podnositi takav rizik s tisućama novih inozemnih posjetitelja svakog dana u (post)sezoni, mišljenja ostatka javnosti su donekle podijeljena. Takoreći svi znaju da se dosad mahom toleriralo enormno opterećenje Dubrovnika posjetama kruzera, bez obzira na proklamirana stajališta o poštivanju gradskih vrijednosti, kako povijesnih, tako i aktualno-komunalnih. Ali znaju i da ove godine dubrovačke blagajne, privatne i javne, odzvanjaju šuplje, jer drugog prihoda tamo nema niti će ga uskoro biti. Deutsche Welle

 

16.10.2019. (00:30)

Grčka drama

Dubrovački kapetan oborio rekord: Najvećim kruzerom prošao kroz Korintski kanal

 

Jozo Glavić prošao je Korintskim kanalom kruzerom Braemar dugačkim 195,82 metra i širine 22,5 metara, što je najduži kruzer koji je prošao kroz ovaj grčki kanal. Prošli su kanal za nešto manje od dva sata, a bili su na 0,6 metara od oba ruba kanala dok su prolazili. U videu gore priča Glavić kako mu je bilo, na engleskom, odličnim rječnikom i žestokim naglaskom. Dubrovački vjesnik

12.09.2019. (09:30)

Nek sviraju orgulje!

Gaženica – najbolja kruzerska luka na svijetu!

Putnička luka Gaženica u Zadru pobijedila je na prestižnom izboru za najbolju svjetsku luku Seatrade Cruise Awards 2019. u Hamburgu. Gaženici su konkurirali japanske i norveške luke Yokohama i OldenLoen, a ocjenjivao se rad lučkih uprava, odnosno koliko su uprave uspjele dići svoj promet kružnih putovanja, pri čemu je Zadar s početnih 20.000 porastao na 200.000 putnika. Nijednoj hrvatskoj luci dosad nije uspjelo ući u finale ovog natjecanja. Zadarski list

29.01.2019. (08:30)

Splitarktika

U Brodosplitu počela gradnja polarnog kruzera – najskupljeg dosad u Hrvatskoj

Gradnja je počela jučer, brod će biti gotov do kraja 2020., bit će dugačak 128, a širok 21,5 metara te će se njima krstariti Arktikom i oko Antarktike. “Ovo je najskuplji ugovoreni kruzer u Hrvatskoj dosad, visoke luksuznosti i performansi”, kaže Brodosplitov Tomislav Debeljak, a novost je i da će se opremanje broda obaviti na podu, tj. u sekcijama, prije nego što ode na navoz. Novi list

07.11.2018. (08:00)

Na 64 kruzera koji su ove godini bili u Hrvatskoj ostvareno je 554 kružnih putovanja, a prevezli su 834.000 putnika koji su u Hrvatskoj proveli 1.123 dana

09.04.2018. (11:03)

Koncentrični krugovi

Više kruzera ove godine: Doći će ih 963, lani ih bilo 911

Hrvatskim morskim lukama svoj je dolazak za ovu godinu najavilo 963 kruzera dok ih je lani bilo 911, pri čemu se najveći broj odnosi na luke Dubrovnik i Split. Gruž očekuje 441 ticanje brodova, s oko 740 tisuća putnika, što je 2% manje ticanja i 4% više putnika, a Split 275 ticanja. Porasti dolazaka turističkih brodova očekuju se i u lukama na rijekama – Vukovar, Ilok, Batina i Aljmaš, Osijek – zanimljivo je da će u Vukovar doći 279 broda, više nego u Split. Poslovni

09.08.2017. (08:42)

Susjedovom susjedu crkla krava

Kruzera u Hrvatskoj ove godine 18% manje – zbog Venecije i Kotora

U prvih pola godine u Hrvatskoj je bilo 18% manje stranih kruzera nego u istom razdoblju prošle godine, a razloga su dva: talijanska Vlada ograničila je broj velikih kruzera koji mogu uplovljavati u akvatorij Venecije pa su brodari promijenili kruzerske linije pri čemu je Hrvatska ispala; drugi je razlog to što brodarima odgovara Kotor jer je izvan EU što omogućuje prodaju i nabavu robe i usluga bez carina i poreza uz niže takse. Inače ovaj pad od 18% najveći je u posljednjih 10 godina. Poslovni

01.03.2017. (08:51)

Boka Kruzerska

Preokret: Smanjuje se broj kruzera u Dubrovniku i Splitu, idu u Kotor

2017. će biti prva nakon niza godina u kojima se neće nastaviti rast dolazaka brodova i broja putnika u najveće hrvatske luke, nego će biti godina prvih “minusa”. U Dubrovnik će doći oko 56 tisuća gostiju sa kruzera manje nego lani, a u Split oko 15 tisuća manje. Razlozi su, među ostalim, preusmjeravanje kruzera prema crnogorskom Kotoru, koji je lani imao rast dolazaka brodova za ogromnih 43%, tako da je maleni gradić sad treća najveća luka u Jadranu. Razlog – izvan EU je pa vrijede druga pravila i jeftinije je, slično kao albanski Drač, donedavno potpuno nepoznat, a sada sve traženiji za kratkotrajni izlazak iz voda EU-a kako bi se omogućila bescarinska trgovina na kruzerima. Slobodna

16.10.2016. (09:04)

Najveći kruzer u povijesti riječke luke privezan na kontejnerski terminal Brajdica, brodom Norwegian Jade dužine 295 metara, s 2.550 putnika i 1.050 članova posade upravlja – Riječanin