Digitalni sumit održan po 4. put u Estoniji. Zašto baš ondje? - Monitor.hr
08.09.2021. (20:00)

Ajmo, kopipejst

Digitalni sumit održan po 4. put u Estoniji. Zašto baš ondje?

Transformacija estonskog društva počela je inicijativom u obrazovanju prije više od dva desetljeća kad se Estonija obvezala da će za svaku učionicu osigurati računala. 2000. godine slobodan pristup internetu ugrađen je u estonski ustav kao temeljno ljudsko pravo. Danas se internetom koristi više od 90 posto stanovnika Estonije. Putem interneta moguće je glasovati, a to je pravo na prošlim izborima iskoristilo 47 posto građana koji su izašli na izbore. 99 posto ljudi tim putem predalo svoju poreznu prijavu. Za potpisivanje dokumenata ovdje ne morate čekati u redu, uveden je digitalni potpis, a njegovim uvođenjem vlada godišnje uštedi oko 2 posto novca iz proračuna. Zahvaljujući online uslugama prošle godine ušteđeno je 1400 godina rada koje bi za obavljanje istog posla bile potrebne jednom državnom službeniku… HRT. Više o digitalnom sumitu u Tallinnu na služenim stranicama, a na YouTube su uploadane sve govorancije. Evo Charlesa Michaela, predsjednika Europskog vijeća koji govori o digitalnor revoluciji u Europi.


Slične vijesti

13.02.2022. (14:00)

MetaGrađani

Što Hrvati koriste na e-Građanima te koje usluge mogu dati cjelovita, a ne parcijalna rješenja

Portal e-Građani, projekt Vlade Republike Hrvatske koji na jednom mjestu pruža informacije i elektroničke usluge građanima i poduzetnicima te omogućuje brzu i jednostavnu komunikaciju s javnom upravom, dobio je svoju 100. uslugu. Trenutno postoji 1.586.242 korisnika, iz usluge su zadovoljni odazivom i korisnici su zadovoljni napretkom sustava – sviđa im se sadržaj novog portala, zadovoljni su uputama, prijavom i objavama. Kao pozitivan primjer navodi se usluga e-Novorođenče koja je spojila poslovne procese pravosuđa, policije i zdravstva kako građani više ne bi trebali hodati od šaltera do šaltera. Druga tema odnosi se na provedbu Standarda javnih usluga (ovdje). Time se tijela državne i javne uprave obvezuju da pri kreiranju usluga korisnika stavljaju u prvi plan i da daju prednost rješavanju cjelovitih problema građana, a ne samo parcijalnih rješenja. Netokracija