Kritika Zrinke Pavlić: Prva epizoda nove domaće serije 'Šutnja' rastura - Monitor.hr
10.03.2022. (13:00)

Svjetska razina

Kritika Zrinke Pavlić: Prva epizoda nove domaće serije ‘Šutnja’ rastura

‘Šutnja’ već na početku, prekrasnim snimkama Slavonije i popratnom arijom, a zatim i potresnim prikazom mentalno oboljelog čovjeka koji pronalazi ubijenu djevojku, pokazuje jedan novi stupanj zrelosti, kojim se nove vizualne i tehničke mogućnosti koriste za postizanje boljeg emotivnog efekta. Likovi su dobro portretirani, a dobro je izveden i kontrast između bjelosvjetskog sjaja tranzicijskog velegrada Kijeva i mračne pozadine međunarodnog traffickinga mladim djevojkama, koji vam čak i bez istinski užasnih prizora ubijenih djevojaka u Osijeku – utjerava jezu u kosti – piše Zrinka Pavlić. T-portal

04.09.2022. (07:00)

Ono što mene zanima jest unikatni kod koji je teško pronaći

Dalibor Matanić: “Tražim nešto novo pa makar završio na nečemu što nitko ne razumije. To mi je zanimljivije, nego sjedenje u komfor zoni“

main image

U takmičarskom dijelu 28. Sarajevo Film Festivala, serija “Područje bez signala” autora Ankice Jurić Tilić i Dalibora Matanića, osvojila je Srce Sarajeva kao najbolja dramska serija u regiji. Na pitanje šta trenutno radi, Matanić odgovara: „Pripremam nove projekte, nema nikada mira. Nisam sujevjeran pa mogu da otkrijem, pišem posljednji dio Antologije sunca ‘Suton’. Nakon ‘Zvizdana’ i ‘Zore’ počeo sam da pišem treći film. Dosta je zahtjevno baviti se time. … Super je što možemo surađivati regionalno. ‘Područje bez signala’ je baš taj primjer: Izudin je iz Bosne, Jovana je iz Srbije, Marko iz Slovenije. Više jezik nije prepreka i nema pitanja zašto netko glumi ovdje ili ondje. To se događa i u filmovima i drago mi je da smo prošli barijeru glupih podjela i glupih klanja.”, rekao je Dalibor Matanić. Buka

26.06.2021. (20:30)

Jesu li Tvoji koji će doći bolji od Mojih koji su sada ovdje?

Matanićeva Zora (2020): Tehno-koreografija zla

Matanić nas najprije suočava s Realnim iz prvog filma, kad je međunacionalna Mržnja nastojala ubiti Ljubav. Sve upućuje na to da će Obitelj biti ugrožena dolaskom Njihovih (s ustaškim i naci-obilježjima koja zlokobno stoje među ruinama na kojima se igraju djeca). Pravoslavna Crkva koju napušta Pop u zabiti bit će daljnji signum ove slutnje. Ipak, Matanić stvar postavlja izvan predvidljive analize historijske situacije. Godina je – kako smo u uvodu filma upozoreni – 2021. Dakle, nastavlja se niz iz triptiha Zvizdan (1991., 2001., 2011.). Zaključno na njega, mogli bismo reći da se radi o distopijskoj budućnosti u kojoj prijetnja i tjeskoba stoje u novoj konstelaciji. Da ne spojlam previše, tek ću spomenuti da techno-party iz III. dijela Zvizdana i u Zori ponovno donosi osebujnu koreografiju Zla, iz recenzije na Filmovi.hr.

03.05.2021. (18:00)

"Psihopat protiv logike pokvarenog društva"

Dalibor Matanić: Bitnije je biti veliki domoljub nego ono što taj domoljub radi iza zatvorenih vrata

Dalibor Matanić dao je intervju za Lupigu povodom snimanja nove visokobudžetne serije o podvođenju maloljetnih djevojaka u Osijeku. Serija je rađena prema istinitim događajima o kojima je Drago Hedl za Jutarnji pisao prije 12 godina. “Svašta se kod nas zataška u sekundi, u 45 minuta koliko treba da se stvari zataškaju u novinarskom poslu, ali to je globalan problem. Kada se ovakva informacija pusti u javni prostor onda se uloži velika energija da se taj novinar, u ovom slučaju Hedl, diskreditira.”

03.09.2020. (13:30)

Otima mu posao

Vojislav Mazzocco: Redatelj Matanić influencericu nazvao “šljamom” jer je htjela besplatan ručak, a on potrošio milijune kuna javnog novca

Nekoliko dana stari tekst, ali vrijedan najave jer se nastavlja na zanimljivu priču. Dakle, influencerica Doris Stanković od porečkog restorana Cotton Club tražila ručak i zauzvrat nudila objavu na svojim profilima, no restoran ju je odbio. Ovim izazvan, javio se redatelj Dalibor Matanić i djevojku otkrilike nazvao neradničkim šljamom koji ucjenjuje radne ljude. Tu se javlja Indexov Vojislav Mazzocco koji kaže da Matanić “radi isto ono što je Doris Stanković pokušala, ali za to ne traži besplatan ručak nego ozbiljan novac” – samo od HAVC-a je dobio 12 milijuna kuna za svoje filmove, pri čemu je njegove filmove u kinima pogledalo 150 tisuća ljudi, a Doris Stanković na raznim platformama prati najmanje 250 tisuća osoba.

02.09.2020. (14:30)

Tko tu koga žica?

Komentar: Žicanje influencerice svi možemo odbiti, Matanićevo ne može nitko

Za razliku od Matanića influencerica koju javno proziva nije dobila ni kune od države da bi stvarala svoj sadržaj. Građani nisu bili prisiljeni platiti njene uratke. Restoran je odbio njeno žicanje. Građani Hrvatske nisu imali pravo odbiti Matanićevo “žicanje” novca za svoje filmove. Nitko ih nije ni pitao. Matanić uz pomoć države oduzima novce koji nisu njegovi i koristi ih za financiranje vlastitih uradaka koje publika očito ne voli, a opet ih je prisiljena financirati. Cura koja žica je puno bolja od muškarca koji oduzima, komentira Branimir Perković za Index.

28.03.2019. (23:30)

Riječki dečki

Jurica Pavičić: Kome smeta queer baletan u spotu o Rijeci?

Splićaninu se sviđa kako je zagrebački Ličanin oslikao Rijeku: “Kontejneri, luka, bifei u uzobalnim lučicama, atmosfera dotrajale ugarske i dotrajale titovske modernosti… Opet je tu degradirani socijalistički šik, opet je tu “okupatorski” fin-de-siecle, tu su kontejneri, škver na umoru, luka, dizalice, rafinerija. Matanić je prvo kreirao, pa u ovom spotu cementirao ikonografiju Rijeke kao grada dekadentne modernosti”.

27.03.2019. (13:30)

Super shit

Matanićev spot za Rijeku europsku prijestolnicu kulture – grozan ili odličan?

Zamjera se spotu da nema ni “k” od kulture, manjak života, prikaz prazne Rijeke, zamjera se i angažiranje Matanića, neriječkog redatelja koji ne poznaje “dušu grada”, neki se pitaju kome se spot obraća, tko je ciljana publika, što im se želi poručiti (u spotu su plesač u balerinskoj haljini, američki astronaut na riječkoj ribarnici, ronilac u Kružnoj ulici, coca-cola party na krovu zgrade itd.), piše Novi list. Kaže Matanić za Jutarnji da je “ideja bila napraviti nešto drugačije od otrcanih turističkih parola… Željeli smo prikazati Rijeku umjetnosti, kulture, prepoznatljive pankerske scene”.

04.10.2018. (20:29)

Papirnati avion

Dalibor Matanić: ‘Novine 2’ su čvršće, dinamičnije i zabavnije

“Ponosan sam što su nas napokon počeli uspoređivati s antiherojskim američkim filmom 70-ih koji mi je bio motivacijski uzor” – kaže Dalibor Matanić o novoj sezoni serije ‘Novine’ koja ide ponedjeljkom na HTV1. Objašnjava u intervjuu Jutarnjem da je “cijelom autorskom timu bila glavna želja da napravimo ozbiljnu seriju koja u svojoj trilogiji nemilosrdno analizira licemjerje postranzicijskog društva”. U međuvremenu je u Mariboru postavio predstavu ‘Sumrak bogova’ prema kultnom filmu Luchina Viscontija – “publika jednom kad se oporavi od šoka našeg hladnog, germanskog seciranja epohe, je oduševljena nastupima glumaca”. Predstava dolazi 7. studenog u zagrebački HNK.