Ideja o parku na prvom peronu Glavnog kolodvora - Monitor.hr
Jučer (18:00)

Dok vlak ne dođe, možda nikne drvo

Ideja o parku na prvom peronu Glavnog kolodvora

žProstor između Glavnog kolodvora i Pošte u Branimirovoj ostao je urbanistički nedovršen i oblikovno neusklađen, osobito nakon uklanjanja pješačkog nathodnika prema Trnju. Spomenik žrtvama Holokausta nije uspio prostoru dati identitet trga. Autor predlaže preobrazbu tog prostora u park na prvom peronu — jedinstvenu kombinaciju kolodvora i zelenila. Obnova kolodvora planirana za 2030. te moguća zabrana prometa ispred zgrade otvaraju priliku da to zapušteno područje napokon postane ugodno, zeleno i funkcionalno gradsko mjesto. Saša Šimpraga za H-alter


Slične vijesti

12.09. (23:00)

Svi će htjeti putovati vlakom

Obnova zagrebačkog Glavnog kolodvora koštat će 70 milijuna eura

Zgrada željezničkoga kolodvora stara je 133 godine, zaštićeno je kulturno dobro i simbol grada Zagreba. Kroz taj kolodvor dnevno prođe i do 30 tisuća ljudi. Projekt će obuhvatiti njezinu konstrukcijsku i energetsku obnovu, čime će se povećati potresna otpornost zgrade, očuvati njezin izvorni oblik te ugraditi suvremena rješenja poput solarnih panela. Vrijednost ugovora za izradu dokumentacije iznosi 330 tisuća eura, financiranih iz kredita Europske investicijske banke (EIB), koji je osigurala Vlada. Rok za izradu tehničke dokumentacije je 24 mjeseca. Index

04.03.2016. (10:34)

Ču-ču

Lokomotiva na Glavnom kolodvoru skriva mračnu tajnu

“Crna ‘stogodišnja parnjača’, takozvana ‘Katica’, parna je lokomotiva iz 19. stoljeća kojom su ustaše 1941. i 1942. (za trajanja logora) sa željezničke stanice u Koprivnici dovozile u zapečaćenim vagonima buduće logoraše u krug logora na Danici. Ta je lokomotiva odvozila iz logora transporte logoraša do željezničke stanice u Koprivnici odakle su s natpisom ‘trulo voće’ dalje transportirani na gubilište u Jadovnu (Lika) i druge logore u NDH”, piše Lupiga o muzejskom izlošku crne lokomotive na glavom zagrebačkom željezničkom kolodvoru. Lupiga