Drava Art Biennale: Kritika koja nudi rješenja - Monitor.hr
19.10.2021. (07:00)

Slike, fotke, instalacije, performansi, kratki filmovi... sve o vodi

Drava Art Biennale: Kritika koja nudi rješenja

Projekt Drava Art Biennale temelji se na istraživanju, novim produkcijama, multidisciplinarnosti, multimedijalnosti i društvenom angažmanu kroz umjetnost, a razvija dugoročne i čvrste suradnje među djelatnicima u kulturi. Drava Art Biennale projekt je Muzeja grada Koprivnice koji se bavi temama zaštite okoliša, ekosustava i vode kao političke kategorije i nastoji poticati interdisciplinarnost suradnjom umjetnika, kustosa, aktivista, znanstvenika i drugih stručnjaka te lokalne zajednice. Muzej grada Koprivnice razradio je ideju povezivanja umjetnika te galerija, muzeja i drugih institucija u gradovima smještenim uz rijeku Dravu i u širem panonskom prostoru sa svrhom zajedničke organizacije izložbe mladih umjetnika. Brojni su i različiti autorski pristupi problematizaciji vode do sada viđeni u sklopu DAB-a;  vodi se pristupalo kao sponi, kao političkom pitanju, kao stvaralačkoj i rušilačkoj energiji, kao prirodnom resursu, kao javnom dobru, proizvodnom kapacitetu. Vizkultura

04.08. (18:00)

Hotel slomljenih srca

Organ vida: Odvojene nježnosti i bliskost na daljinu

U okviru 12. izdanja festivala Organ Vida (MSU, 29.6. – 28.8.2022.) koje u fokusu ima društvene dimenzije osjećaja, posebno onih negativnih poput tjeskobe, nezadovoljstva i frustracije kojima obiluje (post)pandemijsko vrijeme, održana je i izložba Osjetljive točke / Tender Points. Radovi četiriju umjetnica – Julie Faverau, Katarzyne Perlak, Margaret Haines i Fette Sans – koji problematiziraju neizvjesnost i nesigurnost, odnosno afektivnu dezorijentiranost kao bitno obilježje suvremenosti te kritički sagledavaju modele emotivnog zajedništva, kao i mogućnosti održavanja i (re)konstruiranja bliskosti. Iako nisu svi nastali u vrijeme pandemije niti se direktno na nju referiraju – barem ne sadržajem – radovi na izložbi pristupaju ljubavi kao “tehnologiji bivanja zajedno” (kako je opisuje Dominic Pettman), istražujući drugačije konceptualizacije afektivnih odnosa u današnjem društvu. Kulturpunkt

19.12.2021. (17:00)

Slušaj šume!

Multimedijalna izložba ‘Šuma za ponijeti’

Dokumentarno eksperimentalnog pristupa, izložba nastaje terenskim istraživanjem, koristeći metodu prakse-kao-istraživanja, te se nominalno i suštinski formulira u ‘šumu-za-ponijeti’ referirajući se kako na instant-kulturu, tako i konkretno na deforestaciju šuma i degradaciju prirodnih staništa u našem lokalnom okruženju. Izložba “Šuma to go” je koncipirana kao site-specific instalacija koja posjetitelje MSU-a vodi kroz niz asembliranih objekata/skulptura, fotografija, video radova te konceptualnih instalacija koje se poigravaju s hrvatskim i međunarodnim zakonima o šumama i zaštiti okoliša. Radovi oblikuju izložbu kao ambijentalno djelo, osmišljeno za izlagački prostor MSU-a – čime prostor galerije postaje prostor djela. Razgledati se može do 9. siječnja 2022. Kulturpunkt

05.12.2021. (19:30)

Sveopća digitalizacija

Izložba ‘Čin nestajanja: Prostor, tijelo, identitet’

Razvoj hiper-tehnološkog društva 21. stoljeća izazvao je potrebu za redefinicijom tijela koje postaje decentralizirano u digitalno tijelo i digitalni identitet, dok je suvremeno digitalno doba zahtjevalo nove pojmove poput posthumanizma i transhumanizma koji su postali predmetom suvremenih filozofskih i znanstvenih rasprava. Upravo se istraživanjem kompleksnog odnosa između čovječanstva i tehnologije, suživota s novim tehnologijama i njihovim utjecajem na ljudsku percepciju bavi umjetnica rođena u Ljubljani Valerie Wolf Gang, koja je preksinoć otvorena u Galeriji SC. Ravno do dna

30.05.2021. (15:30)

Od hedonizma do kritike besmisla rata i aktivizma

Murtić 100: Predstavljen opus slikarskog majstora od 1941. do 2004.

U Meštrovićevu paviljonu, domu HDLU otvorena je izložba “Murtić100” kojom se slavi stota godišnjica slikarova rođenja (Velika Pisanica, 4. svibnja 1921. – Zagreb, 2. siječnja 2005.). Raskošna i velika izložba, raskošne i velike karijere. Po riječima stručnjaka i Murtićeve obitelji možda njegova najbolja do sada, a za života ih nije imao malo – više od tristo samostalnih (Večernji). Edo Murtić smatra se jednim od najvećih imena hrvatskog slikarstva druge polovice 20. stoljeća, a retrospektivna izložba otvorena je do 18. srpnja. Također, u pripremi je i druga izložba istog povoda, naziva “Nova apstrakcija” i to u Laubi, čije otvorenje slijedi 1. lipnja. Tportal

28.09.2019. (16:30)

Velika retrospektiva

Nik Titanik: Prvu karikaturu objavio sam u Pulsu i to mi je značilo više od svega

Karikaturist Nikola Plečko aka Nik Titanik u povodu izložbe kojom obilježava 25 godina karijere gostovao je na Poslovnom FM. U emisiji se prisjetio Pulsa, Monitora, prvog crtića u Flashu i početka rada za 24sata, gdje je objavio više od 10,000 karikatura. Izložba u Mimari traje do 24. listopada, a Nik uskoro objavljuje i strip album.

21.09.2019. (23:30)

Sneak peek

Marina Abramović otvara retrospektivu ‘Čistač’

U povodu Svjetskog dana čišćenja Marina Abramović je u rodnom Beogradu otvorila restrospektivu svojih radova pod nazivom ‘Čistač’. “Iako je ‘Čistač’ retrospektiva mojih radova, nikada neću otići u penziju, i mislim da ću umrijeti radeći. Kada govorimo o nazivu izložbe, za mene je čišćenje metafora – čišćenje prošlosti, svijesti, spiritualno i fizičko čišćenje. Dolaskom ovdje shvatila sam da naziv čistačica zapravo zvuči puno bolje nego čistač”, izjavila je.

01.06.2019. (15:00)

ALU PERSPEKTIVA 2019 – završna izložba studenata Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu