Esej: Što ne valja s velikim podacima? - Monitor.hr
08.12.2016. (14:31)

"Sumnju u naše promišljanje svijeta"

Esej: Što ne valja s velikim podacima?

“Kvantificirano mišljenje dominantna je ideologija suvremenog života: ne samo u području znanosti ili računarstva nego i u vladinim politikama, društvenim odnosima i pojedinačnim identitetima. Ono je prisutno podjednako u formalnim istraživanjima i podsvjesnim instinktima, u proračunima ekonomske štednje i determinacijama društvenih medija. Ono je kritična ravnoteža na koju smo položili našu sposobnost djelovanja u svijetu, kritično ne prepoznajući stvarnu osnovu za takvo djelovanje. ‘Više informacija’ ne proizvodi ‘više istine’, nego je ugrožava. Ne možemo samo stajati postrani kao nezainteresirani promatrači procesa koji navodno stvaraju istinu dok god oni i dalje proizvode posve interesne ciljeve”, piše publicist James Bridle. Kulturpunkt


Slične vijesti

09.10.2023. (17:00)

Slobodni i nezavisni

Felić: Novinarima nema druge nego potražiti pravdu na Ustavnom sudu

Novoj odredbi Kaznenog zakona kojom će se kriminalizirati curenje informacija iz istraga moglo bi se stati na kraj podnošenjem zahtjeva Ustavnom sudu za ocjenu ustavnosti. No dok ta procedura završi, novinari bi mogli pretrpjeti nepopravljivu materijalnu i mentalnu štetu. Ako policija istražuje tko je otkrio informaciju novinarima, logično je da će ih i prisluškivati kako bi saznala s kim su razgovarali u istražnim tijelima, odnosno jesu li možda razgovarali s odvjetnicima čiji su klijenti dio istrage, pa i sucima. Usprkos svemu tomu te su buduće kaznene odredbe neprovedive, smatraju i pojedini pravnici. Policija može dovesti novinara i na ispitivanje, ali on ne mora otkriti svoj izvor. Barem zasad. Spominje se i kažnjavanje poticanja na odavanje informacija, što se zaobilaznim putem odnosi i na novinare. Edis Felić za Lider.

03.10.2017. (12:52)

Previše svega

Komentar: Pravo na neinformiranost

Informiranje je danas dominantno orijentirano na informiranje o totalnim nebulozama koje nemaju apsolutno nikakav upliv na kvalitetu naših života, a dodamo li tomu bombardiranje reklamama koje isključivo informiraju o proizvodima, uslugama i skupim životno-stilskim praksama, koje u vidu participacije jedino nagovaraju na potrošnju, te informacije o nasilju, kriminalu i sl., koje kao posljedicu imaju nepovjerenje i strah, postavlja se pitanje svrhovitosti informiranja, piše Helena Popović u zanimljivom tekstu za H-alter.

05.08.2015. (16:22)

Zagrebačka tvrtka Imenik, koja je prije četiri godine počela pružati uslugu cjelovitog nacionalnog telefonskog imenika, dobila zeleno svjetlo da svoju ponudu proširi i uslugom telefonskih informacija na broju 11880 (što će biti zamjena za bivši broj 988)