Četvrtak na Zagreb Doxu - Monitor.hr
25.02.2016. (08:16)

Četvrtak na Zagreb Doxu

Nakon trodnevnog rada na razvoju dvanaest autorskih dokumentarnih projekata sudionici programa ZagrebDox Pro u četvrtak će ih predstaviti međunarodnom panelu sastavljenom od TV urednika, predstavnika filmskih fondova, distributera i producenata, na središnjem događanju Doxa za profesionalce: pitching forumu. Među članovima panela su Claire Aguilar, direktorica filmskog programa i programa za profesionalce Sheffield Doc/Festa te predsjednica ZagrebDoxova regionalnog žirija, zatim Ryan Harrington, urednik dokumentarnih i posebnih sadržaja Discovery Communications, te Hanka Kastelicová, izvršna producentica dokumentarnog programa HBO Europe. Predstavljanje počinje u 10 sati, održava se u dvorani 5, a ulaz je slobodan.

ZagrebDox Pro organizira u četvrtak majstorsko predavanje cijenjenog talijansko-švedskog dokumentarista Erika Gandinija, koji će u 17 sati u festivalskom centru iznijeti teze o esejističkom dokumentarcu, primjere kako ovladati pripovijedanjem i strukturom te kako filmu dati smisao. Gandinijevoj filmografiji ove je godine posvećena i retrospektiva, a u međunarodnoj se konkurenciji prikazuje njegova Švedska teorija ljubavi (u 21 sat u dvorani 3) o kojoj će se razgovarati nakon projekcije. Gandini u Zagrebu boravi do kraja festivala.

Nekoliko dokumentarca očekuju premijere. U 20 sati u dvorani 5 prikazuje se Urban, film hrvatske redateljice Nataše Vidaković nastao u slovenskoj produkciji, a premijerno se prikazuju i dva Factumentarca: Iza lica zrcala Katarine-Zrinke Matijević (dvorana 1, 20:30) i Dum spiro spero Pere Kvesića (dvorana 1, 21:30) te u programu Teen Dox Žena zmaj Ivane Sansević u dvorani 5 u 18 sati. Sa svima će se nakon projekcije voditi razgovori.

Nakon filma će se razgovarati i s Nebojšom Slijepčevićem, čija se Pravda prikazuje u regionalnoj konkurenciji. To je film o skupini građana iz Bjelovara i okolice koji u 20 godina od države nisu uspjeli dobiti naknadu štete za minirane kuće (dvorana 2, 20 sati). Sesija Q&A održat će se i s Jakobom Gottschauom, nakon čijeg ćete Facebookistana dvaput promisliti prije nego što objavite nešto na Facebooku, zatim sa Samirom Mehanovićem, čija je Izmaglica Srebrenice nagrađena posebnom nagradom žirija za najbolji srednjometražni dokumentarni film na IDFA-i 2015. godine, te s Romanom Bondarčukom, redateljem Happy Doxa Ukrajinski šerifi. U sesiji Q&A nakon Izmaglice Srebrenice sudjelovat će i Nigel Osborne, autor glazbe za film.

U regionalnoj se konkurenciji, između ostalog, prikazuju Wastecooking – kuhaj, ne bacaj! Georga Mischa (dvorana 2, 22 sata) i nagrađivani autobiografski film Flotel Europa Vladimira Tomića u dvorani 5 u 20 sati.

Izdvojimo i Posjet redatelja Michaela Madsena, filozofski film o hipotetskom susretu s vanzemaljcima koji se prikazuje u 22 sata u dvorani 5, zatim Učenje neznanja redateljice Tamare Erde u programskom bloku od 18 sati u dvorani 5, dokumentarac koji problematizira osnovne postavke palestinskog i izraelskog, odnosno arapskog i židovskog obrazovnog sustava, te nagrađivani Behemot (18:30 u dvorani 1) majstora doxa Zhao Lianga, film u kojem čudovište iz naslova predstavlja kinesku rudarsku industriju.

U 17 sati u dvorani 1 počinje posebni program Djeca mijenjaju svijet, projekcija filmova nastalih na filmskim radionicama u izbjegličkim kampovima u Jordanu i Austriji, nakon koje će se voditi panel o migracijama.

Četvrtak je i dan za predstavljanje Regionalne audiovizualne suradnje i usavršavanja (RE-ACT), transregionalne inicijative za surazvoj audiovizualnih projekata i poticanje međunarodnih koprodukcija, što se održava u sklopu programa ZagrebDox Pro u 19 sati u festivalskom centru.


Slične vijesti

Utorak (20:00)

Vude u Hollywoodu

Radić o filmu ‘Vude, ti si pobijedio’: Korektan ‘rad na zadanu temu’ s premalo kreativne ambicioznosti

Senad Šahmanović, režiser, (uz Veljka Krulčića) koscenarist i koproducent filma nastalog u crnogorsko-hrvatsko-srpskoj koprodukciji, odradio ga je prilično školski. Otvara se spomenutim propitivanjem velikanove poznatosti danas te tonovima, a potom i slikom njegova najistaknutijeg ostvarenja “Surogat“, da bi se dalje izmjenjivali osobni i profesionalni život naslovnog protagonista sa širim društvenim i političkim kontekstom, sve to s mnoštvom arhivskog materijala, inserata iz filmova i ponešto svježe snimljenih sugovornika. Damir Radić za Novosti

Utorak (00:00)

Jer bolje da umre selo nego običaji

Lov, krv i identitet: kad tradicija preživi sve – pa i razum

Diljem svijeta, od Brazila do Farskih otoka, opstaju običaji koji balansiraju između tradicije i brutalnosti. Dokumentarac The Islands and the Whales redatelja Mikea Daya istražuje upravo taj sukob: otočani koji stoljećima love kitove i morske ptice radi preživljavanja danas se suočavaju s globalnim osudama i trovanjem okoliša. Film prikazuje paradoks zajednice koja živi “u skladu s prirodom”, ali trpi posljedice tuđe industrijske civilizacije – i postavlja pitanje: gdje završava kultura, a počinje okrutnost? Agroklub

06.11. (19:00)

Kad animacija putuje u nevidljivo

Vude, ti si pobijedio!: ne zaboravimo Dušana Vukotića

Dušan Vukotić, naime nije poput Reihl-Kira nekome konkretno politički stajao na putu, on je bio čovjek koji je Zagrebačku školu animiranog filma proslavio u svijetu, naš prvi oskarovac kojeg je još 1961. pokušao vrbovati i Disney, kao što mu je ta ogromna kompanija odala i počast puno kasnije, implementirajući stil njegovog „Surogata“ u svoj animirani hit „Soul“. Redatelj Senad Šahmanović je pak napravio odličan filmski posao prekopavši televizijske arhive u četiri nekadašnje republike bivše Jugoslavije (pa se period korone tu pokazao korisnim), no nije upao u zamku romantiziracije prošlosti već se trudio oslikati tu, u mnogočemu kontradiktornu, jugoslavensku zajednicu koja je, kako je netko od sugovornika u filmu to dobro rekao „s jedne strane imala i Coca-Colu, i disko klubove, i američke filmove i avangardnu umjetnost prepoznatu u svijetu, a s druge strane vojne parade i sletove kao u Sjevernoj Koreji“. Film ilustrira već na samom početku činjenicu da Vukotićev rad do današnjeg dana nije valoriziran na pravi način. Naime, dobio je on ulicu, ali u pripizdini zagrebačke šoping zone, slično kao i Milan Mladenović, u svojevrsnim zonama nenastanjivosti, tek toliko da se s figom u džepu može reći da je postojao. Zoran Stajčić za Ravno do dna

04.10. (22:00)

Novi val unutar 'Novog vala'

Stajčić: Oremović nije upao u zamku meandriranja novog vala i uloge Haustora u njemu. „Treći svijet“ je intrinzično, a ne ekstrinzično putovanje

Ono što prvo upada u oči jest to da je Oremović crpio svu dostupnu arhivu kako bi priču maksimalno dočarao slikom, te priča o Haustoru i „Trećem svijetu“ postaje i dobrim dijelom priča o Zagrebu iz perioda osamdesetih godina prošlog stoljeća. Čisti krležijanski motiv o Zagrebu kao gradu krajnosti s kojima ni socijalizam nije izašao na kraj i koji je presudan i u shvaćanju Haustora. S preksinoćnom premijerom „Treći svijet“ ušao je u redovnu kino-distribuciju u Hrvatskoj pa je svakako preporuka da ga ne propustite jer intrigantniji hrvatski glazbeni dokumentarac niste gledali, točno onakav kakav grupa Haustor odavno zaslužuje. Zoran Stajčić za Ravno do dna.

16.09. (09:00)

Sjemenke spremne za kraj svijeta – a vi?

Priča o nastanku trezora sudnjeg dana – globalnog skladišta sjemena

Dokumentarni film “Seeds Of Time“ (2013.) redateljice Sandy McLeod koji istražuje globalnu prijetnju nestanka biološke raznolikosti i napore pionira u poljoprivredi, prati Caryja Fowlera, da osigura budućnost ljudske hrane putem očuvanja sjemena. Fowler je najpoznatiji po inicijativi za osnivanje Svalbardskog globalnog skladišta sjemena (Trezora sudnjeg dana), koje je otvoreno 2008. godine. Skladište služi kao globalna rezerva za pohranu sjemena usjeva iz cijelog svijeta, osiguravajući njihovu dostupnost u slučaju globalnih kriza. Dizajnirano da izdrži globalne krize poput klimatskih promjena, ratova i prirodnih katastrofa. U njemu je pohranjeno više od milijun uzoraka sjemena iz gotovo svih zemalja svijeta. Skladište je projektirano tako da može funkcionirati bez vanjske energije i da je zaštićeno od vanjskih prijetnji. Osim snažnog edukativnog aspekta, dokumentarac upoznaje gledatelje s konceptima genetske raznolikosti, važnosti sjemena za prehrambenu sigurnost i načinima na koje se može ostvariti globalna suradnja. Agroklub

15.09. (20:00)

Droga koju voliš

Pavlić o dokumentarcu ‘aka Charlie Sheen’: Na ovo je teško ostati hladan

Iskreno do kosti, ali ponegdje s violinom viška, Andrew Renzi slaže film o Charlieju Sheenu koji zna dirnuti, ali i ubosti. Denise Richards plače, Heidi Fleiss ne štedi uvrede i psovke, a pjesma ‘Our House’ Crosbyja Stillsa & Nasha sumnjivo se često vraća da bi nam ugrijala srce prema izgredniku Charlieju. Neke stvari mirišu na emotivnu manipulaciju, ali Charlie djeluje iskreno i teško je prema njemu i prema njegovoj priči ostati hladan. Da, ponegdje se čini kao da nas autori žele ‘kupiti’ da stanemo na Charlijevu stranu: pozvati nas da ga probamo razumjeti, ući mu u glavu i srce. To, naravno, može biti manipulacija, ali može biti i pošten pokušaj da se prikaže kako funkcionira jedan problematičan čovjek i da se podsjeti da djelić te sjebanosti (pardon maj francuski) živi i u svima nama. Zrinka Pavlić za tportal.

30.08. (10:00)

Radnička klasa odlazi u raj...

‘Treći svijet’ – dokumentarac u kojem sviraju Haustor i grad iz kojeg su potekli

Najveći šarm filma jest u tome što ti dopušta da osjetiš duh Haustora, a ne da ti ga netko prepričava. Kroz arhivske snimke, sitne kadrove i tihe trenutke vidiš kako se njihov svijet slagao – i kako se još uvijek slaže, samo na drugačiji način. Nema ovdje napuhanih intervjua koji te uvjeravaju u nečiju veličinu – jer tko je Haustor ikad slušao, već zna o čemu pričamo. Oremović ovdje ne drži predavanje; on pušta da se prisjetiš, osjetiš i sam povežeš točke. Pa tko ne zna i ne može – a, šta ćeš! Zrinka Pavlić ipak ima pokoju zamjerku na film o Haustoru, za tportal.

18.08. (16:00)

Ja Ena imam svoj film, zapamti to!

U Sarajevu premijerno prikazan film o Haustoru – ‘Treći svijet’

Sarajevska publika prva je vidjela dokumentarac Arsena Oremovića ‘Treći svijet‘ o bendu koji je obilježio rock scenu bivše Jugoslavije. Hrvatska premjera filma bit će na Vukovar Film Festivalu, od listopada se prikazuje u kinima. Oremovićev film o Haustoru, bendu koji je uvelike oblikovao glazbenu scenu bivše Jugoslavije, u konkurenciji je za najbolji dokumentarac ovogodišnjeg SFF-a, a za nagradu Srce Sarajeva u tom se žanru natječe s još 11 ostvarenja. Film donosi zanimljivu priču o tome kako je Haustor 1984. transformiran kada su dvojica ključnih kreativaca benda, Darko Rundek i Srđan Sacher odlučili krenuti svaki svojim putem. tportal… pišu i na Vijesti.ba

03.08. (12:00)

Ne upiremo prstom, ali...

Ramljak: Naše sudbine već 34 godine ovise o tome koja frakcija u HDZ-u trenutno prevladava, i Reihl-Kir je izgubio život pokušavajući naći balans između dvije

Najteže mi je živjeti u društvu koje je, čini mi se, i dalje žrtva tog mehanizma koji zločine čini gotovo legitimnima. Nije ga teško racionalno razumjeti, političari su ga uvijek koristili za dolazak ili ostanak ili učvršćivanje svoje vlasti. Zvali se oni Tuđman, Bush, Trump ili Netanyahu, razlike nisu velike. Čak je i veliki “europejac” Plenković odlučio zaboraviti kakvi su se zločini radili pod uzvikom ‘Za dom spremni’, jer je očito u strahu od desne frakcije HDZ-a, pa je procijenio da se treba prikloniti Thompsonu. Nadam se da moj film barem donekle objašnjava mehanizme korištenja straha i mržnje u kreiranju atmosfere koja vodi prema nasilju. Redatelj Ivan Ramljak za tportal, koji je dobio Veliku zlatnu arenu za film Mirotvorac o Josipu Reihlu-Kiru.