'Levijatan': Vizualno fascinantna, starozavjetna kritika Rusije - Monitor.hr
27.02.2015. (09:33)

Novo u kinima

‘Levijatan’: Vizualno fascinantna, starozavjetna kritika Rusije

Levijatan je biblijska morska neman koja je dosad najčešće iskrsavala u hororima, no u istoimenom filmu velike ruske redateljske zvijezde Andreja Zvjaginceva ima dvostruko značenje: najprije je to u doslovnom smislu kostur golemog kita na obali koji simbolizira očaj i beznađe, a donekle je to i društveni monstrum, sprega lokalnih moćnika i crkve koja uništava male ljude puno uspješnije od bilo kojeg čudovišta”, piše Nenad Polimac. Jutarnji

Jučer (13:00)

Probrani naslovi na jednom mjestu

Organizatori Subversive Film Festivala: Donositi relevantan filmski sadržaj nije nimalo teško, no pitanje je gdje ga i kome prikazivati

Filmska umjetnost danas je življa nego ikada – imamo čitav niz autora i autorica koji inventivno pristupaju svojim temama i subjektima vješto spajajući umjetničke pobude i društvenu osviještenost. Također, u filmološkim krugovima na djelu su itekako poželjno i dobrodošlo osvježavanje, politizacija i dekolonizacija filmskog kanona te njegovo obogaćivanje djelima autora i autorica koji su dosad bili zapostavljeni i zanemarivani. No moramo biti svjesni toga da je doseg filmova danas, u nepreglednom moru sadržaja koji se svakodnevno bore za našu pažnju, mnogo manji nego što je bio nekoć – kaže umjetnička direktorica festivala koji kreće u ponedjeljak, a koji će trajati do 8. lipnja. Pod temom “Živjeti bez kapitalizma”  prikazat će se ukupno četrdeset filmskih naslova autora koji kritički promišljaju svijet oko nas. Cijeli program, Tportal

Prekjučer (17:00)

A ipak će ga prikazati

Subversive Film Festival otvara zabranjeni film za prikazivanje

Ovogodišnje, 17. izdanje Subversive Film Festivala, koje će se održati od 20. do 26. svibnja u kinu Kinoteka i Dokukinu KIC, donosi četrdeset igranih i dokumentarnih filmova. Festival će u kinu Kinoteka otvoriti pobjednik Locarna, “Kritična zona” iranskog redatelja Alija Ahmadzadeha, nadrealni film ceste snimljen u tajnosti i zabranjen za prikazivanje. Program donosi i najnovije filmove renomiranih autorskih imena, među kojima je i vodeća figura talijanskog autorskog filma Alice Rohrwacher s dramom “Himera” o neobičnoj bandi pljačkaša drvenih etrušćanskih grobnica s Joshom O’Connorom i Isabellom Rossellini u glavnim ulogama. Festival redovito prati mlade autore koji otvaraju nove horizonte i pomiču granice filmskog jezika, a među njima se ističe filmski debi “78 dana” mlade srpske redateljice Emilije Gašić, a bit će tu i dokumentarna konkurencija s festivalskim pobjednicima. tportal

Ponedjeljak (22:00)

Razumna odluka

Plaćeni ubojica Richarda Linklatera: Profesor koji zbog nezainteresiranosti svojih studenata odluči promijeniti posao i… ubijati ljude

Linklater je filmaš od kojeg nikad ne znate što možete očekivati. Takav je njegov najnoviji uradak, krimi komedija “Hit Man”, koja po zapletu graniči s nevjerojatnim. Njezin je protagonist Gary Johnson, sveučilišni profesor koji se zgraža nad nezainteresiranošću svojih studenata, pa traži nekakav odušak kako bi mu život imao barem nekakvog smisla. Našao je zbilja luckasto rješenje, odlučio je postati plaćeni ubojica za policijski odjel, ali ne u smislu da likvidira negativce koje čuvari zakona i reda nisu u stanju, nego samo navlači sumnjivce da mu povjere kako nekoga žele ubiti, on će rado ispuniti sve njihove želje, ali kad mu se ispovjede, Gary ih prijavi policiji s kojom je u međuvremenu razvio jako dobru suradnju. Pomaže mu i to što se odlično razumije u tehnologiju pa komunicira s murjacima puno bolje nego što se može zamisliti. Navodno prema istinitoj priči. Jutarnji

Nedjelja (16:00)

Između dernjave i buljenja

Al Pacino: 84 godine i 55 na filmu – ovo su mu nerazvikane uloge

Prošlog je mjeseca navršio 84 godine. Iza njega su brdo ikonskih filmova i uloga. Najpoznatiji po Kumu, Serpicu, Licu s ožiljkom, Vrućini… No, Bug donosi popis od manje poznatih pet filmova koje vrijedi pogledati (ako već niste):

• The Panic in Needle Park (1971): Sitni, ali drčni diler Bobby (Al Pacino) koji operira po naslovnom njujorškom parku (nadimak za Shermanov trg) i Helen (Kitty Winn) – mlada djevojka koja će se u ovog perspektivnog momka zaljubiti. Sirova, intimna i novoholivudska od glave do pete, Panika u parku droga drama je koja vrsno ocrtava naličje Amerike koja je raskrstila s naivnim idealima prethodnih desetljeća
  • Strašilo / Scarecrow (1973): Tumačeći dobrodušnog Francisa i svadljivog Maxa, tandem sveameričkih potucala koji se zaputio prema istoku, Pacino i Hackman u Strašilu će, pak, još jednom potvrditi da pripadaju najboljim glumcima svoje generacije
  • Kineska kava / Chinese Coffee (2000): polupropali pisac/netom otpušteni vratar Harry (Al Pacino) i umjetnički fotograf/nadobudni kazalištarac Jake (Jerry Orbach) sastat će se u skromnom stančiću u Greenwich Villageu. Kratki posjet prerast će u cjelonoćni razgovor o nataloženim zamjeranjima, patnjama sredovječnosti, smislu umjetnosti i života, bivšim i sadašnjim ljubavima te svemu između…
  • Ne poznajete vi Jacka / You Don’t Know Jack (2010): Tko je Jack? Jack je „Dr. Smrt”. Ili je to barem nadimak koji su ovom američkom patologu prišili neskloni mu mediji, a hoćete li se i vi složiti s njihovom prosudbom ili ne, ovisit će ponajviše o vašem stavu prema potpomognutoj smrti (eutanaziji)
  • More ljubavi / Sea of Love (1989):  Kada dobije zadatak istražiti umorstvo muškarca pronađenog golog u svome stanu na Manhattanu, usamljeni, rastavljeni i alkoholu sklon policijski detektiv Frank (Al Pacino) neće moći ni naslutiti da ga je upravo dopao najvažniji slučaj u njegovoj dvadesetogodišnjoj karijeri. Školski primjer dobrog plot twista
03.05. (22:00)

K'o minus i plus, k'o Amer i Rus

Najbolja redateljsko-glumačka partnerstva vol 2.

Kao što nogometni treneri imaju svog kapetana, “produženu ruku” na terenu, tako mnogi slavni redatelji imaju čovjeka za kojeg sa sigurnošću znaju da će sve njihove ideje iznijeti pred kamerom točno onako kako su zamislili. Index donosi drugi dio serijala najboljih redateljsko-glumačkih suradnji, od broja 25-21.

• Redatelji: braća Zucker i Abrahams, glumac: Leslie Nielsen – Titula koja pokojnom Nielsenu u potpunosti pripada, a sve je počelo 1980. u filmu Ima li pilota u avionu kada je rekao: “I am mean it serious – and don’t call me Shirley” i više se nikada nije mogao vratiti u onaj status “ozbiljnog” čovjeka koji mu je ranije pripadao, već je svaka njegova rečenica počela zvučati kao parodija
  • Redatelj: Ken Russell, glumac: Oliver Reed – Za što god da se uhvatite bilo kod Kena Russella, bilo kod Olivera Reeda, to nosi pridjev “kontroverzno” u sebi, pa je samim tim spoj ova dva čovjeka jedna eksplozija kontroverze koja se prosula na čak devet zajedničkih filmova.
  • Redatelj: Paul Verhoeven, glumac: Rutger Hauer – Lijepa stvar je što ni Paul ni Rutger nisu bili popularni u vrijeme početka suradnje, ali su jedan drugom pomogli i dali krila kojima su obojica poslije odletjeli u Hollywood i – prestali surađivati
  • Redatelj: Richard Donner, glumac: Mel Gibson – Jest George Miller “izmislio” Mela i jest Mad Max nešto najbolje na svijetu, također je sam Mel odlično režirao sebe u Čovjeku bez lica i Hrabrom srcu, ali pravi onaj holivudski vajb Melu Gibsonu i onu karizmatičnu filmsku personu koju prethodno poznajemo mu je ipak podario Richard Donner i umnogome pomogao da se oblikuje. Naravno, prije svega u franšizi Smrtonosno oružje
  • Redatelj: Neil Jordan, glumac: Stephen Rea – Rea je jedan od najvećih irskih glumaca otkako se ovaj narod bavi glumom, a to je ponajbolje demonstrirao u remek-djelu Igra plakanja. U pitanju je jedna od mnogih kolaboracija s Neilom Jordanom i vjerojatno najuspješnija.
27.04. (16:00)

Kao da ne mogu jedan bez drugog

Duo redatelja i glumaca – filmske suradnje koje su obilježile ‘sedmu umjetnost’

Kao što nogometni treneri imaju svog kapetana, “produženu ruku” na terenu, tako mnogi slavni redatelji imaju čovjeka za kojeg sa sigurnošću znaju da će sve njihove ideje iznijeti pred kamerom točno onako kako su zamislili. Index donosi seriju članaka top 30 najboljih takvih kolaboracija:

• David Lynch i Kyle MacLachlan: Dune, Blue Velvet, Twin Peaks – vrhunac Kyleove karijere u svakom smislu je agent Dale Cooper u Lynchovoj seriji Twin Peaks koja je zauvijek promijenila televiziju
  • Billy Wilder i Jack Lemmon: Neki to vole vruće, The apartment, Irma La Douce… – teško je reći što je bolje od spomenuta dva, Wilder je čak osvojio Oscara za Apartman i Jack je pokazao da može i bez oblačenja haljine proći kao komičarski genije
  • Sam Peckinoah i Warren Oates: The Wild Bunch, Bring me the head of Alfredo Garcia… – ukupno je četiri puta Peckinpah zvao Oatesa na snimanje, posljednji put za Alfreda i to je više nego prigodan epilog suradnje
  • Lars Von Trier i Stellan Skarsgard: Lomeći valove, Dancer in the Dark, Dogville, Melankolija, Nimfomanka… – Stellanu ipak idu nešto vitalnije i sveprisutnije uloge, pa koliko god da on bježi u skuplje produkcije, očito Von Trier nalazi načina da mu tim ulogama udahne malo oštrine
12.04. (14:00)

Miriše na dobru godinu

Cannes: Stiže novi Coppolin film ‘Megalopolis’, biografski film o Donaldu Trumpu, novi Mad Max i filmovi Cronenberga i Lanthimosa

Ove godine Filmski festival u Cannesu održat će se od 14. do 25. svibnja, a izašao je i popis filmova koji će se prikazivati. Od zvučnijih filmova tu je novi Coppolin uradak Megalopolis o kojem nema puno informacija, tek da se radi na njemu, iako je očito spreman za prikazivanje, zatim The Apprenticefilm koji prati Trumpov poslovni uspon u 70-ima i 80-ima, tu je i novi film Davida Cronenberga The Shrouds, ali i Lanthimosov Kinds of Kindness, redatelja čiji je film Poor Things bio na ovogodišnjim Oscarima. Spomenimo još i Furiosu: A Mad Max Saga i Sorentinov Parthenope. Journal

02.04. (14:00)

Film koji pogledaš za doručak

Unfrosted: Stiže prvi film kojeg je režirao Jerry Seinfeld

Kratki opis radnje filma glasi: Godina je 1963., a Kellogg’s i Post, zakleti rivali kada je proizvodnja pahuljica u pitanju, utrkuju se u stvaranju proizvoda koje će zauvijek promijeniti lice doručka. Priča je to o ambiciji, izdaji, (ne)uspjehu i – šećeru. Iako su osobe povijesne, radnja je izmišljena. Film na Netflix stiže u petak, 3. svibnja. Journal

29.03. (23:00)

Ako ne znaš što izabrat

Mixer izabrao: Top 9 filmova za gledati na Uskrs

Uskrsni tjedan bez kolekcije ili maratona najboljih filmova prigodne tematike ne bi bio kompletan. Gotovo za svaku situaciju postoji uskrsni film, bilo da ste raspoloženi za učenje, smijeh, plakanje ili kombinaciju svega navedenog. Popis donosi Mixer:

1. The Last Temptation of Christ
  2. Shawn The Sheep: Farmageddon (2019)
  3. Pasija (2004)