'Kad nemaš love za platiti stan i hranu, ipak ti ostaje blues' - Monitor.hr
03.04.2020. (21:00)

Nije sve tako crno kako izgleda

‘Kad nemaš love za platiti stan i hranu, ipak ti ostaje blues’

Blues je glazba proizašla iz teških vremena i teških uvjeta života afro-američkih žitelja pa je primjerena i za ova, sada i nama teška vremena. No, ne slušam je zato što je blues, kako većina ljudi smatra, tužna i depresivna glazba nego zato što jednako često slavi život i užitak. Unatoč svemu oko nas. Baš kako reče Wolf, ‘kad nemaš love za platiti stan i hranu, ipak ti ostaje blues’, piše Aleksandar Dragaš.


Slične vijesti

13.03. (09:30)

Žena za sva vremena

Dragaš: Zdenka Kovačiček, mačka s devet glazbenih života, i dalje pokazuje zavidnu kreativnost

“Konstatacija jedne mačke” nije suvremen R&B album, a i bolje da nije koliko je takva glazba otišla na kvasinu, ali jest revitalizirana i respektabilna, sočna i moćna fuzija rocka i bluesa, funka i jazza, soula i disca. Zdenkina lakoća uklizavanja u “crnačke” stilove i danas je fascinantna pa se čini da je teže bilo Davoru Gopcu u “Jaka” i Matiji Cveku u “Tvoje usne” parirati Zdenki nego njoj njima, dočim je duet “Pozitivan primjerak” s Remiizvrstan hibrid disco ritma, zveckave funk gitare, efektnih gudača i rapa… Konstatacija? Glazba je i danas ovoj mački s devet života poziv i strast, igra i ljubav, avantura i fora. Piše Aleksandar Dragaš za Jutarnji list

30.01. (18:30)

Zaslužili Rock & Off nagrade za životno djelo

Dragaš: Posveta pionirima pop i rock kritike u Hrvatskoj – što dugujem Profesoru i Vrdi

Vjerovali ste im “jer su bili poput vas, pričali vašim jezikom, voljeli iste bendove, plovili istim brazdama”. Ispravno je konstatirano i kako su Glavan i Vrdoljak koristili novinske stupce i retke da lica s omota ploča i s koncertnih pozornica predstave mainstreamu”, ali i da nisu “samo pisali tekstove i knjige, snimali radijske emisije, uređivali izdanja i osnivali glazbene nagrade” nego bili i “rock pedagozi i instruktori dobrog ukusa” koji su “rock kulturu učinili dostojanstvenom, jednakovrijednom drugim, ‘elitnim’ glazbenim žanrovima” dočim “sada imate TikTok i YouTube”. Piše Aleksandar Dragaš za Jutarnji list

03.01. (15:30)

Kakvo vrijeme, takva glazba

Dragaš: ‘Komorna opera‘ Nicholasa Lensa i Nicka Cavea, glazba za tužno vrijeme u kojem živimo

Nije to lako djelo, kao što nije to bio ni plod njihove suradnje na muzički brutalnoj suvremenoj operi “Shellshock” (2016.) o strahotama (Prvog svjetskog) rata, kao što umjetnost niti ne bi trebala biti. Ipak, na neki misteriozan način, kako to već biva sa spiritualnim prosvjetljenjem, da ne kažem velim ukazanjem, to iskanje svjetlosti i milosti u posvemašnjem mraku svijeta – kako su ga osmislili Cave i Lens, a potom u Lensovu domu u Bruxellesu jedan po jedan snimili glazbenici, njih jedanaest, te glasovima “izmolili” Lensova kći Clara-Lane, Nicholas L. Noorenbergh, tenor Denzil Delaere i sopranistica Claron McFadden – djelovalo je pročišćujuće i u konačnici umirujuće. Barem na mene. Piše Aleksandar Dragaš za Jutarnji list

11.12.2020. (22:30)

Solo vode

Saša Antić kroz lik Alejuandra Buendije kreirao prvi domaći album o pandemiji i karanteni

Antić kao Buendija majstorski surfa na valovima raznih glazbenih stilova u rasponu od tvrđeg rapa preko popa, šan(k)sone i kantautorskog rocka do skladbi koje bi mogle pobijediti na Splitskom festivalu kad bi ta parada kiča i neukusa na Prokurativama imala smisao postojanja kakvog je imala u zlatnim danima Tome Bebića, piše Aleksandar Dragaš.

27.11.2020. (17:30)

Party u kući

Povratak Richarda H. Kirka: Nakon četvrt stoljeća novi album šefildskog pionira elektronike

Aleksandar Dragaš o albumu Cabaret Voltairea: Kirk zvuči jednako svježe kao prije četrdesetak godina i ponovo drugačije od konkurencije. Njegova electro/industrial glazba i danas sadrži zvukove nekadašnjih šefildskih čeličana pa je sukladno tome “Shadow Of Fear” tvrd, težak i opor album, no zašto od glazbe tražiti samo laki užitak i puku zabavu?

16.10.2020. (22:30)

Glazba javna, identitet tajni

Sault: Antifašističke i antirasne poruke u plesnoj glazbi misterioznog podrijetla

Ni nakon četiri sjajna albuma objavljena u godinu i pol, javnost i dalje ne zna tko su glazbenici skriveni iza imena, kolektiv Sault. Bez obzira tko stoji iza njega, rezultat je zadivljujući komad ukusne i inteligentne clubbing glazbe s jasnim i glasnim socio-političkim porukama koje zazivaju više pravde i jednakosti, uključivosti i nenasilja, antirasizma i antifašizma, piše Aleksandar Dragaš.

12.10.2020. (09:00)

Neuništive legede rock and rolla

Dragaš: Prošlo je 40 godina od objave najtiražnijeg rock albuma u povijesti

Tko god je barem jednom prisustvovao tom proizvodnom procesu, teško će ga zaboraviti, jer odlazak na koncert AC/DC-a je poput prvog odlaska djeteta u dućan s igračkama. Ona njihova lokomotiva s turneje iz 2009. godine za mene je bila baš poput prve lokomotive iz Mehanotehnike koju sam dobio kao klinac na dar. Malo kad se čovjek u životu osjeća tako sretnim i radosnim kao na koncertu AC/DC-a, koji bi se polovinom studenoga trebali vratiti u akciju s novim albumom “Power Up” i, ako Bog da, naredne godine novom turnejom, na kojoj će umjesto pokojnog Malcolma ritam gitaru svirati njegov bratić Stevie Young. Piše Aleksandar Dragaš za Jutarnji list

10.10.2020. (11:00)

Novi album The Flaming Lipsa

Dragaš: Djelo legendi psihodelije o odrastanju uz drogu i motorističku bandu

Opus sastava The Flaming Lips, od bučnog i nadrogiranog psych-punk klupka s trećeg i prijelomnog “In A Priest Driven Ambulance” iz 1990. godine do zasljepljujuće blještave rock i pop psihodelije s nedavno objavljenog “American Head”, jedan je od kvantitativno najopsežnijih s barem pet-šest fantastičnih albuma koji se po svemu mogu mjeriti s remek-djelima psihodeličnog rocka The Beatlesa, The Byrdsa, The Beach Boysa, The Grateful Deada, The Jefferson Airplanea, ranih Pink Floyda i nekolicine drugih. Preporučuje Aleksandar Dragaš za Jutarnji list