Dora - sindrom 'Prvog pljeska' - Monitor.hr
23.02.2022. (12:00)

Sami sebi kamen spoticanja

Dora – sindrom ‘Prvog pljeska’

Jednom godišnje svaka europska nacionalna televizija treba napraviti ono što je televizija oduvijek radila: ukazati fokus na nekog, afirmirati ga, a time i kuću i matičnu zemlju, djelujući i razmišljajući u široj perspektivi. TV kuće su tu skoro pa u ulozi izbornika nogometnih reprezentacija, jer ako nema uspjeha, krive su one, a ne oni koji nastupaju. Dora se mora dovesti u poziciju da jednom godišnje bude top projekt HRT-a, a ne da izgleda kao da dotična kuća na njoj štedi, time da je se posljedično srami, kao i velik broj gledatelja koji to gleda. Analizu donosi Ravno do dna


Slične vijesti

13.05. (08:00)

Da nam ne bude noćna Dora

Marjanović: Nije bitno jesu li nas “pokrali”. Bitno je što smo naučili iz ovogodišnjeg Eurosonga

Hrvati su se napokon vratili u vremena kada su Eurosong gledali s nervozom utemeljenom na stvarnom pobjedničkom potencijalu natjecatelja, a ne zabludama na potezu od “pokradeni smo” do “sve je to politika”. Vratili smo se u devedesete i ovo je možda jedina situacija u kojoj je to pozitivna stvar. Na isti onaj način na koji Hrvati danas pričaju o četvrtom mjestu Doris Dragović ili Maje Blagdan i vrlo se vjerojatno ni ne sjećaju tko je tih godina pobijedio, tako nećemo pamtiti ni Švicarca ni njegovu pjesmu. Da si ne lažemo, većinu pobjedničkih pjesama, a ova definitivno neće biti iznimka. Ono što ćemo bez ikakve sumnje zapamtiti je drugo mjesto jer to je najbolji rezultat od 1993. A ako iz ovog išta možemo izvući, onda je to da se Baby Lasagna dogodio, ne zahvaljujući, već usprkos Dori. Koje je pravo rješenje za proces izbora pjesama teško je reći, ali jedno je sigurno – žiri treba mijenjati. I to ne u onom klasičnom novinarskom stilu “ovo je zločin i glave trebaju padati” već u stilu “glazba se mijenja, logično je da to učini i žiri”.

Stoga, ili ovo gledajte kao pobjedu jer smo osvojili publiku i istovremeno izbjegli to da iduće godine moramo organizirati ovaj cirkus, ili razmislimo o tome kako da promijenimo pristup. Primjerice, da Dora ubuduće ne bude mjesto na kojem između 20 dosadnih pjesama biramo najmanje dosadnu već mjesto na kojem između 20 hitova biramo najveći. Hrvoje Marjanović za Index.

22.02. (13:00)

Apolitični show u kojem sudjeluju države

Eurosong 2024: geopolitički vodič

Iako najpoznatije međunarodno glazbeno natjecanje službeno odbacuje politiku, upravo su političke konotacije koje ga svake godine obilježavaju. Ratuju konzervativci i wokeri, traže se bojkoti, pišu se peticije i organiziraju demonstracije, a tek je počelo – prvo je Rusiji zabranjen nastup nakon rata u Ukrajini, a sve su glasniji pozivi da se nastup zabrani i Izraelu. Valja podsjetiti na dvije ukrajinske pobjede – 2014 u doba kada je Rusija anektirala Krim, a zatim 2022. kada su pobjedu odnijeli folk-reperi Kalusch Orkestra. Sada šalju Terezu & Mariju“, pri čemu je Marija majka Isusova, a Tereza Majka kao takva. U Srbiji je trenutno favoritkinja Breskvica s pjesmom Gnezdo orlovo koja nosi dvostruke konotacije, ili otprilike: “reci mi Kosovo tako da ne kažeš Kosovo”. Španjolska će nastupiti s pjesmom Zorra, što bi otprilike bilo kao da na Dori pobjedi pjesma s nazivom “Drolja”. Oni kažu da pjesma nije seksistička već da ismijava seksiste, no ipak… Irska pak muku muči s prvom nebinarnom predstavnicom, koja ljuti desničare… Boris Postnikov uoči hrvatske Dore, za Novosti.

19.02.2023. (12:00)

Opustite se, to je samo muzika. Za kraj svijeta

Ante Tomić: Dok ruski plaćenici ubijaju maljevima, Ksenija i Andrija se šokiraju zbog ružica na guzici

24301526

Pored svih mediokriteta u bijelim kožnim jaknama sa zlatnim krilima, osvježavajuće je vidjeti nešto izvorno, hrabro i duhovito – žestoki, beskompromisni umjetnički čin autentičnih munjara. Transrodni našminkani muškarci s oficirskim kapama i čupavim brkovima i rakete iz kojih ejakuliraju prskalice nisu nimalo vulgarni usporede li se sa “ŠČ svijetom” u kojem WhatsAppom kruže snimke ruskih plaćenika kako maljevima ubijaju ratne zarobljenike. Usplahireni malograđanski moralisti koji misle da muzika treba biti bezbrižna i slatka, ispražnjena od vrijednosti i stavova, u jednu riječ, retardirana, uvredljiviji su od svake zamislive i nezamislive ludosti koju bi Zoran Prodanović Prlja i Damir Martinović Mrle mogli napraviti. Njih su dvojica, napokon, napravili prvorazrednu eurovizijsku pop pjesmu zaraznog refrena, nešto što ćete pjevušiti pod tušem. “Trajna-nina-armagedo-nona” odličan je muzički izbor za kraj svijeta, u trenutku kad onaj mali psihopat pošalje nuklearne bojeve u naše susjedstvo. Opustite se, to je samo muzika. Trebalo bi, navodno, biti zabavno. Slobodna

12.02.2023. (16:00)

Let 3 su stvorili skladbu koja je “zvijer” za sebe

Aleksandar Dragaš: “Trijumf Leta 3 na Dori je kulturološki i civilizacijski iskorak za Hrvatsku”

Let 3 pobijedio na Dori, s pjesmom 'Mama ŠČ!' idu na Eurosong | 24sata

Hrvatska je smogla hrabrosti: na Eurosong šalje skladbu “Mama ŠČ!”, odnosno Let 3 kao dokazane velikane konceptualne umjetnosti, rock teatra i rock performansa! Možda je Hrvate na ovaj iskorak ponukao i prošlogodišnji eurovizijski uspjeh srpske predstavnice Konstrakte s također konceptualnom “In Corpore Sano”, ali vjerojatno još važniji razlog za pobjedu Leta 3 leži u činjenici da je “Mama ŠČ!” jebeno dobra zajebancija na Putina i zabavna kritika odvratne ruske invazije na Ukrajinu. Usto, Let 3 su stvorili skladbu koja je “zvijer” za sebe. Kao da su sublimirali sve ono što već desetljećima tako atraktivno i inteligentno čine unutar svog, svjetski endemskog alter-rocka pa to stopili s glam-gay-punkom grupe Turbonegro, zatim s odjecima freak-rock genijalštine pokojnog Franka Zappe i prisjećanja na veličanstveni hrvatski mjuzikl “Jalta, Jalta”. Valja nam biti ponosni što na Eurosong šaljemo staljinovske brkajlije s crvenim ružem i s porukom da samo psihopati vole ići u rat. Jutarnji

16.01.2023. (17:00)

Trajna-nina, Armagedon nona!

Pjesma Leta 3 odjeknula u javnosti: Ako ovaj nadrikolaž ne pobijedi, đaba ste krečili!

Glazbeni kritičari jednoglasno su zaključili: pjesma ‘Mama ŠČ!‘ jedna je od najboljih pjesama riječkog rock sastava Let 3. Mama ljubila morona, Armagedon nona, krokodilski mali podli psihopat, traktor i mama, idem u rat. Na popularnom eurovizijskom portalu Eurovision Apocalypse blogger Roy D. Hacksaw hvali Let3. Teško je naziv njihove pjesme ‘Mama ŠČ!‘ prevesti na engleski jezik, ali oduševila me pjesma o psihopatu i traktoru. Ima tu svega: od kakofonog uvoda, koji klizi u narodni hvalospjev, onda malo Zappe, te plime i oseke koji se pretvaraju u ogromnu zbrku ljutog pop bijesa i kratkog, iznenadnog završetka. Briljantno! U samo jedan dan od objavljivanja svih 18 pjesama za ovogodišnju Doru singl je osvojio Hrvate, o čemu govori i podatak da je ‘Mama ŠČ‘ na YouTubeu najviše poslušana (preko 80 tisuća puta) i trenutno se nalazi na trećem mjestu trendinga. Slobodna. U međuvremenu ih je sustigla i Lei Lei Harmonije Disonance. Index

12.01.2023. (21:00)

Ovaj put nismo skroz bezveze

Predstavljene pjesme za ovogodišnju Doru, nastupaju Let 3, Kedžo, Krešo i kisele kiše…

HRT je objavio pjesme koje se natječu na ovogodišnjoj Dori. Pjesme su objavljene na Drugom programu Hrvatskog radija u emisiji Svijet diskografije Zlatka Turkalja. U emisiju HR-a 2 javili su se izvođači koji su predstavili pjesme i autore, a potom je radijska publika čula pjesme. Sve su pjesme već na Youtube-u. Index. Komentiraju i na Forumu. Prema preslušanom, ovom se Monitorovcu ističu Let 3, Krešo i kisele kiše, Tajana Belina, Harmonija Disonance i Detour (iako nije mjerilo). Izravni prijenos iz Opatije na programu je u subotu, 11. veljače, u 20:05 na Prvom programu HRT-a.

06.11.2021. (17:30)

Zrcaljenje loše HRT-ove prakse i na benigneim manifestacijama

Kod Dore ništa novo: Smjena Uršule Tolj slika je i prilika rada našeg javnog servisa

Ako bismo mjerili važnost pojedine informacije po količini emotivne reakcije koju dotična budi, većina nas bi došla do zaključka kako je Dora postala u potpunosti sporedan godišnji event koji će iznjedriti jedno ime na popularni Eurosong, jednogodišnju manifestaciju koja služi kao subotnja razbibriga prije izlaska. Kako se na kraju uvijek ispostavi, Eurosong je bitan samo na tu finalnu večer kada se održava, a već idući dan, kad se slegnu kontroverze i dojmovi, Eurosong postaje opet posve nebitan do nekog drugog svibnja. U našem slučaju, ako bolje pogledamo razloge zašto je s pozicije smijenjena gđa. Tolj, ne možemo ništa drugo zaključiti osim da je riječ o najobičnijem, usudim se reći, kokošarenju. Uršula Tolj je smijenjena zbog – samovolje, a sve je krenulo od odabira Albininog kostimografa. A tu je još i neovlašteno peglanje službene kartice na ulicama Rotterdama, ali i raspisivanje za Doru 2022 bez blagoslova svojih nadređenih, dok o neuspjehu na Eurosongu nema niti riječi. Mislav Miličević za Muziku.hr.

14.02.2021. (08:00)

Guilty pleasures

Dora: Pobjednica Albina Grčić s pjesmom “Tick-Tock” ide na Eurosong u Rotterdam

Albina Grčić, mlada splitska pjevačica je pobjednica Dore i ona će s pjesmom Tick Tock ove godine predstavljati Hrvatsku na Eurosongu u Rotterdamu, prema upravo objavljenim rezultatima glasovanja žirija i publike. Druga je bila Nina Kraljić s pjesmom “Rijeka”, a treća Mia Negovetić s pjesmom “She’s Like a Dream“. Tema o Dori na Forum.hr ima već skoro 6000 postova.

02.03.2020. (21:00)

Kome 16, a kome nula poena

Horvat i Dragaš o Dori: Puno toga je djelovalo kao antiklimaks / Ja bih radije poslao Akleu ili mladu Miju Negovetić

Hrvoje Horvat, Večernji: Odgovor na pitanje “može li Dora biti gora?” vjerojatno se krije u činjenici da niti Eurosongovsko natjecanje ne može biti gore nego što jest, i to već podosta godina zaredom. Stoga je i Dora suštinski nepotrebna pojava, važna samo onima kojih se izravno tiče. Značaj Eurosonga toliko je estetski mizeran, a samo natjecanje kulturološki nebitno, da domaća javnost i stručna kritika sve više Doru osjećaju kao provokaciju
Aleksandar Dragaš, Jutarnji: Da smo poslali Akleu, napokon bismo se na Eurosongu prezentirali poput moderne zemlje ili barem glazbene scene. No, ako je Aklea bila previše “radikalna”, zaista je šteta što je slatka i simpatična Mia Negovetić s jednostavnim, ali efektnim poluakustičnim i plesnim popom When It Comes To You, koji je i radi američkog Little Big Shots iskustva izvela zavidnom ležernošću, ostala kratkih rukava.