Drava Art Biennale: Kritika koja nudi rješenja - Monitor.hr
19.10.2021. (07:00)

Slike, fotke, instalacije, performansi, kratki filmovi... sve o vodi

Drava Art Biennale: Kritika koja nudi rješenja

Projekt Drava Art Biennale temelji se na istraživanju, novim produkcijama, multidisciplinarnosti, multimedijalnosti i društvenom angažmanu kroz umjetnost, a razvija dugoročne i čvrste suradnje među djelatnicima u kulturi. Drava Art Biennale projekt je Muzeja grada Koprivnice koji se bavi temama zaštite okoliša, ekosustava i vode kao političke kategorije i nastoji poticati interdisciplinarnost suradnjom umjetnika, kustosa, aktivista, znanstvenika i drugih stručnjaka te lokalne zajednice. Muzej grada Koprivnice razradio je ideju povezivanja umjetnika te galerija, muzeja i drugih institucija u gradovima smještenim uz rijeku Dravu i u širem panonskom prostoru sa svrhom zajedničke organizacije izložbe mladih umjetnika. Brojni su i različiti autorski pristupi problematizaciji vode do sada viđeni u sklopu DAB-a;  vodi se pristupalo kao sponi, kao političkom pitanju, kao stvaralačkoj i rušilačkoj energiji, kao prirodnom resursu, kao javnom dobru, proizvodnom kapacitetu. Vizkultura

Ponedjeljak (16:00)

Da se malo zamisliš

Izložba slika koje izlaze van okvira

U Galeriji SC u Zagrebu do 4. veljače bila je otvorena izložba Novi prostor slike autorice Dorotee Braić. Daleko od kolorizma, kiča i nepotrebnih sadržaja koje neprekidno nudi suvremeno doba. Dekonstrukcijom i ponovnim preslagivanjem platna i okvira iskazan je jasan umjetničin poriv za transformacijom i nadogradnjom slike izvan dvodimenzionalnog prostora. Doroteini radovi postižu ambijentalni karakter unatoč njihovu naoko iskrivljenu vizualnom dojmu, ponajviše zahvaljujući asketskoj upotrebi prirodnih materijala. Viz Kultura

Subota (13:00)

Tata pop-arta

Izložba Andyja Warhola u Padovi: Kritizirao je potrošačko društvo i napadao buržoaske vrijednosti 20. stoljeća

Fashion Horoscopes: The Signs as Studio 54 Regulars - GARAGE

Izložba u prestižnom “Centro Culturale Altinate San Gaetano” u Padovi podijeljena je u osam tematskih dijelova.  Počinje Warholovim portretima koje su snimili fotografi kao što su Curtis Knapp i Pierre Houlès. Nastavlja se “Rock portretima”, pa projektom “Ladies and Gentlemen”. Slijedi  dio “Novac i moć”, u kojem su glavne Warholove teme: slavna Campbellova juha, “Krave i cvijeće” i političke zvijezde Mao Ce-tung, Ronald Reagan i kraljica Elizabeta. Pretposljednja dvorana posvećena je Warholovoj opsesiji – slavnim osobama poput Jackie Kennedy, Muhammada Alija i Marilyn Monroe, jedne od najrazrađenijih Warholovih tema. Izložba završava potentnim fotografijama iz slavnog newyorškog kluba Studio 54, svojevrsnim odavanjem počasti ispraznom noćnom životu i razdoblju u kojem je Andy Warhol djelovao. Warholova remek-djela inspirirana su mehanizmima ponavljanja, prepoznatljivosti i ponovljivosti slavnih te komercijalnim proizvodima za svakodnevnu upotrebu. Umjetnik je na kraju postao ikona samoga sebe, što sugerira i naslov izložbe: “Andy Warhol – Pop ikona”. Express

Andy Warhol | every-picture

27.01. (15:45)

Izgubljene fotografije Paula McCartneyja bit će izložene u Nacionalnoj galeriji portreta

09.01. (14:20)

Izložba koja ostavlja bez daha: Uronite u svijet Salvadora Dalíja

29.12.2022. (16:25)

Harry Potter izložba u Beču otvorena do sredine ožujka

03.12.2022. (00:00)

Pola ure kulture

Povodom otvorenja samostalne izložbe stripova autora Simona Bogojevića Naratha Saturnov krug, ujedno i redatelja prvog povijesnog filma o Iliirma Illyricvm, ovaj je akademski slikar poznatiji po radu u animaciji i sveučilišni profesor održao predavanje u kojem je pred studentima pričao o procesu nastanka filma. Dok je sama izložba svojevrsna kompilacija isječaka iz grafičke novele koju je izdao prije pet godina, na samom je otvorenju bilo manje riječi o stripu koliko o njegovim kratkim animiranim filmovima, koji su bili prethodno prikazani. Najveći je dio bio posvećen ipak novom filmu, koji se u Hrvatskoj vodi kao dosad neviđen projekt. Za film ima i tema na Forumu. Vizkultura, Podravski

23.09.2022. (22:00)

Tolerancija mi nije jača strana, svi drugi griješe, a ja sam bez mana

Kako se monopolizira javni prostor

Jedan ekstremistički portal – koji je, valja spomenuti, dijelom financiran javnim sredstvima – nedavno se našao zgrožen činjenicom da su Grad Zagreb i Ministarstvo kulture pokrovitelji studentske izložbe koja “napada kršćanstvo”, a koja samo ironizira narativ o toleranciji. No kao što je spomenuto, određenom dijelu medija i javnosti ni nedvosmisleni natpisi nisu predstavljali znatnu prepreku tome da studentski rad protumače kao protjerivanje kršćana neviđeno od doba poganih rimskih careva. Kulturpunkt donosi niz nekoliko primjera u kojima ukazuju na izrazito neugodnu činjenicu da šovinistička desnica u znatnoj mjeri kontrolira javne prostore u gradu Zagrebu, dok se u slučajevima bilo kakve intervencije koja bi taj monopol dovela u pitanje izvodi dobro uhodani performans hinjenja žrtve i nasilne reakcije – uglavnom od strane jednih te istih aktera.

04.08.2022. (20:00)

Hotel slomljenih srca

Organ vida: Odvojene nježnosti i bliskost na daljinu

U okviru 12. izdanja festivala Organ Vida (MSU, 29.6. – 28.8.2022.) koje u fokusu ima društvene dimenzije osjećaja, posebno onih negativnih poput tjeskobe, nezadovoljstva i frustracije kojima obiluje (post)pandemijsko vrijeme, održana je i izložba Osjetljive točke / Tender Points. Radovi četiriju umjetnica – Julie Faverau, Katarzyne Perlak, Margaret Haines i Fette Sans – koji problematiziraju neizvjesnost i nesigurnost, odnosno afektivnu dezorijentiranost kao bitno obilježje suvremenosti te kritički sagledavaju modele emotivnog zajedništva, kao i mogućnosti održavanja i (re)konstruiranja bliskosti. Iako nisu svi nastali u vrijeme pandemije niti se direktno na nju referiraju – barem ne sadržajem – radovi na izložbi pristupaju ljubavi kao “tehnologiji bivanja zajedno” (kako je opisuje Dominic Pettman), istražujući drugačije konceptualizacije afektivnih odnosa u današnjem društvu. Kulturpunkt

19.12.2021. (17:00)

Slušaj šume!

Multimedijalna izložba ‘Šuma za ponijeti’

Dokumentarno eksperimentalnog pristupa, izložba nastaje terenskim istraživanjem, koristeći metodu prakse-kao-istraživanja, te se nominalno i suštinski formulira u ‘šumu-za-ponijeti’ referirajući se kako na instant-kulturu, tako i konkretno na deforestaciju šuma i degradaciju prirodnih staništa u našem lokalnom okruženju. Izložba “Šuma to go” je koncipirana kao site-specific instalacija koja posjetitelje MSU-a vodi kroz niz asembliranih objekata/skulptura, fotografija, video radova te konceptualnih instalacija koje se poigravaju s hrvatskim i međunarodnim zakonima o šumama i zaštiti okoliša. Radovi oblikuju izložbu kao ambijentalno djelo, osmišljeno za izlagački prostor MSU-a – čime prostor galerije postaje prostor djela. Razgledati se može do 9. siječnja 2022. Kulturpunkt

05.12.2021. (19:30)

Sveopća digitalizacija

Izložba ‘Čin nestajanja: Prostor, tijelo, identitet’

Razvoj hiper-tehnološkog društva 21. stoljeća izazvao je potrebu za redefinicijom tijela koje postaje decentralizirano u digitalno tijelo i digitalni identitet, dok je suvremeno digitalno doba zahtjevalo nove pojmove poput posthumanizma i transhumanizma koji su postali predmetom suvremenih filozofskih i znanstvenih rasprava. Upravo se istraživanjem kompleksnog odnosa između čovječanstva i tehnologije, suživota s novim tehnologijama i njihovim utjecajem na ljudsku percepciju bavi umjetnica rođena u Ljubljani Valerie Wolf Gang, koja je preksinoć otvorena u Galeriji SC. Ravno do dna