Filmska kritika Zrinke Pavić: "Stric" je napet kao struna, film u kojem od početka ništa nije normalno - Monitor.hr
31.07.2022. (18:00)

Tjeskoba i trauma od života pod diktaturom

Filmska kritika Zrinke Pavić: “Stric” je napet kao struna, film u kojem od početka ništa nije normalno

Psihopatski nacionalist iz dijaspore cijelu jednu obitelj drži kao taoce, prisiljavajući ih da žive u prošlosti, u njegovoj verziji idealnog (a zapravo grozno kičerskog) Božića te da igraju uloge poslušne i zahvalne kršćanske obitelji. Svi se povinuju njegovim pravilima jer se svako odstupanje kažnjava i iza svakog ‘pravila’ stoji prijetnja nezamislive patnje, gubitka i nasilja. Alegorija koju autori filma ‘Stric’, Andrija Mardešić i David Kapac, povlače između jedne obitelji i šire društvene situacije otrovno je subverzivna. ‘Stric’ je svojom alegorijom dodao još jedan sloj tjeskobe, bizarnosti i užasa zbog kojeg udara ravno u trbuh ‘svetinja’, ‘vrijednosti’ i ‘ideala’ po kojima se očekuje da žive ‘dobri građani i obiteljski ljudi’. Tportal

04.12.2022. (10:00)

"Ono što daje smisao svemu su ljudi"

Predrag Miki Manojlović: “Nisam izgubio nijednog prijatelja iz prijašnje države zbog rata. Naprotiv, stekao sam nove”

Sa snimanja filma 'Stric', u kojem su uz njega glumili Ivana Roščić, Goran Bogdan i Roko Sikavica

Predrag Miki Manojlović kultno je lice za koje svi osjećamo da ga vrlo dobro poznajemo. Glumački velikan koji zahtijeva poštovanje zbog težine njegova životnog i umjetničkog iskustva istodobno je jednostavan čovjek u čijem je društvu vrlo ugodno biti i razgovarati. A razgovarali smo uoči svečane premijere “Strica”. “Da sam ja netko, kako kažu Indexi, učinio bih sve isto kao što sam dosad učinio. Bacio sam sebe u umjetnost, a roditelji su me zbilja podržavali u počecima. Kad gledam unatrag i u budućnost, zaista ne žalim ni za čime. Da me nisu primili na glumačku akademiju iz prvog puta, bio bih profesor zemljopisa ili bih studirao jezike. Kad me pitate kako tako dugo i zašto sjajim, kako ste rekli, ako sjajim, to je zato što sam potpuno i duboko u glumi i zato što sam iskren.”, kaže Manojlović. Tportal

09.08.2022. (17:00)

Autori filma "Stric"

David Kapac i Andrija Mardešić: Iz konformizma se događa ta banalnost zla. Pod represijom obični ljudi jedni drugima čine grozne stvari

Glavna idejna nit vodilja bila nam je da je obitelj zapravo represivni sistem. Iz toga se rađa moment konformizma koji je specifičan za sve represivne sisteme, nitko ne želi reagirati ni pokušati popraviti status quo jer se svi boje da bi bilo kakav pokušaj promjene mogao donijeti nešto gore. Iz konformizma se događa ta banalnost zla, pod represijom i obični ljudi jedni drugima čine grozne stvari povlađujući sistemu. To ih nepovratno mijenja i otupljuje njihove instinkte za pobunu. Novosti

25.07.2022. (01:00)

Stric. Koji to nije.

“Stric” – mješavina psihološkog trilera, crne komedije, farse, drame pa i horora kakvu hrvatska kinematografija još nije vidjela

Film posjeduje začudnost grčkog “čudnog vala”, ali i uzvišenost novovalnih “elevated” horora s potpisom Jordana Peelea (“Bježi!”, “Mi”) ili dua Veronika Franz-Severin Fiala (“Laku noć, mamice”), iako horor ovdje prijeti ući u kadar kao daleka grmljavina koja možda i ne dođe blizu. Andrija Mardešić i David Kapac su svakako načitani filmofili i pokazali su sklonost žanrovskom filmu. U “Stricu” je primjetan i utjecaj filmova devedesetih koji su propitivali napisanu i izrežiranu stvarnost, od “Potpunog sjećanja”, preko “Igre” do “Grada tame”, “Trumanova showa” i “Matrixa”. Autori su rođeni 1985. i 1986., njihove formativne filmofilske godine bile su žanrovske devedesete koje su nadogradili novomilenijskim festivalskim artom, ali se vraćaju do osamdesetih, kad je Miki  Manojlović bio “otac na službenom putu”, a sad je “stric”.  Slobodna