Ekonomska propaganda i marketing su savršeno izvedeni oblici prosjačenja
Miljenko Jergović: Zašto naši prosjaci više ne traže novac, nego mole da im kupimo kiflu?
Mnogo godina kasnije sram me je što sam se onako u nju bio zagledao. Priznajem, bila je pametnija, a na neki način i modernija od mene. Što je identitet, nego predstava koju smo spremni ozbiljno shvaćati? Ali što je prosjačenje? Iz prosjačkog zanata nastale su mnoge danas vrlo cijenjene profesije: marketing, odnosi s javnošću, influencing, a onda, posredno, i glasnogovorništvo, profesionalni aktivizam, life coaching… Svaki posao zasnovan na razmjerno jednostavnom triku, koji, međutim, pretpostavlja neprestano bavljenje promjenama u čovjekovim navikama, običajima i svakodnevnom životu, triku nagovaranja da drugome ustupi vlastitu materijalnu vrijednost, e da bi se zbog toga osjećao dobro i životno ispunjeno, potekao je iz prosjačkog zanata. Ekonomska propaganda i marketing samo su savršeno izvedeni oblici prosjačenja, koji potvrđuju da bez prosjaka nema ni ekonomskog razvitka zajednice. Jergovic.com