Igranje Tetrisa pomaže nakon traumatičnih događaja - Monitor.hr
23.04. (07:00)

Slagalica protiv strave

Igranje Tetrisa pomaže nakon traumatičnih događaja

Odakle dolazi ta ideja i može li ova kultna računalna igra doista pomoći u liječenju stanja poput posttraumatskog stresnog poremećaja (PTSP)? Odgovor je “da”, ali s ogradama i ovisi o nekoliko faktora kao što su specifični simptomi, vrijeme događaja i primanje drugih vrsta psihološkog tretmana. Igranje Tetrisa nedugo nakon uznemirujućeg događaja moglo bi prekinuti ove procesne centre u mozgu. Zauzvrat, to bi smanjilo ponavljanje neželjenih vizualnih sjećanja, “upada”, povezanih s traumom. Tetris bi uz to mogao pomoći i kad se ponovno aktiviraju sjećanja na traume tijekom liječenja kod psihologa. U biti, smatraju istraživači, da Tetris djeluje kao “kognitivno cjepivo” protiv nametljivih vizualna sjećanja na traumu. Bug


Slične vijesti

08.01. (17:00)

Svi veliki gejmeri počeli su od Tetrisa

Tetris: Ruski genij, globalni fenomen

U ljeto 1984., usred Hladnog rata, Aleksej Pažitnov, ruski programer, stvorio je igru koja će postati globalni fenomen. Pažitnov, inspiriran djetinjstvom, modificirao je matematičku igru Pentomino u računalnu verziju sa sedam pločica i nazvao ju Tetris. Prvu funkcionalnu verziju igre završio je 1985., predstavio je svojim kolegama s kojima je radio u Sovjetskoj akademiji znanosti i potpuno očekivano, svi su se navukli. U nekim je odjelima igra bila zabranjena kako bi se pojačala produktivnost jer mnogi bi zaposlenici igrali Tetris umjesto da rade. Unatoč sovjetskim zabranama, igra je procurila do zapadnih izdavača te postala jedna od najprodavanijih igara svih vremena. Tetris je putovao od Mirrorsofta do Spectrum HoloBytea, sve do Nintendo vs. Atari Games suda, a nakon dugih legalnih borbi i zakulisnih igrica, Pažitnov je, uz partnera Rogersa, osnovao Tetris Company i preuzeo kontrolu nad igrom. Iako nikada nije službeno potvrđeno koliko je Pažitnov od Tetrisa zaradio mnogi ga danas smatraju jednim od najutjecajnijih tvoraca igara u povijesti. (Index) Tetris ostaje neizbrisiv klasik, a kako je sve krenulo prikazano je 2023. godine i u zanimljivom filmu Tetris.

03.01. (21:31)

Trinaestogodišnji dječak postao prva osoba koja je dovršila Tetris

11.04.2023. (13:00)

Povratak u osamdesete

Filmovi ‘Air’ i ‘Tetris’ – biografije proizvoda

Nije nikakva novost da Hollywoodu drastično ponestaje novih ideja. Osim što nas stoga zatrpavaju stalno novim rebootovima, nastavcima, remakeovima i drugim vidovima podgrijanih uspješnica iz prošlosti… nekom igrom sinkroniciteta istovremeno su objavljena dva filma koja nas vraćaju u osamdesete kako bismo svjedočili nastanku jednog kulturološkog fenomena. U jednom slučaju u pitanju je računalna igrica prodana u stotinama milijuna primjeraka, u drugom pak linija tenisica koja je zaradila više milijardi dolara. Može li banalnije od toga? Ipak, “Air” i “Tetris” bolji su filmovi nego što zvuče njihove premise. Na koncu daju zanimljiv pogled na obje strane upletene u hladni rat koji je obilježio dekadu u kojoj se odvija njihova radnja. Šareni vizuali konzumerističke Amerike u Affleckovom filmu oštra su suprotnost tmurnom i umirućem komunizmu SSSR-a u uratku škotskog redatelja. Ravno do dna

01.04.2023. (09:00)

"Ovo je poezija. Umjetnost i matematika u magičnom sinkronicitetu"

Zašto je Tetris, prema znanstvenicima, savršena videoigra

Tetris:Amazon.co.uk:Appstore for Android

Na papiru, Tetris se ne čini ni blizu impresivno igračko iskustvo kao kinematografski postapokaliptični ep The Last of Us, niti može pružiti adrenalin vožnje ukradenog automobila u neonski zalazak sunca u Grand Theft Auto: Vice City. Ipak, Tetris je igra s najvećim brojem prijenosa na različite uređaje svih vremena i jedan od komercijalno najuspješnijih pothvata u igricama, s nevjerojatnih 520 milijuna prodanih primjeraka. Ali, što Tetris čini takozvanom “savršenom” videoigrom, kako to Egertonov lik govori u filmu? “Odgovarajući na neprestano pristizanje blokova, organizirajući ih, taktički smještajući neke o kojima ćete se brinuti kasnije dok strateški dodajete i kombinirate druge u oblike i strukture s potencijalom za buduće uklanjanje, Tetris nudi zavodljivi potencijal djelovanja i kontrole u moru prividnog kaosa”, objašnjava profesor James Newman, suvoditelj Playable Media Laba na Sveučilištu Bath Spa. Index

01.04.2017. (12:34)

Istraživanje: Igranje Tetrisa nakon moždane traume može olakšati oporavak; ove igrica ovdje

29.06.2016. (13:07)

Film o Tetrisu bit će trilogija?!

30.07.2015. (11:01)

Majstor Tetrisa igra težak i čudan nivo

06.06.2015. (14:31)

Čudesne kockice

Tetris ima 31 godinu: Stvorio igru zbog koje je postao ovisan

Tetris je objavljen 6. lipnja 1984. godine, a Aleksej Pažitnov probnu verziju jedva je završio jer nije mogao prestati igrati. Vjerojatno nije mogao ni sanjati da će proizvod njegova uma postati jedna od najpopularnijih igara svih vremena, prodana u više od 70 milijuna kopija. Najperspektivnije istraživanje na tu temu obavljeno je na Oxfordu, gdje su liječnici došli do ohrabrujućih rezultata u prevenciji posttraumatskog stresnog poremećaja (PTSP) igranjem Tetrisa. 24sata